Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2017, 06:15   #81
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Micele leugenaar noemen is hier echt niet gepast, en toont eigenlijk jouw bedroevend intellectueel niveau aan..
Eens een leugenaar, altijd een leugenaar.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 06:21   #82
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Je kan en mag een 80k wagen niet vergelijken kwa verkoopscijfers met wagens van pakweg 20-30k. Wil je zien hoe goed electrische wagens scoren als ze prijs competetief zijn (2020-2025 is het zover voor alle segmenten) moet je in zijn klasse kijken. Een Tesla is competetief in zijn segment. Zeer competetief. Dus waarom zou dat niet zijn in de klasse BMW 3 reeks/ Mercedes C voor de Model 3 ?

In de andere klasses zijn er tot op heden geen electrische varianten. De Bolt (Ampera-e) is niet verkrijgbaar in de EU. De leaf en co zijn kleine, korte range wagens. Niche spelers. Model 3 is dat duidelijk niet. Daarom is de komst van die wagen zo belangrijk.

Veel bla bla naast de kwestie om maar niet te hoeven te posten dat je niet kan aantonen dat men volop op e-wagens inzet zoals je hogerop beweerde.

Maar je mag nog steeds aantonen aan de hand van verkoopscijfers, inschrijvingen dat de regeringen, lokale overheden steeds meer in e-mobiliteit investeren.

Laatst gewijzigd door dpg : 1 augustus 2017 om 06:25.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 06:31   #83
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
https://electrek.co/2017/07/31/next-...sign-revealed/

Jep, design zit goed. Eindelijk eens een niet-mottige betaalbare EN beschikbare electrische wagen. Reveal sep, te bestellen oktober.

Range 265 km, 40 kWh usable (vgl met Zoe, van Renault, hun partner). 60 KWh komt later.

Ik hoop met die specs 28k euro. Als ze daarop kunnen landen, of minder, gaan die goed verkopen. 30-35k + is gewoon niet goed meer, aagenzien je dan in Tesla Model 3 gebied begint te komen.

Allez, ik ga hem dan kopen. Als hij boven de 30k uitkomt, bedenk ik me nog eens en wacht ik op de 60 kWh versie (of beschikbaarheid van Model 3 in de EU).
Duidelijk nog steeds niet door dat ge u laat rollen door nu electrisch te kopen.
Veel te duur voor veel te weinig wagen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 08:33   #84
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik koop op basis van mijn noden.

Maarbon, bij Audi gaan ze de directeuren met uw standpunt ontslaan.

Citaat:
Following the emission test cheating scandal and now allegations that the German automakers created a cartel to deploy their strategy to fake their emission cutting effort, the country’s industry is in a crisis.

A likely winner to come on top of this disastrous situation is the electric car segment. German automakers have been investing in the technology in an attempt to distance themselves from diesel.

In the latest example of that, Audi is reportedly trying to cut gas and diesel R&D by 10 billion euros (~12 billion USD) in order to finance its electric car development.


Germany’s Handelsblatt and Reuters both reported on the move this weekend based on inside sources.

Audi is reportedly about to change its leadership in order to implement the new strategy:

“Sources told Reuters on Friday that four of the brand’s seven top executives are earmarked for dismissal in the near future. On Sunday, sources said the dismissals were discussed by supervisory board members last Thursday but a formal decision has yet to be taken.”


By financing electric car development, Audi aims to make them profitable. They reportedly want to maintain a 8% operating profit after the shift to EVs.

The German automaker has been spending a lot of money on its Brussels plant lately in preparation for the launch of its first few all-electric cars built from the ground up.

They will be building the e-tron quattro, an all-electric SUV, there next year.

Furthermore, Audi recently confirmed that the e-tron Sportback, a smaller and sportier version of the SUV which they were just teasing Tesla and Elon Musk about in a new billboard ad, will go into production at the Brussels plant in 2019.

After the quattro in 2018 and the Sportsback in 2019, Audi confirmed that it plans a third new all-electric vehicle for 2020.

Audi and Porsche, both brands of the VW group, plan to be able to release new electric vehicles faster after having greenlighted cooperation on a shared architecture for electric and autonomous vehicles earlier this year. Those vehicles will use similar technology as Porsche’s upcoming Mission E planned for 2019.

Again, we really need to see those plans coming to fruition, but they seem pretty serious about it if they are to finance it with $12 billion from their gas and diesel research programs. Earlier this year, Audi told its dealerships to get behind electric vehicles because it will dominate the market within 10 years.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 08:52   #85
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Duidelijk nog steeds niet door dat ge u laat rollen door nu electrisch te kopen.
Veel te duur voor veel te weinig wagen.
Als ik nu een diesel koop, is die twee keer niks meer waar over 4-5 jaar. De tweedehandsmarkt voor diesels is nu reeds verzadigd. Als meerdere steden diesels bannen, stort die markt gewoon in.

Je kan lekker ureum bij je diesel blijven kappen, maar dat lost het fundamentele probleem van die technologie niet op: hij is vuil.

Dus de keuze is een benzine of een electrische wagen. Sorry, maar het comfort en plezier van het electrisch rijden zijn me toch wat meer waar. Aangezien het een pendelwagen is, interesseert me 500 km range op dit moment nog minder.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 08:57   #86
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U komt beter eens terug op het moment dat elektrische wagens beschikbaar zijn rond de 15000 euro met een autonomie van 500 Km.
En U komt beter eens terug als ze lachen met al die fossiele kankerbakken, want dat gaan ze al in enkele jaren doen.

Bekijk deze beelden nog maar eens goed:






__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2017 om 09:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 12:46   #87
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ik nu een diesel koop, is die twee keer niks meer waar over 4-5 jaar. De tweedehandsmarkt voor diesels is nu reeds verzadigd. Als meerdere steden diesels bannen, stort die markt gewoon in.

Je kan lekker ureum bij je diesel blijven kappen, maar dat lost het fundamentele probleem van die technologie niet op: hij is vuil.

Dus de keuze is een benzine of een electrische wagen. Sorry, maar het comfort en plezier van het electrisch rijden zijn me toch wat meer waar. Aangezien het een pendelwagen is, interesseert me 500 km range op dit moment nog minder.

Iemand met uw aantal pendelkilometers is veel goedkoper af met een benzine tot er iets fatsoenlijk op de markt komt.

Het is trouwens zinloos, zelfs belachelijk over het comfort en plezier van een electrische wagen te spreken als je amper met een electrische wagen reed.


Ge houd uw eigen voor de gek en beseft niet dat dit je veel geld kost.

Laatst gewijzigd door dpg : 1 augustus 2017 om 12:48.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 13:11   #88
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Bovendien kreeg een select groepje journalisten ook de ‘bijzondere’ kans om een eerste ritje in zo’n Model 3 te maken. Nog voor de rest van de wereld dat kon. Dat paait journalisten wel. Het auto-vakblad Motor Trend noemde zijn relaas van die paar minuten in de wagen zelfs een hyper scoop. ‘Laat ons eerlijk zijn’, zegt Van Dyck. ‘Ook bij journalisten heb je groupies die graag het pr-verhaal van een merk overnemen zonder enige kritische reflectie.’

www.standaard.be
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 13:30   #89
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Iemand met uw aantal pendelkilometers is veel goedkoper af met een benzine tot er iets fatsoenlijk op de markt komt.

Het is trouwens zinloos, zelfs belachelijk over het comfort en plezier van een electrische wagen te spreken als je amper met een electrische wagen reed.


Ge houd uw eigen voor de gek en beseft niet dat dit je veel geld kost.
Maar ik rij al heel mijn leven met een diesel, en ik weet wat ik daar echt niet graag aan heb. En de tweede wagen thuis is benzine, en ik weet wat ik daar ook helemaal niet aan heb. Het lawaai op lage snelheden, de steeds wederkerende bezoeken aan het tankstation en de garage voor oliefilters, olie, remmen, banden, de hoge wegentaxen (ik betaal liever aan een auto dan aan belastingen), de vervuiling (ik heb kinderen), de brandstofkosten,....

En na enkele testritten, waaronder een tesla van de buurman (die wou stoefen), ben ik inderdaad verkocht. Stil, vlot, soepel...dat is mijn ervaring met electrisch rijden. Je duwt op het gaspedaal en dat ding gaat vooruit, niet bij een benzine gokken waar je naar 3000 toeren moet eer dat je een rond punt opkan....ik weet dat duurdere wagens dat niet hebben, maar what is the point dan ? Met diesels kan je binnenkort ook niet zomaar meer rijden waar je wil....

En door mijn technische achtergrond zie ik ook in dat een electrische wagen simpeler in de bouw is, betrouwbaarder, onderhoudsvriendelijker, energetisch efficienter en technologisch gewoon veel geavanceerder dan dieseltechnologie die al meer als een eeuw meegaat en nauwelijks is veranderd, buiten wat efficientieverbeteringen. En met DC charging van 150 kW duurt een laadbeurt nauwelijks meer als een tankbeurt, plus het gros gebeurt thuis, op nachtstroom.

Als de grote volumes geproceerd worden, gaat het snel gaan. Nu worden er 6000 bolts geproceerd tov honderdduizenden Cruzes (voorbeeld GM), natuurlijk is die bolt duur. Economies of scale, plain and simple. Tesla duwt iedereen vooruit, en laat ze ook in massa electrische wagens maken. Dat gaat de prijs doen kelderen de komenden jaren (hij is al fors omlaag gekomen, batterij kost in 2011 nog 600 euro/kwh, nu nog maar 140 voor de leaf) en dan kan men de massamarkt bereiken.

Je hoeft me niet te gevolen. Het kan me echt niet boeien wat een random iemand die werkt bij een duitse autoconstructeur denkt. Want uiteraard gaat die dit soort onzin kwelen: ze lopen hopeloos achter. Echt objectief neem ik je dus ook niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 13:40   #90
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met diesels kan je binnenkort ook niet zomaar meer rijden waar je wil....
Zie Gent, daar mag je met electrische wagens ook niet meer rijden waar je wilt.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 13:42   #91
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Je hoeft me niet te gevolen. Het kan me echt niet boeien wat een random iemand die werkt bij een duitse autoconstructeur denkt. Want uiteraard gaat die dit soort onzin kwelen: ze lopen hopeloos achter. Echt objectief neem ik je dus ook niet.

Jij beseft niet dat jij de random persoon bent die van alles zit na te kwelen over e-wagens zonder enige ervaring die naam waardig.

Laatst gewijzigd door dpg : 1 augustus 2017 om 13:44.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 14:08   #92
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Jij beseft niet dat jij de random persoon bent die van alles zit na te kwelen over e-wagens zonder enige ervaring die naam waardig.
Welke ervaring die jij hebt zou relevant zijn voor het inschatten van het al dan niet slagen van electrische wagens ?

Jij snapt nog niet eens dat niet iedere mens dezelfde mobiliteitsbehoefte heeft. Ik rij geen 1000 km per week. Ik rij 50-60 km per dag. Ik heb geen nood aan hoge range. En ik ben bereid de meerprijs te betalen bij de aankoop van zulke wagen voor die voordelen die in mijn ogen hun prijs waard zijn.

In een autobedrijf werken staat niet gelijk aan inzicht hebben in de mobileitsbehoeftes van de klanten.

Buiten wat geblaat over de range van electrowagens en de prijs, heb ik nog geen argument gezien van jouw kant. Geen enkel technisch-inhoudelijk onderbouwd argument. Maar je zit Micele wel persoonlijk aan te vallen.

Sterk bezig jongen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 14:15   #93
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zie Gent, daar mag je met electrische wagens ook niet meer rijden waar je wilt.
In een winkelstraat mag je zelfs niet fietsen....

Wat een argument man.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 14:28   #94
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar ik rij al heel mijn leven met een diesel, en ik weet wat ik daar echt niet graag aan heb. En de tweede wagen thuis is benzine, en ik weet wat ik daar ook helemaal niet aan heb. Het lawaai op lage snelheden, de steeds wederkerende bezoeken aan het tankstation en de garage voor oliefilters, olie, remmen, banden, de hoge wegentaxen (ik betaal liever aan een auto dan aan belastingen), de vervuiling (ik heb kinderen), de brandstofkosten,....

En na enkele testritten, waaronder een tesla van de buurman (die wou stoefen), ben ik inderdaad verkocht. Stil, vlot, soepel...dat is mijn ervaring met electrisch rijden. Je duwt op het gaspedaal en dat ding gaat vooruit, niet bij een benzine gokken waar je naar 3000 toeren moet eer dat je een rond punt opkan....ik weet dat duurdere wagens dat niet hebben, maar what is the point dan ? Met diesels kan je binnenkort ook niet zomaar meer rijden waar je wil....

En door mijn technische achtergrond zie ik ook in dat een electrische wagen simpeler in de bouw is, betrouwbaarder, onderhoudsvriendelijker, energetisch efficienter en technologisch gewoon veel geavanceerder dan dieseltechnologie die al meer als een eeuw meegaat en nauwelijks is veranderd, buiten wat efficientieverbeteringen. En met DC charging van 150 kW duurt een laadbeurt nauwelijks meer als een tankbeurt, plus het gros gebeurt thuis, op nachtstroom.

Als de grote volumes geproceerd worden, gaat het snel gaan. Nu worden er 6000 bolts geproceerd tov honderdduizenden Cruzes (voorbeeld GM), natuurlijk is die bolt duur. Economies of scale, plain and simple. Tesla duwt iedereen vooruit, en laat ze ook in massa electrische wagens maken. Dat gaat de prijs doen kelderen de komenden jaren (hij is al fors omlaag gekomen, batterij kost in 2011 nog 600 euro/kwh, nu nog maar 140 voor de leaf) en dan kan men de massamarkt bereiken.

Je hoeft me niet te gevolen. Het kan me echt niet boeien wat een random iemand die werkt bij een duitse autoconstructeur denkt. Want uiteraard gaat die dit soort onzin kwelen: ze lopen hopeloos achter. Echt objectief neem ik je dus ook niet.
Mooie post Tavek en nagel op de kop.

Ik ben zelfs aan het denken een #autolening aan te gaan omdat vandaag de intresten van 1,3% echt te verwaarlozen zijn, daarbij krijgt men nog tem einde 2019 een Vlaamse premie (1500 €) voor een E-wagen, wat dat beetje aan intrest
van mijn #huisbank ruim overstijgt. 2018 zal wat te vroeg zijn voor mij, en voor de auto wslk ook, de premie is dan wel 2000€.

# https://www.spaargids.be/sparen/verg...utolening.html
voor 15k te lenen en af te betalen op 3 jaar betaald men ongeveer #300 € intrest... de inflatie van het geld is mss hoger...
Maar als ik zie dat ik anders die 1500 € premie misloop moest ik tot 2020 treuzelen... dat is een mooie optie van 1200 € die ik misloop.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 15:52   #95
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Welke ervaring die jij hebt zou relevant zijn voor het inschatten van het al dan niet slagen van electrische wagens ?

Jij snapt nog niet eens dat niet iedere mens dezelfde mobiliteitsbehoefte heeft. Ik rij geen 1000 km per week. Ik rij 50-60 km per dag. Ik heb geen nood aan hoge range. En ik ben bereid de meerprijs te betalen bij de aankoop van zulke wagen voor die voordelen die in mijn ogen hun prijs waard zijn.

In een autobedrijf werken staat niet gelijk aan inzicht hebben in de mobileitsbehoeftes van de klanten.

Buiten wat geblaat over de range van electrowagens en de prijs, heb ik nog geen argument gezien van jouw kant. Geen enkel technisch-inhoudelijk onderbouwd argument. Maar je zit Micele wel persoonlijk aan te vallen.

Sterk bezig jongen.


Eerder andersom gezien je alle vrijheid hebt om een e-wagen te kopen maar die vrijheid niet will laten aan anderen omdat dit de enige mogelijkheid is voor u om uw brol aan een aanvaardbare prijs te kunnen kopen zonder dat ge er helemaal uw broek aan scheurt.

Al je gezaag dient alleen uw eigen belangen, niet de belangen van de anderen met een verschillende mobiliteitsbehoefte.

Laat die maar afzien, als gij uw speelgoed maar krijgt.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 15:57   #96
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar ik rij al heel mijn leven met een diesel, en ik weet wat ik daar echt niet graag aan heb.

Je duwt op het gaspedaal en dat ding gaat vooruit, niet bij een benzine gokken waar je naar 3000 toeren moet eer dat je een rond punt opkan.....
Je reed waarschijnlijk nog met de oude indenor diesel motor van uw opa dan als dat uw ervaring met dieselmotoren is.

Een cursus autorijden zou je echt kunnen helpen als je zo onzeker aan een rondpunt met 3000 toeren moet vertrekken.

Een moderne diesel rijd met 3000 toeren tegen de 180-200 km per uur in zijn hoogste versnelling.

Laatst gewijzigd door dpg : 1 augustus 2017 om 16:00.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 17:48   #97
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Eerder andersom gezien je alle vrijheid hebt om een e-wagen te kopen maar die vrijheid niet will laten aan anderen omdat dit de enige mogelijkheid is voor u om uw brol aan een aanvaardbare prijs te kunnen kopen zonder dat ge er helemaal uw broek aan scheurt.

Al je gezaag dient alleen uw eigen belangen, niet de belangen van de anderen met een verschillende mobiliteitsbehoefte.

Laat die maar afzien, als gij uw speelgoed maar krijgt.
Toevallig zorgt uw mobiliteitsbehoefte voor een heel deel vervuiling (milieu en klimaat).

En ik ben van mening dat als je ergens over wilt kunnen klagen, je zelf eerst het voorbeeld moet geven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 17:49   #98
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je reed waarschijnlijk nog met de oude indenor diesel motor van uw opa dan als dat uw ervaring met dieselmotoren is.

Een cursus autorijden zou je echt kunnen helpen als je zo onzeker aan een rondpunt met 3000 toeren moet vertrekken.

Een moderne diesel rijd met 3000 toeren tegen de 180-200 km per uur in zijn hoogste versnelling.
Neen, een moderne benzine.

En een 1.4 TDI volkswagen rijdt 120 op 3000 toeren in 5de. Ik heb mezelf nog niet 200 per uur weten rijden naar het werk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 17:55   #99
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En I am pretty sure dat mijn V40 met 1.6 TDI ook geen 200 deed op 3000 toeren....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2017, 17:58   #100
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En U komt beter eens terug als ze lachen met al die fossiele kankerbakken, want dat gaan ze al in enkele jaren doen.

Bekijk deze beelden nog maar eens goed:



Slechts 1 "pomp" beschikbaar om de batterij op te laden ?
Dat gaat een lange nacht worden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be