Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2013, 13:33   #81
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Ik krijg niet de indruk dat de NL politiek erg warm loopt voor het plan van de Franse Eurokloot.
Ik denk ook dat hij zijn grollen in Frankrijk niet hoeft proberen aan de amn te brengen want de boeren rijgen hem aan de vork.

Dit onnozele plan in samenhang met de pressie om de spoorwegen in NL te versplinteren zou wel eens de druppel kunnen zijn die de emmer doet overlopen.

Ik heb het idee dat bepaalde Hitleriaanse doctrines gebruikt gaan worden om het langzame verval van de Euro als eenheid te maskeren.
Hitler ging aan dat machtsvertoon snel ten onder en zo zal het met EuroBrussel ook vergaan.

De zuidelijke landen wensen op kosten van de paar verdienende noordelijke te leven.
In dit bijzondere geval wens ik Berlusconi veel succes toe. Hij zal ons verlossen van de geldwolf Draghi en zijn al even duistere rotgenoot Monti.
Heren ga uw maffia maar elders exploiteren. Bij voorkeur niet voor onze deur.

Hitler ging ten onder aan het oostfront en de EU gaat ten onder door de belachelijke plannenmakerij in- en van Brussel.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 13:54   #82
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Hitler ging ten onder aan het oostfront
Nope, toch niet! De belangrijkste reden is zijn welwillendheid tav het westen en de mogelijkheid die hij gelaten heeft om een westelijk front te openen.

Maar dat is eigenlijk een andere discussie.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 23:10   #83
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
In NL heeft niemand het recht om zo maar een waterput te slaan.

De Staat acht zich in het eigendom van het grondwater. Redenen waarom vele tuinders grote bassins aanleggen teneinde het regenwater te benutten voor de besproeiing van hun kasgewassen.
Natuurlijke hulpbronnen kan ik met geen mogelijkheid als rechtmatig particulier eigendom beschouwen. Wat dat betreft ben ik communist, en geef ik het Nederlandse Rijk gelijk. Nederland zou zich overigens aan een enorm verziltingsrisico blootstellen door particulieren grondwater te laten oppompen. Je krijgt dan zeewater dat onder de dijken door de grondwaterspiegels binnendringt.

Wat de EU echter doet: de natuurlijke rijkdommen van moeder aarde privatiseren, is misdadig. Bovendien is het géén toepassing van de beginselen van de vrije-markteconomie.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 17:32   #84
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Het echte probleem waarmee we allemaal op onze knieën gedwongen worden is het volgende, ongeacht of je nu moslim of miniatuurtreintjesliefhebber bent:

Bestuursvoorzitter Nestlé: 'Water is geen mensenrecht'

http://www.knack.be/nieuws/planet-ea...0283266394.htm

Jammer dat er bepaalde structuren zijn waardoor mijn vrijheid beperkt wordt anders deed ik de Nestlé topman een nekschot cadeau. En de EU die zich door dergelijke lieden voor hun kar laat spannen: een enkeltje Dachau. Of een goelag naar keuze.

ik ben dan ook trots om te melden dat ik geen democraat ben.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:01   #85
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Water is geen mensenrecht? Hoe psychopathisch moet je zijn om überhaupt het lef te hebben om zo,n uitspraak te doen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:03   #86
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Water is geen mensenrecht? Hoe psychopathisch moet je zijn om überhaupt het lef te hebben om zo,n uitspraak te doen.
Wie zo een uitspraken maakt hoort thuis in een gesticht...

http://maxkeiser.com/2013/04/21/the-...peter-brabeck/

Laatst gewijzigd door Kylero : 28 april 2013 om 18:04.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:03   #87
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Wie zo een uitspraken maakt hoort thuis in een gesticht...
Exact.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:14   #88
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Water is geen mensenrecht? Hoe psychopathisch moet je zijn om überhaupt het lef te hebben om zo,n uitspraak te doen.
"X is een mensenrecht" is vaak niet meer als een holle uitspraak. In dat opzicht heeft hij gelijk.

Ik kan hier bij hoog en laag beweren dat ik recht heb op de vruchten van mijn arbeid, en op vrije meningsuiting en ik betaal er morgen geen cent minder belasting om, en als ik iets te hard een onpopulaire mening verkondig heb ik op zijn minst een boete aan mijn been.


Wat wel psychopatisch was, was het tweede deel van de uitspraak:" iedereen moet gedwongen worden te betalen voor water”.
Compleet absurd. Hang dat neoliberale gedrocht maar op aan zijn duimen.

Edit: voeg daarbij maar iedereen die natuurlijke hulpbronnen non-Lockean zondermeer wil privatiseren.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 april 2013 om 18:17.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:17   #89
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
"X is een mensenrecht" is vaak niet meer als een holle uitspraak. In dat opzicht heeft hij gelijk.

Ik kan hier bij hoog en laag beweren dat ik recht heb op de vruchten van mijn arbeid, en op vrije meningsuiting en ik betaal er morgen geen cent minder belasting om, en als ik iets te hard een onpopulaire mening verkondig heb ik op zijn minst een boete aan mijn been.


Wat wel psychopatisch was, was het tweede deel van de uitspraak:" iedereen moet gedwongen worden te betalen voor water”.
Compleet absurd. Hang dat neoliberale gedrocht maar op aan zijn duimen.
1: Strikt genomen bestaan mensen"rechten" niet. Rechten zijn namelijk niet dingen die je kan oppakken ofzo.

Het is een verzonnen begrip van de mens, om het leven wat wenselijker te maken. Alleen dat is meer een filosofische kwestie.

In praktijk hebben wij nu eenmaal mensenrechten, en het is belachelijk om te zeggen dat "water" daar niet bij hoort.

2: Geld is geen mensenrecht hoor.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:22   #90
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Strikt genomen bestaan mensen"rechten" niet. Rechten zijn namelijk niet dingen die je kan oppakken ofzo.
Het is een verzonnen begrip van de mens, om het leven wat wenselijker te maken. Alleen dat is meer een filosofische kwestie.
In praktijk hebben wij nu eenmaal mensenrechten, en het is belachelijk om te zeggen dat "water" daar niet bij hoort.
Neen toch niet. Jij kan beweren die te hebben, maar de overgrote meerderheid van de mensen heeft die niet.
Dat zijn mooie woorden op een papiertje opgesteld door de V.N. en daar blijft het bij. Meer dan dat is het niet.

Jij mag beweren dat water een mensenrecht is, maar dat verandert niets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2: Geld is geen mensenrecht hoor.
Article 17.

(1) Everyone has the right to own property alone as well as in association with others.
(2) No one shall be arbitrarily deprived of his property.

Ik reken nog altijd de vruchten van mij arbeid tot eigendom. In de praktijk is dat geld.

Maar ja, geld is in de echte wereld evenmin een gegarandeerd mensenrecht als water, of vrijheid van meningsuiting etc.

Edit:

Ook;
Article 4.

No one shall be held in slavery or servitude; slavery and the slave trade shall be prohibited in all their forms.

Belasting op arbeid/inkomsten is servitude aan de Staat.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 april 2013 om 18:25.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:26   #91
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Neen toch niet. Jij kan beweren die te hebben, maar de overgrote meerderheid van de mensen heeft die niet.
Dat zijn mooie woorden op een papiertje opgesteld door de V.N. en daar blijft het bij. Meer dan dat is het niet.

Jij mag beweren dat water een mensenrecht is, maar dat verandert niets.



Article 17.

(1) Everyone has the right to own property alone as well as in association with others.
(2) No one shall be arbitrarily deprived of his property.

Ik reken nog altijd de vruchten van mij arbeid tot eigendom. In de praktijk is dat geld.
1: Dat veel mensen geen "rechten" hebben, wilt niet zeggen dat ze daarom niet bestaan.

Waarom is moord anders strafbaar? Wel degelijk omdat het tegen de mensenrechten ingaat.

2: Eigendom is ook maar iets dat we hebben verzonnen hoor.

Heel veel mensen op de wereld hebben ook geen "eigendommen".
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:30   #92
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Dat veel mensen geen "rechten" hebben, wilt niet zeggen dat ze daarom niet bestaan.
Waarom is moord anders strafbaar? Wel degelijk omdat het tegen de mensenrechten ingaat.
Moord is niet strafbaar als diezelfden die jou mensenrechten geven het doen. Dan noemen ze het oorlog, of de doodstraf of gerechtigheid of ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2: Eigendom is ook maar iets dat we hebben verzonnen hoor.
Heel veel mensen op de wereld hebben ook geen "eigendommen".
Ja inderdaad. Ik heb maar recht op wat ik kan verdedigen in de praktijk.
Als jij mijn recht op de vruchten van mijn arbeid arbitrair of verzonnen vind, waarom verdedig je dan eigenlijk mensenrechten?
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:32   #93
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Het echte probleem waarmee we allemaal op onze knieën gedwongen worden is het volgende, ongeacht of je nu moslim of miniatuurtreintjesliefhebber bent:

Bestuursvoorzitter Nestlé: 'Water is geen mensenrecht'
Het probleem van Nestlé gaat iets dieper. Laatst zag ik een documentaire op tv over de technologische revolutie van heden, zoiets als de aarde kan wel 40 miljard monden voeden. Men kan dan met behulp van technologie in de woestijn voedsel en energie produceren. Uiteraard is deze mensheid zeer kwetsbaar. Met traditionele productiemethoden kan de aarde misschien 4 miljard mensen voeden.

Multinationals met hun productiemethoden maken steeds meer de dienst uit. Alle natuurlijke bronnen worden vervuild en dan is men afhankelijk van producenten van drinkwater. Uw eigen putten slaan, regenwater opvangen, wordt liefst verboden - dat wordt aangemerkt als diefstal.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:33   #94
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Moord is niet strafbaar als diezelfden die jou mensenrechten geven het doen. Dan noemen ze het oorlog, of de doodstraf of gerechtigheid of ...

Ja inderdaad. Ik heb maar recht op wat ik kan verdedigen in de praktijk.
Als jij mijn recht op de vruchten van mijn arbeid arbitrair of verzonnen vind, waarom verdedig je dan eigenlijk mensenrechten?
1: Mensenrechten zijn niet toepasbaar over de gehele wereld. Maar in kleine groepen, of in enkele landen werkt het relatief goed.

Ik heb wel het gevoel dat ik in Nederland "mensenrechten" heb.

2: Omdat ik het een van de weinig verzonnen dingen zijn die ik goed vind.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:39   #95
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Mensenrechten zijn niet toepasbaar over de gehele wereld. Maar in kleine groepen, of in enkele landen werkt het relatief goed.
Ok, maar dan is het meer gewoon een utilitarisch doctrine. "Binnen deze regio willen wij, de inwoners, ervoor zorgen dat iedereen water heeft." is iets heel anders dan "Alle mensen hebben een universeel en onontvreemdbaar recht op water.".
Dat eerste heeft betekenis, daar kun je wat mee, dat tweede is hippie-gezwets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik heb wel het gevoel dat ik in Nederland "mensenrechten" heb.
Jij hebt 'Nederlander-rechten'. Moesten het 'mensenrechten' zijn, kon ik mij hier in België exact hetzelfde permitteren als jij in Nederland.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2: Omdat ik het een van de weinig verzonnen dingen zijn die ik goed vind.
Fair enough.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:42   #96
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ok, maar dan is het meer gewoon een utilitarisch doctrine. "Binnen deze regio willen wij, de inwoners, ervoor zorgen dat iedereen water heeft." is iets heel anders dan "Alle mensen hebben een universeel en onontvreemdbaar recht op water.".
Dat eerste heeft betekenis, daar kun je wat mee, dat tweede is hippie-gezwets.


Jij hebt 'Nederlander-rechten'. Moesten het 'mensenrechten' zijn, kon ik mij hier in België exact hetzelfde permitteren als jij in Nederland.



Fair enough.
1: Ik zou dat tweede eerder omschrijven als " zo hoort het te zijn".

2: Deels waar. Maar in België mag jij ook niet vermoord, verkracht en bestolen worden toch?

3:
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:49   #97
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Ik zou dat tweede eerder omschrijven als " zo hoort het te zijn".
Daar kan ik het wel mee eens zijn. Dat is gewoon niet de naklank die de term 'mensenrecht' meestal bij mij heeft als mensen iets als 'mensenrecht' verklaren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2: Deels waar. Maar in België mag jij ook niet vermoord, verkracht en bestolen worden toch?
Tenzij door de Staat, natuurlijk.
En ok, wij leven nog redelijk dicht bij elkaar. Maar als je naar pakweg China trekt... Dat zijn nochtans ook 'mensen' dunkt me.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:51   #98
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
"X is een mensenrecht" is vaak niet meer als een holle uitspraak. In dat opzicht heeft hij gelijk.

Ik kan hier bij hoog en laag beweren dat ik recht heb op de vruchten van mijn arbeid, en op vrije meningsuiting en ik betaal er morgen geen cent minder belasting om, en als ik iets te hard een onpopulaire mening verkondig heb ik op zijn minst een boete aan mijn been.


Wat wel psychopatisch was, was het tweede deel van de uitspraak:" iedereen moet gedwongen worden te betalen voor water”.
Compleet absurd. Hang dat neoliberale gedrocht maar op aan zijn duimen.

Edit: voeg daarbij maar iedereen die natuurlijke hulpbronnen non-Lockean zondermeer wil privatiseren.

Dat bedoelde ik met de zogenaamde liberalen die opereren binnen deze verziekte markt.

Wat natuurlijk verwarring teweegbrengt bij mensen die liberaal zijn. In de ware zin van het woord.

Maar dit heeft niks meer met liberalisme te maken. Toch zijn het zulke lieden die zich scharen onder de liberale vlag.

Vandaar dat ik liever de term anarchist hanteer.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:53   #99
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Daar kan ik het wel mee eens zijn. Dat is gewoon niet de naklank die de term 'mensenrecht' meestal bij mij heeft als mensen iets als 'mensenrecht' verklaren.


Tenzij door de Staat, natuurlijk.
En ok, wij leven nog redelijk dicht bij elkaar. Maar als je naar pakweg China trekt... Dat zijn nochtans ook 'mensen' dunkt me.
1: 2

2: Vandaar dat ik mijzelf ook verbeterende, en zei dat mensenrechten niet op de gehele wereld toepasbaar was.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 18:55   #100
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het probleem van Nestlé gaat iets dieper. Laatst zag ik een documentaire op tv over de technologische revolutie van heden, zoiets als de aarde kan wel 40 miljard monden voeden. Men kan dan met behulp van technologie in de woestijn voedsel en energie produceren. Uiteraard is deze mensheid zeer kwetsbaar. Met traditionele productiemethoden kan de aarde misschien 4 miljard mensen voeden.

Multinationals met hun productiemethoden maken steeds meer de dienst uit. Alle natuurlijke bronnen worden vervuild en dan is men afhankelijk van producenten van drinkwater. Uw eigen putten slaan, regenwater opvangen, wordt liefst verboden - dat wordt aangemerkt als diefstal.
Inderdaad. Daar komt het op neer. De overheden die we kennen sublimeren als het ware in corporaties. Wat hen op hun beurt een nieuwe overheid maakt.


Een Mauser hebben ook. Maar ja...
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be