Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2010, 15:21   #81
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Blijven dromen!

En als ge zit te wachten op een goed werk: In het Zimbabwe van Mugabe zoeken ze nog m/v met talent om de gelijkwaardigheid te promoten. Waarop wachten? Handen aan de ploeg! Zou Felix Timmermans zeggen.
En Felix Timmermans was nog een echte vlaming ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 16:53   #82
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
En België ging het beter doen zeker ...
Bij mijn weten heeft de federale regering zowel Audi hier binnen gehaald en Ford Genk kunnen behouden.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 16:55   #83
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Leve het Vlaamse Colruyt. Er gaat geen enkele job verloren in Vlaanderen, in tegendeel de tewerkstelling in de distributiesector groeit. Want bij Colruyt zijn ook de bazen Vlaams.
Hoe lang nog?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 17:04   #84
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vlaanderen was al klein toen het multinationals als Alcatel e.d. had.
In Alcatel heeft toch nooit Vlaams geld gezeten.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 17:15   #85
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar dat neemt niet weg dat de GB heel zijne boel verkocht heeft, omdat ze er nooit in gelukt zijn, om het echt rendabel te maken.
.
Als je ziet in welke weelde de famillie Vaxelaire leeft zou je niet zeggen dat ze slecht geboerd hebben.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 22:47   #86
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
In de GB winkelden wij twee tot vier keer per maand.
En aten we in het aanpalend restaurant.

Toen GB Carrefour werd, zijn we nog een paar keer geweest.
Het was alsof we in een Franse supermarkt kwamen.
Veel Franse merken die de ons bekende merken vervingen.
Het gebruik van ééntalig Franse aanduidingen in hun supermarkten in Vlaanderen.
Maar nergens ook maar één positieve verandering.
De winkels vervuilden...
Meer is er niet nodig om vaste klanten definitief weg te jagen.
Ondertussen winkelen we al jaren bij vooral de Delhaize en de Lidll. En sporadisch bij de Aldi en de Colruyt.
Maar nog een Carrefour binnengestapt ? Neen, waarom zouden we ?
Je bent duidelijk niet de enige, anders zouden ze nog open zijn. En als ze in hun overige winkels de zelde kemels en flaters begaan, zullen ook die binnen kort hun deuren sluiten, Peetersen of geen Peetersen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 22:50   #87
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vreemd. Ik ben tientallen keren in een zuid-Franse Carrefour gaan winkelen. Op die tien jaren heb ik gezien dat er in het begin bijna enkel Franse producten te koop waren. Later waren daar ook voor ons bekende producten inclusief Nederlandse gebruiksgegevens enz.
ook de keuze aan Belgische bieren (vooral trapist) was de laatste jaren enorm uitgebreid.

Zouden die Franse klanten ook zo reageren?
Te laat. Ze zijn inderdaad zich wat gaan aanpassen, typisch op zijn Frans natuurlijk, als het kalf al verdronken was. Klanten die ge eerst het buiten gesmeten komen niet zo snel meer terug en dus merken die uw aanpassingen niet. Ze zijn bij de concurrentie.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 23:00   #88
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Hetgeen ge zegt, is waar. Maar dat neemt niet weg dat de GB heel zijne boel verkocht heeft, omdat ze er nooit in gelukt zijn, om het echt rendabel te maken.
Vergeet niet dat de lonen bij GB (beduidend) hoger lagen dan bij Delhaize, Aldi, Lidl... terwijl het arbeidsritme zeker niet hoger lag. Men heeft steeds sociale vrede afgekocht met geld.
Dat is waar. Ook bij GB was het al gene stoef. Ook om de haverklap ambras om verkeerd geprijsde artikels en schending van de handelswetgeving. Zowel bij Carrefour als bij GB regende het klachten inzake hun praktijken ten overstaan van de handelswetgeving. Alleen heeft Carrefour daarbij nog een hele reeks producten uit de rekken gehaald en vervangen door andere en veel duurdere, en bovendien gedroegen het personeel zich veelal nog boertig tegen de klanten ook. Ze hebben geoogst wat ze gezaaid hebben.

Laatst gewijzigd door Garry : 3 augustus 2010 om 23:04.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 04:04   #89
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als je ziet in welke weelde de famillie Vaxelaire leeft zou je niet zeggen dat ze slecht geboerd hebben.
So what ? Is het personeel van Gb (en later Carrefour) niet altijd beter betaald geweest dan dit van Colruyt, Aldi... ? En heeft Gb (en later Carrefour) de sociale vrede altijd niet afgekocht met geld ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 06:31   #90
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Bij mijn weten heeft de federale regering zowel Audi hier binnen gehaald en Ford Genk kunnen behouden.
WIE heeft Ford Genk kunnen "behouden"?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 09:26   #91
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
So what ? Is het personeel van Gb (en later Carrefour) niet altijd beter betaald geweest dan dit van Colruyt, Aldi... ? En heeft Gb (en later Carrefour) de sociale vrede altijd niet afgekocht met geld ?
Dat weet ik niet. Daar kan ik niet over oordelen. Ik heb anders vernomen dat Colruyt ook niet slecht zou betalen maar hoeveel, dat weet ik niet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 09:34   #92
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vreemd. Ik ben tientallen keren in een zuid-Franse Carrefour gaan winkelen. Op die tien jaren heb ik gezien dat er in het begin bijna enkel Franse producten te koop waren. Later waren daar ook voor ons bekende producten inclusief Nederlandse gebruiksgegevens enz.
ook de keuze aan Belgische bieren (vooral trapist) was de laatste jaren enorm uitgebreid.

Zouden die Franse klanten ook zo reageren?
Maar nergens hebben die producten Franse producten vervangen. Dat deed Kaarfoer wel in België. Zij vervingen producten door Franse producten.
Producten met veelal een ééntalig Franse beschrijving.
Dat is zeer laagdunkend doen tegenover je cliënten.
Hun koloniale aanpak heeft niet gewerkt.
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 09:34   #93
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
WIE heeft Ford Genk kunnen "behouden"?
En wat zou dat.

Waren ze niet in Vlaanderen gevestigd? En waarom daar en niet in Wallonië? Als je dan weet dat Wallonië kampt met een veel grotere werkloosheid, waarom heeft dan die Belgische regering er niet voor gezorgd dat die bedrijven zich in Wallonië gingen vestigen, als ze dan toch denken dat het te danken is aan België dat die bedrijven hier zijn gekomen?

Men kan zich ook de vraag stellen, is het niet dankzij de bekendheid van de Vlaamse werklust, dat België deze bedrijven heeft aangetrokken. In dat geval is het HELEMAAL niet België die de pluimen verdiend maar wel Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 augustus 2010 om 09:41.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 09:38   #94
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Maar nergens hebben die producten Franse producten vervangen. Dat deed Kaarfoer wel in België. Zij vervingen producten door Franse producten.
Producten met veelal een ééntalig Franse beschrijving.
Dat is zeer laagdunkend doen tegenover je cliënten.
Hun koloniale aanpak heeft niet gewerkt.
Ze hebben geoogst wat ze gezaaid hebben, punt uit, en meer valt daar niet over te zeggen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 10:17   #95
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat weet ik niet. Daar kan ik niet over oordelen. Ik heb anders vernomen dat Colruyt ook niet slecht zou betalen maar hoeveel, dat weet ik niet.
Blijkbaar heeft men in de retailsector verschillende cao's (of toch minstens twee) met elk hun eigen weddeschalen. En het is een publiek geheim dat
de weddes bij Carrefour (ex-gb) een stuk hoger lagen, dan deze bij de concurentie.
Een goed jaar geleden heeft Carrefour trouwens nog een staking gekend, omdat de directie, in een nieuw te openen Carrefour in het Brugse, de (lagere) weddeschalen van de concurentie wou invoeren (weliswaar met akkoord van de nieuw aan te werven werknemers, maar dat was dan blijkbaar zonder de vakbonden gerekend, die de afslanking van Carrefour hierdoor weeral een stap dichter hadden gebracht).

Laatst gewijzigd door Bob : 4 augustus 2010 om 10:19.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 10:30   #96
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat weet ik niet. Daar kan ik niet over oordelen. Ik heb anders vernomen dat Colruyt ook niet slecht zou betalen maar hoeveel, dat weet ik niet.
Wees er maar zeker van dat de lonen bij Colruyt later zijn, net als de sociale bescherming.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 10:47   #97
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Blijkbaar heeft men in de retailsector verschillende cao's (of toch minstens twee) met elk hun eigen weddeschalen. En het is een publiek geheim dat
de weddes bij Carrefour (ex-gb) een stuk hoger lagen, dan deze bij de concurentie.
Een goed jaar geleden heeft Carrefour trouwens nog een staking gekend, omdat de directie, in een nieuw te openen Carrefour in het Brugse, de (lagere) weddeschalen van de concurentie wou invoeren (weliswaar met akkoord van de nieuw aan te werven werknemers, maar dat was dan blijkbaar zonder de vakbonden gerekend, die de afslanking van Carrefour hierdoor weeral een stap dichter hadden gebracht).
De hyper Carrefour bij Brugge draait, na een jaar, nog altijd niet.
Een groot deel v.h. personeel heeft weinig ervaring, is NIET vriendelijk en, wanneer je een inlichting vraagt, sturen ze je naar een ander personeelslid dat dan dikwijls NIET op z'n plaats is...
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 12:14   #98
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Maar nergens hebben die producten Franse producten vervangen. Dat deed Kaarfoer wel in België. Zij vervingen producten door Franse producten.
Producten met veelal een ééntalig Franse beschrijving.
Dat is zeer laagdunkend doen tegenover je cliënten.
Hun koloniale aanpak heeft niet gewerkt.
Pertinent onwaar.
In Frankrijk hebben die sommige Franse producten door Belgische/Hollandse producten vervangen of aangevuld. Mét meertalige beschrijving. Waar voor sommige producten het Nederlands heel duidelijk aanwezig was.

Met mijn eigen ogen gezien. En ook zien veranderen gedurende de ong. 20 jaren dat ik tijdens mijn vakantie regelmatig in deze winkel inkopen deed.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 12:24   #99
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De hyper Carrefour bij Brugge draait, na een jaar, nog altijd niet.
Een groot deel v.h. personeel heeft weinig ervaring, is NIET vriendelijk en, wanneer je een inlichting vraagt, sturen ze je naar een ander personeelslid dat dan dikwijls NIET op z'n plaats is...
Blijkbaar typisch Carrefour, alhoewel de lonen bij Carrefour een 30% hoger liggen dan bij de concurentie (weet nu niet specifiek in Brugge, maar boventaand commentaar kan mi op eender welke Carrefour geplakt worden).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 13:40   #100
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Blijkbaar typisch Carrefour, alhoewel de lonen bij Carrefour een 30% hoger liggen dan bij de concurentie (weet nu niet specifiek in Brugge, maar boventaand commentaar kan mi op eender welke Carrefour geplakt worden).
In Brugge B-Park liggen de lonen een pak lager dan in Sint-Kruis. In B-Park hebben ze het statuut van een kleine buurtwinkel (ook al is het veruit de grootste supermarkt in de streek.) En bon die draait daar niet zo goed maar dat kunnen we van heel dat B-Park zeggen. Het is dan ook cynisch dat een voorwaarde voor dat nieuwe stadium nog maar eens een winkelcentrum is .
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be