Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2015, 15:24   #81
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als hij op de rechte stukken aan 40 rijdt, haalt hij zijn 33 hoor. Ik ben ervan overtuigd dat ik op die route ook 30 gemiddeld haal. Als ik een vlak ritje doe rij ik constant 35 a 36 op rechte stukken (bij windstil weer). Dan kom ik uit op een gemiddelde van 30 doordat je inderdaad soms moet remmen en stoppen. Soit, het staat je vrij om niet te geloven dat er nu eenmaal mensen zijn die vrij hard met een fiets kunnen rijden.
Het grootste deel van de N50 mag je 70 per uur rijden, op verschillende stukken mag je zelfs nog 90 en enkel in de weinige dorpskernen die je dwarst, mag je 50 (een stuk of 3). Ik haal daar écht geen 65 per uur gemiddeld met een auto over die weg, zelfs niet bij weinig verkeer...

Dus als hij 33 gemiddeld wil halen, zal hij constant boven de 40 mogen sjeezen en flink wat geluk mogen hebben met de verkeerslichten en de wind. En dat in zijn uppie? Met 10kg ballast op zijn rug?
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 15:27   #82
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als het deftig weer is verkies ik toch ook de fiets boven mij opjagen in het openbaar vervoer. Ik zou wel geen km'ers malen langs de N50, maar een meer prettige route uitstippelen.
Ik heb mij nog nooit opgejaagd in de trein naar of van mijn werk. In mijn auto daarentegen...
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 15:53   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De vraag is of dat traject uit het Laatste Nieuws wel klopt met het traject van Quinten, heel wslk niet omdat Quinten zeker niet exact met zijn fiets van station tot station rijdt zoals in die googlemapslink en Het Laatste Nieuws aangegeven, hij rijdt namelijk van zijn deur in Knokke tot aan de deur van zijn kot zoals ook te lezen in de tekst van Het Laatste Nieuws.
Ook dan, daar je geen ononderbroken fietsstroom hebt over die afstand. 66 km overbruggen in twee uur is inderdaad mogelijk: langs jaagpaden met weinig remmende elementen; niet echter op een gewoon traject.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 15:57   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die jongen haalt simpelweg zijn 33 gemiddeld. Toegegeven, het is veel, maar hij doet het wel. Op rechte stukken zie je hem gewoon boven de 40 rijden. Lijkt mij er eentje te zien die graag vlak vlamt aan het tijdritstuurtje te zien.
Ja, dat kan, maar niet als je voortdurend de N50 neemt. Iemand die echt snel weet te fietsen, zal een hoger rendement halen als hij langs Leie en Schipdonkkanaal volgt om van Knokke naar Kortrijk te rijden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 16:00   #85
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook dan, daar je geen ononderbroken fietsstroom hebt over die afstand. 66 km overbruggen in twee uur is inderdaad mogelijk: langs jaagpaden met weinig remmende elementen; niet echter op een gewoon traject.
Natuurlijk wel. Ik haal 30 gemiddeld op zo een traject. Langs jaagpaden haal ik ook meer hoor en de scheldetrappers vlammen mij nog voorbij. Ik rij 35 a 36 km per uur op gewone stukken. Als ik 5 minuten per uur stilsta kom ik nog uit op 33. Als je 40 rijdt mag al 10 minuten stilstaan.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2015, 16:09   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk wel. Ik haal 30 gemiddeld op zo een traject. Langs jaagpaden haal ik ook meer hoor en de scheldetrappers vlammen mij nog voorbij. Ik rij 35 a 36 km per uur op gewone stukken. Als ik 5 minuten per uur stilsta kom ik nog uit op 33. Als je 40 rijdt mag al 10 minuten stilstaan.
Dan daag ik u uit: rij maar eens langs de N50 van Brugge naar Kortrijk. Plaats dan uw GPS-gegevens online. En we zullen zien.

Ik weet nu al de uitslag, hoor. Daarvoor ken ik die weg net iets te goed.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 12:05   #87
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

De lijn wilt zelf de omstreden taxidienst 'Uber' inschakelen.
Kan alleen in België, in véél landen is 'Uber' onwettelijk en de lijn gaat 'Uber' een beetje promoten.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 13:10   #88
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
De lijn wilt zelf de omstreden taxidienst 'Uber' inschakelen.
Kan alleen in België, in véél landen is 'Uber' onwettelijk en de lijn gaat 'Uber' een beetje promoten.
Daar is em weer "de uberwettelijke" met paardekleppen.

Uber kan altijd wettelijk worden als ze zich aan de plaatselijke wetten aanpassen, daar is helemaal niets mis mee.

Het OV is er voor de mensen, niet andersom. Dus altijd en-en met andere vervoermiddelen.

Dus is het maar heel normaal dat De Lijn met andere diensten en privaatvervoer gaat samenwerken, zodat de reizigers van/naar het OV-net vlot kunnen overstappen en er gebruik van maken.


Citaat:
http://nl.metrotime.be/2015/06/01/mu...n-deelfietsen/

“De Lijn moet samenwerken met taxi’s en deelfietsen”

Dat staat te lezen in de visienota van CD&V over de omschakeling van basismobiliteit naar basisbereikbaarheid. Concreet zal ons toekomstig vervoersnetwerk bestaan uit een zogenaamd kernnet en een aanvullend net.

Het kernnet, met snelle lijnen tussen de steden, blijft de verantwoordelijkheid van de openbare vervoersmaatschappijen NMBS en De Lijn. «Het kan niet dat mensen langer dan een halfuur moeten wachten op hun vervoer. Bussen en trams zullen veel efficiënter en stipter rijden, omdat er geen gekronkel meer is in dorpskernen», legt CD&V-parlementslid Karin Brouwers uit.

Voor het aanvullend net in landelijke gebieden wordt gekeken naar andere, innovatieve vervoersvormen op maat. «Taxidiensten, Uber, peerto-peerinitiatieven, dorpsbussen, autodelen en deelfietsen: we houden rekening met alle mogelijke middelen om reizigers zo snel mogelijk naar het kernnet te brengen

Om dit gelaagd netwerk tot stand te brengen, stelt CD&V een «neutrale regisseur» voor. «Gebruikers, organisaties en lokale besturen zullen moeten samenwerken om een geslaagd netwerk te organiseren», aldus Brouwers.
Het OV wordt steeds maar trager, wanneer gaan ze eens eindelijk die steeds tragere tendens stoppen en sneller worden ?
Als de electrische fiets zich massaal doorzet gaan er nog veel meer lege bussen rijden, zelfs de gewone fiets is vaak al sneller als de bus. Nu gaan ook de +60 ers steeds meer de onafhankelijke E-fiets nemen (voor boodschappen en allerhande) ipv een halve dag in een trage bus hun tijd te verdoen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 augustus 2015 om 13:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 15:36   #89
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daar is em weer "de uberwettelijke" met paardekleppen.

Uber kan altijd wettelijk worden als ze zich aan de plaatselijke wetten aanpassen, daar is helemaal niets mis mee.

Het OV is er voor de mensen, niet andersom. Dus altijd en-en met andere vervoermiddelen.

Dus is het maar heel normaal dat De Lijn met andere diensten en privaatvervoer gaat samenwerken, zodat de reizigers van/naar het OV-net vlot kunnen overstappen en er gebruik van maken.




Het OV wordt steeds maar trager, wanneer gaan ze eens eindelijk die steeds tragere tendens stoppen en sneller worden ?
Als de electrische fiets zich massaal doorzet gaan er nog veel meer lege bussen rijden, zelfs de gewone fiets is vaak al sneller als de bus. Nu gaan ook de +60 ers steeds meer de onafhankelijke E-fiets nemen (voor boodschappen en allerhande) ipv een halve dag in een trage bus hun tijd te verdoen...
Prima zo , waarom profiteren van de belasting-betaler als je nog perfect zonder kan . Ook goed voor de gezondheid van die oudere mensen .Win-win .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 16:29   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
De lijn wilt zelf de omstreden taxidienst 'Uber' inschakelen.
Kan alleen in België, in véél landen is 'Uber' onwettelijk en de lijn gaat 'Uber' een beetje promoten.
U vergeet natuurlijk te zeggen dat Uber in flink wat landen wel wettelijk is. Dus, waar zit nu eigenlijk het probleem?

Mij bekruipt echter de indruk dat u "après moi, le déluge" hanteert. Ook al er nadien niets meer is. Ik van mijn kant heb liever dat mensen zich kunnen verplaatsen, ongeacht of dat nu met een belbus is van De Lijn of met een taxi van Uber. Wel is het aan de overheid om te kijken waar ze een goede kostenefficiëntie kan bereiken. Als een belbus in een bepaalde streek te duur uitvalt tegenover Uber, dan is de keuze toch snel gemaakt?

Wat is immers volgens u het doel? Mensen mobiliteit aanbieden of een staatsstructuur voor alles in stand houden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 16:32   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het OV wordt steeds maar trager, wanneer gaan ze eens eindelijk die steeds tragere tendens stoppen en sneller worden ?
Rare uitspraak, daar De Lijn in West-Vlaanderen enige tijd enkele snellijnen heeft opgezet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 16:50   #92
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Rare uitspraak, daar De Lijn in West-Vlaanderen enige tijd enkele snellijnen heeft opgezet.
Enkele snellijnen zal niets afdoen aan het feit dat het OV gemiddeld steeds trager wordt, dat zeg ik niet alleen, die uitspraken hoort men regelmatig uit de media:

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150310_01572015

‘De NMBS zou je op een redelijke termijn op je bestemming moeten krijgen’, zegt Quinten. ‘Maar dat lukt dus niet.’ ‘Klopt’, zegt Treintrambus. Zij hebben berekend dat de verbinding Knokke-Kortrijk op negen jaar tijd 40 procent trager is geworden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 augustus 2015 om 16:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 16:52   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Enkele snellijnen zal niets afdoen aan het feit dat het OV gemiddeld steeds trager wordt, dat zeg ik niet alleen die uitspraken komen uit de media.
Daarom ook dat De Lijn zich toenemende inspanningen getroost om op meerdere plaatsen vrije busstroken te krijgen. Op enkele kritieke punten kan dan vermeden worden dat de bus opgehouden wordt door de rest van het verkeer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 16:57   #94
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarom ook dat De Lijn zich toenemende inspanningen getroost om op meerdere plaatsen vrije busstroken te krijgen. Op enkele kritieke punten kan dan vermeden worden dat de bus opgehouden wordt door de rest van het verkeer.
Dat ze dat dan maar doen, ik hoop dan wel dat die bussen steeds voldoende bezet zijn...

Bussen kunnen niet "opgehouden" worden door "het verkeer", want ze maken zelf deel uit van het verkeer. Als men het verkeer ophoudt door allerlei onnodige pestmaatregelen en onnodige lagere snelheidsbeperkingen dan lijdt het verkeer en dus ook de bus en andere vervoermiddelen daar evenzo onder.

Ook : http://www.dewereldmorgen.be/artikel...enbaar-vervoer
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 augustus 2015 om 17:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 17:00   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bussen kunnen niet "opgehouden" worden door "het verkeer", want ze maken zelf deel uit van het verkeer. Als men het verkeer ophoudt door allerlei onnodige pestmaatregelen en onnodige lagere snelheidsbeperkingen dan lijdt het verkeer en dus ook de bus en andere vervoermiddelen daar evenzo onder.
Natuurlijk kunnen ze wel opgehouden worden. Hierdoor kan het gebeuren dat de uurregeling niet kan gevolgd worden. Files. Ongelukken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 17:05   #96
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk kunnen ze wel opgehouden worden. Hierdoor kan het gebeuren dat de uurregeling niet kan gevolgd worden. Files. Ongelukken.
Dat is wat anders als strukturele maatregelen zoals niet-efficiente busbanen, verkeersdrempels, -plateau´s, snelheidsbeperkingen..., verdrijvingsvakken, versmallen van wegen en verminderen wegcapaciteit, knelpunten niet aanpakken enz...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 augustus 2015 om 17:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 17:10   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is wat anders als strukturele maatregelen zoals verkeersdrempels, -plateau´s, snelheidsbeperkingen..., verdrijvingsvakken, versmallen van wegen en verminderen wegcapaciteit, knelpunten niet aanpakken enz...
Allemaal noodzakelijk om sommige verkeersstromen alsnog in goede banen te leiden. U zult echt eens moeten leren inzien dat er op meerdere vlakken geen primauteit meer wordt nagestreefd van de auto. Leer eens los te komen van de jaren zeventig-tachtig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 17:17   #98
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Allemaal noodzakelijk om sommige verkeersstromen alsnog in goede banen te leiden. U zult echt eens moeten leren inzien dat er op meerdere vlakken geen primauteit meer wordt nagestreefd van de auto. Leer eens los te komen van de jaren zeventig-tachtig.
Ik heb het nergens over "de auto", dit topic gaat eigenlijk enkel over het openbaar vervoer. Maar als de overheid "de auto" steeds trager wil doen rijden dan natuurlijk ook alle vervoermiddelen zoals vrachtauto, autobus,... (ook alle diensten, vrachtvervoer enz...) die dezelfde openbare weg moeten volgen. Uiteraard economisch verlies, en sowieso ook verlies voor de overheid. Firma´s wijken uit naar het beter bereikbare buitenland.

Dus nog eens het OV zou gemiddeld steeds trager worden, ook de trein:
Citaat:
http://newsmonkey.be/article/35831

Sinds het nieuwe vervoersplan van de NMBS in december werd ingevoerd, rijden zes op de tien treinen trager dan voordien. Dat blijkt uit een uitgebreide evaluatienota die geschreven is door TreinTramBus, Test-Aankoop en hun Waalse tegenhangers.
Ik herhaal nog eens (nergens iets over "de auto"):
Citaat:
Bussen kunnen niet "opgehouden" worden door "het verkeer", want ze maken zelf deel uit van het verkeer. Als men het verkeer ophoudt door allerlei onnodige pestmaatregelen en onnodige lagere snelheidsbeperkingen dan lijdt het verkeer en dus ook de bus en andere vervoermiddelen daar evenzo onder.

Ook : http://www.dewereldmorgen.be/artikel...enbaar-vervoer
Uiteraard veroorzaken "bussen" soms ook ongevallen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 augustus 2015 om 17:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 21:58   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb het nergens over "de auto", dit topic gaat eigenlijk enkel over het openbaar vervoer.
Niet "enkel", daar de bus soms vertragingen oploopt door een teveel aan auto's en andere gemotoriseerde voertuigen. Daarom ook de noodzaak op bepaalde plaatsen buslanen te voorzien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2015, 21:58   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Firma´s wijken uit naar het beter bereikbare buitenland.
Welke firma's wijken dan wel uit om die reden? Voorbeeldje?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be