Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2009, 07:07   #81
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ginder zal ik dat ook niet gebruiken. Maar dit forum is een andere zaak.
Dat is waar. En toegegeven, als het over Spanje gaat, dan zie ik niet zo helder meer.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 11:58   #82
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Wanneer legalisatie van softdrugs (die trouwens verboden waren door de Spaanse anarchisten als roesproducten van de burgerij om de arbeider te verdoven) één van dé uithangborden wordt van het anarchisme vandaag de dag, dan is die ideologie alvast morsdood.
Dat veel anarchisten vrijheid hoog in het vaandel dragen en dus ook de vrijheid om drugs te gebruiken (zeker weed, alcohol en tabak enzo) dat klopt. Maar om nu te zeggen dat het één van dé uithangborden is van de beweging is toch een paar stappen te ver. Ik kan me geen enkele anarchistische campagne, betoging, flyer, poster of tekst herinneren waarin voor legalisatie van softdrugs wordt gepleit.
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 12:00   #83
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
zeker weed, alcohol en tabak enzo
Dit zijn dan weer de meest nutteloze drugs.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 16:52   #84
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Dat veel anarchisten vrijheid hoog in het vaandel dragen en dus ook de vrijheid om drugs te gebruiken (zeker weed, alcohol en tabak enzo) dat klopt. Maar om nu te zeggen dat het één van dé uithangborden is van de beweging is toch een paar stappen te ver. Ik kan me geen enkele anarchistische campagne, betoging, flyer, poster of tekst herinneren waarin voor legalisatie van softdrugs wordt gepleit.
Het is inderdaad wel jullie uithangbord, zelfs een soort van roes-snobisme. "Kijk, ik ben anarchist en ik ga ook zo om met mijn lichaam."
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 17:00   #85
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Het is inderdaad wel jullie uithangbord, zelfs een soort van roes-snobisme. "Kijk, ik ben anarchist en ik ga ook zo om met mijn lichaam."
Jaja, maar jou woord en dat van metternich stelt niet veel voor als het gaat over waar anarchistische organisatie mee te koop lopen, he?
Zoals gezegd, ken je een flyer, een tekst, een poster, een actie, iets vanuit het anarchistisch milieu rond softdrugs?
Ik eerlijk gezegd niet direct.
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 17:25   #86
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Het is inderdaad wel jullie uithangbord, zelfs een soort van roes-snobisme. "Kijk, ik ben anarchist en ik ga ook zo om met mijn lichaam."
Bullshit. Zelden een anarchist gezien die dronken of stoned was. Nog nooit eentje gezien die dronken of stoned was tijdens een politieke manifestatie. Op feestjes, ja, maar iedere drinkt daar en zowat de helft van de belgische bevolking smoort weed, dus waarom zouden de anarchisten op dat vlak een uitzondering zijn?

Voor een goed begrip, ik heb het dus over echte anarchisten he. Mochten al die rastamannen die zich op Dour te pletter smoren en zich dan eventjes anarchist noemen meetellen, dan klopt je perceptie waarschijnlijk wel. Maar die gasten hebben geen flauw benul van anarchistische theorie.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 18:29   #87
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

edit: fout
__________________
We are everywhere.

Laatst gewijzigd door An Arkos : 16 september 2009 om 18:30.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 13:03   #88
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Het is belangrijk een onderscheid te maken tussen de Falange van Primo de Riviera (sic) en die van Franco.
Idd, Franco was bijvoorbeeld ook monarchistisch en klerikaal, terwijl de Falange antimonarchistisch en antiklerikaal was, maar wat uiteindelijk telt, is dat de Falange één van de componenten van de reactie was en dus te bestrijden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De Falange zou ook meer autonomie aan de deelstaten hebben gegeven (rijksgedachte).
"Of all the Franco-supporting groups, none opposed regional separatism more ardently than the Falange. The radical modernization aims of the falangistas meant that national unity must be preserved at all costs." [Clark, Robert P. (1979), "The Basques, the Franco Years and Beyond", pp. 212.]

Ook de moderne Falangisten zijn die mening toegedaan: "Entendemos que es necesario deslegalizar a todos los partidos separatistas, sean o no violentos. El separatismo es en s�* mismo un crimen contra España y su unidad." [http://www.falange.es/pdf/nuestrasideas.pdf]

Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 17 september 2009 om 13:13.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 13:28   #89
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Dat veel anarchisten vrijheid hoog in het vaandel dragen en dus ook de vrijheid om drugs te gebruiken (...) dat klopt.
In anarchistisch Catalonië werden drugdealers - net als pooiers - soms ter plekke geëxecuteerd.

De anarchistische filosofie bevat(te) heel wat puristische elementen: drugs (waaronder koffie, tabak en alcohol) en make-up werden bijvoorbeeld afgewezen. Heel wat anarchisten waren ook vegetariër.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 12:38   #90
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
In anarchistisch Catalonië werden drugdealers - net als pooiers - soms ter plekke geëxecuteerd.

De anarchistische filosofie bevat(te) heel wat puristische elementen: drugs (waaronder koffie, tabak en alcohol) en make-up werden bijvoorbeeld afgewezen. Heel wat anarchisten waren ook vegetariër.
Daar ben ik van op de hoogte. Veel huidige anarchisten zijn ook vegetariër, maar van geheelonthouding wordt meestal niet zo'n punt meer gemaakt, dat leeft eerder voort binnen de straight-edge scene.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Jaja, maar jou woord en dat van metternich stelt niet veel voor als het gaat over waar anarchistische organisatie mee te koop lopen, he?
Zoals gezegd, ken je een flyer, een tekst, een poster, een actie, iets vanuit het anarchistisch milieu rond softdrugs?
Ik eerlijk gezegd niet direct.
Oja, misschien ter vergelijking, ik heb wel al stickers zien hangen van NSV die pleiten voor een verlaging van de bierprijzen. Dus openlijk alcoholgebruik promoten, een sociaal aanvaardde drug die nefast is voor het lichaam en gevaarlijk verslavend. Wat zegt dat over NSV en hun ideologie?
__________________
We are everywhere.

Laatst gewijzigd door An Arkos : 18 september 2009 om 12:41.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 14:46   #91
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Daar ben ik van op de hoogte. Veel huidige anarchisten zijn ook vegetariër, maar van geheelonthouding wordt meestal niet zo'n punt meer gemaakt, dat leeft eerder voort binnen de straight-edge scene.




Oja, misschien ter vergelijking, ik heb wel al stickers zien hangen van NSV die pleiten voor een verlaging van de bierprijzen. Dus openlijk alcoholgebruik promoten, een sociaal aanvaardde drug die nefast is voor het lichaam en gevaarlijk verslavend. Wat zegt dat over NSV en hun ideologie?
Het gaat hier niet over de NSV. Moeilijk hè, naar je eigen kijken en kritiek aanvaarden.
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 14:48   #92
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Jaja, maar jou woord en dat van metternich stelt niet veel voor als het gaat over waar anarchistische organisatie mee te koop lopen, he?
Zoals gezegd, ken je een flyer, een tekst, een poster, een actie, iets vanuit het anarchistisch milieu rond softdrugs?
Ik eerlijk gezegd niet direct.
Ken je een flyer, een tekst, een poster, een actie, iets vanuit de NSDAP rondom de holocaust?

Voor de duidelijkheid: dit is om uw denkfout aan te tonen.
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 16:57   #93
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Ken je een flyer, een tekst, een poster, een actie, iets vanuit de NSDAP rondom de holocaust?

Voor de duidelijkheid: dit is om uw denkfout aan te tonen.
Stel jezelf alsjeblieft niet verder aan.
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 18:15   #94
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Stel jezelf alsjeblieft niet verder aan.
Ontwijk de essentie maar weer.
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 18:30   #95
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Ontwijk de essentie maar weer.
Ok, terug on-topic dan.

Een video van een dik uur de moord op Carlos Palomino, een gast van 16 die neergestoken werd door een fascistische militair.

http://theplatform.nuevaradio.org/in...p?blog=3&p=937
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 18:30   #96
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Jaja, maar jou woord en dat van metternich stelt niet veel voor als het gaat over waar anarchistische organisatie mee te koop lopen, he?
Ik ben geen anarchist en geen "lid" van de anarchistische beweging. Net zoals andere buitenstaanders informeer ik mij dus met de signalen die ik krijg. Als het beeld dat overheerst van jullie dat van drugsgebruikers is, ligt dat meer aan jullie dan aan mij.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 19:18   #97
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik ben geen anarchist en geen "lid" van de anarchistische beweging. Net zoals andere buitenstaanders informeer ik mij dus met de signalen die ik krijg. Als het beeld dat overheerst van jullie dat van drugsgebruikers is, ligt dat meer aan jullie dan aan mij.
Vreemd. Ik gebruik geen drugs. An Arkos geeft nu ook niet bepaald de indruk een druggebruiker te zijn.
Hoe kan het dan onze schuld zijn dat het overheersende beeld dat van drugsgebruikers is?

Die druggebruikersperceptie is de schuld van een fout woordgebruik bij de media, en van junkies die graag met isme-woorden praten. Het zegt veel over jullie intelligentie als dat de bronnen zijn waarop je je baseert.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 21:40   #98
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik ben geen anarchist en geen "lid" van de anarchistische beweging. Net zoals andere buitenstaanders informeer ik mij dus met de signalen die ik krijg. Als het beeld dat overheerst van jullie dat van drugsgebruikers is, ligt dat meer aan jullie dan aan mij.
En als het beeld dat overheerst van Walen dat ze lui zijn, dan ligt dat meer aan hun dan aan jou.
Gaan we echt zo discussiëren?
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 07:59   #99
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
En als het beeld dat overheerst van Walen dat ze lui zijn, dan ligt dat meer aan hun dan aan jou.
Gaan we echt zo discussiëren?
Ah, dit is een discussie? Door het ontbreken van de basisregels inzake retorica en argumentatie en de overvloed aan sofismen was me dit niet duidelijk.
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 17:33   #100
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Ik zou de huidige lifestyle anarchisten niet vergelijken met de authentieke anarchisten van de CNT destijds. Wat de Falange betreft, dat was krapuul.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be