Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 5 februari 2014, 21:36   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als je dan toch mijn stemadvies vraagt: LDD.
Ik heb NIEMAND's stemadvies nodig.

LDD werd reeds uitgeschakeld door het regime. LDD zijn stem geven is een kans laten liggen om het regime pijn te doen.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 5 februari 2014, 21:39   #82
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb NIEMAND's stemadvies nodig.

LDD werd reeds uitgeschakeld door het regime. LDD zijn stem geven is een kans laten liggen om het regime pijn te doen.
N-Va stemmen is meeblaffen met de honden langs de weg, waarna de karavaan onverstoord verder trekt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 5 februari 2014, 21:40   #83
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
N-Va stemmen is meeblaffen met de honden langs de weg, waarna de karavaan onverstoord verder trekt.
Honden die de schapen schijnbaar heel wat angst inboezemen.
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline  
Oud 6 februari 2014, 05:36   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
N-Va stemmen is meeblaffen met de honden langs de weg, waarna de karavaan onverstoord verder trekt.
Aan de reacties van de machthebbers en haar soldaten in de media merk ik hoe onverstoord de karavaan verder trekt.
En de verkiezingen moeten nog komen.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 6 februari 2014, 06:42   #85
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er is maar één "zinnige" reden voor een dergelijk verbod: angst voor bewijzen van verkiezingsfraude. De reden die wordt opgegeven voor de ingreep, dat de stemming geheim moet blijven, is te zot voor woorden. Dan hadden de exitpolls immers ook moeten verboden worden, maar d�*�*r heeft het regime zich nooit aan gestoord, wellicht omdat er geen harde bewijzen voor geleverd konden worden.

Kortom, er is stront aan de knikker als de kiezer zichzelf niet van een hard bewijs mag voorzien van zijn persoonlijke stemkeuze achter de gordijnen van het kieshok. Dat de boete zo hoog is bewijst dat er angst bestaat voor bewijzen van verkiezingsfraude. Wie deze dictatoriale regelgeving goedpraat is een naiëve regimeslaaf.

Deze ingreep zal voor gevolg hebben dat het regime nog meer gewantrouwd wordt dan al het geval is, en dat de verkiezingsuitslag, terecht, zal betwist worden. Deze ingreep zou als resultaat burgerlijk verzet moeten hebben, in die zin dat iedereen die er het middel voor heeft een "selfie" van zijn eigen kiesverrichting moet maken.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:09   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
N-Va stemmen is meeblaffen met de honden langs de weg, waarna de karavaan onverstoord verder trekt.
Onverstoord ?

Jouw karavaan is al heel wat kleiner geworden, dank zij de 'landslide' van vier jaar terug.
En in wat overschiet van de karavaan, is heel wat commotie te bespeuren. Angstige commotie. Men tracht de meubelen te redden, maar toch zijn de mobiele toiletten gans de tijd bezet, want iedereen zit met de platte kak.

Het hondengeblaf klinkt luider. Niet grimmiger, maar luider en opgewekter. Er is een Vlaamse kermis in de opmaak.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:12   #87
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Ik dacht eerst dat het een hoax was, een broodje aap-verhaal, maar blijkbaar is het bittere ernst.


bron: hln.be

Ik zie echt geen enkele zinnige reden waarom het maken van een selfie verboden zou moeten zijn. Wanneer je jezelf fotografeert op een openbare plaats dan kan er toch geen probleem zijn? Is de gevestigde orde misschien bang dat we eventuele verkiezingsfraude zouden kunnen bewijzen aan de hand van selfies?
Je kan natuurlijk een fotograaf vragen met een camera van hier tot ginder om een foto te maken of je kan, zonder flits een fotoke maken.
reservespeler is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:31   #88
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Is er dan echt niemand die inziet dat het selfie-verbod in het belang van de kiezer is, om te garanderen dat hij in het geheim zijn stem naar keuze kan uitbrengen, zonder externe druk?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:43   #89
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Is er dan echt niemand die inziet dat het selfie-verbod in het belang van de kiezer is, om te garanderen dat hij in het geheim zijn stem naar keuze kan uitbrengen, zonder externe druk?
Dat selfie-verbod is wat opgeblazen. Eigenlijk is het gewoon een post-je-foto-op-sociale-media-verbod. Niemand kan controleren of je geen foto hebt genomen zolang je die foto niet openbaar maakt. Het argument van externe druk vind ik daarom wat onzinnig. Ik zie het meer als een wat paternalistische houding van de overheid t.o.v. de burger om hen wat tegen zichzelf te beschermen (t.o.v. sommigen misschien niet onterecht).
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 6 februari 2014 om 10:44.
Zeus is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:58   #90
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Is er dan echt niemand die inziet dat het selfie-verbod in het belang van de kiezer is, om te garanderen dat hij in het geheim zijn stem naar keuze kan uitbrengen, zonder externe druk?
Begrijpt u dan niet wat een 'selfie' is?

Ik dacht dat het maken van een 'selfie' een vrije keuze was; aldus kan de kiezer nog steeds bepalen of hij/zij zijn stem, al dan niet in het geheim wenst uit te brengen.
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 6 februari 2014 om 10:58.
Sonny Crockett is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:58   #91
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat selfie-verbod is wat opgeblazen. Eigenlijk is het gewoon een post-je-foto-op-sociale-media-verbod. Niemand kan controleren of je geen foto hebt genomen zolang je die foto niet openbaar maakt. Het argument van externe druk vind ik daarom wat onzinnig. Ik zie het meer als een wat paternalistische houding van de overheid t.o.v. de burger om hen wat tegen zichzelf te beschermen (t.o.v. sommigen misschien niet onterecht).
Ik vrees dat je het probleem van mogelijkheid tot geheime stemming onderschat.
Het heeft niet noodzakelijk te maken met verbod op openbare publicatie.
Ook een privé-persoon kan misbruik maken door het vragen van een bewijs als het toegestaan is zo een bewijs te maken.

Stel dat jij mijn werknemer bent.
Ik vraag jou dan om met een selfie te bewijzen dat je voor de partij van mijn voorkeur stemde.
Zoniet vlieg je eruit.
Met een selfie-verbod kan je je vel redden.
Je kan in het hok je zin doen, en dan zeggen wat je wenst.
Idem voor de ouders van een groot gezin.
Stem zoals pa en ma of de geldkraan gaat dicht, en het internet wordt afgesloten.
Neem als bewijs een selfie.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 10:59   #92
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Begrijpt u dan niet wat een 'selfie' is?

Ik dacht dat het maken van een 'selfie' een vrije keuze was; aldus kan de kiezer nog steeds bepalen of hij/zij zijn stem, al dan niet in het geheim wenst uit te brengen.
Begrijp jij dat een selfie kan dienen als een bewijs, en dat daardoor de mogelijkheid om geheim te stemmen in het gedrang komt?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 11:00   #93
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik vrees dat je het probleem van mogelijkheid tot geheime stemming onderschat.
Het heeft niet noodzakelijk te maken met verbod op openbare publicatie.
Ook een privé-persoon kan misbruik maken door het vragen van een bewijs als het toegestaan is zo een bewijs te maken.

Stel dat jij mijn werknemer bent.
Ik vraag jou dan om met een selfie te bewijzen dat je voor de partij van mijn voorkeur stemde.
Zoniet vlieg je eruit.
Met een selfie-verbod kan je je vel redden.
Je kan in het hok je zin doen, en dan zeggen wat je wenst.
Idem voor de ouders van een groot gezin.
Stem zoals pa en ma of de geldkraan gaat dicht, en het internet wordt afgesloten.
Neem als bewijs een selfie.

Een gom in de zak steken ...
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline  
Oud 6 februari 2014, 11:09   #94
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik vrees dat je het probleem van mogelijkheid tot geheime stemming onderschat.
Het heeft niet noodzakelijk te maken met verbod op openbare publicatie.
Ook een privé-persoon kan misbruik maken door het vragen van een bewijs als het toegestaan is zo een bewijs te maken.

Stel dat jij mijn werknemer bent.
Ik vraag jou dan om met een selfie te bewijzen dat je voor de partij van mijn voorkeur stemde.
Zoniet vlieg je eruit.
Met een selfie-verbod kan je je vel redden.
Je kan in het hok je zin doen, en dan zeggen wat je wenst.
Idem voor de ouders van een groot gezin.
Stem zoals pa en ma of de geldkraan gaat dicht, en het internet wordt afgesloten.
Neem als bewijs een selfie.
Ik begrijp dat uiteraard wel, maar praktisch valt dat niet te controleren. Als je baas je dat inderdaad opdraagt, ga jij dan zeggen, sorry, maar ik mag niet van de wet?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline  
Oud 6 februari 2014, 11:10   #95
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Een gom in de zak steken ...
Ja, of typex om op het computerscherm te smeren...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 11:11   #96
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik begrijp dat uiteraard wel, maar praktisch valt dat niet te controleren. Als je baas je dat inderdaad opdraagt, ga jij dan zeggen, sorry, maar ik mag niet van de wet?
Je hebt een stevig argument in handen.
Als selfies mogen, heb je geen enkel verweer.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2014, 11:12   #97
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Iemand met een greintje verstand en een iewat volwassen houding gaat naar het stemhokje om te stemmen in plaats van er onnozele kiekjes van zijn smoel te maken. Er wordt al hysterisch genoeg gedaan omtrent het geheimhouden van uw stem, dat deze regel er komt, verrast mij dan ook niet. Alsof het enig verschil zal maken op de politieke uitkomst. De verkozenen zijn meestal toch incompetent, en uiteindelijk verandert er niets en gaan we gewoon door met verbitterd zeveren over de politiek.
Dutch_Strawberry is offline  
Oud 6 februari 2014, 11:13   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Ja, als het een selfie is van een mooie meid, die iets van haar capaciteiten toont, en niet meer (dus geen 'ingevuld' stembiljet), dan is er alleen het probleem dat dit de kiesverrichtingen kan vertragen.
En zolang het geen hype wordt, zullen die vertragingen wel erg beperkt zijn.
Geen haan zal er naar kraaien.
Maar natuurlijk: vraag je aan een ambtenaar om de wet uit te leggen, dan kan die niet anders antwoorden dan wat in de wet staat, namelijk dat je de kiesverrichtingen niet mag storen.

Ik kan me evenwel inbeelden dat de linkse Kerk graag wil uitpakken met selfies van lelijke venten, die 'bewijzen' dat ze op alles gestemd hebben, behalve de nva. Dus een selfie met het stembiljet duidelijk ingevuld, of met het scherm indien electronisch gestemd zou worden.
Dan stelt zich de vraag: moeten de wetten die het parlement gestemd heeft, destijds en in tempore non suspecto, toegepast worden ?
Mijn antwoord is natuurlijk "ja" ! Ik ben legalist.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 februari 2014, 11:13   #99
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ja, of typex om op het computerscherm te smeren...
Snap je dan niet dat ik ermee aan het lachen ben Staaf ...
Het is zoals Zeus hierboven ook zegt ... "Wat ga je doen als je een baas hebt, die al het lef heeft om nog maar te 'durven' eisen dat jij op een partij moet kiezen die hij je oplegd?"

Zo iemand heeft al geen scrupules. Of u zich dan gaat indekken met 'het mag niet' of niet ... de consequenties zal u dragen ...
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline  
Oud 6 februari 2014, 11:14   #100
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Iemand met een greintje verstand en een iewat volwassen houding gaat naar het stemhokje om te stemmen in plaats van er onnozele kiekjes van zijn smoel te maken. Er wordt al hysterisch genoeg gedaan omtrent het geheimhouden van uw stem, dat deze regel er komt, verrast mij dan ook niet. Alsof het enig verschil zal maken op de politieke uitkomst. De verkozenen zijn meestal toch incompetent, en uiteindelijk verandert er niets en gaan we gewoon door met verbitterd zeveren over de politiek.
Het is geen nieuwe regel hé, het is gewoon een moderne invulling van een eeuwenoude regel.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be