Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2023, 14:05   #81
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In dat geval wel ja. Maar is dat zo ? Zijn er richtlijnen die uitgaan van het hoogste gezag in de kerk in die richting ? Mocht dat het geval zijn, dan denk ik inderdaad dat de kerk als instituut kan vervolgd worden voor passieve medeplichtigheid, maar men moet dan ook bewijzen dat dat officiele instructies waren he.

Diegene die die instructies geeft is dan vervolgbaar. Het zou mij eerlijk gezegd verwonderen dat dat de paus zelf is, want al sinds Ratsinger neemt de paus openlijk positie in tegen zulke praktijken.

Dat er veelvuldige gevallen zijn van niet-melden hoeft niet te betekenen dat er instructies in die zin zijn: het kan zijn dat die manier van reageren "typisch" is zonder daarom van hoger hand opgelegd te zijn.

Zoals ik het zegde: stel dat je de baas bent van een bakkerij, ge gaat toch liever doen alsof ge niks weet van die winkeljuffrouw die haar kleine doodmepte he, dat kan enkel maar nadelig zijn voor uw zakencijfer. Dat gij dus een INCENTIVE hebt om niks gehoord, niks gezien, en niks te zeggen wil niet zeggen dat U dat opgedragen werd.

Het blijft natuurlijk een foute manier van doen, maar opdat het de instelling zelf is die daarvoor verantwoordelijk is kan enkel maar het geval zijn als er ook instructies in die zin werden gegeven.
Ik heb gelezen dat er een onofficiële richtlijn was. Een soort van een encycliek die het daglicht niet mag zien. Maar uiteraard het soort interne memo met deniabilty van het bestaan.

Was net aan het zoeken maar ik vind het artikel niet terug.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:19   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik heb gelezen dat er een onofficiële richtlijn was. Een soort van een encycliek die het daglicht niet mag zien. Maar uiteraard het soort interne memo met deniabilty van het bestaan.

Was net aan het zoeken maar ik vind het artikel niet terug.
Ah, als dat waar is zitten we uiteraard in een ander geval van evidente passieve medeplichtigheid. Maar ik heb er een beetje moeite mee om dat te geloven sinds, zeg maar, 30 jaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:23   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het misbruik is een zeer bewuste keuze die men al gemaakt had toen men voor de job koos. Ik geloof niet dat pedofilie een geaardheid is. Ik geloof dat de trigger net het machtsmisbruik is.
Het moet toch ook een vorm van geaardheid zijn he. Kijk, zelfs al zou ik zwart op wit een papier krijgen waarin mijn straffen allemaal op voorhand kwijtgescholden moeten worden, ik vind het gewoon vies en heb geen goesting om mijne leuter in een kleine te steken. Daar zouden ze mij heel veel voor moeten betalen om het gedaan te krijgen. Net zoals een homoseksuele daad: ik zou daar veel moeite mee hebben, dat degouteert mij - niet omwille van "moraliteit" of zo, wel zoals moeten sprinkhanen te eten of zo: bweikes, geen goesting. Met veel wilskracht zou het wel lukken maar ferm tegen mijn goesting.

Allez, wie heeft er nu goesting om zo een manneke van 12 jaar in de kont te neuken ? Bweikes.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 14:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:29   #84
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, als dat waar is zitten we uiteraard in een ander geval van evidente passieve medeplichtigheid. Maar ik heb er een beetje moeite mee om dat te geloven sinds, zeg maar, 30 jaar.
Kijk naar de reeks "godvergeten" en je moeite om het te geloven zal smelten als sneeuw voor de zon. Smeerlapperij van een ongezien niveau. Eigenlijk is er maar 1 mogelijke sanctie. Het instituut voor eens en voor altijd buiten de wet plaatsen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 september 2023 om 14:30.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:30   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het moet toch ook een vorm van geaardheid zijn he. Kijk, zelfs al zou ik zwart op wit een papier krijgen waarin mijn straffen allemaal op voorhand kwijtgescholden moeten worden, ik vind het gewoon vies en heb geen goesting om mijne leuter in een kleine te steken. Daar zouden ze mij heel veel voor moeten betalen om het gedaan te krijgen. Net zoals een homoseksuele daad: ik zou daar veel moeite mee hebben, dat degouteert mij - niet omwille van "moraliteit" of zo, wel zoals moeten sprinkhanen te eten of zo: bweikes, geen goesting. Met veel wilskracht zou het wel lukken maar ferm tegen mijn goesting.

Allez, wie heeft er nu goesting om zo een manneke van 12 jaar in de kont te neuken ? Bweikes.
Als ge dat een keer gedaan hebt, dan wilt ge niks anders meer.
Oeps, sorry, vergissing, dat ging over negerinnen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:35   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ge dat een keer gedaan hebt, dan wilt ge niks anders meer.
Oeps, sorry, vergissing, dat ging over negerinnen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:36   #87
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het moet toch ook een vorm van geaardheid zijn he. Kijk, zelfs al zou ik zwart op wit een papier krijgen waarin mijn straffen allemaal op voorhand kwijtgescholden moeten worden, ik vind het gewoon vies en heb geen goesting om mijne leuter in een kleine te steken. Daar zouden ze mij heel veel voor moeten betalen om het gedaan te krijgen. Net zoals een homoseksuele daad: ik zou daar veel moeite mee hebben, dat degouteert mij - niet omwille van "moraliteit" of zo, wel zoals moeten sprinkhanen te eten of zo: bweikes, geen goesting. Met veel wilskracht zou het wel lukken maar ferm tegen mijn goesting.

Allez, wie heeft er nu goesting om zo een manneke van 12 jaar in de kont te neuken ? Bweikes.
Als het een geaardheid is, dan is (fysieke) castratie wel op zijn plek.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:36   #88
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.473
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk naar de reeks "godvergeten" en je moeite om het te geloven zal smelten als sneeuw voor de zon.
Ik zeg niet dat het anti-Katholieke agitprop is, want ik heb het niet bekeken.

Ik zeg wel dat Gie Laenen, een veroordeeld pederast, zonder problemen aan de slag kon bij de VRT voor een jeugdprogramma.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:37   #89
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik zeg niet dat het anti-Katholieke agitprop is, want ik heb het niet bekeken.

Ik zeg wel dat Gie Laenen, een veroordeeld pederast, zonder problemen aan de slag kon bij de VRT voor een jeugdprogramma.
Gie Laenen heeft in de verste verte niets met dat programma te maken. Relevantie is dus nihil.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:42   #90
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.473
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Gie Laenen heeft in de verste verte niets met dat programma te maken. Relevantie is dus nihil.
Om bij bakkers te blijven, als bakker Koen veel misbaar maakt over het feit dat bakker Karel zijn bakkersgasten uitbuit, terwijl hij dat zelf ook doet, dan is zijn doel misschien het beschadigen van een concurrent, eerder dan het aanklagen van wantoestanden.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:55   #91
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Om bij bakkers te blijven, als bakker Koen veel misbaar maakt over het feit dat bakker Karel zijn bakkersgasten uitbuit, terwijl hij dat zelf ook doet, dan is zijn doel misschien het beschadigen van een concurrent, eerder dan het aanklagen van wantoestanden.
Kijk, als je wil geloven dat Ingrid Schildermans en Ibbe Daniels 2 figuren zijn uit het pedofiele milieu die de kerk willen beschadigen om zelf weg te komen met zo een praktijken dan doet u maar. Een erg geloofwaardige verdedigingsstrategie ten aanzien van de kerk is het alvast niet. Verder is het natuurlijk ook zo dat uw bakkersverhaaltje niet opgaat omdat de Kerk en Canvas helemaal niet in dezelfde sector actief zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 september 2023 om 14:56.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 15:03   #92
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.473
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, als je wil geloven dat Ingrid Schildermans en Ibbe Daniels 2 figuren zijn uit het pedofiele milieu die de kerk willen beschadigen om zelf weg te komen met zo een praktijken dan doet u maar. Een erg geloofwaardige verdedigingsstrategie ten aanzien van de kerk is het alvast niet.
Dat hoeft niet hee.

Je hebt personen die mishandeld zijn door een pastoor. Gelijk ge ook mensen hebt die mishandeld zijn door Gie Laenen.

Iemand anders kan dan zeggen: laat ons daarmee een programma vol innuendo maken om de Katholieke Kerk te beschadigen, want zij zijn slecht en Woke Marxisme is goed.

Het is alleszins een verklaring waarom de VRT EN een anti-katholiek programma kan maken EN een veroordeeld pederast kan aanwerven voor een kinderprogramma.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 15:56   #93
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.906
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een echte nymfomane kan na verloop van tijd haar pap niet meer koelen met 1 en dezelfde man hoor. Ik begrijp dat volkomen
Tja, als ze echt niet anders wil dan dat, dan kan dat problematisch worden natuurlijk. Die arme Lotti moest af en toe de deur uit voor een optreden te gaan doen of een plaat op te nemen. En als ze dan met janneke en mieke plus de melkboer begint te rampetampen...

Maar om er dan op te kloppen...

Hij had ze beter aan de ketting kunnen leggen in afwachting van zijn terugkomst.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 15:58   #94
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.906
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is geen nymfomane he. Dat is een gezond meiske
Heeel gezond
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 16:00   #95
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat hoeft niet hee.

Je hebt personen die mishandeld zijn door een pastoor. Gelijk ge ook mensen hebt die mishandeld zijn door Gie Laenen.

Iemand anders kan dan zeggen: laat ons daarmee een programma vol innuendo maken om de Katholieke Kerk te beschadigen, want zij zijn slecht en Woke Marxisme is goed.

Het is alleszins een verklaring waarom de VRT EN een anti-katholiek programma kan maken EN een veroordeeld pederast kan aanwerven voor een kinderprogramma.
We mogen het draaien en keren zoals we willen, een zaak is vooralsnog zeker : de katholieke kerk als moreel instituut heeft volledig gefaald door steeds weer haar hand te houden boven pedofiele priesters. En dat niet gedurende enkele decennia, maar zo goed als zeker al vele en vele eeuwen lang. Vermoedelijk sinds dat ze als kerkelijk instituut bestaat. Vraag is hier natuurlijk of zo'n kerk wel van God kan komen zoals ze altijd beweert. Ik vrees van niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 september 2023 om 16:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 16:04   #96
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.906
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat hoeft niet hee.

Je hebt personen die mishandeld zijn door een pastoor. Gelijk ge ook mensen hebt die mishandeld zijn door Gie Laenen.

Iemand anders kan dan zeggen: laat ons daarmee een programma vol innuendo maken om de Katholieke Kerk te beschadigen, want zij zijn slecht en Woke Marxisme is goed.

Het is alleszins een verklaring waarom de VRT EN een anti-katholiek programma kan maken EN een veroordeeld pederast kan aanwerven voor een kinderprogramma.
Pasoors zijn een categorie, waarin er abnormaal veel pederasten en pedofielen rondlopen en vormen een instituut waarin men die misbruiken straffeloos toelaat.

Schrijvers zijn dat niet. Gie Laenen is één geperverteerde smeerlap.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 16:06   #97
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.473
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Pasoors zijn een categorie, waarin er abnormaal veel pederasten en pedofielen rondlopen en vormen een instituut waarin men die misbruiken straffeloos toelaat.
Maar de werkgever moet pederasten toch niet straffen? Daarvoor hebben we het gerecht toch?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 16:07   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Pasoors zijn een categorie, waarin er abnormaal veel pederasten en pedofielen rondlopen en vormen een instituut waarin men die misbruiken straffeloos toelaat.

Schrijvers zijn dat niet. Gie Laenen is één geperverteerde smeerlap.
De vraag is dan waarom het Belgische gerecht de afgelopen 80 jaar zeg maar, nooit iets heeft gedaan tegen dat Belgische instituut?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 16:09   #99
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.473
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
de katholieke kerk als moreel instituut heeft volledig gefaald door steeds weer haar hand te houden boven pedofiele priesters.
Noem er tien die veroordeeld zijn.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 16:36   #100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.906
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan toch geen officieel institutioneel gebeuren, maar enkel maar een ingestelde gewoonte en geerfde cultuur, nee ?

Ge kunt anders ook universiteiten vervolgen omdat er studentendopen zijn, nee ? Dat is ook een ingestelde gewoonte en geerfde cultuur die niet op instructie van de universiteiten gebeurt, maar uiteraard is het zo dat de meeste van die professoren in hun studententijd ook met dopen hebben meegedaan, en dus een beetje de andere kant uitkijken ?

In heel wat instellingen zijn er zo van die tradities en gewoonten, maar dat maakt niet dat die instellingen zelf officieel daar enige verantwoordelijkheid in hebben he. Tenzij ze het ook echt organiseren.
Als de Univ zou toelaten dat een prof systematisch studenten verkracht, catalogeer je dat dan ook bij een geërfde cultuur, niet deel uitmakend van de officiële politiek van het instituut, en DUS ook los van hun verantwoordelijkheid ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 september 2023 om 16:37.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be