Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 15 april 2015, 18:02   #81
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zouden er hoofddoeken komen in publieke functies ?
Volgens mij is MR tegen, is N-VA tegen, is O-VLD tegen en cd&v zwijgt er liever over omdat die trezebezen van hun vrouwenbeweging daar anders over denken.
Lijkt me een uiterst zwakke basis om daar een wetgevend initiatief van te verwachten dat hoofddoeken in publieke functies toelaat.

Vraag : wanneer zal n-va de verandering op dat vlak eens in gang zetten ? Ze domineren de vlaamse regering, wat belet hen een regionaal verbod uit te vaardigen ? Dat beetje druk van de tsjeven ? Komaan...
En ook federaal, wie belet hen om dat op tafel te leggen ? Wanneer komt 'de verandering' eigenlijk ? In 2024 ?
omdat "Europa" daar zal op aansturen, en "onze platbroeken" voor de zoveelste keer zullen ja-knikken.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 15 april 2015, 20:07   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Geen enkel aspect van mijn leven wordt door de islam bepaald. Wat is dus uw punt?
Bijvoorbeeld wanneer een moslimapotheker weigert de morningafterpil of condooms te verkopen, wanneer een moslimdokter weigert aidspatiënten te behandelen of abortus te verrichten, wanneer geneeskundestudenten weigeren delen van het curriculum te doen omdat die in strijd zouden zijn met hun geloof, wanneer moslimtaxichauffeurs weigeren blinde cliënten met hun geleidehonden mee te nemen omdat honden onrein zijn volgens hun geloof, wanneer het bijna onmogelijk wordt om kritiek te uiten op de islam of op moslims zonder bedreigd te worden, wanneer het bureau Jeugdzorg de hulp van imams moet inroepen omdat het anders zijn werk bij Marokkaanse gezinnen niet kan verrichten, wanneer gemeenteambtenaren weigeren vrouwen een hand te geven, wanneer leraressen en andere overheidsambtenaren tijdens hun werk de islam vertegenwoordigen door hun hoofddoeken te dragen, terwijl ze de staat zouden moeten vertegenwoordigen, wanneer Fortis het spaarvarkentje afschaft dat hij cadeau gaf aan kinderen omdat dit voor moslims een onrein dier is, wanneer musea foto’s van de muur halen en schilderijen weigeren uit angst voor reacties van moslims, wanneer posters van klassieke naakten niet meer in de metrostations mogen hangen – en de lijst kan nog veel langer worden.

Dit zijn allemaal incidenten die de laatste jaren in westerse landen zijn voorgekomen, ook in Nederland. En het zijn allemaal tekenen van het voortschrijdende islamiseringsproces.
daiwa is offline  
Oud 15 april 2015, 20:40   #83
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is geen drogredenering, dat is een vergelijking, een logische doortrekken van een redenering.

Als ik niet zou mogen betogen tegen de islamisering omdat die volgens Sywen niet bestaat en daarom een tegenbetoging opportuun vindt,....

... dan zou ik net zo goed een tegenbetoging mogen verwachten als ik zeg tegen kabouters te zijn.

Dat is al even belachelijk.

Intussen weet ik nog altijd niet waarom ik niet tegen de islamisering van onze contreien zou mogen zijn. Ik begin echt te denken dat de tegenbetogers het zelf ook niet weten.

Paulus.

Sywen zei nooit dat je niet mocht betogen, ze zei enkel dat die 'islamisering van de maatschappij' lulkoek is die uiterst rechts ons in de maag wil splitsen.
Je hele 'redenering' over tegenbetoging staat op drijfzand omdat niemand je het recht ontzegde om te betogen.
Je fantasieën over kabouters laat ik voor je rekening, en van mijn part ga je elke week dus 52 keer per jaar betogen tegen islamisering van de maatschappij.

De Jehova's lopen ook elke zondag de mensen hun deuren plat om hun lulkoek aan de man te brengen. Jouw betogingen kunnen daar gerust nog wel bij.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 16 april 2015, 03:38   #84
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Sywen zei nooit dat je niet mocht betogen, ...
Er is ook niemand die dat beweert.

Citaat:
.....ze zei enkel dat die 'islamisering van de maatschappij' lulkoek is die uiterst rechts ons in de maag wil splitsen.
Ze zei dat als antwoord op de vraag "waarom men niet tegen de islamisering zou mogen zijn?" in een thread die gaat over de betoging en tegenbetoging, over net die kwestie van islamisering.

En dat weet je best.

Op haar antwoord kwamen verschillende reacties van verschillende mensen. Jij bent blijkbaar de enige die het weer eens anders begrepen heeft.

Citaat:
Je hele 'redenering' over tegenbetoging staat op drijfzand omdat niemand je het recht ontzegde om te betogen.
Het gaat niet over het recht om te mogen betogen of niet. Dat werd nooit beweerd en is volledig naast de kwestie.

Citaat:
Je fantasieën over kabouters laat ik voor je rekening, en van mijn part ga je elke week dus 52 keer per jaar betogen tegen islamisering van de maatschappij.

De Jehova's lopen ook elke zondag de mensen hun deuren plat om hun lulkoek aan de man te brengen. Jouw betogingen kunnen daar gerust nog wel bij.
Als er een tegenbetoging georganiseerd wordt, dan is dat omdat men niet akkoord is met de reden van de betoging. De betoging werd georganiseerd tegen de islamisering van onze contreien.

Het is dus een volkomen terechte vraag aan de tegenstanders, die al of niet ook gaan tegenbetogen, waarom mensen niet tegen de islamisering van onze contreien zouden mogen zijn.

Ik kan alleen maar veststellen dat daar tot nog toe geen deftig antwoord op kwam.

Ook niet van jou.

En we zijn al drie dagen verder.

Is dat nu echt zo moeilijk om gezegd te krijgen waarom je tegen iets (lees: betoging tegen de islamisering) bent?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 april 2015 om 03:43.
Paulus is offline  
Oud 16 april 2015, 08:22   #85
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Bijvoorbeeld wanneer een moslimapotheker weigert de morningafterpil of condooms te verkopen, wanneer een moslimdokter weigert aidspatiënten te behandelen of abortus te verrichten, wanneer geneeskundestudenten weigeren delen van het curriculum te doen omdat die in strijd zouden zijn met hun geloof, wanneer moslimtaxichauffeurs weigeren blinde cliënten met hun geleidehonden mee te nemen omdat honden onrein zijn volgens hun geloof, wanneer het bijna onmogelijk wordt om kritiek te uiten op de islam of op moslims zonder bedreigd te worden, wanneer het bureau Jeugdzorg de hulp van imams moet inroepen omdat het anders zijn werk bij Marokkaanse gezinnen niet kan verrichten, wanneer gemeenteambtenaren weigeren vrouwen een hand te geven, wanneer leraressen en andere overheidsambtenaren tijdens hun werk de islam vertegenwoordigen door hun hoofddoeken te dragen, terwijl ze de staat zouden moeten vertegenwoordigen, wanneer Fortis het spaarvarkentje afschaft dat hij cadeau gaf aan kinderen omdat dit voor moslims een onrein dier is, wanneer musea foto’s van de muur halen en schilderijen weigeren uit angst voor reacties van moslims, wanneer posters van klassieke naakten niet meer in de metrostations mogen hangen – en de lijst kan nog veel langer worden.

Dit zijn allemaal incidenten die de laatste jaren in westerse landen zijn voorgekomen, ook in Nederland. En het zijn allemaal tekenen van het voortschrijdende islamiseringsproces.
als gij uw leven zo laat domineren door wat een paar random individuen doen, heb ik medelijden met jou.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 16 april 2015, 08:24   #86
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
In landen waar er een moslim meerderheid is worden de wetten in grote mate bepaald door de Islam.

wat een genie!

wist je dat in landen waar de atheïsten een meerderheid vormen de wetten in grote mate bepaald worden door atheïsten?

ze noemen dat ook wel "democratie"!
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 16 april 2015, 08:27   #87
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
godsdienstvrijheid betekent niet dat wij alle uitwassen van een religie zomaar moeten aanvaarden, als die indruisen tegen onze eigen normen en waarden.
nee, volgens jullie betekent "godsdienstvrijheid" onze eigen waarden en normen aanpassen om een paar moslims hun vrijheid te beletten.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 16 april 2015, 08:29   #88
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ze zei dat als antwoord op de vraag "waarom men niet tegen de islamisering zou mogen zijn?" in een thread die gaat over de betoging en tegenbetoging, over net die kwestie van islamisering.

tja, je kan ook moeilijk tegen iets zijn dat niet bestaat.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 16 april 2015, 08:38   #89
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nee, volgens jullie betekent "godsdienstvrijheid" onze eigen waarden en normen aanpassen om een paar moslims hun vrijheid te beletten.
Wij gaan zelf wel zeggen wat godsdienstvrijheid voor ons betekent.

En dat is niet wat jij hier zegt.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 16 april 2015, 08:41   #90
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
tja, je kan ook moeilijk tegen iets zijn dat niet bestaat.
Je hebt er dus niks op tegen dat er betoogd wordt tegen de islamisering, want die bestaat toch niet volgens jou?

Heb ik dat goed?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 16 april 2015, 08:42   #91
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
als gij uw leven zo laat domineren door wat een paar random individuen doen, heb ik medelijden met jou.
Alsof men er voor kan kiezen,...

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 16 april 2015, 08:44   #92
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je hebt er dus niks op tegen dat er betoogd wordt tegen de islamisering, want die bestaat toch niet volgens jou?

Heb ik dat goed?

Paulus.
van mij mag je betogen tegen wat je wilt, zelfs tegen roze olifantjes. Dit is gelukkig nog een vrij land, ondanks de pogingen van extreem rechts om dit te veranderen.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 16 april 2015, 08:45   #93
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Geen enkel aspect van mijn leven wordt door de islam bepaald. Wat is dus uw punt?
Goed voor jou!

Maar bij anderen ligt dat wel enigszins anders zoals je kan lezen. Die wilden dat ze dat ook konden zeggen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 16 april 2015, 08:48   #94
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
van mij mag je betogen tegen wat je wilt, zelfs tegen roze olifantjes.
Volledig mee eens.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 16 april 2015, 08:59   #95
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Dit is gelukkig nog een vrij land, ondanks de pogingen van extreem rechts om dit te veranderen.


Vreemd, want onze muilkorfwetten zijn linkse geesteskindjes...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 16 april 2015, 09:19   #96
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
wat een genie!

wist je dat in landen waar de atheïsten een meerderheid vormen de wetten in grote mate bepaald worden door atheïsten?

ze noemen dat ook wel "democratie"!
Wel grappig dat je het woord democratie tussen aanhalingstekens plaatst.
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline  
Oud 16 april 2015, 09:24   #97
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Sywen zei nooit dat je niet mocht betogen, ze zei enkel dat die 'islamisering van de maatschappij' lulkoek is die uiterst rechts ons in de maag wil splitsen.
Als moslim moet zij aan taqqiyya doen. Daar kijkt niemand van op.
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 16 april 2015, 09:27   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je hebt er dus niks op tegen dat er betoogd wordt tegen de islamisering, want die bestaat toch niet volgens jou?

Heb ik dat goed?

Paulus.
Ik heb daar in elk geval niets tegen. Laat Pegida vooral doen. De amusementsfactor is zeer hoog, en ze leveren schitterende stof op om hier voor & na de betoging van 250 man hard mee te kunnen lachen.
Er zouden trouwens best wat meer foto's van die scheve koppen van Voorpost-cowboys mogen gepost worden.

Laat ze maar gauw een nieuwe aanvraag tot betoging doen in antwerpen, nu het dreiginsniveau daalde. Doen !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 16 april 2015, 09:47   #99
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Bijvoorbeeld wanneer een moslimapotheker weigert de morningafterpil of condooms te verkopen, wanneer een moslimdokter weigert aidspatiënten te behandelen of abortus te verrichten, wanneer geneeskundestudenten weigeren delen van het curriculum te doen omdat die in strijd zouden zijn met hun geloof, wanneer moslimtaxichauffeurs weigeren blinde cliënten met hun geleidehonden mee te nemen omdat honden onrein zijn volgens hun geloof, wanneer het bijna onmogelijk wordt om kritiek te uiten op de islam of op moslims zonder bedreigd te worden, wanneer het bureau Jeugdzorg de hulp van imams moet inroepen omdat het anders zijn werk bij Marokkaanse gezinnen niet kan verrichten, wanneer gemeenteambtenaren weigeren vrouwen een hand te geven, wanneer leraressen en andere overheidsambtenaren tijdens hun werk de islam vertegenwoordigen door hun hoofddoeken te dragen, terwijl ze de staat zouden moeten vertegenwoordigen, wanneer Fortis het spaarvarkentje afschaft dat hij cadeau gaf aan kinderen omdat dit voor moslims een onrein dier is, wanneer musea foto’s van de muur halen en schilderijen weigeren uit angst voor reacties van moslims, wanneer posters van klassieke naakten niet meer in de metrostations mogen hangen – en de lijst kan nog veel langer worden.

Dit zijn allemaal incidenten die de laatste jaren in westerse landen zijn voorgekomen, ook in Nederland. En het zijn allemaal tekenen van het voortschrijdende islamiseringsproces.
Ik heb al te maken gehad met joodse vrouwen op vergaderingen die me geen hand wilden geven, joden die een hoop problemen maakten om bepaalde eindtermen in het onderwijs toe te passen. Volgende week betoog ik tegen de invloed van joden op onze samenleving. Doe je mee? Nee, wellicht niet, want het is je om iets anders te doen.
dalibor is offline  
Oud 16 april 2015, 09:55   #100
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb daar in elk geval niets tegen. Laat Pegida vooral doen. De amusementsfactor is zeer hoog, en ze leveren schitterende stof op om hier voor & na de betoging van 250 man hard mee te kunnen lachen.
Er zouden trouwens best wat meer foto's van die scheve koppen van Voorpost-cowboys mogen gepost worden.

Laat ze maar gauw een nieuwe aanvraag tot betoging doen in antwerpen, nu het dreiginsniveau daalde. Doen !

Blijkbaar heeft niemand er iets op tegen dat er een betoging plaatsvindt tegen de islamisering, maar toch is er vrijwel steeds een tegenbetoging.

Als men dan vraagt 'waarom eigenlijk?' 'waarom zouden mensen niet tegen de islamisering mogen zijn? dan komt blijkbaar niemand met een inhoudelijk antwoord.

Tjach?!

Laten we dus maar in het midden laten wie zich in deze belachelijk maakt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 april 2015 om 09:56.
Paulus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be