Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2015, 19:57   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.467
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Moet je steeds in het oog houden.
Blijkbaar, niet alleen om te zien hoeveel extra vertraging een trein heeft, maar nu ook nog om te voorkomen dat je een verkeerde trein opstapt.

Geef me eens een goeie reden om dat systeem meer te gebruiken, tot nu toe is er niet veel voor te zeggen. Duur, onbetrouwbaar en omslachtig.

Citaat:
Moet zijn, want dat is een automatisch computersysteem dat dat omroept.
Ok, ik zal het aan mijn dokter melden dat ik doof ben.
Citaat:
Meer dan jij, zoveel is duidelijk.
Blij voor U.
Citaat:
Je hebt duidelijk inderdaad nog niet al te veel gevlogen. Ten eerste wordt er bij het afgeven van de bagage lang niet altijd een gate meegegeven, soms niet meer dan de juiste terminal. Ten tweede verandert die gate gemiddeld zowat 50% van de tijd. En neen, dat verneem je normaal niet van de mensen die die gate bemannen, dat moet je nakijken op de schermen. Soms wordt het afgeroepen, maar meestal niet. En die wijzigingen gebeuren soms wel degelijk op het laatste moment. Bij mijn recentste vlucht vanuit Zaventem was het op de boarding pass aangegeven instapuur al gepasseerd toen de gate nog veranderde.
Dan hebben we die 2 keer geluk gehad.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2015, 14:44   #82
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Blijkbaar, niet alleen om te zien hoeveel extra vertraging een trein heeft, maar nu ook nog om te voorkomen dat je een verkeerde trein opstapt.

Geef me eens een goeie reden om dat systeem meer te gebruiken, tot nu toe is er niet veel voor te zeggen. Duur, onbetrouwbaar en omslachtig.
Is dat nu echt zo moeilijk om af en toe eens op een bordje te kijken? Een paar miljoen mensen in heel Europa slaagt daar dagelijks in zonder noemenswaardige problemen. Is er een reden waarom jij dat niet zou kunnen?

Wat dat 'duur' en 'onbetrouwbaar' betreft, de trein is vaak goedkoper dan de auto, zeker als je op je bestemming op een betaalparking moet staan. En ik denk ook niet dat de trein minder betrouwbaar is dan de auto, eerder integendeel. Als een trein 8 minuten vertraging heeft is het kot te klein, met de auto zijn we van en naar grotere steden al blij als we ergens binnen het half uur van wanneer we dachten aan te komen ook echt ter plekke zijn...

Citaat:
Ok, ik zal het aan mijn dokter melden dat ik doof ben.
Geen enkele reden om daar sarcastisch over te doen. Je zegt zelf dat jullie aan het lezen waren, helemaal niet vergezocht dat jullie dat niet gehoord hadden omdat jullie er gewoon niet op aan het letten waren.

Citaat:
Dan hebben we die 2 keer geluk gehad.
Je hebt dus weer iets bijgeleerd.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2015, 17:13   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.467
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Is dat nu echt zo moeilijk om af en toe eens op een bordje te kijken?
Zeker niet, maar om gedurende een klein half uur op zo'n stom bordje te liggen turen, dat lijkt me ook overtrokken.
Dan sta ik liever een uur in de file, lekker genesteld in een zeer comfortabele en op mezelf afgestelde autozetel, een lekker audioboek aan't luisteren, climate controle perfect afgeregeld en een drankje bij de hand.
Citaat:
Een paar miljoen mensen in heel Europa slaagt daar dagelijks in zonder noemenswaardige problemen.
Zonder noemenswaardige problemen? Als ge stakingen, vertragingen enzoverder geen noemenswaardig probleem vind, prima.
Citaat:
Is er een reden waarom jij dat niet zou kunnen?
Blijkbaar is het wel gelukt, maar nog steeds was het meer dan 2 uur om 6 km in vogelvlucht te overbruggen.
Citaat:
Wat dat 'duur' en 'onbetrouwbaar' betreft, de trein is vaak goedkoper dan de auto, zeker als je op je bestemming op een betaalparking moet staan.
De trein in BLegië zou ook een heel stuk duurder zijn als de passagiers de werkelijke kost zouden betalen. En dan vind ik het al duur. €17 om met 2 personen 6 km te overbruggen. Da's €1.41 per kilometer.
Citaat:
En ik denk ook niet dat de trein minder betrouwbaar is dan de auto, eerder integendeel.
Hangt van de auto en de route af nietwaar.
Citaat:
Als een trein 8 minuten vertraging heeft is het kot te klein.
Helaas blijft het geen 8 minuten.
Citaat:
met de auto zijn we van en naar grotere steden al blij als we ergens binnen het half uur van wanneer we dachten aan te komen ook echt ter plekke zijn...
Puur planning en inzicht, net zoals met het uitpluizen van de uren van het openbaar vervoer.
Maar met de wagen sta je effectief ook waar je wil zijn.
Citaat:
Geen enkele reden om daar sarcastisch over te doen. Je zegt zelf dat jullie aan het lezen waren, helemaal niet vergezocht dat jullie dat niet gehoord hadden omdat jullie er gewoon niet op aan het letten waren.
Of de omroepinstallatie is zeer beschaafd en voldoet die al aan de geluidsnorm van 2048, namelijk niet meer dan 65 dB. Of van lezen word je doof.
Citaat:
Je hebt dus weer iets bijgeleerd.
Niet echt, wel nog eens een bevestiging gekregen. Openbaar vervoer en ik, geen vriendjes.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2015, 23:14   #84
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Die Diabolotaks is veel te duur, daar zijn we het over eens. Maar het aantal stakingen, zelfs in België, valt nog altijd behoorlijk mee, en zijn tegenwoordig veruit altijd aangekondigd. Vervelend, dus, maar niet onbetrouwbaar. Vertragingen zijn meestal slechts een probleem als je een aansluiting mist, inderdaad een probleem, zeker bij een minder frequente verbinding. In Luik zou ik bijvoorbeeld niet graag de trein richting Gouvy en Luxemburg missen, je mag 2 uur wachten. En dat komt voor, spijtig genoeg. Maar over het algemeen valt de vertraging in België mee, gemiddeld zijn meer dan 90% van alle treinen op tijd. Het aantal keren dat ik mijn collega's die met de auto kwamen niet hoorde zeggen dat het drukker was dan normaal op de weg, en dat ze (bijna) te laat waren, daardoor, is echt niet meer op 2 handen te tellen. Maar veel van mijn collega's komen dan ook van wat verder, de Kempen, West-Vlaanderen, Antwerpen, Bergen... en mijn werk is heel dicht bij het station. Dat speelt zeker ook mee.
En ik weet niet wat jij, maar ik ben soms ook afgeleid als ik aan het lezen ben. Dus ja, het zou zo maar eens kunnen dat je de omroep gewoon niet gehoord hebt. Zelfs wanneer het in 4 talen is. Het overkomt zelfs de beste.
Los daarvan, de trein is niet de aangewezen reiswijze tussen de Luchthaven en Vilvoorde, je maakt immers een gigantische omweg. Ook als de bus niet veel sneller is (ook een halfuurtje), je moet nergens overstappen, wat de betrouwbaarheid toch wel verhoogt, en het is nog eens stukken goedkoper. Toen de noordelijke Diabolo nog niet af was, gaf ik die route wel eens als tip aan de reizigers uit Antwerpen en zo. Overstappen in Vilvoorde op de bus was goedkoper en ongeveer even snel als doorrijden naar Brussel-Noord en daar overstappen.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2015, 23:18   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Maar over het algemeen valt de vertraging in België mee, gemiddeld zijn meer dan 90% van alle treinen op tijd.
Dat cijfers wordt bekomen door een ietwat "creatieve" berekeningswijze.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130828_00711559
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2015, 23:26   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.467
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Groentje, het is toch een ongelofelijk toeval, telkens ik gebruik maak van een openbaar vervoersmethode, er iets mis gaat.

Wat betreft het niet horen van een omroeping, als die duidelijk genoeg is, zou mijn echtgenote of ik het toch gehoord moeten hebben.
Maar laat ons veronderstellen dat de reiziger die ons verwittigde het wel gehoord zou hebben, en ons daarom even op de hoogte bracht.
Dan heb ik de vraag, waarom moet dat op 3 minuten voor de trein bijna 10 minuten te laat toekomt? Gelukkig is het een klein station daar onder de luchthaven.
Maar stel U voor dat het zo gaat in een groter station. Effe omroepen dat een paar dozijn mensen van perron 1 naar perron 8 moeten huppelen...

En ik ga nogmaals herhalen, de bus leek ons geen optie daar het autoloze zondag was, en centrum Vilvoorde niet toegankelijk voor gemotoriseerd vervoer...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2015, 23:48   #87
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

@Jan: De cijfers staan nochtans open en bloot op het internet
http://www.infrabel.be/nl/over-infra...heid/rapporten
Ik heb soms ook mijn vragen bij wat mag worden geneutraliseerd, maar zelfs voor neutralisatie kom ik bij om en bij de 90%. In de spits zijn de vertragingen inderdaad groter, omdat het drukkere verkeer een sterkere invloed heeft op elk incident. Een zwaar verkeersongeval op de ring rond Brussel zal ook het verkeer gedurende uren in de war sturen als het in de spits gebeurt, maar al bij al snel opgelost zijn als het midden in de nacht gebeurt. Met 10 treinen op enkele minuten van elkaar (in de spits rijdt er gemiddeld om de 3 minuten een trein tussen Brussel en Denderleeuw) zorgt 1 vertraagde trein al snel voor vele treinen in vertraging, die op hun beurt voor vertraging zorgen, etc. Er zullen dus inderdaad wel meer reizigers met vertraging rijden dan er treinen met vertraging rijden, maar in de spits heb je wel relatief meer alternatieven, je kan vaak al 10 minuutjes eerder ook een trein nemen om wat meer zekerheid in te bouwen, in de daluren heb je vaak geen trein 10 minuten eerder.
De uitgerokken dienstregeling is trouwens ook bedoeld om de stiptheid, en dus de betrouwbaarheid, te vergroten. De stiptheid is verbeterd, maar daar kan je inderdaad de nodige kanttekeningen bij maken.

@Maddox: Tja, zulke mensen heb je. Sommige bestuurders hebben hun hele carrière nooit een zelfmoord, voor anderen wordt het bijna een gewoonte. Als je je niet op je gemak voelt bij het openbaar vervoer, is er niets dat je verplicht om er gebruik van te maken. De lijn 25N (de lijn via de snelweg) komt met een gelijkgrondse kruising op de oude lijn, enkele km voor het station van Mechelen. Daar zijn ze bovendien aan het werken, waardoor er 1 spoor permanent minder is. Het zou dus kunnen dat jouw trein 1 of 2 minuten vertraging had, een andere trein daardoor voorrang had gekregen, en je daardoor hebt moeten wachten. Of je was op tijd, maar een andere trein had vertraging, en had al voorrang gekregen. Eenmaal alle wissels in de juiste positie zijn gezet en het sein opengezet, kan je die niet meer bewegen zonder de nodige veiligheidsmaatregelen te treffen, om een andere trein nog door te laten. Een andere trein kan vertraging gehad hebben, en het juiste spoor hebben bezet, waardoor het seinhuis besliste om een spoorverandering te doen om de vertraging te beperken. Kortom, heel wat mogelijke redenen, maar ik weet niet waarom jij vertraging had.

En tenslotte de bus: dat had je gezegd, ja, en misschien heb je gelijk, maar dan nog betwijfel ik dat het hele stadscentrum van Vilvoorde ontoegankelijk was voor bussen. In Brussel reden de bussen bijvoorbeeld gratis, en aan een hogere frequentie, maar wel trager dan normaal. De Lijn reed niet gratis, voor zover ik weet, maar het zou me niet verbazen dat bussen nog altijd reden, al dan niet via een alternatieve route, waarmee je ook nog in de buurt van het je bestemming kon geraken. Ik kan er echter niets van terugvinden, ook niet dat er omleidingen waren, trouwens, dus zeker ben ik niet.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be