Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 april 2006, 18:06   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Voor iemand die zelf maar de helft van het plaatje schetst door bewust enkel over absolute winsten te spreken, door bewust de situatie op West-Europese biermarkt te negeren en door bewust stjgende energieprijzen te negerene, heb je wel een franke teut.
Heb je werkelijk geen idee waarover je praat, of doe je het speciaal om toch maar aan stemmingmakerij te kunnen doen?

Prijsstijgingen aankaarten is an sich niet bekrompen; de manier waarop het hier gebeurt is inderdaad bekrompen, al was het maar omdat het enkel vanuit het ik-standpunt vertrekt. Noem ik jou hierbij vooringenomen? Jawel, dat heb je goed gezien.
Och, u mag me gerust "vooringenomen" noemen. Alleen is het wel zo dat ik hier wel het gehele plaatje weergeeft, terwijl u slechts één aspect van de hele zaak rond InBev weergeeft. Protest zou er niet onmiddellijk zijn als er louter en alleen sprake was van een stijging door de toegenomen energiefactuur. Wel zien de mensen dat er enerzijds enorme winsten worden gemaakt door InBev, terwijl ze tegelijkertijd ook mensen afdanken en eraan denken bepaalde productie-eenheden af te bouwen of te verplaatsen. Dit valt zeker dan op als we dit vergelijken met de andere bierbrouwers.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 18:07   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Dat denk ik ook.

Drink geen Inbev, drink Maes.
Of een andere pils natuurlijk! Als het maar geen afwaswater is dat Jupiler heet
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 18:09   #83
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of een andere pils natuurlijk! Als het maar geen afwaswater is dat Jupiler heet
Zeg Jan, hoe komt het dat ge zoveel over bier weet blijkbaar?
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 18:15   #84
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Och, u mag me gerust "vooringenomen" noemen. Alleen is het wel zo dat ik hier wel het gehele plaatje weergeeft, terwijl u slechts één aspect van de hele zaak rond InBev weergeeft.
Ach zo?
Waar heb je dan vermeld wat Inbev's winst is tov zijn omzet (want dat is het cijfer dat van belang is)? Waar heb je vermeld hoeveel de energieprijzen zijn toegenomen en wat de impact daarvan op de productiekost is? Waar heb je vermeld wat de huidige situatie in West-Europa is voor de biermarkt? Wil je werkelijk aanspraakkmaken opphet feit dat je alles vermeld hebt, doe je werk dan even grondig wil je?

Citaat:
Protest zou er niet onmiddellijk zijn als er louter en alleen sprake was van een stijging door de toegenomen energiefactuur. Wel zien de mensen dat er enerzijds enorme winsten worden gemaakt door InBev,
Is er iets fout aan winst maken als bedrijf? Is er iets fout aan enorme winst maken als je zelf een enorm bedrijf bent? En vooral, is er iets mis met winst maken als blijkt dat je zelfs niet eens de beste winstcijfers van de bierindustrie kan voorleggen?
Als je zinnige uitspraken wil doen over winst, zorg dan dat je de juiste cijfers hanteert.

Citaat:
terwijl ze tegelijkertijd ook mensen afdanken en eraan denken bepaalde productie-eenheden af te bouwen of te verplaatsen.
Verplaatsen? Welke productieenheden zijn er ook alweer naar het buitenland verplaatst? Kan je ze even opnoemen?
En waarom denk je dat ze productiecapaciteit afbouwen en minder mensen overhouden? Zoek de evolutie van de biermarkt eens op en trek dan je conclusies. Of ga jij een bedrijf verplichten niet rendabele units draaiende te houden?

Citaat:
Dit valt zeker dan op als we dit vergelijken met de andere bierbrouwers.
Wat vergelijk jij met andere bierbrouwers? Absolute winst? Dan toon je aan niet te weten waarover je het hebt. Absolute afdankingscijfers? Dan toon je net hetzelfde aan. Het feit dat andere bierbrouwers nog geen productieeenheid gesloten heeft? Gaat moeilijk als je er maar ééntje hebt.
Of ga je zeggen dat die andere brouwers blijkbaar geen problemen hebben? Ook dan weet je duidelijk niet waarover je het hebt...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 18:36   #85
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjeeke Bekijk bericht
Ik ben ook een student (2e jaar). Ik heb jaarlijks mijn rekeningen (auto, onkosten van mijn zaak,...) enzo ook te betalen. De meeste mede-studenten die ik ken, hebben hun eigen auto niet eens. Maarja ik ga speciaal klussen voor alles te kunnen betalen en natuurlijk extraatjes te kunnen kopen voor mezelf. Toch beetje logisch als je iets meer of echt iets wil hebben dat je ervoor gaat werken

Btw De prijs van een cocktail is al direkt een pakske meer dan 1 pint
cocktails

wijf!
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 19:48   #86
Black Cat
Minister-President
 
Black Cat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 4.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Is er iets fout aan winst maken als bedrijf? Is er iets fout aan enorme winst maken als je zelf een enorm bedrijf bent?
Ja
__________________
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi)

Laatst gewijzigd door Black Cat : 13 april 2006 om 19:48.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 20:02   #87
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Ja
Waarop wachte je om een bedrijf te openen dat tegen verlies of aan nulwaarde draait?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 21:00   #88
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De echte pajot drinkt een geuze altijd met een klontje suiker. Zo wordt hij altijd geserveerd: sterk glas, flesje bier, klontje suiker en stamper. Er zijn evenwel Pajotters die de geuze als ontbijt drinken. Dan doen ze er inderdaad geen suiker bij, maar wel een rauw ei.
éj kameroed, k' zen opgekwekt in 't Pajotteland. Ga goejt ma nie komme vertellen hoe da 'k ik ne geus moet drinken.

Laatst gewijzigd door drosophila : 14 april 2006 om 21:03.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 21:03   #89
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Naar ik lees, is die brouwerij ook niet zelfstandig, maar vormt deel van de Alken-Maes-groep die vervolgens een onderdeel is van een grotere Britse groep.
En daarom zou het geen authentieke "oude geuze" zijn, volgens de erkenning van de Europese Commisie (met nagisting op fles)?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 21:04   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En daarom zou het geen authentieke "oude geuze" zijn, volgens de erkenning van de Europese Commisie (met nagisting op fles)?
U moet dringend leren lezen... Ik had het gewoon over de bedrijfsstructuur. Niets meer. Niet wat u er van maakt (een ziekelijke gewoonte bij u).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 21:06   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
éj kameroed, k' zen opgekwekt in 't Pajotteland. Ga goejt ma nie komme vertellen hoe da 'k ik ne geus moet drinken.
Indien men geuze drinkt zonder suikerklontjen betekent dat gewoon dat men geen authentieke geuze drinkt maar wel gezoete.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 21:06   #92
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U moet dringend leren lezen... Ik had het gewoon over de bedrijfsstructuur. Niets meer. Niet wat u er van maakt (een ziekelijke gewoonte bij u).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Over smaken valt niet te twisten, maar Mort Subite is geen authentieke geuze of lambiek. Echte geuze en lambiek zijn zuur van smaak en worden gedronken nadat men er een suikerklontje in heeft gestampt. Een dergelijke geuze kan men nog steeds kopen in enkele kleine brouwerijtjes in het Pajottenland.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 21:08   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

En bevestigd gewoon mijn woorden: kleine brouwerijen hebben nog de authentieke geuze. Grote brouwerijen niet.

Alleen maken sommige kleine brouwerijen tegenwoordig deel uit van grotere concerns.

Of hoe u duidelijk niet goed heeft gelezen en de waarde van de woorden niet echt begrijpt!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 21:09   #94
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Indien men geuze drinkt zonder suikerklontjen betekent dat gewoon dat men geen authentieke geuze drinkt maar wel gezoete.
Ach man, ik (pajot, net zoals mijn vader en grootvader) drink mijn echte geus (zij het De Cam, Boon of Mort Subite) nooit met suiker.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 21:11   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ach man, ik (pajot, net zoals mijn vader en grootvader) drink mijn echte geus (zij het De Cam, Boon of Mort Subite) nooit met suiker.
Er zijn altijd uitzonderingen op deze wereld. Hier op dit forum toont u dat ook op andere vlakken...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 21:12   #96
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En bevestigd gewoon mijn woorden: kleine brouwerijen hebben nog de authentieke geuze. Grote brouwerijen niet.

Alleen maken sommige kleine brouwerijen tegenwoordig deel uit van grotere concerns.

Of hoe u duidelijk niet goed heeft gelezen en de waarde van de woorden niet echt begrijpt!
U beweerde dat Mort Subite geen authentieke geuze is. Ik bewijs dat dat niet klopt.
Dat u niet tegen uw verlies kunt, wisten we al langer.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 21:13   #97
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn altijd uitzonderingen op deze wereld. Hier op dit forum toont u dat ook op andere vlakken...
Alleen sommige "wijven" drinken in het Pajottenland geuze met suiker. Als de Faro op is.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be