Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2007, 22:01   #81
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Geeuw... wie ligt er nu in deze tijden waarin België stilaan bezig is met uit elkaar te vallen nog wakker van dorpspolitiek? Laat Decoorne toch zijn pleziertje, zeg. Veel constructieve bijdragen lees je sowieso toch niet van hem op dit forum...
Sinds wanneer lees je "constructieve" bijdragen op een politiek forum ? Ge moet eens goed kijken naar de topics van Blokkers: aansturen tot racisme, misdaad, verzuring, gebroken armen en benen, kommer en kwel, en verder de grootste onzin.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 22:05   #82
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Sinds wanneer lees je "constructieve" bijdragen op een politiek forum ? Ge moet eens goed kijken naar de topics van Blokkers: aansturen tot racisme, misdaad, verzuring, gebroken armen en benen, kommer en kwel, en verder de grootste onzin.
Van jou in elk geval niet, nee... Gelukkig kunnen we met jouw verzuring af en toe nog eens goed lachen. Zonder forumnarren als jij zou het hier maar een saaie boel zijn!
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 09:58   #83
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Bij ons in de gemeete zijn er ook 2 mensen naar ldd overgestapt 1 van de SPA en 1 van de VLD.


Na 2009 is het gedaan met LDD, zoveel wordt stilaan wel duidelijk.

Benieuwd naar de nieuwe partijnaam. "Sociaal liberaal Vlaams-nationaal confederaal alternatief" ? We gaan nog lachen met die kluchtbende.
__________________
Brugge
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 11:41   #84
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
We gaan nog lachen met die kluchtbende.
Die kluchtbende heeft de onvoorwaardelijke steun van de linkse media... Dedecker mag zichzelf in vlaanderen als pseudo-flamingant profileren en in de walen als "belgician" en hij hoeft maar met de vingers te knippen of hij mag mee doen in debiele en nancy of op de voorpagina van het liberale laagste nieuws staan.

Zelfs yves desmedt steunt DD in zijn djihad tegen het VB.

Eens die mediasteun wegvalt is het direct gedaan met dat eenmansfantasme...

Helemaalhilarisch wordt het als je ziet wat voor een heterogeen zootje hij rond zichzelf verzameld het enieg bindmiddel is de drang naar een postje

En DD weet goed genoeg dat hij door te kappen op het Vb die mediasteun vast houdt..

Maar mij verbaast het niets iemand die 8 jaar kroopt en criminele paarse wetten stemde verdiend de electorale guillotine maar de vlamingen lieten zich vrolijk door verhofstadt bedriegen..

Hun slogan is eigenlijk niet links, niet rechts...maar opportunist.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 11:48   #85
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Sinds wanneer lees je "constructieve" bijdragen op een politiek forum ? Ge moet eens goed kijken naar de topics van Blokkers: aansturen tot racisme, misdaad, verzuring, gebroken armen en benen, kommer en kwel, en verder de grootste onzin.
Allesins een goeie zaak dat ze u ne schup onder uw gat hebben gegeven.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 12:39   #86
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

http://bertdeckers.skynetblogs.be/po...-is-vertrokken
__________________
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 16:06   #87
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

't Zal lang duren daar...
Binnenkort blijven enkel de professoren, marketeers en bedrijfsleiders in die ultraliberale LDD en beseffen de overlopers dat ze enkel gebruikt zijn om andere partijen leeg te zuigen. Pech gehad dan, voor die overlopers. Ze zoeken beter een andere hobby want politiek is binnenkort verleden tijd voor hen. En een goeie les voor zij die het zouden overwegen.


'Een dictator die de partijpioniers dumpt'
Opvolgers Lijst Dedecker vallen voorzitter aan

NIEUWERKERKEN/HASSELT - De eerste en tweede Kameropvolgers van LDD, Eric Creve en Danielle Vanheusden vallen hun lijsttrekker en provinciale voorzitter Marc Similon openlijk aan omdat hij de partijpioniers in Limburg zou afvallen. 'Dit is zielig', reageert Similon.

De euforie over de verkiezingsuitslag van Lijst Dedecker (LDD) is in Limburg bij een aantal kandidaten omgeslagen in ontgoocheling en frustratie. 'Marc Similon heeft in Limburg de pioniers die LDD op de politieke kaart zetten en hun spaarcenten in de partij investeerden, buitengesloten en gedumpt voor zijn persoonlijke vriendjes en die van zijn vrouw', stelt eerste Kameropvolger Eric Creve uit Nieuwerkerken. 'Wij zijn niet langer welkom. Velen zijn er kapot van en worden door Similon gepest door informatiestops, het afwijzen van allerlei voorstellen en openlijk misprijzen. Het nationaal partijbestuur doet er helemaal niets aan en heeft geen oren naar onze klachten. Ik schreef al twee open brieven aan het partijbestuur, zonder enig resultaat. De frustratie en het wantrouwen zijn compleet.'

'Na de verkiezingen heeft Marc Similon persoonlijk met mij afgerekend', zegt Danielle Vanheusden. 'Ik kreeg als tweede op de Kamerlijst de volle laag, werd in de hoek geduwd, verafschuwd, verbannen en bij het grof vuil gezet door Marc, omdat de zetel nét niet binnengehaald werd. Onze mening of onze plannen zijn niet van tel. Het enige wat we mogen doen is braaf zijn, luisteren en liefst ons spaarvarken nog verder leegschudden, anders worden we uit de partij gezet. Na maanden van me ziek te maken, heb ik besloten de handdoek in de ring te werpen. Ik ben het kotsbeu. Bij politiek voeren stel ik me iets anders voor', vertelt Vanheusden.

'Dit is zielig', reageert Marc Similon. 'Sylvain Engelen, de man van Danielle Vanheusden, en Eric Creve werden twee maanden geleden al gehoord door Jean-Marie Dedecker en Ivan Sabbe. Dat gebeurde de dag dat Eddy Box zijn overstap naar LDD bekendmaakte. Danielle Vanheusden eiste de tweede plaats op voor de verkiezingen van 2009 en Eric Creve wou via geheime vergaderingen provinciaal voorzitter worden. Er werd toen duidelijk gesteld dat er geen beloften werden gedaan in verband met de lijstvorming en dat dit door een gekozen kiescollege zou worden bepaald. Hetzelfde geldt voor de aanduiding van de provinciale voorzitter. Voor Creve werd trouwens een nieuwe vergadering gepland op woensdag 21november. Zowel Creve als Vanheusden hadden een geheime agenda toen ze aantraden voor de verkiezingen van juni 2007. Van geen van beiden is er ooit enig initiatief gekomen op het vlak van partijwerking in hun gemeenten, ondanks de diverse vergaderingen waarop ze aanwezig waren. De partij heeft er dan ook geen moeite mee dat ze afhaken. We verwachten trouwens dat er nog drie anderen zullen volgen', kondigt Similon aan.


Paul Pans
__________________
Brugge
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 23:51   #88
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Lol !
Ik kan het exacte tijdstip vermelden waarop mevrouw Demeulemeester blijkbaar tot de conclusie kwam dat het VB opnieuw "extreem" geworden is: dat was namelijk toen ze op 10 juni geen plaatsje op de lijst kreeg.
Meer moet je er echt niet achter zoeken.
Erg vreemd ook dat mevrouw Demeulemeester spreekt over "vrije meningsuiting" in de partij terwijl ze zelf ALLES besliste in haar afdeling !
Nog vreemder is het dat mevrouw Demeulemeester blijkbaar een probleem heeft met de "extreme weg" maar er jarenlang geen problemen mee had dat verschillende lokale leden er nogal extreme standpunten op nahielden...
Wat vertel je nù? Blokkers die er nogal extreme standpunten op nahouden?
Die gooit Philippe L'hiver toch persoonlijk buiten?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 01:01   #89
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
't Zal lang duren daar...
Binnenkort blijven enkel de professoren, marketeers en bedrijfsleiders in die ultraliberale LDD en beseffen de overlopers dat ze enkel gebruikt zijn om andere partijen leeg te zuigen. Pech gehad dan, voor die overlopers. Ze zoeken beter een andere hobby want politiek is binnenkort verleden tijd voor hen. En een goeie les voor zij die het zouden overwegen.


'Een dictator die de partijpioniers dumpt'
Opvolgers Lijst Dedecker vallen voorzitter aan

NIEUWERKERKEN/HASSELT - De eerste en tweede Kameropvolgers van LDD, Eric Creve en Danielle Vanheusden vallen hun lijsttrekker en provinciale voorzitter Marc Similon openlijk aan omdat hij de partijpioniers in Limburg zou afvallen. 'Dit is zielig', reageert Similon.

De euforie over de verkiezingsuitslag van Lijst Dedecker (LDD) is in Limburg bij een aantal kandidaten omgeslagen in ontgoocheling en frustratie. 'Marc Similon heeft in Limburg de pioniers die LDD op de politieke kaart zetten en hun spaarcenten in de partij investeerden, buitengesloten en gedumpt voor zijn persoonlijke vriendjes en die van zijn vrouw', stelt eerste Kameropvolger Eric Creve uit Nieuwerkerken. 'Wij zijn niet langer welkom. Velen zijn er kapot van en worden door Similon gepest door informatiestops, het afwijzen van allerlei voorstellen en openlijk misprijzen. Het nationaal partijbestuur doet er helemaal niets aan en heeft geen oren naar onze klachten. Ik schreef al twee open brieven aan het partijbestuur, zonder enig resultaat. De frustratie en het wantrouwen zijn compleet.'

'Na de verkiezingen heeft Marc Similon persoonlijk met mij afgerekend', zegt Danielle Vanheusden. 'Ik kreeg als tweede op de Kamerlijst de volle laag, werd in de hoek geduwd, verafschuwd, verbannen en bij het grof vuil gezet door Marc, omdat de zetel nét niet binnengehaald werd. Onze mening of onze plannen zijn niet van tel. Het enige wat we mogen doen is braaf zijn, luisteren en liefst ons spaarvarken nog verder leegschudden, anders worden we uit de partij gezet. Na maanden van me ziek te maken, heb ik besloten de handdoek in de ring te werpen. Ik ben het kotsbeu. Bij politiek voeren stel ik me iets anders voor', vertelt Vanheusden.

'Dit is zielig', reageert Marc Similon. 'Sylvain Engelen, de man van Danielle Vanheusden, en Eric Creve werden twee maanden geleden al gehoord door Jean-Marie Dedecker en Ivan Sabbe. Dat gebeurde de dag dat Eddy Box zijn overstap naar LDD bekendmaakte. Danielle Vanheusden eiste de tweede plaats op voor de verkiezingen van 2009 en Eric Creve wou via geheime vergaderingen provinciaal voorzitter worden. Er werd toen duidelijk gesteld dat er geen beloften werden gedaan in verband met de lijstvorming en dat dit door een gekozen kiescollege zou worden bepaald. Hetzelfde geldt voor de aanduiding van de provinciale voorzitter. Voor Creve werd trouwens een nieuwe vergadering gepland op woensdag 21november. Zowel Creve als Vanheusden hadden een geheime agenda toen ze aantraden voor de verkiezingen van juni 2007. Van geen van beiden is er ooit enig initiatief gekomen op het vlak van partijwerking in hun gemeenten, ondanks de diverse vergaderingen waarop ze aanwezig waren. De partij heeft er dan ook geen moeite mee dat ze afhaken. We verwachten trouwens dat er nog drie anderen zullen volgen', kondigt Similon aan.


Paul Pans
Oei, das sneller dan ik verwacht had. Limburg is de enige provincie waar de LDD geen zetels haalde. Als dit het patroon is dat in zo'n geval gevolgd zal worden, dan hoop ik voor de LDD dat ze in 2009 de absolute meerderheid behalen, anders zitten de partij met een groot probleem.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 22:10   #90
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Oei, das sneller dan ik verwacht had. Limburg is de enige provincie waar de LDD geen zetels haalde. Als dit het patroon is dat in zo'n geval gevolgd zal worden, dan hoop ik voor de LDD dat ze in 2009 de absolute meerderheid behalen, anders zitten de partij met een groot probleem.
Limburg is Limburg. Limburg volgt niet altijd. Wij zijn de lakeien van niemand. Noch van België, noch van Nederland, noch van Vlaanderen, noch van de LDD.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 15:17   #91
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

De zoveelsten in een héél lange rij, altijd dezelfde redenen !
Nog niet naar LDD maar komt nog wel...

Bredene

Ondervoorzitter Eddy Dooms en zijn echtgenote Elisabeth Callebout van Vlaams Belang Bredene stappen misnoegd uit de partij. «Wij kunnen ons niet meer vereenzelvigen met de ideologie van de plaatselijke afdeling», legt Dooms uit. «Vorig jaar waren we voor de eerste keer met drie verkozen, dankzij de oudere bevolking van Bredene, maar niemand komt nog bij de mensen. Onze fractieleider waant zich God de Vader.»

Het koppel heeft nu even genoeg van de lokale politiek. (BHT)

HLN
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 16:18   #92
Fab
Partijlid
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 243
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Sinds wanneer lees je "constructieve" bijdragen op een politiek forum ? Ge moet eens goed kijken naar de topics van Blokkers: aansturen tot racisme, misdaad, verzuring, gebroken armen en benen, kommer en kwel, en verder de grootste onzin.

Ik heb ook enorm veel sympathie voor VB (voor iedereen die het VL-Nationalisme in het hart draagt trouwens). Nu moet jij van mij eens een post zoeken waar ik aanzet tot racisme, misdaad of verzuring. Als je er eentje vind dan trakteer ik je op een pak friet de volgende thuismatch van de Club
Fab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 18:38   #93
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab Bekijk bericht
Ik heb ook enorm veel sympathie voor VB (voor iedereen die het VL-Nationalisme in het hart draagt trouwens). Nu moet jij van mij eens een post zoeken waar ik aanzet tot racisme, misdaad of verzuring. Als je er eentje vind dan trakteer ik je op een pak friet de volgende thuismatch van de Club
Ge moet eens luisteren naar het nieuw CD-tje, ontsproten uit het brein van Philippe L' Hiver...

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 5 december 2007 om 19:03.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 18:45   #94
Fab
Partijlid
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 243
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Ge moet eens luisteren naar het nieuw CD-tje, gesproten uit het brein van Philippe L' Hiver...

Ik hou me niet bezig met zo'n achterlijk gedoe.
Fab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 19:12   #95
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

"Ik verwacht nog veel overlopers naar Dedecker"

Minder dan een jaar nadat hij voor het eerst in de gemeenteraad ging zetelen, voor Vlaams Belang, is de bekende fruitteler Jan Verelst al van partij veranderd. Hij zweert nu bij Lijst Dedecker.
Boechout-Vremde

"Ik was al jaren achter de schermen actief voor Vlaams Belang, maar vorig jaar kreeg ik van de plaatselijke afdeling effectief de vraag om op de lijst te gaan staan," vertelt een ontspannen Jan Verelst, die in zijn grote fruitkwekerij volop bezig is met de wintersnoei van appel en peer. "Met 141 voorkeurstemmen, veel meer dan ik verwachtte, haalde ik meteen een vierde zetel binnen voor Vlaams Belang. Hoewel ik mijn hele campagne zelf moest betalen en organiseren. Maar het zetelen zelf was een teleurstelling. Ik wil een goed idee steunen, ook al komt het van de meerderheid. Zelf kon ik mijn ideen niet kwijt. En ik merkte dat ik klanten verloor door mijn partijmandaat. Maar het ergste vind ik de radicalisering die er in Vlaams Belang bezig is. Vorig jaar leek het een meer gematigde partij te worden, maar nu slaat de slinger plots weer door naar de andere kant. Ik heb begin dit jaar in het Elzenveld in Antwerpen een colloquium van Vlaams Belang over de islamisering meegemaakt, dat was echt griezelig. Na afloop stond iedereen te trillen op zijn benen, zo haatdragend waren de aanvallen. Bij Lijst Dedecker zie je dat niet. Er zijn duidelijke standpunten, maar er is geen radicale, extreme praat, ook niet over een onafhankelijk Vlaanderen. Belgi moet van mij niet uiteenvallen. Jean-Marie Dedecker is een man naar mijn hart, hij doet wat hij zegt. Zelfs mijn vrouw, die uit een rood nest in Hoboken komt, stemt voor hem. Dat heeft mijn ogen geopend."

Jan nam in een goede verstandhouding afscheid van Vlaams Belang en zetelt nu als onafhankelijke. Hij beseft dat hij nog heel wat werk voor de boeg heeft. "Ik was nog maar het vierde lid van LDD in deze gemeente, maar ik verwacht een snelle groei. Twee raadsleden van CD&V en van Team Boechout hebben me al gecontacteerd, ze denken ook aan overstappen. Nochtans zijn er duidelijke instructies bij Lijst Dedecker: we contacteren zelf niemand, we wachten tot ze ons opzoeken. Binnen enkele maanden wil ik hier een eigen afdeling opstarten en dan beginnen we ons al voor te bereiden op de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Bovendien gaat vanaf nu de verzamelde oppositie, dus Open Vld, Vlaams Belang, Team Boechout/Vremde en wij, de woensdag voor elke gemeenteraad samenzitten om de agenda te bespreken en de violen gelijk te zetten. We willen samen positieve voorstellen doen om de gemeente beter te besturen."
Boris ROUSSEEUW

Publicatie: Gazet van Antwerpen

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 5 december 2007 om 19:14.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 20:39   #96
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
de bekende fruitteler Jan Verelst
Que?

Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 20:57   #97
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
"Ik was al jaren achter de schermen actief voor Vlaams Belang, maar vorig jaar kreeg ik van de plaatselijke afdeling effectief de vraag om op de lijst te gaan staan," vertelt een ontspannen Jan Verelst, die in zijn grote fruitkwekerij volop bezig is met de wintersnoei van appel en peer. "Met 141 voorkeurstemmen, veel meer dan ik verwachtte, haalde ik meteen een vierde zetel binnen voor Vlaams Belang. Hoewel ik mijn hele campagne zelf moest betalen en organiseren. Maar het zetelen zelf was een teleurstelling. Ik wil een goed idee steunen, ook al komt het van de meerderheid. Zelf kon ik mijn ideen niet kwijt. En ik merkte dat ik klanten verloor door mijn partijmandaat. Maar het ergste vind ik de radicalisering die er in Vlaams Belang bezig is. Vorig jaar leek het een meer gematigde partij te worden, maar nu slaat de slinger plots weer door naar de andere kant. Ik heb begin dit jaar in het Elzenveld in Antwerpen een colloquium van Vlaams Belang over de islamisering meegemaakt, dat was echt griezelig. Na afloop stond iedereen te trillen op zijn benen, zo haatdragend waren de aanvallen. Bij Lijst Dedecker zie je dat niet. Er zijn duidelijke standpunten, maar er is geen radicale, extreme praat, ook niet over een onafhankelijk Vlaanderen. Belgi moet van mij niet uiteenvallen. Jean-Marie Dedecker is een man naar mijn hart, hij doet wat hij zegt. Zelfs mijn vrouw, die uit een rood nest in Hoboken komt, stemt voor hem. Dat heeft mijn ogen geopend."
De Lijst Dedecker heeft er weer eens een echte Dedeckeriaan bij.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 20:58   #98
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De toestand van het Vlaams Belang ziet niet goed uit. In de vorige verkiezingen haalde het Vlaams Belang voor de eerste keer minder dan de VRT peiling (peilingen 20-21 %, verkiezing 19 %). Moesten het vandaag verkiezingen zijn haalt Vlaams Belang slechts 14 a 15%.

Gelukkig is het Vlaams Belang voor ons radicale volksnationalisten geen einddoel louter een middel.

Het belangrijkste het gedachtegoed uit het Vlaams Belang is verre van dood, integendeel zelfs. Het sijpelt langzaam aan andere partijen binnen en zorgt voor een verlamming van het Belgische systeem.

Ik denk, behoudens een radicale koerswijziging, dat de rol van het Vlaams Belang definitief zal uitgespeeld zijn.

Ik denk dat niet, hoewel het natuurlijk van veel zaken af hangt.

Negatief voor het VB:

* als het belgisch regime de financiering drooglegt (procedure terug opgestart) wordt het gecombineerd met de media boycot erg moeilijk, zeker op wat langere termijn.

* LDD zal volgende verkiezingen ongetwijfeld groeien en dat zal ten dele ten koste van het VB zijn.

* Indien een partij een verkiezing verliest is er ook een veel grotere kans op interne conflicten, met alle gevolgen vandien.

* Het Vlaams kartel houdt voorlopig redelijk stand.

Positief voor het VB:

* of LDD op wat langere termijn even succesvol blijft valt nog te bekijken. I.e. Ik twijfel er niet aan dat er ruimte is in het electoraal landschap voor een partij als LDD, maar als je hun mandatarissen bekijkt dan zit daar werkelijk zowat alles tussen. Ik zie LDD wel 'relatief' gemakkelijk aan een gemeentebestuur deel 'mogen' nemen (itt het VB), misschien zelfs op vlaams niveau, maar federaal zal dat alleen maar kunnen door quasi hun hele programma in te slikken.

* Het Vlaams Kartel kan niet eeuwig aan de zijlijn blijven, ofwel gaan ze vroeg of laat een regering in (en ik heb de franstaligen nog geen millimeter zien toegeven, ofwel zullen ze toch met een alternatief moeten komen en het enige alternatief is ... onafhankelijkheid.

* Het VB blijft de enige partij die m.b.t. migratie een duidelijk andere aanpak willen. De anderen gaan nog steeds voor de waanzin van de multi-cul. LDD en NVA zijn in dat bedje even ziek als de rest en dit is een probleem dat - volgens mij - enkel nog kan toenemen als er geen drastische wijziging komt.

* Hetzelfde geldt mbt de EU, hoewel dit thema te ver van mijn bed show is voor de meeste kiezers.

Mijn conclusie: op korte termijn zal het VB al blij mogen zijn als ze niet of beperkt achteruitgaan.

Op middellange termijn ziet het er echter helemaal niet zo slecht uit, zeker als de andere partijen toe gaan geven op communautair vlak, waar het nog steeds naar uitziet als ze onafhankelijkheid niet serieus in overweging willen nemen.

Nu, ik ben het verder met u eens: het doel is belangrijk, het partijvehikel waarmee het gerealiseerd wordt niet.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2007, 21:04   #99
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De Lijst Dedecker heeft er weer eens een echte Dedeckeriaan bij.

En blij dat ze ermee zullen zijn. Als ze verstandig zijn, laten ze een schertsfiguur als BV&L niet in hun partij.

Als BV&L effectief een aanhanger van LDD is, lijkt me de beste suggestie voor hem dan ook vooral niet tot de partij toe te treden of zichzelf nog maar op het forum als aanhanger bekend te maken. Het kan enkel in het nadeel van LDD uitdraaien
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 11:41   #100
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Liers gemeenteraadslid Paul Boschmans (Vlaams Belang) stapt over naar Lijst Dedecker (LDD).

Boschmans werd in oktober 2006 met 437 voorkeurstemmen verkozen. Hij was onafhankelijk kandidaat op de lijst van Vlaams Belang en behaalde voor deze partij de vierde zetel. Als onafhankelijk kandidaat voelt Paul Boschmans veel meer affiniteit met Lijst Dedecker dan met het Vlaams Belang. Om deze reden heeft hij beslist de overstap te maken. Paul Boschmans zal, omdat LDD niet erkend wordt als officile fractie in de Lierse gemeenteraad, in de toekomst zetelen als onafhankelijke. Vlaams Belang houdt nu nog acht gemeenteraadleden over en blijft de grootste partij.

Publicatie: Gazet van Antwerpen

We gaan een gang....
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be