Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 22 januari 2009, 19:03   #81
Fabke
Partijlid
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat mij altijd vewondert, is dat men het steeds heeft over de niet-aanpassing van sommige moslim-allochtonen. Maar nooit heeft het iemand over de niet-aanpassing van de joden in België. Als -om nu maar wat te zeggen- er iemand met een djellabah rondloopt, dan kan dat zogenaamd niet of zijn er discussies over, maar als er chassidiem in hun zwarte kledij rondlopen, maakt niemand er een probleem van.
omdat ze ook geen problemen maken.
hier komen de moslims met hun eisen, zij willen werken met hoofddoek, zij willen dat vrouwen gescheiden zwemmen tijdens zwemuurtje, zij zijn er als eerste om te klagen ivm racisme (zelfs het niet het waar is), zij maken misbruik van ons sociaal systeem...en volgens mij, zijn joden werkmensen, wat men niet kan zeggen over moslims
Fabke is offline  
Oud 22 januari 2009, 19:05   #82
ItalianStallion
Vreemdeling
 
ItalianStallion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat mij altijd vewondert, is dat men het steeds heeft over de niet-aanpassing van sommige moslim-allochtonen. Maar nooit heeft het iemand over de niet-aanpassing van de joden in België. Als -om nu maar wat te zeggen- er iemand met een djellabah rondloopt, dan kan dat zogenaamd niet of zijn er discussies over, maar als er chassidiem in hun zwarte kledij rondlopen, maakt niemand er een probleem van.
Inderdaad. Een gevolg van de holocaust misschien? Net zoals diegenen die zeggen dat we schrik moeten krijgen om iets verkeerd te zeggen over moslims ben ik even bang om iets verkeerd te zeggen over de joden. Schiet me nu maar af.

Laatst gewijzigd door ItalianStallion : 22 januari 2009 om 19:05.
ItalianStallion is offline  
Oud 22 januari 2009, 19:08   #83
ItalianStallion
Vreemdeling
 
ItalianStallion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
omdat ze ook geen problemen maken.
hier komen de moslims met hun eisen, zij willen werken met hoofddoek, zij willen dat vrouwen gescheiden zwemmen tijdens zwemuurtje, zij zijn er als eerste om te klagen ivm racisme (zelfs het niet het waar is), zij maken misbruik van ons sociaal systeem...en volgens mij, zijn joden werkmensen, wat men niet kan zeggen over moslims

Die vind ik heel intelligent. De discussie om geen hoofddoeken toe te laten had daar helemaal niets te maken. Wat een domme opmerking. Trouwens ik spreek niet graag over joden, moslims in het algemeen als werkend of niet werkend, goed of slecht. Veralgemeningen zijn uit den boze. Elke persoon met een iq boven zijn eigen schoenmaat kan dat beamen.

Laatst gewijzigd door ItalianStallion : 22 januari 2009 om 19:09.
ItalianStallion is offline  
Oud 22 januari 2009, 19:12   #84
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ItalianStallion Bekijk bericht
Inderdaad. Een gevolg van de holocaust misschien? Net zoals diegenen die zeggen dat we schrik moeten krijgen om iets verkeerd te zeggen over moslims ben ik even bang om iets verkeerd te zeggen over de joden. Schiet me nu maar af.
Het zou kunnen.
system is offline  
Oud 22 januari 2009, 19:15   #85
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
omdat ze ook geen problemen maken.
hier komen de moslims met hun eisen, zij willen werken met hoofddoek, zij willen dat vrouwen gescheiden zwemmen tijdens zwemuurtje, zij zijn er als eerste om te klagen ivm racisme (zelfs het niet het waar is), zij maken misbruik van ons sociaal systeem...en volgens mij, zijn joden werkmensen, wat men niet kan zeggen over moslims
Daar zit wel wat in. En de joden zijn ook niet zo talrijk als de moslims. Alhoewel we nu ook niet moeten denken dat alle moslims luierikken zijn. Het punt dat ik wil maken is dat joden zich ogenschijnlijk aanpassen, maar niet echt.
system is offline  
Oud 22 januari 2009, 19:24   #86
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat mij altijd vewondert, is dat men het steeds heeft over de niet-aanpassing van sommige moslim-allochtonen. Maar nooit heeft het iemand over de niet-aanpassing van de joden in België. Als -om nu maar wat te zeggen- er iemand met een djellabah rondloopt, dan kan dat zogenaamd niet of zijn er discussies over, maar als er chassidiem in hun zwarte kledij rondlopen, maakt niemand er een probleem van.
Landelijk gezien:

Kweken Joden niet als konijnen
Eisen ze geen kosjer-vlees overal
Maken hun gebedshuizen niet zoveel teringherrie
Zijn hun jongeren niet crimineel
Zijn ze een stuk hoger opgeleid
Laten ze je met rust zolang je hen met rust laat
Zetten ze niemand aan tot bekering

En dat soort dingen.
liberalist_NL is offline  
Oud 22 januari 2009, 19:25   #87
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Daar zit wel wat in. En de joden zijn ook niet zo talrijk als de moslims. Alhoewel we nu ook niet moeten denken dat alle moslims luierikken zijn. Het punt dat ik wil maken is dat joden zich ogenschijnlijk aanpassen, maar niet echt.
Zolang ze geen negatieve invloed uitoefenen (en zelfs een positieve hebben), hoeven ze zich niet eens aan te passen.
liberalist_NL is offline  
Oud 22 januari 2009, 19:26   #88
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Landelijk gezien:

Kweken Joden niet als konijnen
Eisen ze geen kosjer-vlees overal
Maken hun gebedshuizen niet zoveel teringherrie
Zijn hun jongeren niet crimineel
Zijn ze een stuk hoger opgeleid
Laten ze je met rust zolang je hen met rust laat
Zetten ze niemand aan tot bekering

En dat soort dingen.
Maar ze passen zich evenmin aan.
system is offline  
Oud 22 januari 2009, 19:42   #89
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar ze passen zich evenmin aan.
Net zomin als holebi's, gothics en dergelijke.
liberalist_NL is offline  
Oud 22 januari 2009, 19:43   #90
ItalianStallion
Vreemdeling
 
ItalianStallion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Landelijk gezien:

Kweken Joden niet als konijnen
Eisen ze geen kosjer-vlees overal
Maken hun gebedshuizen niet zoveel teringherrie
Zijn hun jongeren niet crimineel
Zijn ze een stuk hoger opgeleid
Laten ze je met rust zolang je hen met rust laat
Zetten ze niemand aan tot bekering

En dat soort dingen.
Het gemiddeld iq van deze thread valt met elke post lager lager lager
ItalianStallion is offline  
Oud 22 januari 2009, 19:45   #91
ItalianStallion
Vreemdeling
 
ItalianStallion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Net zomin als holebi's, gothics en dergelijke.
Nu waag je jezelf toch op glad ijs hoor, in hoeverre passen holebi's zich niet aan in deze maatschappij volgens jou? Ik kan me al voorstellen wat jouw oplossing zou zijn, tegen de muur net zoals tijdens de holocaust misschien?
ItalianStallion is offline  
Oud 22 januari 2009, 19:58   #92
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Net zomin als holebi's, gothics en dergelijke.
Goedkoop én onwaar.

Laatst gewijzigd door system : 22 januari 2009 om 19:58.
system is offline  
Oud 22 januari 2009, 20:06   #93
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar ze passen zich evenmin aan.
Ze hoeven zich ook niet aan te passen. Ze zijn een onderdeel van onze samenleving, reeds lang voor België bestond. Ze horen er bij.
Paulus is offline  
Oud 22 januari 2009, 20:12   #94
Astraea
Vreemdeling
 
Astraea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Landelijk gezien:

Kweken Joden niet als konijnen
Eisen ze geen kosjer-vlees overal
Maken hun gebedshuizen niet zoveel teringherrie
Zijn hun jongeren niet crimineel
Zijn ze een stuk hoger opgeleid
Laten ze je met rust zolang je hen met rust laat
Zetten ze niemand aan tot bekering

En dat soort dingen.
Ik volg jullie forum al een geruime tijd maar bij het lezen van deze post was ik echt geschokt. Hoe kan het zijn dat in een moderne maatschappij zoals de onze mensen nog zo over medemensen spreken?

Ik heb jaren gewerkt als medewerker voor het rode kruis in afghanistan. Als er één ding is wat ik je kan vertellen over moslims is dat men deze niet over één kam mag scheren. In afghanistan hoorde ik de mensen klagen over de arabieren. Het gaat hier niet over moslim of niet moslim maar om situaties. Haat groeit net door het leed dat deze mensen ervaren. Ik heb geprobeerd om me niet druk te maken in jouw post maar het is me achteraf bekeken maar half gelukt.

Laatst gewijzigd door Astraea : 22 januari 2009 om 20:13.
Astraea is offline  
Oud 22 januari 2009, 20:24   #95
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astraea Bekijk bericht
Ik volg jullie forum al een geruime tijd maar bij het lezen van deze post was ik echt geschokt. Hoe kan het zijn dat in een moderne maatschappij zoals de onze mensen nog zo over medemensen spreken?
Als - misschien onhandige - recalcitrante reactie op de onzin die hier door o.a. system wordt verkondigd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astraea Bekijk bericht
Ik heb jaren gewerkt als medewerker voor het rode kruis in afghanistan. Als er één ding is wat ik je kan vertellen over moslims is dat men deze niet over één kam mag scheren. In afghanistan hoorde ik de mensen klagen over de arabieren. Het gaat hier niet over moslim of niet moslim maar om situaties. Haat groeit net door het leed dat deze mensen ervaren. Ik heb geprobeerd om me niet druk te maken in jouw post maar het is me achteraf bekeken maar half gelukt.
Hij is geen moslimhater, dus maak je maar niet druk.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 22 januari 2009, 20:28   #96
Astraea
Vreemdeling
 
Astraea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Als - misschien onhandige - recalcitrante reactie op de onzin die hier door o.a. system wordt verkondigd?


Hij is geen moslimhater, dus maak je maar niet druk.

Het zijn net dat soort reacties die bij anderen kwaad bloed zetten. Ik had van mensen op een politiek forum toch iets tactvollere opmerkingen verwacht. Is dat soms verkeerd? Overigens had ik liever gehad dat hij voor zichzelf sprak.

Laatst gewijzigd door Astraea : 22 januari 2009 om 20:29.
Astraea is offline  
Oud 22 januari 2009, 20:30   #97
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astraea Bekijk bericht
Het zijn net dat soort reacties die bij anderen kwaad bloed zetten. Ik had van mensen op een politiek forum toch iets tactvollere opmerkingen verwacht. Is dat soms verkeerd?
Nee hoor, dat is niet verkeerd en je hebt groot gelijk. Maar lees de draden en berichten eens goed door: Na vier weken conflict word je weleens 'Jodenhatersmoe''. Man, man, wat wordt er toch voor kwaadaardige rotzooi gespuit af en toe.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 22 januari 2009, 20:32   #98
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

[quote][quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Als - misschien onhandige - recalcitrante reactie op de onzin die hier door o.a. system wordt verkondigd?
U beseft maar al te goed dat ik de waarheid vertel. Niet zozeer omdat ik dat zeg, maar omdat de feiten voor zichzelf spreken. Dat u partij trekt voor de joden in het algemeen en de Israelische joden in het bijzonder, daar kan ik mee leven. Iedereen heeft zo zijn kamp. Maar dat u de joden door dik en dun blijft verdedigen na al datgene wat er gebeurd is met de Palestijnen en in Gaza, daar kan ik dus minder gemakkelijk mee leven.

Laatst gewijzigd door system : 22 januari 2009 om 20:38.
system is offline  
Oud 22 januari 2009, 20:36   #99
Astraea
Vreemdeling
 
Astraea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee hoor, dat is niet verkeerd en je hebt groot gelijk. Maar lees de draden en berichten eens goed door: Na vier weken conflict word je weleens 'Jodenhatersmoe''. Man, man, wat wordt er toch voor kwaadaardige rotzooi gespuit af en toe.

Kan ik best begrijpen. Haat en racisme zijn van de ergste soort. Spijtig dat het altijd tot oorlogen moet komen eer mensen beseffen dat we allemaal maar mensen zijn.

Men mag volgens mij ook niet voortgaan op de reacties van moslims hier in Belgie of Nederland. Zij hebben absoluut geen besef van het leed dat zich ginder afspeelt. Dat de palestijnen een jodenhaat voelen is ergens nog redelijk te verklaren door de gebeurtenissen van de laatste jaren. Maar het zijn net wij, de rest van de wereld die hen ervan zouden moeten kunnen overtuigen om gematigder te zijn. Wij zouden moeten kunnen bruggen bouwen. Volgens mij is dit probleem alleen maar op te lossen door de hulp van derden en dan nog zal het een niet te overziene taak zijn. Misschien dat Obama het aandurft, net zoals Clinton het in zijn tijd probeerde. Ik hoop alleen op een bestand dat ook stand houdt.

Laatst gewijzigd door Astraea : 22 januari 2009 om 20:39.
Astraea is offline  
Oud 22 januari 2009, 20:39   #100
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U beseft maar al te goed dat ik de waarheid vertel. Niet zozeer omdat ik dat zeg, maar omdat de feiten voor zichzelf spreken. Dat u partij trekt voor de joden, daar kan ik mee leven. Iedereen heeft zo zijn kamp. Maar dat u de joden door dik en dun verdedigt, daar kan ik dus minder gemakkelijk mee leven.
U beseft nog niet half hoe u generaliseert. Kunt u mij bijvoorbeeld uitleggen hoe u ineens van Israeliers op Antwerpse Joden terechtkomt?
Hertog van Gelre is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be