Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 maart 2024, 17:38   #81
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als er nu iets is dat steunt op napraten en blind volgen is het huisonderwijs.
Zijt gij bij al die mensen thuis dan gaan mee opvolgen?

Ik heb gezegd: Start uw eigen zaak, zie dat ge geld in geld verandert en ge moogt stoppen met school.
Hoe ze dat doen, zal mij worst wezen. Momenteel is het via youtube.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 17:54   #82
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 22.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zijt gij bij al die mensen thuis dan gaan mee opvolgen?

Ik heb gezegd: Start uw eigen zaak, zie dat ge geld in geld verandert en ge moogt stoppen met school.
Hoe ze dat doen, zal mij worst wezen. Momenteel is het via youtube.
Kinderen het sociaal contact ontzeggen met leeftijdsgenoten en er wereldvreemde kasplantjes van maken? Waar is dat goed voor?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 19:01   #83
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Kinderen het sociaal contact ontzeggen met leeftijdsgenoten en er wereldvreemde kasplantjes van maken? Waar is dat goed voor?
Er is meer socialiteit te vinden dan de school alleen.
School is gewoon outdated. Ganse dagen tussen 4 muren en saaie vakken.
Zelfs Frans kan een leuk vak worden als ze dat niet tussen 4 muren aanleren terwijl de zon schijnt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 22:14   #84
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Maar er zijn mensen die school en opleiding als iets heel nauws bekijken, het moet dan allemaal 100% en rechtstreeks op de arbeidsmarkt bruikbaar zijn.
Alsof attitudes bijvoorbeeld niet belangrijk zijn.
Maar denk wel niet dat testen zoals PISA als doel hebben om uw bruikbaarheid op de arbeidsmarkt te testen. Zeker niet rechtstreeks. Het gaat dan ook over dingen zoals begrijpend lezen en wiskunde. Dingen die meer uw algemene vorming testen.
En het aanleren van attitudes, als men zuivere opvoedkunde bedoelt, behoren ook tot de taak van het onderwijs. Maar zou daar toch niet teveel aan brainwashing doen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 22:19   #85
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er is meer socialiteit te vinden dan de school alleen.
School is gewoon outdated. Ganse dagen tussen 4 muren en saaie vakken.
Zelfs Frans kan een leuk vak worden als ze dat niet tussen 4 muren aanleren terwijl de zon schijnt.
Niets houdt u tegen om een systeem uit te dokteren waar de leerlingen zich goed in hun vel voelen, en dat resultaten afwerpt.
Maar dat heeft men dan de laatste decennia geprobeerd, en het is wel op een fiasco uitgedraaid, wat de resultaten betreft.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 22:30   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Niets houdt u tegen om een systeem uit te dokteren waar de leerlingen zich goed in hun vel voelen, en dat resultaten afwerpt.
Maar dat heeft men dan de laatste decennia geprobeerd, en het is wel op een fiasco uitgedraaid, wat de resultaten betreft.
Steiner scholen zijn zo'n alternatief.
Maar die staan of vallen bij de leraars, en het vermogen storende elementen uit te bannen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 23:08   #87
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Niets houdt u tegen om een systeem uit te dokteren waar de leerlingen zich goed in hun vel voelen, en dat resultaten afwerpt.
Maar dat heeft men dan de laatste decennia geprobeerd, en het is wel op een fiasco uitgedraaid, wat de resultaten betreft.
Goh, ik zeg niet dat de leerstof an sich slecht is: maar dat onderwijs zelf weinig innoveerde.
Ge moet zo eens een schoolbord van China vergelijken met dat van hier.
Dat is daar al allemaal smart en mee met de laatste tech, hier leren ze die kids met chatgpt werken. WTF?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 23:11   #88
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Steiner scholen zijn zo'n alternatief.
Maar die staan of vallen bij de leraars, en het vermogen storende elementen uit te bannen.
Gewoon thuisonderwijs. School is te politiek geworden, totaal niet kritisch geweest tegenover cancel culture edm: integendeel velen deden er aan mee.
Ik ben ook niet vergeten dat Weyts inspeelde op de beïnvloedbaarheid/solidariteit van kinderen om experimentele vaccins te nuttigen.
School is levensgevaarlijk met deze bestuursleden. En zeker nu ze onze kids willen gebruiken om migrantenkinderen te integreren.
Dat gaat er allemaal veel te veel over.

De wereld van morgen heeft meer dan 50% van de huidige jobs niet meer nodig, enfin nog wel nodig maar worden ingevuld door robots/AI.

Ge kunt ze dan met chatgpt leren werken, of ge kunt ze ne chatgpt leren schrijven. Welke van de 2 werpt het meeste vruchten af aan het einde van de rit?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 30 maart 2024 om 23:20.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 23:33   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Gewoon thuisonderwijs. School is te politiek geworden, totaal niet kritisch geweest tegenover cancel culture edm: integendeel velen deden er aan mee.
Ik ben ook niet vergeten dat Weyts inspeelde op de beïnvloedbaarheid/solidariteit van kinderen om experimentele vaccins te nuttigen.
School is levensgevaarlijk met deze bestuursleden. En zeker nu ze onze kids willen gebruiken om migrantenkinderen te integreren.
Dat gaat er allemaal veel te veel over.

De wereld van morgen heeft meer dan 50% van de huidige jobs niet meer nodig, enfin nog wel nodig maar worden ingevuld door robots/AI.

Ge kunt ze dan met chatgpt leren werken, of ge kunt ze ne chatgpt leren schrijven. Welke van de 2 werpt het meeste vruchten af aan het einde van de rit?
Ik ben een absoluut slechte leraar, ik heb vakkennis van een hoop technische dingen, maar totaal geen voeling met hoe ik het kan delen met ongeïntersseerde anderen. Wat nu?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 23:52   #90
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben een absoluut slechte leraar, ik heb vakkennis van een hoop technische dingen, maar totaal geen voeling met hoe ik het kan delen met ongeïntersseerde anderen. Wat nu?
Je bent verplicht de leerstof te geven die ze ook op school krijgen he. Dus ge krijgt datzelfde handboekske als de leerkracht.

En als ze dan niet slagen = kindergeld potentieel kwijt. Maar zo ver komt het zelden.

Ik vind het belangrijker dat ze leren ondernemen dan dat ze op school hun broek verslijten.
Kindergeld voor 2 kinderen is een paar honderd euro. Als ze op internet geld leren verdienen, is dat nog allemaal belastingsvrij tot hun periode als student stopt. Enfin, zolang het rond de 14K per jaar is: daarboven komen ze wel belasten geloof ik.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 30 maart 2024 om 23:56.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 08:22   #91
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Een praktijkvoorbeeld over het niveau van onderwijs?
(zonder nep-studies met fake, gemanipuleerde statistieken waarmee politiekers zwaaien en die gebruikt worden om hun afbraak van het onderwijs te verdoezelen door kromme bananen proberen recht te lullen!)

Een student van het 6de middelbaar ASO schrijft schoolRIJS ipv schoolREIS....foutloos leren schrijven en lezen gebeurt nochtans toch in de basisschool?

Daar schort het dus al....zou daar bovenop het afgeschafte dictee in de nederlandse les, voor niveau verlaging van het onderwijs voor de slaagkansen van anderstaligen/allochtonen die niet kunnen volgen, ook wat te maken kunnen hebben met niet meer kunnen schrijven op het niveau van de basisschool in het middelbaar?

En dat is te wijten aan de opeenvolgende politieke paljassen vandenbroucke/sp.a- smet/sp.a- crevits/cd&v- en weyts/n-va door het niveau en het onderwijs helemaal te verkloten en van de kinderen terug analfabeten te maken die niet meer kunnen lezen en schrijven.
Want kennis is macht en daar zijn politieke graaiers doodsbang voor.
Laat Weyts nu de minister zijn die vanaf dag één bezig is met de tanker te laten keren.
Hij wordt hier tegengewerkt door de politiek, door onderwijsvakbonden en niet in het minst door de koepels.
Onderwijs moet nu eenmaal leuk en fijn zijn, kennisvergaring is maar bijzaak.

De leerkrachten vi
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 08:25   #92
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mij moet je dat al lang niet meer zeggen. Ik geloof dien theorie van die politici al lang niet meer.

Onderwijs heeft nooit de nodige innovatie gekend, anders schreven ze wel niet meer met krijt op bord en waren de scholen even gemoderniseerd als hun parlement en senaat.

Ze denken gewoon aan zichzelf. Zo zijn er meer werknemers dan werkgevers. Hoe lossen ze dat op? Massaal mensen schrappen van hun uitkering, pakken op iedere komma, ...
Dit terwijl we beter de werkloosheid zouden stimuleren in een automatiserende samenleving.

Hier moeten ze niet meer naar school gaan, ge leert daar meer af dan bij.
Het is beter dat een mens leert leren dan leert napraten en blind volgen.
Daar heeft de politiek geen kloten mee te maken.
Ne minister mag zich daar zelfs niet mee moeien.
De minister mag zich alleen moeien met het geld dat naar onderwijs stroomt.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 08:25   #93
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.510
Standaard

Vervoort wim


De lawine van linkse aanvallen tegen Ben Weyts doet mij vermoeden dat zijn pogingen om de logge onderwijstanker stilaan te keren richting betere performantie vruchten begint af te werpen.

30/03/2024 09:16

Laatst gewijzigd door reservespeler : 31 maart 2024 om 08:25.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 08:27   #94
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Kinderen het sociaal contact ontzeggen met leeftijdsgenoten en er wereldvreemde kasplantjes van maken? Waar is dat goed voor?
Dat is inderdaad nergens goed voor.
In mijn ogen is dat een soort Nerdskwekerij (dit is geen spelfout hé).
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 08:52   #95
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Je bent verplicht de leerstof te geven die ze ook op school krijgen he. Dus ge krijgt datzelfde handboekske als de leerkracht.
Wat begrijpt u niet aan :"ik ben een slechte leraar"?

Citaat:
En als ze dan niet slagen = kindergeld potentieel kwijt. Maar zo ver komt het zelden.
Wat hebben die 2 dingen met elkaar te maken eigenlijk?

Citaat:
Ik vind het belangrijker dat ze leren ondernemen dan dat ze op school hun broek verslijten.
Iets willen leren is een voorwaarde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 09:06   #96
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Een student van het 6de middelbaar ASO schrijft schoolRIJS ipv schoolREIS....foutloos leren schrijven en lezen gebeurt nochtans toch in de basisschool?
Hier op het forum worden werkwoordvormen op -T aan de lopende band met -D geschreven (bv. hij geloofd). En omgekeerd.

Terwijl het zo simpel is (zie mijn handtekening).
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 09:09   #97
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat is de inderdaad de reden dat men de lat niet meer op grond legt maar ze in een gleuf gelegd heeft zodat niemand er meer kan over struikelen en er over geraakt.
Ook elitescholen met zeer weinig allochtonen worden door de inspectie afgestraft als ze de lat te hoog leggen.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 09:25   #98
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vervoort wim


De lawine van linkse aanvallen tegen Ben Weyts doet mij vermoeden dat zijn pogingen om de logge onderwijstanker stilaan te keren richting betere performantie vruchten begint af te werpen.

30/03/2024 09:16
Heerlijk! Daar wachten we al decennia op.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 09:25   #99
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat begrijpt u niet aan :"ik ben een slechte leraar"?


Wat hebben die 2 dingen met elkaar te maken eigenlijk?


Iets willen leren is een voorwaarde.
Ik dacht dat we over thuisonderwijs bezig waren en ze dus relatie hadden?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 09:29   #100
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Daar heeft de politiek geen kloten mee te maken.
Ne minister mag zich daar zelfs niet mee moeien.
De minister mag zich alleen moeien met het geld dat naar onderwijs stroomt.
Ah dus de ministers van X hebben niets te maken met de subsidies van Y?
En natuurlijk krijgt een minister maar een beperkt budget en is dus het hele probleem door te vertalen naar het ganse systeem.

Als de politiek tot op het bot moderniseerde, maar de leerkrachten schrijven nog met krijt op bord: zie je dus meteen waar de prioriteiten liggen.

Geef toe dat de kwaliteit achteruit gaat en niet vooruit. En dat heeft vooral te maken met het feit dat ze alles op elkaar duwen. Bovendien besparen ze zich kapot op onderwijs, zorg en kinderopvang.

+ dan pakken die corrupte politici corrupte goedkopere aannemers aan en valt de school in elkaar bij een windvlaag. Gelukkig waren er toen geen kinderen op school.

Neenee Reserverspeler, de politiek heeft zichzelf uitgebreid en ons allemaal daarbij in de koud gelaten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be