Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2023, 16:59   #81
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Effe recapituleren waartegen de GOP een aanval heeft ingezet:
Onderwijs
Bibliotheken
Vrouwenrechten
Stemrecht
Journalisten
LGBT+
Andere politieke partijen
Wie waren ook alweer de fascisten?
Wat een geluk dat de Republikeinen er waren, anders had men de slavernij nooit afgeschaft. De Democraten waren ook de partij van de Ku Klux Klan, die segregatie en het lynchen van negers voor het kleinste vergrijp tot een erecode verhieven.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 17:32   #82
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Wat een geluk dat de Republikeinen er waren, anders had men de slavernij nooit afgeschaft. De Democraten waren ook de partij van de Ku Klux Klan, die segregatie en het lynchen van negers voor het kleinste vergrijp tot een erecode verhieven.
Een leugen.

"In 2018, The Washington Post reported that, by 1930, the KKK, while its "membership remained semi-secret, claimed 11 governors, 16 senators and as many as 75 congressmen –roughly split between Republicans and Democrats."
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 17:36   #83
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Wat een geluk dat de Republikeinen er waren, anders had men de slavernij nooit afgeschaft. De Democraten waren ook de partij van de Ku Klux Klan, die segregatie en het lynchen van negers voor het kleinste vergrijp tot een erecode verhieven.
Klopt, en civil rights era heeft de kampen doen switchen, in combinatie met de southern strategy switch van de GOP in een poging relevant te blijven

Maar in se is er niks veranderd hoor



Dezelfde Staten die toen voor de racistische Democraten stemden stemmen anno 2023 nog steeds voor neofascisten
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 17:44   #84
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Klopt, en civil rights era heeft de kampen doen switchen, in combinatie met de southern strategy switch van de GOP in een poging relevant te blijven

Maar in se is er niks veranderd hoor



Dezelfde Staten die toen voor de racistische Democraten stemden stemmen anno 2023 nog steeds voor neofascisten
Idd. vroeger was de Gop de ‘progressieve’ partij.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 21:44   #85
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Een leugen.
"In 2018, The Washington Post reported that, by 1930, the KKK, while its "membership remained semi-secret, claimed 11 governors, 16 senators and as many as 75 congressmen –roughly split between Republicans and Democrats."
The Washington Post, een onverdachte Democratische krant, kan in deze enkel de eigen waarheid verkondigen.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2023, 02:05   #86
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit is echt om van te huilen...
Waar is je gevoel voor humor?
Oh wacht... gij zijt voorzekers ne Vlonderaar?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2023, 07:22   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik heb nooit gesproken over het recht op overleven. Ik heb het over het recht op de eigendom van mijn eigen lichaam, en het recht mij te verdedigen als iemand dat eigendomsrecht aanvalt.
Het concept van eigendom is hierbij gewoon onnozel. Was die zaadcel "haar eigen eigendom" of eigendom van de man ? Was die eicel "haar eigen eigendom" of eigendom van de vrouw ?
Is een bevruchte eicel nu gewoon geen joint venture waar man en vrouw hun kapitaal samenbrengen ? Maar is het nadien geen kapitaal van de vrouw die voor de hardware zorgt ? Wie is er dan eigenaar van ?

Als ik steenkool heb, en gij hebt ijzererts, en ik breng mijn steenkool bij U, en gij maakt een hoogoven, is het gemaakte ijzer dan "zijn eigen eigendom" of van U, met eventueel een minderheidsdeelname van mij voor de steenkool ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 maart 2023 om 07:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2023, 11:36   #88
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het concept van eigendom is hierbij gewoon onnozel. Was die zaadcel "haar eigen eigendom" of eigendom van de man ? Was die eicel "haar eigen eigendom" of eigendom van de vrouw ?
Is een bevruchte eicel nu gewoon geen joint venture waar man en vrouw hun kapitaal samenbrengen ? Maar is het nadien geen kapitaal van de vrouw die voor de hardware zorgt ? Wie is er dan eigenaar van ?

Als ik steenkool heb, en gij hebt ijzererts, en ik breng mijn steenkool bij U, en gij maakt een hoogoven, is het gemaakte ijzer dan "zijn eigen eigendom" of van U, met eventueel een minderheidsdeelname van mij voor de steenkool ?
Da's het mooie aan nieuw leven hé.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 07:13   #89
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Gingrich decries ‘insane’ Florida bill for register of bloggers critical of DeSantis

Bill before Florida legislature to make online critics of governor register is ‘an embarrassment’ says former House speaker


A Florida bill that would require bloggers who write about the state’s governor, Ron DeSantis, to register with the state proved a step too far even for the godfather of far-right Republicanism, the former US House speaker Newt Gingrich.

“The idea that bloggers criticising a politician should register with the government is insane,” Gingrich wrote on Twitter.
“It is an embarrassment that it is a Republican state legislator in Florida who introduced a bill to that effect. He should withdraw it immediately.”

The bill was introduced by Jason Brodeur. It states: “If a blogger posts to a blog about an elected state officer and receives, or will receive, compensation for that post, the blogger must register” with the appropriate state office.

The bill defines “elected state officer” as “the governor, the lieutenant governor, a cabinet officer, or any member of the legislature”. As penalty for failure to comply, it posits fines of up to $2,500.

Last week, Brodeur told Florida Politics: “Paid bloggers are lobbyists who write instead of talk. They both are professional electioneers. If lobbyists have to register and report, why shouldn’t paid bloggers?”

The prominent first amendment lawyer Ron Kuby – memorably name-checked in the Coen brothers’ The Big Lebowski, released 25 years ago on Monday – told NBC it was “hard to imagine a proposal that would be more violative” of free speech rights under the US constitution.

“We don’t register journalists,” Kuby said. “People who write cannot be forced to register.”

Nonetheless, DeSantis’s press secretary told NBC the governor would “consider the merits of the bill in final form if and when it passes the legislature”.

The Florida legislature has recently passed a lot that has pleased DeSantis, given it is controlled by a Republican supermajority.

The governor has in turn pursued a hardline agenda based on culture war issues including LGBTQ+ rights and the teaching of history in state schools.

DeSantis is widely expected to announce a run for the Republican presidential nomination in 2024.

Gingrich, 79, ran for president in 2012. For close to 40 years before that, he made his name as a ruthless partisan warrior in and out of Congress, hounding Bill Clinton through his presidency before quitting as House speaker in 1998 with his behaviour under scrutiny and Republican fortunes in decline.

Widely held responsible for the coarsening of American politics and the deepening of social and geographic divisions which resulted from it, Gingrich has been a stalwart supporter of Donald Trump, the ex-president who dominates polling regarding the 2024 nomination. DeSantis is Trump’s only genuine rival, at least for the moment.

Among political observers, the irony of Gingrich saying Florida Republicans had finally gone too far was of course not lost. The writer and podcaster Molly Jong-Fast simply tweeted: “When you’ve lost Newt Gingrich … ”

Florida Democratic congresswoman Anna Eskamani took the broader view.

She said: “Yes, this bill is truly ridiculous and an attack on first amendment rights but there are a lot of other terrible bills by Florida Republicans to also highlight and we welcome criticism on all of them lol.”
https://www.theguardian.com/us-news/...loggers-insane

Zelfs de oerconservatieve Newt Gingrich noemt dit wetsvoorstel onnozel.
En roept op om het onmiddellijk terug in te trekken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 11:12   #90
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
https://www.theguardian.com/us-news/...loggers-insane

Zelfs de oerconservatieve Newt Gingrich noemt dit wetsvoorstel onnozel.
En roept op om het onmiddellijk terug in te trekken.
Letterlijk iedereen roept daarom. Het toont nog eens de hypocrisie aan. Mocht een democraat dit voorstel hebben gelanceerd, dan zouden de kiekens wel anders piepen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 13:29   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
https://www.theguardian.com/us-news/...loggers-insane

Zelfs de oerconservatieve Newt Gingrich noemt dit wetsvoorstel onnozel.
En roept op om het onmiddellijk terug in te trekken.
Die regel komt in elk geval nooit erdoor omdat die ongrondwettelijk is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 14:05   #92
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die regel komt in elk geval nooit erdoor omdat die ongrondwettelijk is.
Als DeSantis dat steunt wordt het in het Parlement van Florida gestemd, die trekken zich geen bal aan van grondwettelijkheid en dan ben jij en ik strafbaar in Florida als we ons niet laten registreren (want we schrijven regelmatig over DeSantis).

Dat gaat uiteraard naar een lokale rechtbank, dan staatsrechtbank, dan federale rechtbank en tenslotte naar de Supreme Court en we weten allemaal wat voor mafketels daar beslissen…

Dus Patrick, stel uw uitstapjes naar Florida maar uit.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 14:12   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als DeSantis dat steunt wordt het in het Parlement van Florida gestemd, die trekken zich geen bal aan van grondwettelijkheid en dan ben jij en ik strafbaar in Florida als we ons niet laten registreren (want we schrijven regelmatig over DeSantis).
Jij misschien wel, maar ik word niet betaald

Tenzij misschien, nadat hij google translate eens draait op dit forum, door DeSantis himself als dank voor zoveel inspiratie Maar dan moet ik ook niks vrezen van zijn rechters he

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2023 om 14:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 14:19   #94
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jij misschien wel, maar ik word niet betaald

Tenzij misschien, nadat hij google translate eens draait op dit forum, door DeSantis himself als dank voor zoveel inspiratie Maar dan moet ik ook niks vrezen van zijn rechters he
Kunt gij bewijzen dat ge niet betaald wordt? Denk eraan, het is Florida. Daar word je gearresteerd voor resisting arrest.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 14:20   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Kunt gij bewijzen dat ge niet betaald wordt? Denk eraan, het is Florida. Daar word je gearresteerd voor resisting arrest.
Uiteraard kan ik dat bewijzen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 14:48   #96
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als DeSantis dat steunt wordt het in het Parlement van Florida gestemd, die trekken zich geen bal aan van grondwettelijkheid en dan ben jij en ik strafbaar in Florida als we ons niet laten registreren (want we schrijven regelmatig over DeSantis).

Dat gaat uiteraard naar een lokale rechtbank, dan staatsrechtbank, dan federale rechtbank en tenslotte naar de Supreme Court en we weten allemaal wat voor mafketels daar beslissen…

Dus Patrick, stel uw uitstapjes naar Florida maar uit.
DeSantis gaat dat niet steunen. En Florida is een van de weinige staten die zich nog wel iets van de grondwet aantrekken. Zoals het recht op leven. (da's uit mijnen duim gezogen, want ik weet niet of het recht op leven in de US-grondwet in staat, maar DeSantis is wel VOOR het recht op leven, en als het niet in de grondwet staat, moeten ze het er in zetten)
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 14:51   #97
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.697
Standaard

Woke-geschiftheid katalyseert een even geschifte tegenreactie en zo begint het, het afbouwen van verworven vrijheden. Zeer leerrijk in het licht van de geschiedenis. De mensheid zal ook veel cynischer worden als reactie en coping-mechanisme.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 17:36   #98
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 7.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Free Speech for me but not for thee (bis, tris,…)

https://thehill.com/homenews/state-w...bout-desantis/

A bill proposed this week by a Republican state senator in Florida would require bloggers who write about Gov. Ron DeSantis (R-Fla.), his Cabinet officers and members of the Florida legislature to register with the state.


Kan je je voorstellen? Max, Schoof, Knuppel, of whoever zouden zich moeten registreren bij het kabinet van Alexander De Croo voor ze iets over hem mogen schrijven.
Ik snap niet hoe jij dat aan DeSantis probeert te linken. Elke vertegenwoordiger kan om het even welk voorstel doen.

DeSantis heeft het voorstel trouwens al verworpen:

DeSantis rejects blogger registration proposal: 'I don’t control every single bill'
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 17:45   #99
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 7.115
Standaard

Ondertussen in Sleepy Joe land: de FTC eist de namen van alle journalisten die meewerken aan de Twitter Files:

FTC Twitter Investigation Sought Elon Musk’s Internal Communications, Journalist Names

Citaat:
In 12 letters sent to Twitter and its lawyers since Mr. Musk’s Oct. 27 takeover, the FTC also asked the company to “identify all journalists” granted access to company records and to provide information about the launch of the revamped Twitter Blue subscription service, the documents show.
Als intimidatie van de vrije pers kan dat tellen.

Een oproep aan al diegenen die zich in deze draad druk maakten over dat maffe en kansloze blogger wetsvoorstel: willen jullie effe de tijd nemen om de acties van de FTC in even scherpe bewoordingen te veroordelen aub? Anders staan jullie te kijk als een suffe bende hypocrieten. Dank bij voorbaat!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2023, 17:52   #100
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Wat een geluk dat de Republikeinen er waren, anders had men de slavernij nooit afgeschaft. De Democraten waren ook de partij van de Ku Klux Klan, die segregatie en het lynchen van negers voor het kleinste vergrijp tot een erecode verhieven.
Inderdaad. Lincoln, die de slavernij afschafte, was een republikein. De voorstanders van de slavernij waren de zuidelijke 'democratische' staten.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be