Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2010, 11:08   #81
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In het begin vond ik dat ook 'rare tekens die ik niet kon lezen', maar ik heb daar altijd een boontje voor gehad. Ik ben nu eenmaal gefascineerd door de vele wijzen waarop mensen van de uitvinding 'schrift' gebruik maken.

Wat nu specifiek dat Arabisch alfabet betreft: het duurt ongeveer een maand om te leren welk symbooltje nu precies met welke klank overeenstemt. Voor het begrijpen van wat geschreven is, kan je je gemakkelijk behelpen met een woordenboek en/of een taalgids voor toeristen (serieus, zulle). Volgens mij kan je zo'n hulpmiddeltjes in elke bibliotheek van een beetje omvang raadplegen. Na ongeveer twee uur proberen, slaag je erin zo'n tekentjes foutloos op een papiertje over te schrijven. Je kan ook een lei en een griffel gebruiken.

Een *ahum* échte "Vlaamse Polyglot" hoeft zich door niets te laten intomen, integendeel zelfs. Hoe méér talenkennis, hoe liever. Of niet soms?


Mijn gedacht.
Het gaat hier niet om talenkennis, die juich ik toe. Werk zelf internationaal dus weet maar al te goed hoe geroemd de gemiddelde Vlaminge is omwille van zijn aanpassingsvermogen.

Maar dat staat compleet los van het gegeven dat je je hele straatbeeld moet laten verloederen met talen die niet de onze zijn.
__________________
www.vlaamsbelang.org

Laatst gewijzigd door dominatrix : 25 juli 2010 om 11:08.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 11:09   #82
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nee, ik ben de eerste om hen te wijzen op hun eigen hypocrisie.
Ben je niet, je vaart er gewoon tegen in om dat het van een partij komt die je niet na aan het hart ligt. Dat is alles.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 11:13   #83
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Je hebt helemaal niks gegeven behalve wat akkefietjes.
Ik maakte mij dan ook niet echt de illusie dat als ik hier met actiepunten en diverse interpellaties op de proppen zou komen dat jij die valabel zou achten. Voor jou is er maar 1 ding dat telt: Het komt van een vb-er dus ik moet het bestrijden. En dan liefst gepeperd met nog wat dogmatische stellingnames als wij zijn tegen de moslims. Je weet goed genoeg dat het een ideologische kwestie is. Eentje waarbij wij het avondland beetje bij beetje ten prooi laten vallen aan een cultuur die we er al enkele malen van hebben weerhouden om ons via de directe verovering onder de voet te lopen.

Achja, ik vrees dat U het pas zult beseffen als het al veeeeeel te laat is.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 14:01   #84
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.648
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
...

Maar dat staat compleet los van het gegeven dat je je hele straatbeeld moet laten verloederen met talen die niet de onze zijn.
Ik geef graag toe dat ik het ook niet zo op verloederde straatbeelden begrepen heb.

Vreemde talen zijn echter een 'klein zeer' in vergelijking met de vaker wel dan niet monsterlijke gedrochten die pseudo-artistieke architecturale kakofonisten nog steeds laten optrekken om dat straatbeeld vaker wél dan niet totaal naar de knoppen te helpen. Over de vaak in de onmiddellijke omgeving van die 'onderkomens' woekerende artistieke 'tuinen' heb ik het dan nog niet gehad.

Een bijkomend pijnpunt in dat reeds verloederde straatbeeld vind ik de vele norse mensen die daarin rondhangen.

Is het omdat ze hun eigen kapsel/kostuum/'kledij' - volkomen terecht - niet om aan te zien vinden dat ze niet meer weten hoe ze een 'goeie morgen' of 'goeie middag' kunnen beantwoorden? Of stoort hen de wanstaltigheid van de transportmiddelen waarmee ze zich verplaatsen?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 14:09   #85
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
-Halal slagerij op grote weg naar van nrt naar msk
-2x Marokkaanse drogisterij.
Is dat niet logisch?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 15:55   #86
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Eventjes terug bovenhalen, is uit het oog verloren geraakt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Jij komt hier niet op voor jouw taal. Jij komt hier op tegen iets, niet voor iets. Maar zeg eens, waar worden hier jouw taalrechten geschonden?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 21:39   #87
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Is dat niet logisch?
Neen, ik vind dat niet logisch. Trouwens ze kunnen de grootste mensenhatende teksten op hun gevels neerpennen zonder dat wij het ook maar zouden doorhebben. Of ik kan, zoals ik het enkele weken geleden in Riga nog aan de lijve mocht ondervinden, daar iets gaan bestellen zonder door te hebben dat er twee prijslijsten bestaan: Eentje voor volksgenoten en eentje voor de 'vreemdelingen'. Maar dat is het praktische. Hier gaat het om het ideologische: Langzaam maar zeker maakt een taal, met de daaraan onlosmakelijk verbonden cultuur, opgang in onze samenleving parallel aan die oorspronkelijke samenleving. Met als onvermijdelijk slot dat we uiteindelijk toch wederom op een historisch momentum aanbelanden waarop toch één van de twee het leidende moet worden. Net zoals de Vlaamse beweging eertijds het door van onder uit te werken het Frans als bestuurstaal in Vlaanderen kon marginaliseren om het ten slotte te elimineren.

Welaan, dan zeg ik, laat ons dat momentum aub niet afwachten maar laat ons pro-actief ageren en onze gebruiken voorop plaatsen. En daar hoort ook onze taal bij.
__________________
www.vlaamsbelang.org

Laatst gewijzigd door dominatrix : 25 juli 2010 om 22:05.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 21:42   #88
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik geef graag toe dat ik het ook niet zo op verloederde straatbeelden begrepen heb.

Vreemde talen zijn echter een 'klein zeer' in vergelijking met de vaker wel dan niet monsterlijke gedrochten die pseudo-artistieke architecturale kakofonisten nog steeds laten optrekken om dat straatbeeld vaker wél dan niet totaal naar de knoppen te helpen. Over de vaak in de onmiddellijke omgeving van die 'onderkomens' woekerende artistieke 'tuinen' heb ik het dan nog niet gehad.

Een bijkomend pijnpunt in dat reeds verloederde straatbeeld vind ik de vele norse mensen die daarin rondhangen.

Is het omdat ze hun eigen kapsel/kostuum/'kledij' - volkomen terecht - niet om aan te zien vinden dat ze niet meer weten hoe ze een 'goeie morgen' of 'goeie middag' kunnen beantwoorden? Of stoort hen de wanstaltigheid van de transportmiddelen waarmee ze zich verplaatsen?
Ik weet wel, en ik geef het ook wel toe, taal is maar zo groot of zo klein als we het zelf maken. En onze maatschappij zal ook wel niet meteen naar de botten gaan omdat hier een slachter zijn waar in rare tekens die ik niet begrijp komt aanprijzen.

Het is pas in verdergaande stadia dat het mis begint te lopen. Exact zoals het mis is gelopen met de ontwikkeling van Broekzele en de verfransing nadien. Erger dan de verfransing is dat de Islamisering eigenlijk nog maar enkele decennia gaande is, niet afkomstig is van dit continent & volgens Hertogen al meer dan een kwart van Brussel heeft weten inpalmen.

Ik zie een verband met wat je hier aanhaalt, maar je hebt me vooralsnog niet weten overtuigen van de relevantie ervan.
__________________
www.vlaamsbelang.org

Laatst gewijzigd door dominatrix : 25 juli 2010 om 22:06.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 21:46   #89
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Eventjes terug bovenhalen, is uit het oog verloren geraakt:
Is een actie die tegen iets is per definitie een slecht actie of wat wil je nu zeggen? Tegen iets ageren is soms een must. Maar in dit geval is het ook duidelijk voor iets ageren want ik wil namelijk niet zien dat mijn cultuur stukje voor stukje zal moeten wijken voor een cultuur die ik de mijne nooit kan maken.

Los daarvan: Wat is jouw mening over Arabische opschriften in onze straten? Wat is jouw mening over Franstalige opschriften in Vlaanderen? Wat is jouw mening over Engelse opschriften?

Ik weet, en ik geef toe, dat er ook bij mij een groot defaitisme is gerezen tav de Engelse woorden op onze markten en pleinen. Maar ik wil het niet zo ver laten komen dat arabisch ooit een erkenning mag genieten als 4de taal zoals Voorhamme dat eens voorstelde...
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 14:05   #90
The Common Sense
Parlementslid
 
The Common Sense's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2009
Locatie: Genk
Berichten: 1.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Is een actie die tegen iets is per definitie een slecht actie of wat wil je nu zeggen? Tegen iets ageren is soms een must. Maar in dit geval is het ook duidelijk voor iets ageren want ik wil namelijk niet zien dat mijn cultuur stukje voor stukje zal moeten wijken voor een cultuur die ik de mijne nooit kan maken.

Los daarvan: Wat is jouw mening over Arabische opschriften in onze straten? Wat is jouw mening over Franstalige opschriften in Vlaanderen? Wat is jouw mening over Engelse opschriften?

Ik weet, en ik geef toe, dat er ook bij mij een groot defaitisme is gerezen tav de Engelse woorden op onze markten en pleinen. Maar ik wil het niet zo ver laten komen dat arabisch ooit een erkenning mag genieten als 4de taal zoals Voorhamme dat eens voorstelde...
Ik vind dat Dewinter meer dan gelijk heeft: de Vlaamse staat doet zogezegd moeite voor immigranten om ze te helpen zich thuis te voelen, maar zou er geen problemen mee hebben dat ónze winkels zich aan hén aanpassen??? Dat is toch maar al te gek!
__________________
Common sense is not so common - Voltaire
The Common Sense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 21:16   #91
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Alle argumenten van dominatrix ten spijt, begrijp ik nog steeds niet waarom Engelstalige opschriften in de ogen van Dewinter slechts "ergerlijk" zouden zijn, en Arabische opschriften een "provocatie".
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 21:19   #92
The Common Sense
Parlementslid
 
The Common Sense's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2009
Locatie: Genk
Berichten: 1.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Alle argumenten van dominatrix ten spijt, begrijp ik nog steeds niet waarom Engelstalige opschriften in de ogen van Dewinter slechts "ergerlijk" zouden zijn, en Arabische opschriften een "provocatie".
Omdat Engels tenminste nog een taal is die over de hele wereld gebruikt wordt. Zo denk ik er alleszins over...
__________________
Common sense is not so common - Voltaire
The Common Sense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 21:26   #93
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Omdat Engels tenminste nog een taal is die over de hele wereld gebruikt wordt. Zo denk ik er alleszins over...
En Arabisch niet?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 21:37   #94
The Common Sense
Parlementslid
 
The Common Sense's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2009
Locatie: Genk
Berichten: 1.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En Arabisch niet?
In hotels heb ik over de hele wereld ALTIJD Engelse gebruiksaanwijzingen, voorschriften, enz. teruggevonden. Niet in het Arabisch.
__________________
Common sense is not so common - Voltaire
The Common Sense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 21:54   #95
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Is een actie die tegen iets is per definitie een slecht actie of wat wil je nu zeggen? Tegen iets ageren is soms een must. Maar in dit geval is het ook duidelijk voor iets ageren want ik wil namelijk niet zien dat mijn cultuur stukje voor stukje zal moeten wijken voor een cultuur die ik de mijne nooit kan maken.

Los daarvan: Wat is jouw mening over Arabische opschriften in onze straten? Wat is jouw mening over Franstalige opschriften in Vlaanderen? Wat is jouw mening over Engelse opschriften?

Ik weet, en ik geef toe, dat er ook bij mij een groot defaitisme is gerezen tav de Engelse woorden op onze markten en pleinen. Maar ik wil het niet zo ver laten komen dat arabisch ooit een erkenning mag genieten als 4de taal zoals Voorhamme dat eens voorstelde...
Je moet consequent zijn en alle vreemde talen gelijk behandelen dan. Mij storen die opschriften niet. Ik word dáárdoor nergens in mijn taalrechten gehinderd.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 21:55   #96
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
In hotels heb ik over de hele wereld ALTIJD Engelse gebruiksaanwijzingen, voorschriften, enz. teruggevonden. Niet in het Arabisch.
Dus als er vanaf morgen in hotels over de hele wereld ALTIJD Arabische gebruiksaanwijzingen enzovoort zouden zijn, geen probleem meer?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 21:55   #97
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
In hotels heb ik over de hele wereld ALTIJD Engelse gebruiksaanwijzingen, voorschriften, enz. teruggevonden. Niet in het Arabisch.
Zou u het een provocatie vinden, wanneer het hotel eronder tevens een Arabische vertaling zou voorzien?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 21:56   #98
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Ik vind dat Dewinter meer dan gelijk heeft: de Vlaamse staat doet zogezegd moeite voor immigranten om ze te helpen zich thuis te voelen, maar zou er geen problemen mee hebben dat ónze winkels zich aan hén aanpassen??? Dat is toch maar al te gek!
Wat doe je met Chinese, Russische... opschriften?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 21:58   #99
Glenneke
Provinciaal Statenlid
 
Glenneke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 716
Standaard

Zolang wij allen betalen om die ingeweken arabieren Nederlands te leren hoeft een winkelketen deze inspanningen niet teniet te doen dit draagt totaal niet bij aan de integratie, hoe meer Nederlands men ziet hoe sneller men het begrijpt en hoe sneller men de officiële communicatie van de overheid kan begrijpen. Arabisch mag dan wel een wereldtaal zijn het is wel het Engels dat gebruikt wordt in de meeste internationale relaties vanuit ons land. Daarom mag het Engels van mij iets meer maar kan zij ook nooit de volledige rechten van het Nederlands verwerven
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 22:00   #100
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Wanneer gaan jullie nu eens begrijpen dat de winkels hier in Vlaanderen die deel uitmaken van zo'n winkelketen, daar geen zak in te koeken hebben? Die krijgen gewoon standaard-materiaal dat bezorgd wordt vanuit een centraal punt. Of is Vlaanderen de enige plek op de wereld met solden?

Als je dat Arabisch dan per se weg wil, wel begin dan tegen die multinationals te ageren.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 26 juli 2010 om 22:01.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be