Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juli 2004, 22:13   #81
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Ik heb de Koran niet gelezen en kan dus geen uitspraak doen over wat er zoal in te lezen staat. En dat interesseert mij eigenlijk niet. Wat ik relevanter vind, is hoe die eeuwenoude teksten door verschillende mensen/groepen (selectief) worden gelezen: sommigen vinden er het bewijs in dat de islam een vredelievende godsdienst is, terwijl voor anderen het agressieve karakter van dezelfde religie opeens boven alle twijfel verheven is.

Je kan de gelovige moslims van onze tijd veroordelen noch vrijpleiten van alle fouten op basis van teksten waar ze zelf niet voor verantwoordelijk voor zijn. Hoe ze met die teksten omgaan, dát is wat telt - en dat doen ze op tal van manieren.

Misschien kan het geen kwaad om eens naar een Bijbelverhaal te verwijzen: Jezus en zijn afgrijzen van de schriftgeleerden. En voor de duidelijkheid: ook voor die Jezus is er een plaats in de Islam.
Na wat dronyon hier geschreven heeft stel ik voor om elke posting van hem met betrekking tot islam en islamieten te negeren.


Hij lijkt trouwens al goed op een moslim: hersenloos onzin uitkramen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 22:17   #82
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Extinct
Dronyon : precies mijn punt.

Raven : Ik probeer de Koran niet te verdedigen maar probeer enkel aan te tonen dat verschillende visies mogelijk zijn, en dat er altijd zullen zijn die heilige geschriften zullen misbruiken in eigen voordeel. En dit geldt voor alle religies.

Extinct : een even groot leeghoofd als dronyon.

Negeren bij onderwerpen over islam en islamieten is de boodschap.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 22:24   #83
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Probleem is dat "gematigde" moslims dit niet kunnen aanklagen, bekritiseren, de rug toedraaien. Dan zijn ze afvallig en daar staat de ultieme straf op. Zowel in leven als in de dood.


Heeft historische redenen:

[size=6]Toen Muhammad half mekka had afgeslacht, de vrouwen verkracht en tot slaaf gemaakt[/size]jij moet is grondig gaan studeren in plaats van hier te kwakken over iets dat je niet weet, de mannen/jongens onthoofd, waren er toch wel enkele moslims in zijn bende die begonnen te twijfelen aan wat ze hadden gedaan. After all, dat waren hun eigen families. Oké, ze waren verbannen, maar toch.

Muhammad was daar zeer strikt in, en liet al degene die zich nu toonden als "niet puur" ombrengen. Zij die vluchtten werden opgejaagt met het doel het te doden als verraders.

Bijgevolg kan er niet zoeits bestaan als "gematigde" islam, "moderne visies" op de islam.

Ik zie maar 1 oplossing, en dat is dat wij ook allemaal moslim worden . Want de Islam is HEUS niet racistisch, slechts een fractie van de moslims zijn arabieren. (merendeel is Aziatisch)

Zou ergens wel mooi zijn, op die manier kunnen we die verdomde Amerikanen wel eens een hak zetten.

How how how , rustig zene , een wat heeft je grootvader hitler dan gedaan ? koekskes verdeeld !!!
Prima vergelijking Lincoln.


Nu heeft een moslim de grote krijgsheer en Jodenhater Mohammed zelf vergeleken met de grote krijgsheer en Jodenhater Hitler.



Need we say more...


Wie oren heeft, hij hore.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 09:30   #84
Extinct
Partijlid
 
Extinct's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Extinct schrijft :

Citaat:
1.Even terzijde. Men spreekt hier steeds over verdraagzaamheid. Maar houdt dit niet inherent een gevoel van superioriteit in.

2.Als ik iets moet verdragen betekend dit dat het me last bezorgt maar dat ik het van me af zet.

3.Respect voor een andere levenswijze en visie lijkt me hier eerder aangewezen.
bij 1.

Extinct besef je wel dat je eigenlijk "de" onbeantwoordbare vraag poneert ?

Wanneer ik JA antwoord dan word ik afgeschoten als racist.
Wanneer ik NEEN antwoord dan lieg ik en liegen ... dat DEED ik alleen in de biechtstoel én liegen in een forum dat is me vreemd, dan kom je hier niet, naar mijn mening althans.
Dus : ...

bij 2.

Eerst breek je alle godsdiensten af, Extinct, én dan kom je af met : "wanneer men op je rechter wang 'klopt' bied dan je linker wang aan". Puur christelijk en sorry, een "verdraagzame" levenshouding die niet vol te houden is. Dat heeft het "leven" me geleerd ...

Zo ben "ik" dan maar, noodzakelijkerwijze, gekomen tot volgende levenshouding, in het echte leven :

VIA, "stamp en ik stamp veel harder terug" NAAR : "ik zorg ervoor dat niemand, maar dan ook niemand, me een stamp kan geven". Zéér moeilijk om te leren en te realiseren ... Maar :

Elke persoon zal zijn eigen evolutie moeten doormaken !

...
bied aan = in de gebiedende wijze

bij 3.Respect ? Respect dat krijg je niet, dat moet je verdienen.

Extinct, wat ik hier in de "ik-vorm" vertel geldt uiteraard ook in de "groeps-vorm". En zo is je post toch beantwoord geworden.
Dit is een voorbeeld van hoe een tekst uit context kan getrokken worden en geinterpreteerd.

Wat ik wou aanbrengen is dat de predikers van verdraagzaamheid best eens zouden nadenken over wat verdraagzaamheid is. Ik stel hier dat het een gevoel van superioriteit is en dit heeft niets te maken met de andere wang toekeren (wat ik trouwens nergens verdedigd heb).Wederzijds respect lijkt me een beter principe om te hanteren. Dit sluit niet uit dat respect moet verdient worden, anders is wederzijds respect niet mogelijk. Ik ben het hier volkomen mee eens.

Trouwens er is nog altijd een verschil tussen het afbreken van georganiseerde religie en misbruik van religie enderzijds en respect voor persoonlijk geloof.
__________________
Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on what to have for dinner -- James Bovard
Extinct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 09:48   #85
Extinct
Partijlid
 
Extinct's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Extinct
Dronyon : precies mijn punt.

Raven : Ik probeer de Koran niet te verdedigen maar probeer enkel aan te tonen dat verschillende visies mogelijk zijn, en dat er altijd zullen zijn die heilige geschriften zullen misbruiken in eigen voordeel. En dit geldt voor alle religies.

Extinct : een even groot leeghoofd als dronyon.

Negeren bij onderwerpen over islam en islamieten is de boodschap.
Tuurlijk Darwin. Dus mensen die in tegenstelling tot jou niet alle heilige geschriften (Koran, Hadith, Bijbel, Thora, Veda 's, Bhagavad Gita) gelezen en bestudeerd hebben mogen geen mening hebben, zelfs niet over het misbruik van geschriften. Sterker indien ze dit wel doen zijn ze hersenloos en leeghoofden.

Ik heb toevallig de Koran gelezen evenals verscheidene boeken en artikels over religie. Maar vermits ik ze niet bestudeerd heb zal ik er maar niets meer over zeggen zeker.

Laten we jouw theorie eens doortrekken. Vermits ik jou niet ken en je me niet interesseert zal ik je posts over om het even wat negeren.
__________________
Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on what to have for dinner -- James Bovard
Extinct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 12:56   #86
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln


How how how , rustig zene , een wat heeft je grootvader hitler dan gedaan ? koekskes verdeeld !!!
Prima vergelijking Lincoln.


Nu heeft een moslim de grote krijgsheer en Jodenhater Mohammed zelf vergeleken met de grote krijgsheer en Jodenhater Hitler.



Need we say more...


Wie oren heeft, hij hore.

Dit is een klein voorbeeldje waar sencuur van toepassing is ,een hoe men de zaken gemakkelijk kan verdraaien een dan nog spreken van de waarheid !!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 12:59   #87
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln

wie heeft de pact van verdraagzaamheid verbroken in medina wie heeft de grootste poetischer vanuit de joodse stammen gestuurd naar mekka een '3assaan om een leger te verzamelen tegen mo7amed s.a.s een als laatst hem omsingelden met 10000 man een hij was met 700 man (kinderen een vrouwen inbegrepen)!!
de joden hadden gewoon pech een weten niet dat mo7amed de profeet van allah is, een voelden zich superieur that's it niet meer een niet minder maar jullie weigeren om naar de oorzaak van de feit in te gaan , [/size]
Beste lincoln. Om een ander voorbeeldje aan te halen wat de vergelijking een beetje kan doorstaan maar dan andersom...

"Geen woord over het door Israel geaccepteerde verdelings plan van de VN in 1948 dat destijds onvoorwaardelijk door Israel werd geaccepteerd, maar door de Arabische landen met een frontale aanval op Israel werd verworpen. Niemand had toen natuurlijk vermoed dat Israel die opgedrongen oorlog zou kunnen winnen"

Waar was Allah toen beste Lincoln? Was dit omdat de israelische leider van de toen niet meer dan 600.000 israelisch (vrouwen en kinderen inbegrepen) een profeet van Allah was, dat de israelisch deze oorlog tegen een overmacht hebben gewonnen? Dank zij Allah?

Zijn gelovigen niet een beetje te goedgelovig?

De "moslims" van vroeger zijn niet de "moslims" van nu al lezen ze dezelfde boek een praktiseren het zelfde gebed !!!

De meeste moslims van nu zijn moslims "by name" !! mij zelf inbegrepen !!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 13:04   #88
dronyon
Lokaal Raadslid
 
dronyon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Locatie: Borgerhout
Berichten: 376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
De "moslims" van vroeger zijn niet de "moslims" van nu al lezen ze dezelfde boek een praktiseren het zelfde gebed !!!

De meeste moslims van nu zijn moslims "by name" !! mij zelf inbegrepen !!
Ik dacht dat zo'n uitspraak de evidentie zelf was, maar in de ogen van sommigen op dit forum en wellicht elders zijn blijkbaar alle moslims fundamentalisten. Droevig...
__________________
'The problem with political jokes is they get elected'
Henry Cate VII

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 15:48   #89
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

Extinct schreef :

Citaat:
Dit is een voorbeeld van hoe een tekst uit context kan getrokken worden en geinterpreteerd.
Extinct, je vergist je. Ik ga hier niet aan "forumvulling" doen en onze beide teksten nog eens quoten. Lees ze beide er nog eens op na én je zal bemerken in beide teksten :

- de zinnen in de juist dezelfde volgorde staan;
- dat géén woord aan je oorspronkelijke tekst is toegevoegd;
- alléén die cijfers zijn eraan toegevoegd om de oorspronkelijke tekst beter bespreekbaar te maken.

Citaat:
Verdraagzaamheid = Als ik iets moet verdragen betekend dit dat het me last bezorgt maar dat ik het van me af zet.
Dit is zoals ik je tekst begrepen heb. Én met die "kullige" wijze van verdraagzaamheid gelijkstellen aan
... gaan lopen, of :
... doen dat je de "last" niet ziet,

daar kan ik het niet eens mee zijn. Als voorbeeld gebruikte ik het klassieke citaat van de van "de wang" ...

Bedoel je het anders. Ja Extinct, dan zijn er uiteraard minstens twee mogelijkheden :

- dan moet je iets beter uitleggen, ofwel :
- kan ik niet "begrijpend" lezen.

Wanneer ik je 't vervolg van je tweede tekst erbij neem, je antwoord dus,

Citaat:
Wat ik wou aanbrengen is dat de predikers van verdraagzaamheid best eens zouden nadenken over wat verdraagzaamheid is. Ik stel hier dat het een gevoel van superioriteit is en dit heeft niets te maken met de andere wang toekeren (wat ik trouwens nergens verdedigd heb).Wederzijds respect lijkt me een beter principe om te hanteren. Dit sluit niet uit dat respect moet verdient worden, anders is wederzijds respect niet mogelijk. Ik ben het hier volkomen mee eens.
dan eerst meen ik te mogen begrijpen dat je bedoelt :

- spreek niet over verdraagzaamheid, want de predikers van verdraagzaamheid voelen zich inherent superieur 1;
- spreek beter over wederzijds respect 2.

bij 1.

Hier ben ik het absoluut en volkomen mee eens. Tenminste als je bedoelt : alleen de sterkere , uit zijn sterkere positie, predikt verdraagzaamheid. Naar mijn mening is verdraagzaamheid voor de "andere" dan niet veel anders dan : de onderwerping aanvaarden. Ik hoop dat je mij begrijpt ... Wél doe er dan nog het volgende bij :

Hier ben ik het absoluut en volkomen mee eens. Tenminste als je bedoelt : alleen de zwakkere , uit zijn zwakkere positie, predikt verdraagzaamheid. Naar mijn mening is verdraagzaamheid voor de "andere" dan niet veel anders dan : wacht maar tot ik groot en sterk zal wezen en dan wordt het, voor jou : de onderwerping aanvaarden. Ik hoop dat je mij begrijpt ...

Extinct, wees gerust, ik ben niét met je voeten aan 't spelen. Léés en poog te begrijpen !

bij 2.

Wederzijds respect tussen de mensen van dezelfde cultuur, wél Extinct : ik ben ben er het volledig mee eens dat dat een noodzaak is. In de realiteit ... zéér, zéér moeilijk bereikbaar. Voorbeeld : kijk maar naar ons forum ...

In de realiteit is dat nog veel erger : probeer je maar eens als economisch zwakkere naar boven te werken ... 't gaat, maar ...

Wederzijds respect tussen mensen van verschillende culturen, wél Extinct : ik ben ben er het volledig mee eens dat dat een noodzaak is. In de realiteit ... zéér, zéér moeilijk bereikbaar.
Voorbeeld : kijk maar naar ons forum ...

In de realiteit is dat nog veel erger : probeer je maar eens als immigrant naar boven te werken of zélfs aanvaardbaar te maken... 't gaat, maar ...

En hier moét ik aan toevoegen : dit aanvaardbaar maken, dit ENIGSZINS zelfbewust intigreren is een proces van vallen en opstaan, want het wordt de misschien wel modale immigrant zéér moeilijk gemaakt door :

- fundamentalisme in de eigen rangen (AEL);
- hun cultuur, die vergeleken met de Westerse een ééuw achter ligt, modale verstandelijkheid inbegrepen;
- wederzijds raciaal onbegrip !!!

Extinct, wees gerust, ik ben niét met je voeten aan 't spelen. Léés en poog te begrijpen ! Begrijp en dan eerst zal je bemerken dat dit de duidelijkste tekst over het vreemdelingenprobleem is, die je ooit gelezen hebt ... (Pocher! Dju, nu spreek ik al met mezelf !)

Ja, Extinct, deze complexe wereld is er niet eenvoudiger op geworden ...
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 16:12   #90
Extinct
Partijlid
 
Extinct's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Citaat:
Verdraagzaamheid = Als ik iets moet verdragen betekend dit dat het me last bezorgt maar dat ik het van me af zet.

Dit is zoals ik je tekst begrepen heb. Én met die "kullige" wijze van verdraagzaamheid gelijkstellen aan
... gaan lopen, of :
... doen dat je de "last" niet ziet,

daar kan ik het niet eens mee zijn. Als voorbeeld gebruikte ik het klassieke citaat van de van "de wang" ...
Maar dit is niet wat ik bedoelde. De "ik" in mijn zin was waarschijnlijk slecht gekozen. Ik bedoelde het als een verduidelijking van de term verdraagzaamheid. Deze term roept bij mij ideeen van superioriteit en zelfs echoisme op.
En ik ben zeker geen voorstander van "de andere wang" "gaan lopen" "negeren". Ik ben voorstander van door wedrzijds respect de last voor alle partijen weg te werken.


Predator, Ik denk dat we het grotendels eens zijn over de zaken.
Toch had ik de indruk dat je mijn eerste tekst anders begrepen had dan ik had bedoeld. Daarom de tweede tekst. En nu de derde.
Dus ofwel kan ik het inderdaad niet uitleggen ofwel kan jij inderdaad niet begrijpend lezen.
__________________
Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on what to have for dinner -- James Bovard
Extinct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 22:21   #91
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

Extinct schreef o.a. :

Citaat:
1.......Ik bedoelde het als een verduidelijking van de term verdraagzaamheid. Deze term roept bij mij ideeen van superioriteit en zelfs echoisme op.

2.En ik ben zeker geen voorstander van "de andere wang" "gaan lopen" "negeren". Ik ben voorstander van door wedrzijds respect de last voor alle partijen weg te werken.


3.Predator, Ik denk dat we het grotendels eens zijn over de zaken.
4.Toch had ik de indruk dat je mijn eerste tekst anders begrepen had dan ik had bedoeld. Daarom de tweede tekst. En nu de derde.
Dus ofwel kan ik het inderdaad niet uitleggen ofwel kan jij inderdaad niet begrijpend lezen.
bij 1.Daar ben ik het mee eens. In verdraagzaamheid zit te teel louter egoïsme. Verdraagzaamheid, een misbruikt begrip, om de iemand met een andere opinie "onverdraagzaamheid" te kunnen verwijten ?
bij 2.Je bedoeling nog beter begrepen. Maar ... om tot het eigenlijk broodnodige wederzijds respect te komen, zeker in een multi-culturele maatschappij, dat zal nog veel, zéér veel goede wil vergen. De bijna retorische vraag is nu [ zie ook mijn vorige post ] : "Is die goede wil wel bij ALLE BETROKKENEN voldoende aanwezig ?". Extinct hier zit niets politiek gekleurd achter, maar wel de vrees voor ... egoïsmen hét kenmerk van deze samenleving.
bij 3.
Klopt ! We zijn het, denk ik toch, eens.
bij 4.
Noch het ene noch het andere.

Maar op de keper beschouwd, we hebben het hier over moeilijke, vaak misbruikte begrippen gehad. Begrippen waarbij het vreemdelingenbeleid ten slotte maar op de tweede plaats komt. Allez, dat is toch mijn mening, mijn besluit.
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 22:35   #92
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

Lincoln schreef :

Citaat:
De "moslims" van vroeger zijn niet de "moslims" van nu al lezen ze dezelfde boek een praktiseren het zelfde gebed !!!

De meeste moslims van nu zijn moslims "by name" !! mij zelf inbegrepen !!
1. Een "moslim by name".
2. Ik ben géén practiserend katholiek, maar wél een christene.
3. Is 1 nu gelijk aan 2 ? Zo ja, Lincoln, dan hebben we, ondanks vele verschillen, toch AL iets gemeenschappelijks !

Raar, maar waar ...
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 17:15   #93
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
How how how , rustig zene , een wat heeft je grootvader hitler dan gedaan ? koekskes verdeeld !!!
Don't worry, Lincoln, ik ken mijn geschiedenis heus wel. Jij daarentegen weet niet veel hé. Best dat je zelf eens wat erover zou opzoeken voor je idiote uitspraken maakt. Kwestie niet zo dom (t'is te zeggen, dommer dan dat ik al dacht) over te komen

Maar als jij een andere "versie" kent van de beruchte grote terugkeer van Muhammad naar Mekka na z'n verbanning naar Medina, post ze! Dan kan ik eens lachen . En vermeld dan je revisionistische Arabische link ook maar.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 17:21   #94
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
De "moslims" van vroeger zijn niet de "moslims" van nu al lezen ze dezelfde boek een praktiseren het zelfde gebed !!!

De meeste moslims van nu zijn moslims "by name" !! mij zelf inbegrepen !!

tssss. afvallige. Bij Allah, branden zal je. Niet alleen voor je afvalligheid, maar voor het besmeuren van moslims die weten wat het inhoud.

Een moslim is gelovige in hart en nieren. Broeders over ras, cultuur heen, onderworpen aan god. Nikske in "by name" gedoe.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 17:37   #95
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Toch effe reageren op degene die hier, aan de hand van afvallige Lincoln, denken het licht te hebben gezien over Islam en vrijheid.

Ja, ik ken Islam. En ik ken het beter dan je misschien denkt. Ik ken het leven van Muhammad, z'n geschiedenis en de qur'an die openbaart is door Allah. Dat, en dat alleen is Islam. Ik heb nooit iets gelezen of gehoord over andere versies.

Want Islam HEEFT geen andere versies. De enige manier waarop er andere versies in Islam kunnen bestaan is als er verschillende versies van de Qur'an zijn (en dat is niet zo. Mag je zelfs niet aan twijfelen, want de Qur'an is niet door mensenhand geschreven)

Islam en vrijheid zijn 2 tegengestelden. Iedereen die iets anders beweert is aan het liegen. Islam zelf betekent niets meer of minder dan OVERGAVE . Het opgeven van je aardse bestaan in dienst van Allah.

De Islam die ik ken preekt dat vrouwen achtergesteld zijn, in geloof omdat ze zich nooit volledig kunnen overgeven door hun menstruaties, maar ook in intelligentie. Hier is geen reden voor, dat is gewoon zo omdat de profeet zelf verkondigde dat het zo was. Hiernaast is de hel nog eens voor het overgrote deel bevolkt met vrouwen.

Tenzij er iets vrijzinnigs is aan de inferieuriteit van vrouwen, scoort islam op dat vlak al zeer slecht. Vrijheid voor de helft van de aardse bevolking is al niet te vinden in Islam.

De Islam die ik ken schreeuwt om de dood van niet-moslims. Het afbreken van hun gebedshuizen. Het stelen van hun geld. Tegen hen liegen, bedriegen, misleiden, en hen in de val laten lopen zo vaak je kan. Hen vernederen, en onderdanig laten voelen.

Of is dat ook vrijzinnig misschien? 5/6 van de planeet hoeft dus geen vrijheid te zoeken in de Qur'an.


Praten over een vrijzinnig Islam, is zoals praten over een vrijzinnig fascisme. Een heerlijk fascisme waarin iedereen vriendelijk is tegen elkaar, iedereen van elkaar houdt, zacht en aangenaam in omgang is, zonder het minste racisme dan ook.

Oké, wilt ge uzelf voor de gek houden hiermee... Be my guest. Mij kan het niet schelen. Heb een bruine tint en kan gerust als moslim passeren. Maar ik ben benieuwd hoe lang jullie kinderen de ware aard van Islam bespaard zal blijven.

En wat betreft pseudo-gevallen als lincoln, als je moslim bent, LEEF DAN ALS MOSLIM. Niets is erger dan zo'n half-geïntegreerd gevalleken da denkt de nieuwe islam uitgevonden te hebben.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 14:36   #96
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Toch effe reageren op degene die hier, aan de hand van afvallige Lincoln, denken het licht te hebben gezien over Islam en vrijheid.

Ja, ik ken Islam. En ik ken het beter dan je misschien denkt. Ik ken het leven van Muhammad, z'n geschiedenis en de qur'an die openbaart is door Allah. Dat, en dat alleen is Islam. Ik heb nooit iets gelezen of gehoord over andere versies.

Want Islam HEEFT geen andere versies. De enige manier waarop er andere versies in Islam kunnen bestaan is als er verschillende versies van de Qur'an zijn (en dat is niet zo. Mag je zelfs niet aan twijfelen, want de Qur'an is niet door mensenhand geschreven)

Islam en vrijheid zijn 2 tegengestelden. Iedereen die iets anders beweert is aan het liegen. Islam zelf betekent niets meer of minder dan OVERGAVE . Het opgeven van je aardse bestaan in dienst van Allah.

De Islam die ik ken preekt dat vrouwen achtergesteld zijn, in geloof omdat ze zich nooit volledig kunnen overgeven door hun menstruaties, maar ook in intelligentie. Hier is geen reden voor, dat is gewoon zo omdat de profeet zelf verkondigde dat het zo was. Hiernaast is de hel nog eens voor het overgrote deel bevolkt met vrouwen.

Tenzij er iets vrijzinnigs is aan de inferieuriteit van vrouwen, scoort islam op dat vlak al zeer slecht. Vrijheid voor de helft van de aardse bevolking is al niet te vinden in Islam.

De Islam die ik ken schreeuwt om de dood van niet-moslims. Het afbreken van hun gebedshuizen. Het stelen van hun geld. Tegen hen liegen, bedriegen, misleiden, en hen in de val laten lopen zo vaak je kan. Hen vernederen, en onderdanig laten voelen.

Of is dat ook vrijzinnig misschien? 5/6 van de planeet hoeft dus geen vrijheid te zoeken in de Qur'an.


Praten over een vrijzinnig Islam, is zoals praten over een vrijzinnig fascisme. Een heerlijk fascisme waarin iedereen vriendelijk is tegen elkaar, iedereen van elkaar houdt, zacht en aangenaam in omgang is, zonder het minste racisme dan ook.

Oké, wilt ge uzelf voor de gek houden hiermee... Be my guest. Mij kan het niet schelen. Heb een bruine tint en kan gerust als moslim passeren. Maar ik ben benieuwd hoe lang jullie kinderen de ware aard van Islam bespaard zal blijven.

En wat betreft pseudo-gevallen als lincoln, als je moslim bent, LEEF DAN ALS MOSLIM. Niets is erger dan zo'n half-geïntegreerd gevalleken da denkt de nieuwe islam uitgevonden te hebben.


Ooooeeeeeeeeeeei !! heb ik je teentje geraakt
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be