Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2010, 08:33   #81
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
dat wordt bewezen in mijn atoomtheorie, die niemand blijkt te begrijpen en ik daar alleen maar domme reacties op krijg, zoals die van jou.wat alleen maar de mateloze domheid van de wereld nog eens extra bewijst, want zelfs de grootst mogelijke rommel wordt gedrukt.
maar nog geen bewijs dat iedereen die dat zegt ook gestoord is, evenmin als velen denken Jezus te zijn, maar dat nog niet bewijst dat ook Jezus zelf gestoord is.de inhoud van mijn atoomtheorie die iedereen ontwijkt.
De inhoud van uw atoomtheorie is nu net dat wat jou tot morosoof maakt.
"Anders dan de, middelmatiger, pseudowetenschappen zijn morosofieën vaak zo bizar en ongerijmd dat ze welhaast literaire kwaliteit krijgen".

je doet er alles aan om morosofie te bewijzen. Misschien is de theorie niet literair genoeg, dan doet harrie er wel een biografie bij.

"Belachelijk en schijnbaar ongevaarlijk stellen ze zich vaak te kijk, met publicaties (op eigen kosten), interviews, lezingen, en gaan welwillend in dovemansdiscussies met gelegenheidsopponenten."

Kan je weerleggen dat je dovemansgesprekken blijft voeren? Hoeveel threads heb je nu al gestart waarin je wordt uitgelachen?

We zijn wel degelijk naar uw inhoud gaan kijken. En hij werd te licht bevonden. Jij daarentegen blijft hem geweldig vinden.
"Morosofen zijn vaak autodidact, en dikwijls obsessieve enige aanhangers van hun eigen theorieën."
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 08:48   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie, behalve jezelf, heeft het uitgelezen?
Zijn psychiater ?
Of een heel departement psychiatrie, om een paar wetenschappelijke publicaties over te schrijven...
Misschien doet er wel ene zijn doctoraat hierover

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 maart 2010 om 08:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 08:50   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
De inhoud van uw atoomtheorie is nu net dat wat jou tot morosoof maakt.
"Anders dan de, middelmatiger, pseudowetenschappen zijn morosofieën vaak zo bizar en ongerijmd dat ze welhaast literaire kwaliteit krijgen".

je doet er alles aan om morosofie te bewijzen. Misschien is de theorie niet literair genoeg, dan doet harrie er wel een biografie bij.

"Belachelijk en schijnbaar ongevaarlijk stellen ze zich vaak te kijk, met publicaties (op eigen kosten), interviews, lezingen, en gaan welwillend in dovemansdiscussies met gelegenheidsopponenten."

Kan je weerleggen dat je dovemansgesprekken blijft voeren? Hoeveel threads heb je nu al gestart waarin je wordt uitgelachen?

We zijn wel degelijk naar uw inhoud gaan kijken. En hij werd te licht bevonden. Jij daarentegen blijft hem geweldig vinden.
"Morosofen zijn vaak autodidact, en dikwijls obsessieve enige aanhangers van hun eigen theorieën."
Ja Travis, jong, maar als ge dan toch weet dat hij een morosoof is, dan moet ge hem daar ook niet proberen van te overtuigen, want dat lukt niet, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 09:03   #84
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja Travis, jong, maar als ge dan toch weet dat hij een morosoof is, dan moet ge hem daar ook niet proberen van te overtuigen, want dat lukt niet, he.
Het probleem is niet harrie zelf, die is momenteel relatief ongevaarlijk.
Dat hopen we toch.
Het is veel ruimer: het probleem van zulke zelfverklaarde genieën is dat ze soms wel eens durven overgaan tot 'genezingen' allerhande.
Goedgelovige, kwetsbare zielen zijn dikwijls de dupe van zulke charlatans, en geloof me zo zijn er velen ...

Men kan ze niet genoeg in hun onderbroek zetten, en hopen dat ze geen anderen in hun eigen psychiatrische problemen betrekken.

Ook zijn er regelrechte malafide oplichters, die zou men niet enkel moeten uitkleden, maar gerechtelijk vervolgen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 maart 2010 om 09:06.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 09:47   #85
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie, behalve jezelf, heeft het uitgelezen?
niemand
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 09:48   #86
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
De inhoud van uw atoomtheorie is nu net dat wat jou tot morosoof maakt.
"Anders dan de, middelmatiger, pseudowetenschappen zijn morosofieën vaak zo bizar en ongerijmd dat ze welhaast literaire kwaliteit krijgen".

je doet er alles aan om morosofie te bewijzen. Misschien is de theorie niet literair genoeg, dan doet harrie er wel een biografie bij.

"Belachelijk en schijnbaar ongevaarlijk stellen ze zich vaak te kijk, met publicaties (op eigen kosten), interviews, lezingen, en gaan welwillend in dovemansdiscussies met gelegenheidsopponenten."

Kan je weerleggen dat je dovemansgesprekken blijft voeren? Hoeveel threads heb je nu al gestart waarin je wordt uitgelachen?

We zijn wel degelijk naar uw inhoud gaan kijken. En hij werd te licht bevonden. Jij daarentegen blijft hem geweldig vinden.
"Morosofen zijn vaak autodidact, en dikwijls obsessieve enige aanhangers van hun eigen theorieën."
tuurlijk......
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 09:48   #87
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zijn psychiater ?
Of een heel departement psychiatrie, om een paar wetenschappelijke publicaties over te schrijven...
Misschien doet er wel ene zijn doctoraat hierover
ook dat kan nog.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 09:50   #88
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja Travis, jong, maar als ge dan toch weet dat hij een morosoof is, dan moet ge hem daar ook niet proberen van te overtuigen, want dat lukt niet, he.
zo is het..... overigens: ook Einstein was een morosoof met zijn bewering dat de aarde stil staat.....

Maar ik ben dan ten minste nog een echte super-morosoof en niet zo'n halve gare als einstein...
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 09:53   #89
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het probleem is niet harrie zelf, die is momenteel relatief ongevaarlijk.
Dat hopen we toch.
Het is veel ruimer: het probleem van zulke zelfverklaarde genieën is dat ze soms wel eens durven overgaan tot 'genezingen' allerhande.
Goedgelovige, kwetsbare zielen zijn dikwijls de dupe van zulke charlatans, en geloof me zo zijn er velen ...

Men kan ze niet genoeg in hun onderbroek zetten, en hopen dat ze geen anderen in hun eigen psychiatrische problemen betrekken.

Ook zijn er regelrechte malafide oplichters, die zou men niet enkel moeten uitkleden, maar gerechtelijk vervolgen.
wat let je: ga je gang maar.......we leven tenslotte in een vrij land......dus je hebt alle vrijheid om zoveel mogelijk leugens over mij te verzinnen........ik zie je wel voor de rechtbank.....

Alleen bij het laatste oordeel kom je voor God te staan en dan zullen we zien of je nog zo'n grote mond hebt.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 09:55   #90
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Mijn moeder.

Eind 1992 (ik was toen 47 jaar) zocht ik meer contact met mijn moeder om mijn isolement te doorbreken.
Mijn moeder had een zomerhuisje in Limmen en het was wel leuk om daar steeds naar toe te fietsen.
Vroeger hadden we ook een tenthuisje gehad in Bakkum.
En ik begon ook mijn tuin weer eens flink onderhanden te nemen.
Verder kon ik wel goed met mijn moeder opschieten en ze was de enige tot nu toe die ook naar mijn atoomtheorie-verhalen wilde luisteren en alles wat daarmee te maken had.
Ze heeft ook nog vele dingen van mij gelezen, maar haar eigen liefde ging meer uit naar de natuur en ze had toch ook wel moeite met mijn idee de nieuwe Jezus te zijn.
Maar door mijn moeder ben ik in ieder geval een heel stuk opgeknapt na al die jaren van alleen-zijn en weinig beleven in een soort van kluizenaarsbestaan.
Lichamelijk was ik ook behoorlijk verzwakt.
Maar door meer beweging en fietsen is dat weer wat bijgetrokken.

Mijn derde atoomtheorie-actie van 1997 tot heden.

Toen ik 52 jaar was begon ik aan mijn derde atoomtheorie-actie.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 10:20   #91
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
niemand
Zelfs mama niet?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 10:23   #92
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
wat let je: ga je gang maar.......we leven tenslotte in een vrij land......dus je hebt alle vrijheid om zoveel mogelijk leugens over mij te verzinnen........ik zie je wel voor de rechtbank.....

Alleen bij het laatste oordeel kom je voor God te staan en dan zullen we zien of je nog zo'n grote mond hebt.
Tot het laatste oordeel?
Nog tijd zat om charlatans in hun onderbroek te zetten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 10:37   #93
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Harrie,

heb je in al die jaren eigenlijk al één persoon kunnen overtuigen van je theorie(en)?
En dan bedoel ik een nuchter persoon die men algemeen als normaal kan beschouwen?

Is de waarde van een theorie niet af te meten aan het overtuigingspotentieel ervan bij kritische medemensen?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 10:41   #94
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Als deze draad nog lang blijft duren begin ik aan mijn eigen draad:
De oneindige wijsheid van Eigenzinnig
Een epos over mijn miskende genialiteit..mogelijk later nog bruikbaar om een geestelijke invaliditeit te bewijzen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 10:53   #95
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Harrie,

heb je in al die jaren eigenlijk al één persoon kunnen overtuigen van je theorie(en)?
En dan bedoel ik een nuchter persoon die men algemeen als normaal kan beschouwen?

Is de waarde van een theorie niet af te meten aan het overtuigingspotentieel ervan bij kritische medemensen?
mijn atoomtheorie is het levende bewijs hoe vreselijk dom de mensen zijn....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 10:54   #96
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Tot het laatste oordeel?
Nog tijd zat om charlatans in hun onderbroek te zetten.
tenminste: als je zo vreselijk in onderbroeken geïnteresseerd bent....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 10:57   #97
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Hier begint mijn levensverhaal opnieuw, maar dan wat uitvoeriger.

Mijn levensverhaal

Ik ben geboren op 11 mei 1945, kort na de tweede wereldoorlog.
Mijn vader was metselaar van beroep en geïnteresseerd in de filosofie, maar ook in psychologie en politieke beschouwingen van de al eerder genoemde Heer Börger.
Ik raakte daardoor ook geïnteresseerd en wel zo'n beetje vanaf mijn pubertijd.
Ik zat toen op de MULO-school en ik kon slecht leren omdat de saaie schoolstof mij maar matig interesseerde en ik liever wegdroomde in de filosofie en psychologie (maar ook in de sterrenkunde en de oneindigheid van het heelal) en ik wist ook niet wat ik nu eigenlijk wilde worden in het leven, dwz kwa beroep.

Ik wilde het leven begrijpen.

Mijn grootste ideaal leek mij om het leven te begrijpen, maar niet om iets te worden, dwz ik wilde vrij blijven, me niet tot één beroep beperken, maar oneindig blijven.
Moest ik dan toch iets worden, dan was ik liever timmerman geworden, maar daar kon ik mijn ouders niet van overtuigen.
En achteraf ben ik dan toch blij dat ik die MULO afgemaakt heb, want een beetje basis-kennis is toch wel nodig, al was het alleen maar omwille van het Duits om later Hegel te kunnen lezen.
Na de MULO werd ik getest en men vond daar dat ik landmeetkundig tekenaar van het Kadaster moest worden.
Dat duurde dan weer twee jaar en toen ik zover was, toen raakte ik toch in een innerlijke crisis, want om mijn hele verder leven als ambtenaar te slijten, dat strookte eigenlijk helemaal niet met mijn karakter en diepere idealen.
(Ik kon ook aardig tekenen en ik had misschien nog beter de kunstzinnige kant op kunnen gaan.)
Het contact met mijn vader was erg slecht, want die wilde nooit naar mij luisteren en stuurde mij toen naar Börger: die moest het dan maar oplossen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 10:58   #98
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Ik vraag me af hoe oud jullie zijn, want ik heb de indruk (gezien de reacties) dat er nog niemand is die de pubertijd is ontstegen...
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 11:31   #99
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Harrie, dit is hier geen therapeutisch forum.

Wij kunnen je niet helpen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 11:33   #100
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Harrie,

heb je in al die jaren eigenlijk al één persoon kunnen overtuigen van je theorie(en)?
geen
Citaat:
En dan bedoel ik een nuchter persoon die men algemeen als normaal kan beschouwen?
je bedoelt gewoon de domme massa, die inderdaad de norm is en blijkbaar denkt dat nuchterheid meteen maar gelijk is met wijsheid en diepzinnigheid.
Al op de TV gezien dat 80% van de mensen voor de TV bereid zijn een ander een dodelijke electroshock te geven als dat gevraagd wordt?
Dat is dan waarschijnlijk ook nuchterheid of is dit massapsychose, waar ook mensen op de fora heel veel last van blijken te hebben.
Citaat:
Is de waarde van een theorie niet af te meten aan het overtuigingspotentieel ervan bij kritische medemensen?
dus jij beschouwt eindeloze beledigingen en domme opmerkingen als kritiek?
En je meet de waarde van een theorie af aan de hoeveelheid mensen die er in geloven?
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be