Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 16 mei 2006, 15:54   #81
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Internet polls zijn waardeloos om dat iedereen die beetje met een browser omkan meerdere malen kan stemmen.
Dat werkt toch voor iedereen? Of zijn de VBers nu ineens slimmer dan de anderen?

Laatst gewijzigd door andev : 16 mei 2006 om 15:55.
andev is offline  
Oud 16 mei 2006, 15:56   #82
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 2.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Zeg bobke, stop eens met dat totaal misplaatst en oeverloos belachelijk "at your service".

Jij bewijst me namelijk helemaal geen dienst met je onnozele complottheorietjes en idiote racistische prietpraat.

"Khonnor is blijkbaar gebeten door de rooien, want hij ook gaat het vingertje opsteken en zeggen wat andere wel mogen zeggen en niet mogen zeggen! Bob doe zo verder jongen, ik hoor dat graag en het klinkt zo fijn en herinnert ons aan .... juist, die hollandse mijnheer, die een revolutie aan het ontketenen was!! Maar helaas ....

"at your service"
MisterXYZ is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:42   #83
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Stand om 14u59:

Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen?
aantal stemmen: 8267
  • ja : 3466 (42%)
  • nee : 4801 (58%)
Niet echt fifty-fifty hé?
Dit resultaat is overigens overeind gebleven. Bijna 60% van de stemmers zijn van mening dat het Vlaams Belang niet eens mee verantwoordelijk is.

Nu de volgende vraag : Zijn de politiek correcte partijen vanwege hun wanbeleid van de voorbije dertig jaar mede verantwoordelijk?

Spijtig genoeg stelt geen enkele medium deze vraag. Maar dat was ook te verwachten.
__________________
Antoon is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:57   #84
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat werkt toch voor iedereen? Of zijn de VBers nu ineens slimmer dan de anderen?
Volgens de oeso, wat wiskunde betreft, alleszins toch...
Bob is offline  
Oud 16 mei 2006, 17:03   #85
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Volgens de oeso, wat wiskunde betreft, alleszins toch...
Wat ze - bescheiden als ze zijn - al jaren wonderwel weten te verbergen voor de bitenwereld.
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline  
Oud 16 mei 2006, 17:07   #86
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Voor correcte interpretatie van poll's moet men rekening houden met:
* de vraagstelling die in openbare media al onmiddellijk een schuldige aanwijst. Zie bv het Nieuwsblad.
* het aantal en de ijver van voor- en tegenstanders om deel te nemen.
luc broes is offline  
Oud 16 mei 2006, 17:20   #87
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Een poll houden over de schepping ; als pastafarian ben ik van mening dat de diverse soorten van leven geschapen werd door het vliegende spaghetti monster. Een uitslag dat dit niet zo is maar door de oorspronkelijk nige joodse god gebeurde, of dat dhr Darwin in feite gelijk heeft geeft uitsluitsel, toch ?

Een systeem "de meerderheid beslist" is een democratie dwz. een methode om een regering te vormen & wetten te maken. oordelen volgens de wet laten we daarom reeds liever aan geschoolde juristen over, zoals we wetenschap liefst aan wetenschappers overlaten.

Dat brengt me op het item iemand voor psychopaat verklaren. De VB partijleiding doet dat in een fracite van een seconde of was het na wat telefoontjes met hun spindoctors ? De gelijklopende uitspraken over de geestelijke vermogens van de dader vanuit de "rechtse hoek" is zo verbazend groot dat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gezegd kan worden dat er hier vliegensvlug telefonisch afspraken gemaakt zijn. Het verwonderd me dus helemaal niet dat de tante/Parlementslid
een zeer goede kennis is van de VB top.

In haar nova-intervieuw ging ze echter één stapje te ver : ze vergeleek politieke moorden waarbij dus wel degelijk een persoon om zijn mening geviseerd werd met deze racistische spree-killing. Moord is moord en voor alle slachtoffers even tragisch, maar ik denk dat men toch verschil mag maken tussen willekeur en een passioneel-politieke moord.

Over de verantwoordelijkheid van vreemdelingenhaat zaaien door haar propaganda kunnen we kort zijn :die is er wel degelijk. Op dit "neutrale" forum alleen krioelt het van posts dat kleurlingen moslims zijn en dat de koran/islam de oorzaak is van alle criminaliteit en geweld op de wereld.

Politics by one-liner ahw..

Het bewapenen van de brave blanke man tegen de gekleurde moordzuchtige medemens maakt onze steden inderdaad veiliger...
Dat is zo'n beetje de teneur van velen die deze draad opleuken.
Zouden we dit voor waar moeten aannemen omdat er velen zijn die zo ondanks alles blijvben denken ?


I don't think so...
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 16 mei 2006, 17:25   #88
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dit resultaat is overigens overeind gebleven. Bijna 60% van de stemmers zijn van mening dat het Vlaams Belang niet eens mee verantwoordelijk is.

Nu de volgende vraag : Zijn de politiek correcte partijen vanwege hun wanbeleid van de voorbije dertig jaar mede verantwoordelijk?

Spijtig genoeg stelt geen enkele medium deze vraag. Maar dat was ook te verwachten.
Dat soort eenzijdigheid maakt me net zo woest. Als je de voorbije dagen de media hebt gevolgd dan was er maar 1 schuldige : het Vlaams Belang. Andere vragen werden niet gesteld, andere analyses werden niet gemaakt, mensen met andere meningen kwamen niet aan bod. Alles moest, moet, zou en zal meedraaien in de heksenjacht.

Ik heb de voorbije dagen echt een walging opgelopen voor de doorsnee media en een flink deel van de "democratische" politici die niet niet zondermeer aan politieke recuperatie doen, maar dan ook nog op de kap van de slachtoffers.

Die walging zit nu heel diep gegrift in mij en het zal veel, heel veel erosie vragen alvorens dat ooit vervaagt.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 16 mei 2006, 17:31   #89
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat soort eenzijdigheid maakt me net zo woest. Als je de voorbije dagen de media hebt gevolgd dan was er maar 1 schuldige : het Vlaams Belang. Andere vragen werden niet gesteld, andere analyses werden niet gemaakt, mensen met andere meningen kwamen niet aan bod. Alles moest, moet, zou en zal meedraaien in de heksenjacht.

Ik heb de voorbije dagen echt een walging opgelopen voor de doorsnee media en een flink deel van de "democratische" politici die niet niet zondermeer aan politieke recuperatie doen, maar dan ook nog op de kap van de slachtoffers.

Die walging zit nu heel diep gegrift in mij en het zal veel, heel veel erosie vragen alvorens dat ooit vervaagt.
Ik heb diezelfde walging, maar dan wel om een heel andere reden: de duidelijke discriminatie van Belgisch-gezinden in de media.
Hans1 is offline  
Oud 16 mei 2006, 17:49   #90
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Weten jullie wat walgelijk is ?

De goede verdritige huisvaders van het Vb bestuur die blijven zeggen :
& ondanks alles blijven wij racistische praat verkopen nl.
Vreemdelingen moeten zich assimileren ipv integreren...
Hoe kan een zwarte zich assimileren ? door blank te worden ?
Iedere zwakkere geest die opgehitst wordt door de anti-vreemdelingenpraat zoals we die regelmatig ongevraagd in onze brievenbussen krijgen ziet "een neger" en stelt zich nooit de vraag of het nu een geassimileerde of een geîntegreerde is.

Het meest fantastische is de ontkenning van het racisme in die slogans
zoals de meest bekende "eigen volk eerst" .. er zijn zelfs mensen lid van het VB, districtsraadsleden met kleurlingetjes als kinderen. Met het VB als invloedrijke en machtige partij in het Vlaanderen binnen een aantal jaren gaan die kinderen solliciteren & vinden geen werk ook al heten ze Pieter >Jansen.. wegens hun huidskleur en de nu stevig verankerde VB mentaliteit.

Veiligheid ! De veiligheid van achteruitstelling en discriminatie.. kunnen jullie je daar eigenlijk wel iets van voorstellen ? Wel wordt eens Wallraffgewijs een vreemdeling : een weekje zonnebank en je kledij wat aanpassen en naam veranderen, dan leer je misschien iets over de wortels van het racistische geweld.

Criminaliteit en geweld waren er altijd in de maatschappij - we moeten er gezamelijk tegen strijden. De vraag is niet of het VB verantwoordelijk is - natuurlijk niet. De vraag is of racistische propaganda de kans op geweld vergroot of verkleint. Terecht wordt er opgemerkt dat de "paarse" regering
niet eveneens deel heeft aan de toename van geweldsdelicten ; onomwonden zeg ik hier ja - het succes van VB was dermate dat de "paarse regering" met steeds bekwamere spoed de standpunten van Vb is gaan achternalopen in de hoop deze partij at electorale wind uit de zeilen te nemen, dit getuigt van zeer weinig politieke moed.

Wat wij resoluut moeten doen is maatschappij-integrerende maatregelen nemen inplaats van de maatschappij te verdelen en mensen met zachte drang in ghetto's bijeendrijven.. Als we op dit heilloze pad verdergaan spelden we elkaar nog etiketten/badges op zodat we onmiddelijk goed kunnen nagaan wie we per definitie moeten haten:wantrouwen of vertrouwen.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 16 mei 2006, 18:25   #91
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik heb diezelfde walging, maar dan wel om een heel andere reden: de duidelijke discriminatie van Belgisch-gezinden in de media.
Wat mij vooral stoort is de pro-moslim allochtoonse houding van de familie Saksen Coburg.

Not in my name.
__________________
Antoon is offline  
Oud 16 mei 2006, 18:27   #92
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
...maar ik denk dat men toch verschil mag maken tussen willekeur en een passioneel-politieke moord...
...zoals men ook verschil mag maken tussen een passionele willekeurige moord en een politiek gerichte moord...
Bob is offline  
Oud 16 mei 2006, 18:27   #93
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat soort eenzijdigheid maakt me net zo woest. Als je de voorbije dagen de media hebt gevolgd dan was er maar 1 schuldige : het Vlaams Belang. Andere vragen werden niet gesteld, andere analyses werden niet gemaakt, mensen met andere meningen kwamen niet aan bod. Alles moest, moet, zou en zal meedraaien in de heksenjacht.

Ik heb de voorbije dagen echt een walging opgelopen voor de doorsnee media en een flink deel van de "democratische" politici die niet niet zondermeer aan politieke recuperatie doen, maar dan ook nog op de kap van de slachtoffers.

Die walging zit nu heel diep gegrift in mij en het zal veel, heel veel erosie vragen alvorens dat ooit vervaagt.
In een cartoon geeft het ongeveer zoiets :

__________________
Antoon is offline  
Oud 16 mei 2006, 18:28   #94
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...zoals men ook verschil mag maken tussen een passionele willekeurige moord en een politiek gerichte moord...
en wat dan met een passionele willekeurige politiek gerichte moord?
__________________
Antoon is offline  
Oud 16 mei 2006, 18:37   #95
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
en wat dan met een passionele willekeurige politiek gerichte moord?
...wel die zal dan volgens handclapping helemaal niet erg zijn, tenminste als de willekeur toch nog iets gericht is, en betrekking heeft op ne "tegenstander"...
Bob is offline  
Oud 16 mei 2006, 18:38   #96
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die walging zit nu heel diep gegrift in mij en het zal veel, heel veel erosie vragen alvorens dat ooit vervaagt.
Misschien blijf ik niet eeuwig op het VB stemmen, maar ik weet wel 100% zeker dat de 'democratische' partijen nooit ofte nooit nog mijn stem zullen krijgen.
Rr00ttt is offline  
Oud 16 mei 2006, 19:15   #97
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik heb diezelfde walging, maar dan wel om een heel andere reden: de duidelijke discriminatie van Belgisch-gezinden in de media.
We zitten echt in een walg-land... Vlug een litertje primperan drinken, wie weet, komt alles weer goed...
andev is offline  
Oud 17 mei 2006, 13:57   #98
MT
Schepen
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Locatie: Vlaams vluchtelingengebied
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Was het niet zo dat het VB al meerdere malen zijn aanhang mobiliseerde om internet polls en tele voting te manipuleren?
Huh?
Wat een zever
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Een man van 45 die een kind van 12 een tongzoen geeft is overigens geen pedofiel.
MT is offline  
Oud 17 mei 2006, 15:47   #99
RazBoi OMBR
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Berichten: 15
Standaard

Gezever en praat,

Ik zag dit aankomen, haat en geweld prediken net als 60 jaar geleden den dolf deed. Roepen om t'hardst sieg heil en maar met dat armke zo hoog mogelijk zwaaien. En op t' eind als ze met hune neus op de feiten werden gedrukt, ontkennen en liegen da ze zwart zagen. Wij hebben het nooit geweten. Was het excuus.
Bij de betoging op 1 December 05 hebben leden van de vlaamse beweging buitenlanders op de korel genomen.
Twee weken geleden twee mensen het ziekenhuis ingeklopt.
Vorige week een Turks verwondt, zwart oppas en Belgisch kindje neergeschoten.
Eerst roepen en brullen vlaanderen de leeuw en maar met Ersathz leeuwevlagskes zwaaien, en nu ontkennen jullie in koor enige schuld!?!

Wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten!

MBG
Ooffr OMBR
Eendracht maakt Macht
RazBoi OMBR is offline  
Oud 17 mei 2006, 15:59   #100
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
In een cartoon geeft het ongeveer zoiets :

En geen ene die durft bijten, waarschijnlijk uit schrik voor vergiftiging
spherelike is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be