Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2007, 23:33   #81
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een moeder die carriere wil maken in de politiek moet haar zaakjes evengoed beter plannen. Zeker als het land dat haar betaalt in crisis is, zij mee aan de onderhandelingstafel zit, én er alles blokkeert.
Het zijn namelijk niet alleen Leterme's zaakjes maar ook de hare sinds de dag dat zij er akkoord mee ging om mee aan die onderhandelingstafel te zitten.
Wat een onzin. De heren aan de onderhandelingstafel hebben natuurlijk allemaal een vrouw die thuisblijft voor de kinderen en zelf zien ze hun kinderen amper... Dat is dan ook de reden waarom vrouwen zo slecht doorstromen naar de top. Het blijft in alle opzichten een mannenwereld. Terwijl het gewoon een andere manier van werken vergt om het wel te kunnen combineren.

Er was niets afgesproken over gesprekken vanmorgen. Dat was iets dat Leterme gisterenavond uit zijn hoed toverde. Slechte planning van hem dus. Dat belooft niet veel goeds voor zijn beloftes over degelijk bestuur. Was de CD&V trouwens niet de partij die het gezin zo belangrijk vond?

Laatst gewijzigd door Edina : 9 augustus 2007 om 23:38.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 23:45   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.235
Standaard

Ik noteer dat jij het doodnormaal vindt dat dwarsliggende politici uitgerekend op het moment dat het land in crisis verkeert tot driemaal toe hun kinderen als excuustruus gebruiken om hun doel te bereiken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 23:52   #83
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik noteer dat jij het doodnormaal vindt dat dwarsliggende politici uitgerekend op het moment dat het land in crisis verkeert tot driemaal toe hun kinderen als excuustruus gebruiken om hun doel te bereiken.
Ik noteer vooral dat jij de pers achterna holt, waar je anders zo kritisch voor bent. Welke doelen heeft ze zoal bereikt de vorige keren? En als je nog niet weet dat er een gesprek is, omdat dat nog niet gepland was en je maakt andere plannen, dan is er van excuus niet echt sprake.

Vreemd overigens dat niemand er over valt dat de communautaire gesprekken niet in de namiddag konden doorgaan omdat de liberale partijen al gesprekken over de begroting hadden gepland. Zij moeten blijkbaar niet wachten op Leterme om plannen te maken.

Laatst gewijzigd door Edina : 9 augustus 2007 om 23:53.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 23:58   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.235
Standaard

Citaat:
Ik noteer vooral dat jij de pers achterna holt
De pers denkt in dit geval dus blijkbaar hetzelfde over de houding van Milquet als ik maar niet hetzelfde als jij.

Kan ook al eens gebeuren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 00:02   #85
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De pers denkt in dit geval dus blijkbaar hetzelfde over de houding van Milquet als ik maar niet hetzelfde als jij.

Kan ook al eens gebeuren.
Zeer zwak, Knuppeltje. Is het bedtijd ofzo?

De pers schrijft gewoon wat Leterme haar vertelde.
En natuurlijk reageer je niet op de rest van mijn post, want daarop heb je natuurlijk geen antwoorden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 00:02   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.235
Standaard

Milquet had zoveel bij haar kinderen kunnen zei als ze wou indien ze geweigerd had om tegen haar goesting te gaan zitten waar ze nu hoort te zitten: aan de onderhandelingstafel waar ze zich voor engageerde.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 00:03   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.235
Standaard

Citaat:
De pers schrijft gewoon wat Leterme haar vertelde.
Ook in Wallonië?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 00:05   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.235
Standaard

Waarom zou ik eigenlijk nog moeten reageren?
Jij weet immers toch alles het beste?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 00:05   #89
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Milquet had zoveel bij haar kinderen kunnen zei als ze wou indien ze geweigerd had om tegen haar goesting te gaan zitten waar ze nu hoort te zitten: aan de onderhandelingstafel waar ze zich voor engageerde.
Ze zit er toch? Alleen was ze niet instant beschikbaar. Maar dat is ook nergens voor nodig. Leterme moet zijn zaakjes dringend wat beter regelen, want hij bakt er niets van.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 00:08   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ze zit er toch? Alleen was ze niet instant beschikbaar. Maar dat is ook nergens voor nodig.
Voor jou niet nee, dat is duidelijk, maar wie ben jij?

Citaat:
Leterme moet zijn zaakjes dringend wat beter regelen, want hij bakt er niets van.
Ze zouden idd beter Milquet die 'zaakjes' laten regelen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 00:17   #91
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor jou niet nee, dat is duidelijk, maar wie ben jij?
Edina, de alwetende
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 00:21   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.235
Standaard

Dit heb je toevallig niet gezien:

Citaat:
Ze zouden idd beter Milquet die 'zaakjes' laten regelen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 00:22   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.235
Standaard

Slaap lekker, alwetende Edina.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 00:31   #94
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dit heb je toevallig niet gezien:
Jawel, geen probleem voor mij hoor.
Ik betwijfel trouwens sterk of ze het er beter van af zou brengen dan Leterme... Misschien organisatorisch wel, maar voor de rest?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 00:48   #95
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ze zit er toch? Alleen was ze niet instant beschikbaar. Maar dat is ook nergens voor nodig. Leterme moet zijn zaakjes dringend wat beter regelen, want hij bakt er niets van.
Oh nee hoor. Wat zit jij nu te bazelen. Het was al bij het aantreden van Paars II geweten wanneer ongeveer de volgende verkiezingen zouden zijn en dat maanden daarachter er formatiebesprekingen zouden zijn. Dat je de gezinsvakantie in augustus plant is ok voor mij. Als je dan als partijhoofd je gezinsvakantie plant is ehm... een beetje idioot zoals een Waal hoort te zijn blijkbaar toegejuicht door wereldwinkelmadammekes. Maar goed... de formatie zit in een moeilijk moment (zeg maar een crisis) en Joëlleke Forelleke (oh dat doet deugd om ook eens zo laag te gaan) is de blokkerende factor. Ze staat meteen op een goed boekje met de Vlamingen om niet op zijn minst een SMS te sturen naar Leterme waarin ze haar afwezigheid aankondigt. En wat dat SMS'en betreft kan ik je erg aanraden om de commentaar van Rik Cauwelaert te lezen:

http://www.knack.be/blog/opinie/71-6...ndelingen.html

Lees het vooral voor je oordeelt. Ik geloof die man wel hoewel hij doorgaans erg ingaat tegen mijn visies. Maar hij heeft doorgaans wel de vinger aan de pols in de wetstraat.

Wel... nu je dat artikel hebt gelezen... zou Milquet eerst de Knack hebben gelezen, dan haar gsm hebben afgezet op aanraden van Rik en dan pas zonder boe of ba vertrokken zijn? Of deed ze het toch maar om de klotegast Leterme die iets terugwil voor die 12 miljard euro per jaar te kloten? Een SMS'je van 5 cent (die haar niks kost want het is op kosten van de staa.. eh de Vlamingen) om te zeggen dat ze er niet kon zijn?

Je begint grappig te worden, beste Edina.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 10 augustus 2007 om 00:53.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 08:58   #96
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Natuurlijk deed Milquet dit om onderhandelingen te vertragen. Ze had haar kinderen ook in het weekend kunnen bezoeken, wanneer er geen onderhandelingen zijn.

Ik heb het artikel van Van Cauwelaert gelezen, vooral deze alinea vind ik interessant.

Citaat:
De Franstalige houding wordt onder Vlaamse onderhandelaars toegeschreven aan het voortdurende ge-sms met de francofone media, met de RTBF op de kop, die het afwijzingsfront van MR-FDF en CDH eendrachtig ondersteunen.
Blijkbaar hebben onze Franstalige landgenoten geen recht op objectieve verlsaggeving. De RTBF is nog 10 keer erger dan de VRT.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 10:22   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Oh nee hoor. Wat zit jij nu te bazelen. Het was al bij het aantreden van Paars II geweten wanneer ongeveer de volgende verkiezingen zouden zijn en dat maanden daarachter er formatiebesprekingen zouden zijn. Dat je de gezinsvakantie in augustus plant is ok voor mij. Als je dan als partijhoofd je gezinsvakantie plant is ehm... een beetje idioot zoals een Waal hoort te zijn blijkbaar toegejuicht door wereldwinkelmadammekes. Maar goed... de formatie zit in een moeilijk moment (zeg maar een crisis) en Joëlleke Forelleke (oh dat doet deugd om ook eens zo laag te gaan) is de blokkerende factor. Ze staat meteen op een goed boekje met de Vlamingen om niet op zijn minst een SMS te sturen naar Leterme waarin ze haar afwezigheid aankondigt. En wat dat SMS'en betreft kan ik je erg aanraden om de commentaar van Rik Cauwelaert te lezen:

http://www.knack.be/blog/opinie/71-6...ndelingen.html

Lees het vooral voor je oordeelt. Ik geloof die man wel hoewel hij doorgaans erg ingaat tegen mijn visies. Maar hij heeft doorgaans wel de vinger aan de pols in de wetstraat.

Wel... nu je dat artikel hebt gelezen... zou Milquet eerst de Knack hebben gelezen, dan haar gsm hebben afgezet op aanraden van Rik en dan pas zonder boe of ba vertrokken zijn? Of deed ze het toch maar om de klotegast Leterme die iets terugwil voor die 12 miljard euro per jaar te kloten? Een SMS'je van 5 cent (die haar niks kost want het is op kosten van de staa.. eh de Vlamingen) om te zeggen dat ze er niet kon zijn?

Je begint grappig te worden, beste Edina.
LOOOOOOOOOOOOOOOL!

Wat dat sms-je betreft. Dat zijn tegenwoordige staatsgevaarlijk bewegingen, hoor! Een mens moet vandaag de dag oppassen waar hij berichtjes via de gsm ontvangt over zieke familieleden.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 10:29   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.235
Standaard

http://www.knack.be/blog/opinie/71-6...ndelingen.html

Gelezen!

Citaat:
zou Milquet eerst de Knack hebben gelezen, dan haar gsm hebben afgezet op aanraden van Rik en dan pas zonder boe of ba vertrokken zijn? Of deed ze het toch maar om de klotegast Leterme die iets terugwil voor die 12 miljard euro per jaar te kloten?
Edina krijgt de eer om als eerste te antwoorden....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 10:34   #99
Isabella
Burgemeester
 
Isabella's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 510
Standaard

Edina,
een moeder die haar kinderen wil bezoeken daar heb ik alle begrip voor.
Maar als een moeder een halve dag niet op haar werk verschijnt moet zij ook haar werkgever hiervan op de hoogte stellen.
Dit is voor Millquet niet anders, ze was 'onwettig afwezig' zeg maar.
En dat voor iemand die een voorbeeld moet zijn voor de inwoners van dit land.
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 10:37   #100
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Edina,
een moeder die haar kinderen wil bezoeken daar heb ik alle begrip voor.
Maar als een moeder een halve dag niet op haar werk verschijnt moet zij ook haar werkgever hiervan op de hoogte stellen.
Dit is voor Millquet niet anders, ze was 'onwettig afwezig' zeg maar.
En dat voor iemand die een voorbeeld moet zijn voor de inwoners van dit land.
Ze had trouwens ook een vervangende onderhandelaar kunnen aanwijzen, vooral omdat ze het zelf al zo vaak heeft laten afweten.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 10 augustus 2007 om 10:41.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be