Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2008, 22:06   #81
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Franstalige partijen komen wel op voor Franstaligen die in Vlaanderen zijn gaan wonen.

Neenee, ze proberen gewoon Vlaamse grond te stelen, dat is niet hetzelfde.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 22:49   #82
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Als Vlaming in Walloniê is het handig dat er zoveel mogelijk hetzelfde is als je familie en vrienden in Vlaanderen; misschien werk je ook in VL.
Als je de Vlaamse media volgt maar voortdurend zaken hoort die enkel in VL gelden = vervelend.
Je hebt er geen belang bij dat een reeks wetten, enz... anders zijn.
Bij een splitsing van de sociale zekerheid zal het bijv. misschien heel wat papierwerk vragen om naar een Vlaams ziekenhuis te gaan, enz....
Als ik verhuis, en alles is er krek hetzelfde, dan had ik evengoed kunnen thuisblijven.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 23:06   #83
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Schaf de pariteit NIET af EN je Verandert niets.
Akkoord ! De pariteit maakt België een oneerlijke zaak voor Vlamingen. Doe mij kiezen tussen België mét en een Onafhankelijk Vlaanderen. En ik kies het laatste. Maar zover is het nog niet.

Citaat:
Het enige verschil is, dat de Vlamingen die nu in Wallonië wonen, misschien of een Vlaamse partij gaan stemmen
En dat onze 60% zal doorwegen.

Citaat:
Daartegenover krijg je de massa's "allochtonen ( polen, zweden, fransen, zwitsers enz ) die plots de keuze krijgen om ook vanuit Vlaanderen in België op partijen te stemmen die een wereldtaal, het Frans, spreken. Doe daar nog de demonisering van Vlaanderen bij.
Hoeveel "allochtonen" hebben er werkelijk kiesplicht ? En dat kan je perfect gelijktrekken met kiesrecht, ook. En de soep zal zeker niet zo heet gegeten worden.

Citaat:
En wat met gewesten en gemeenschappen ??? Terug naar af ?
Nee Nee Neen. Federale parlementen verkozen in een nationale kieskring. Ja de Senaat kan gaan, als 't aan mij ligt. De gewesten blijven zoals ze zijn. Al zou daar een vereenvoudiging zeker geen kwaad kunnen. In plaats van 3 gemeenschappen en 3 gewesten zouden dat 4 geografische bepalingen kunnen worden. Vlaanderen, Brussel, Wallonië en Duits België. Van het onlogische 'gemeenschappen' naar het meer vatbare 'territorium' beginsel.
Tot voor kort vertrok ik mentaal van een sterk Federale overkoepeling. Nu moet ik zeggen dat ook mijn geduld met de politici (vooral Brusselse) op zijn laatste pootjes loopt. Daarom alle bevoegdheden overbrengen naar de gewesten. En vandaar uit herverdelen. En ik denk zelfs iedere federale regeringsvorming opnieuw. Het vallen van een Federale regering betekent dan dat ze haar bevoegdheden teruggeeft aan de gewesten. Ik heb er een voorkeur aan om die bevoegdheden die draaien rond solidariteit zo wie zo federaal te houden. Ik ben er ook van overtuigd dat de gewesten best in bereid zijn om bevoegdheden federaal uit te besteden als de federale parlementen eerlijk zijn samengesteld.

Citaat:
Zelfs als men de pariteit afschaft, dan is geen enkele taalgemeenschap nog zeker, ook al zijn er beschermingen van minderheden.
Neen, want de echte macht ligt bij de gewesten. Zelfs als de gewesten vandaag maar beslissen dat de federale regering zo goed als geen bevoegdheden krijgt, zelfs dan zullen ze dat in de nabije toekomst wel doen.
Want samenwerken is nodig. Maar kan niet als er geen kanalen meer voor aanwezig zijn, gesteund en bekrachtig door een kiezers korps.

Concreet is dit allemaal niet 't zelfde als opsplitsen van België. Dat kunnen we toch niet. Als we opsplitsen, wat doen we dan met de faciliteiten gemeenten ? En met Brussel ? Opsplitsen en Brussel aan de Walen geven is 't zelfde als B-H-V splitsen en als toegeving Brussel uitbreiden. Opsplitsen en Brussel er niet bij nemen is voor mij geen optie. Dus voor dat we opsplitsen moet daar een oplossing voor gevonden worden. En liefst een Vlaamse. 't Zelfde voor de faciliteiten gemeenten. En wat doe je met Duitstalig België ? Bij Wallonië indelen ? Dat staat zeker gelijk aan ze verfransen ook. En ? Zouden die niet liever bij Vlaanderen blijven ?

Dit is ook niet 't zelfde als een confederaal gebeuren. In een Confederaal gebeuren is er geen Federale regering met bevoegdheden. We hebben daarbij geen enkele manier meer om Brussel en Wallonië onder de spreekwoordelijke knoet te houden.

Concreet betekent dit ook het verplaatsen van communautaire problemen naar de gewesten. Waar ze thuishoren.

Citaat:
Ik blijf dus bij mijn standpunt:
Met respect voor jouw standpunt. En dank dat je mij de kans te geeft om mijn standpunt uit te klaren en stapje voor stapje bij te stellen (onder invloed van o.a. jouw kritiek).
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 05:13   #84
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als ik verhuis, en alles is er krek hetzelfde, dan had ik evengoed kunnen thuisblijven.
Wie wil nu dat wanneer hij binnen zijn eigen land België (zakdoek groot); na verhuis in een volledig ander land terechtkomen.

Bij een groot land; kun je dat nog enigszins begrijpen; maar hier is het zo klein dat men voor alles en nog wat de "grens" oversteekt.
er zijn zelfs Walen die zich laten behandelen in het UZ van Gent bijvoorbeeld.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 07:17   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Wie wil nu dat wanneer hij binnen zijn eigen land België (zakdoek groot); na verhuis in een volledig ander land terechtkomen.

Bij een groot land; kun je dat nog enigszins begrijpen; maar hier is het zo klein dat men voor alles en nog wat de "grens" oversteekt.
er zijn zelfs Walen die zich laten behandelen in het UZ van Gent bijvoorbeeld.
er zijn zelf Nederlanders die zich in het UZ van Gent laten behandelen, stel je voor! precies of dat een grens dat gaat bemoeilijken??
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 07:21   #86
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn zelf Nederlanders die zich in het UZ van Gent laten behandelen, stel je voor! precies of dat een grens dat gaat bemoeilijken??
Tussen Nederland en Vlaanderen/België moet er zeker een probleem zijn door met de documenten die niet gelijk zijn.
gelukkig dezelfde taal, helpt om dat probleem te kunnen oplossen.

Tussen WL en VL komt er dan niet alleen een (ver)taalprobleem.
Dat was nu eenvoudig want alle documenten zijn dezelfde (enkel andere taal); na splitsing zullen het ook andere documenten zijn.

Ook in en rond Brussel zal het verwarring troef zijn.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 07:29   #87
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Tussen Nederland en Vlaanderen/België moet er zeker een probleem zijn door met de documenten die niet gelijk zijn.
gelukkig dezelfde taal, helpt om dat probleem te kunnen oplossen.

Tussen WL en VL komt er dan niet alleen een (ver)taalprobleem.
Dat was nu eenvoudig want alle documenten zijn dezelfde (enkel andere taal); na splitsing zullen het ook andere documenten zijn.

Ook in en rond Brussel zal het verwarring troef zijn.
in onze ziekenhuizen komen ze van heel de wereld, azert, dat is geen enkel probleem. Britten komen naar hier, zeker naar UZ Gent en uiteraard Leuven. Amerikanen en Fransen komen naar de kliniek in Aalst, wereldberoemd voor hun hartoperaties. daar worden echt geen problemen rond gemaakt hoor.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:06   #88
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in onze ziekenhuizen komen ze van heel de wereld, azert, dat is geen enkel probleem. Britten komen naar hier, zeker naar UZ Gent en uiteraard Leuven. Amerikanen en Fransen komen naar de kliniek in Aalst, wereldberoemd voor hun hartoperaties. daar worden echt geen problemen rond gemaakt hoor.
Je spreekt over enkele instellingen waar men het gewoon is om buitenlanders te ontvangen.
Het gaat over de dagdagelijske praktijk waar het nu erg makkelijk is dat ondanks het (ver)taalprobleem alle documenten gelijk zijn.

Gewoon een concreet voorbeeld: De Tijd gaf een belastingsbijlage uit in het NL en ik zag dat L'Echo op dezelfde dag krek dezelfde bijlage bracht in het Frans, wegens belastingen +/- identiek in heel BE.
Handiger kan niet.

Een tijdschrift als Testaankkop heeft nu al geen overschot.
Gelukkig is BE nog 1 markt en kan er gewoon vertaald worden.

Onlangs zag ik een brief van Nuon waaruit blijkt dat ze ondanks de gesplitste energiemarkt waar identieke prijzen in VL en de rest van BE zullen handiger omdat het anders te ingewikkeld was voor de klanten.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:14   #89
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Je spreekt over enkele instellingen waar men het gewoon is om buitenlanders te ontvangen.
Het gaat over de dagdagelijske praktijk waar het nu erg makkelijk is dat ondanks het (ver)taalprobleem alle documenten gelijk zijn.

Gewoon een concreet voorbeeld: De Tijd gaf een belastingsbijlage uit in het NL en ik zag dat L'Echo op dezelfde dag krek dezelfde bijlage bracht in het Frans, wegens belastingen +/- identiek in heel BE.
Handiger kan niet.

Een tijdschrift als Testaankkop heeft nu al geen overschot.
Gelukkig is BE nog 1 markt en kan er gewoon vertaald worden.

Onlangs zag ik een brief van Nuon waaruit blijkt dat ze ondanks de gesplitste energiemarkt waar identieke prijzen in VL en de rest van BE zullen handiger omdat het anders te ingewikkeld was voor de klanten.
en waarom zou dat na een splitsing opeens moeilijker worden??

België is gewoon niet 1 markt, die paar uitzonderingen niet te na gesproken. ik zie Dag Allemaal of Humo nog niet in Wallonië, laat staan dat er VB's gekend zijn in Wallonië.

Wallonië is trouwens als compleet op Frankrijk gericht, die hebben sowieso niets meer te maken met Vlaanderen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:31   #90
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

België is gewoon niet 1 markt.
Ongeveer alle reclames op radio en tv zijn identiek wegens VL en de rest van België een te kleine markt.
Soms zie je zelfs dat men in Wallonië reclame maakt met foto's van BV's omdat het te veel zou kosten om nog een aparte campagne te maken en dan neemt men maar BV's wegens Vlaanderen een iets grotere markt.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:36   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ongeveer alle reclames op radio en tv zijn identiek wegens VL en de rest van België een te kleine markt.
Soms zie je zelfs dat men in Wallonië reclame maakt met foto's van BV's omdat het te veel zou kosten om nog een aparte campagne te maken en dan neemt men maar BV's wegens Vlaanderen een iets grotere markt.
vele reclames worden gemaakt voor de gehele wereld, dus dat is echt geen argument hoor.
wie maakt er weer reclame voor Martini?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:38   #92
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
vele reclames worden gemaakt voor de gehele wereld, dus dat is echt geen argument hoor.
wie maakt er weer reclame voor Martini?
klopt, er zijn internationale campagnes; maar de lokale zijn heel vaak belgisch.

waarom denk je dat telenet (vroeger telenet vlaanderen) ook in wallonie op de kabelmarkt wil?
wegens VL te klein.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:40   #93
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
klopt, er zijn internationale campagnes; maar de lokale zijn heel vaak belgisch.

waarom denk je dat telenet (vroeger telenet vlaanderen) ook in wallonie op de kabelmarkt wil?
wegens VL te klein.
en vanwege een splitsing zou telenet opeens niet meer in Wallonië op de kabelmarkt kunnen??? waarom niet, gaan we mss uit de EU??
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:57   #94
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en vanwege een splitsing zou telenet opeens niet meer in Wallonië op de kabelmarkt kunnen??? waarom niet, gaan we mss uit de EU??
Allemaal niet gemakkelijk wanneer er andere wetten gelden.

ook de elektriek en gasmaatschappijen sukkelen in een mini-land dat uit 2 delen bestaat met elk (gedeeltelijk) eigen wetgeving. Is niet werkbaar. Kost te veel.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 09:06   #95
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Allemaal niet gemakkelijk wanneer er andere wetten gelden.

ook de elektriek en gasmaatschappijen sukkelen in een mini-land dat uit 2 delen bestaat met elk (gedeeltelijk) eigen wetgeving. Is niet werkbaar. Kost te veel.

Daarom is het beter dat die twee delen volledig apart gaan. Gewoon elks een eigen land, dan kan u voor de verandering eens uw eigen volk afzuipen.

Eindelijk snapt u dat dit beter is, ik verschiet van u.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 09:14   #96
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Allemaal niet gemakkelijk wanneer er andere wetten gelden.

ook de elektriek en gasmaatschappijen sukkelen in een mini-land dat uit 2 delen bestaat met elk (gedeeltelijk) eigen wetgeving. Is niet werkbaar. Kost te veel.
wie heeft nu weer de Franse als de Belgische energiemarkt in handen??

die andere wetgevingen houden hun precies niet tegen???
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 09:16   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.835
Standaard

Azert snapt het nog altijd niet.

Hij is volop aan het pleiten voor meer Europa, waar iemand van Baarle-Hertog gemakkelijker kan beslissen om in Tilburg geopereerd te worden, en iemand van Monschau naar Stavelot ... maar wie zegt dat dat nu problemen schept ???? (en het schept nog minder problemen omgekeerd: die aangename buren uit Nederland, Duitsland ... worden uitmuntend geholpen in Vlaanderen .... zelfs in hun eigen taal ... kan iets minder gezegd worden van Wallonië (behalve de Fransen, die worden in Wallonië toch geholpen in het Frans ....))

Hij is tegen het gesukkel van hetgeen hij noemd 'kleine landen'. Wel, zie ze daar toch eens sukkelen in het Zeer-Grote-Hertogdom-Luksemburg !!! 's Morgens sukkelen, 's middags sukkelen en 's avonds sukkelen; gelukkig sukkelen ze s' nachts niet omdat we het niet zien wegens het donker ....


Een staatsgrens binnen de EU is geen Berlijnse muur hé gastjes. We leven niet meer in de periode van de koude oorlog.

(verhaaltjes ter illustratie:
ik ben in Gent eens tegen een Canadees gebotst (figuurlijk hé): die kwam naar Vlaanderen voor een heupoperatie: vlugger en goedkoper bediend dan over de plas ....
Dat was dus een geplande en georganiseerde operatie ...

samen met een familielid op reis in Turkije, familielid moest één overnachting in het ziekenhuis wegens plots ziek. De dokter van het hotel kon goed Duits, nog redelijk Engels en gebrekkig Frans; de spesialist in het ziekenhuis kon zelfs geen Duits. Maar er stond een mooi verpleegstertje bij om te vertalen. De administratie van het ziekenhuis regelde alles per faks met de ziekenkas in Vlaanderen .... niet het minste probleem ....
Dat was dus een niet geplande en niet georganiseerde medische affaire ... zelfs buiten de EU.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 09:27   #98
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Azert snapt het nog altijd niet.

Hij is volop aan het pleiten voor meer Europa, waar iemand van Baarle-Hertog gemakkelijker kan beslissen om in Tilburg geopereerd te worden, en iemand van Monschau naar Stavelot ... maar wie zegt dat dat nu problemen schept ???? (en het schept nog minder problemen omgekeerd: die aangename buren uit Nederland, Duitsland ... worden uitmuntend geholpen in Vlaanderen .... zelfs in hun eigen taal ... kan iets minder gezegd worden van Wallonië (behalve de Fransen, die worden in Wallonië toch geholpen in het Frans ....))

Hij is tegen het gesukkel van hetgeen hij noemd 'kleine landen'. Wel, zie ze daar toch eens sukkelen in het Zeer-Grote-Hertogdom-Luksemburg !!! 's Morgens sukkelen, 's middags sukkelen en 's avonds sukkelen; gelukkig sukkelen ze s' nachts niet omdat we het niet zien wegens het donker ....


Een staatsgrens binnen de EU is geen Berlijnse muur hé gastjes. We leven niet meer in de periode van de koude oorlog.

(verhaaltjes ter illustratie:
ik ben in Gent eens tegen een Canadees gebotst (figuurlijk hé): die kwam naar Vlaanderen voor een heupoperatie: vlugger en goedkoper bediend dan over de plas ....
Dat was dus een geplande en georganiseerde operatie ...

samen met een familielid op reis in Turkije, familielid moest één overnachting in het ziekenhuis wegens plots ziek. De dokter van het hotel kon goed Duits, nog redelijk Engels en gebrekkig Frans; de spesialist in het ziekenhuis kon zelfs geen Duits. Maar er stond een mooi verpleegstertje bij om te vertalen. De administratie van het ziekenhuis regelde alles per faks met de ziekenkas in Vlaanderen .... niet het minste probleem ....
Dat was dus een niet geplande en niet georganiseerde medische affaire ... zelfs buiten de EU.)
Laat de Vlamingen die in Wallonië/Brussel werken en de Walen die in Vlaanderen/Brussel werken maar eens een belastingsbrief invullen wanneer daar andere wetten gelden en er ook nog (ver)taalproblemen zijn.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 09:29   #99
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Laat de Vlamingen die in Wallonië/Brussel werken en de Walen die in Vlaanderen/Brussel werken maar eens een belastingsbrief invullen wanneer daar andere wetten gelden en er ook nog (ver)taalproblemen zijn.
en wat doen al die Fransen die in West-Vlaanderen werken? laten we maar West-Vlaanderen bij Frankrijk gaan, dan zijn die problemen ook al opgelost?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 09:51   #100
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en wat doen al die Fransen die in West-Vlaanderen werken? laten we maar West-Vlaanderen bij Frankrijk gaan, dan zijn die problemen ook al opgelost?
Ik heb er al zien sukkelen en ik kende ook West-Vlamingen die een pensioen moesten krijgen wegens in Frankrijk gewerkt. Eén lijdensweg met constant nieuwe verordeningen vanuit Frankrijk (eentalig in het FR) ten nadele van de Belgen die er ooit gewerkt hadden.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be