Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2013, 00:00   #81
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prof zonnebloem Bekijk bericht
Dat je zelfs je eigen bloed geen deftige toekomst wil geven zegt veel over je.
Ik had hem ook al een tijdje door. En dan moeten we geloven / ermee akkoord gaan dat alle meningen gelijkwaardig zijn en allen aan bod moeten kunnen komen.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 00:59   #82
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht


Dat is één van de centrale problemen met al wie liberale "recepten" uit de mouw schudt voor economische problemen.

Ze kunnen hun egoïsme niet steevast verstoppen achter hun "vrijheid"-theorietjes, ze vallen nu en dan eens door de mand.

En om die reden noem ik hen intellectueel inferieure mensen, die eigenlijk niks van politieke of maatschappelijke macht zouden mogen hebben.
Alle liberalen de gaskamer in?
De gedachtenpolitie invoeren?

Blijkbaar ben je er jezelf wel van bewust dat je gedachten nogal radicaal zijn aangezien je niet eens het logo van de partij waar je echt op stemt durft te gebruiken.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 05:25   #83
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prof zonnebloem Bekijk bericht
Dat je zelfs je eigen bloed geen deftige toekomst wil geven zegt veel over je.
Jouw antwoord zegt dat je niet kan lezen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 05:26   #84
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Ik had hem ook al een tijdje door. En dan moeten we geloven / ermee akkoord gaan dat alle meningen gelijkwaardig zijn en allen aan bod moeten kunnen komen.
Ik geloof helemaal niet dat alle meningen gelijkwaardig zijn.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 06:49   #85
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Jouw antwoord zegt dat je niet kan lezen.
We hebben allemaal hetzelfde gelezen nochtans en het was heel duidelijk, aangezien nu al de rest niet kan lezen volgens jou bevestig je enkel wat je al geschreven had. Het is nu weer aan jou om je in allerhande bochten te wringen om je diepste wensen om te buigen naar iets dat we moreel zouden kunnen noemen. Merk op, aangezien we je toestand kennen blijven we alert voor je geheime agenda, we kunnen immers op wikipedia lezen hoe narcisten te werk gaan. We zijn alweer benieuwd.

Laatst gewijzigd door MIS : 25 februari 2013 om 06:50.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 06:52   #86
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Ik had hem ook al een tijdje door. En dan moeten we geloven / ermee akkoord gaan dat alle meningen gelijkwaardig zijn en allen aan bod moeten kunnen komen.
Ja, het is zeer opmerkelijk, en steeds dezelfde tactiek die gehanteerd wordt.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 10:46   #87
prof zonnebloem
Vreemdeling
 
prof zonnebloem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2013
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Jouw antwoord zegt dat je niet kan lezen.
Leg me dan eens uit wat je dan wel hebt geschreven want blijkbaar heb ik ergens iets gemist...
__________________
Een beetje meer naar het oosten mijn beste!
prof zonnebloem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 12:06   #88
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prof zonnebloem Bekijk bericht
Leg me dan eens uit wat je dan wel hebt geschreven want blijkbaar heb ik ergens iets gemist...
Ik schreef:

Citaat:
Ik zal nul interesse hebben met wat er met mij, mijn lichaam of met de hele rest van de wereld gebeurt eens bij mij boven het licht uit is...
Ik had het over de toekomst. Ik ga er van uit dat er na de dood niks is. Dus na de dood ben ik er niet meer om nog enige wensen of zorgen te hebben.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 17:20   #89
prof zonnebloem
Vreemdeling
 
prof zonnebloem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2013
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik had het over de toekomst. Ik ga er van uit dat er na de dood niks is. Dus na de dood ben ik er niet meer om nog enige wensen of zorgen te hebben.
Tgaat wel over een beslissing in het heden die de toekomst zwaar hypothekeert voor je eigen nazaten maw je zit nu al niets in met de rest.
__________________
Een beetje meer naar het oosten mijn beste!
prof zonnebloem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 23:35   #90
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Alle liberalen de gaskamer in?
De gedachtenpolitie invoeren?
Jij wil daar per sé een karikatuur van maken, mij niet gelaten.

Ik ben enkel van mening dat personen die liberale gedachten propageren, beter goed in de gaten gehouden worden, dat ze niet actief kunnen zijn in onderwijs en overheidsapparaat en dat een aantal zaken publiekelijk uitkramen beter strafbaar worden gemaakt.

Dat is nu voor andersdenkenden ook zo, wie het liberaal-extremisme in vraag stelt loopt juridische risico's. Alleen, voor een aanzienlijk deel van de bevolking wordt het nog niet als een zeer rabiaat extremisme opgemerkt omdat liberalen zich zeer efficiënt bedienen van een vals "vrijheids"discours. Maar gelukkig doorzien steeds meer mensen dat.

Citaat:
Blijkbaar ben je er jezelf wel van bewust dat je gedachten nogal radicaal zijn aangezien je niet eens het logo van de partij waar je echt op stemt durft te gebruiken.
Ik zou niet weten wat er radicaal is aan het bestrijden van extremisme?
En wat mag die partij dan wel zijn volgens jou? Ik stem VB.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 26 februari 2013 om 23:37.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 05:32   #91
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.696
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Jij wil daar per sé een karikatuur van maken, mij niet gelaten.
Het is nochtans gewoon waar wat u zei op neerkomt.
Het kan best zijn dat u de verwoording niet leuk vindt.
Maar tja, is dat niet altijd zo bij bedonderaars die de realiteit graag wat woordelijke draaiingen geven om de oppressie die ze eigenlijk propageren ietwat af te schermen?

Om dezelfde reden worden soms cartoonisten geviseerd.
Die maken ook soms te duidelijk wat sommigen niet graag te duidelijk willen hebben.

Uw zin:
"Maar gelukkig doorzien steeds meer mensen dat."
is heel typisch voor oppressie-adepten.
Andermans mening 'maken'.

Eigenlijk bent u gewoon de zoveelste in de rij.
Fans van oppressie hebben meestal een luie aard waar ze op legale wijze mee weg willen kunnen komen.
Teneinde toch de dingetjes te kunnen consumeren die anderen produceren.
Niks nieuws eigenlijk.
De reden dat de economie de voorbije jaren het wat lastig heeft gekregen om het nog verder bol te werken.
Nouja, de crisis is eigenlijk niks meer dan de markt die de oppressie-adepten wat duidelijk maakt.
En die laatsten zitten daardoor te sukkelen om nog geld en koopkracht te vinden teneinde zichzelf verder instand te houden.
Straks mag u zich misschien terug vervoegen in de economie, die vrije markt die u zo ambetant vindt, waar geld geen krijg is maar de zweep tot prestatie.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 08:27   #92
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Reeds enige jaren wordt voortdurend in de media herhaald dat onze loonksoten te hoog zouden zijn. En in tijden van crisis weten de werkgevers en het kapitaal steevast beter hun eisen door te drukken ten koste van de gesalarieerde werkende bevolking, studenten en werklozen.

De loonkosten zijn NIET te hoog. Het voornaamste probleem is de geldhonger van aandeelhouders. Maar men maakt de bevolking zo graag bang.

Men stelt het graag voor als "onze concurrentiekracht gaat verloren". De bedrijven in ons land kunnen zogezegd niet meer concurreren met die in de buurlanden wat zal leiden tot sluitingen en verlies aan jobs. Als oorzaak wordt dan in eerste instantie genoemd: de loonhandicap in vergelijking met Nederland, Frankrijk, Duitsland. Een foute redenering, maar de bevolking krijgt ze wel dagelijks ingelepeld.

1. In de discussie vergelijkt het patronaat en het kapitaal steevast de kostprijs van een uurloon. Correcter ware geweest de kostprijs per eenheid product te vergelijken, en dan zou al snel blijken dat het verhaaltje van de werkgevers er minder dramatsich uitziet dan wat ze zelf zo graag zeggen. Productiviteit niet meetellen hierin, is de zaak bewust scheeftrekken.

2. Het patronaat "vergeet" maar al te graag in de discussie om hun belastingvoordelen en lastenverlagingen af te trekken. Dit komt in de belgische economie op jaarbasis al snel neer op zowat 10 miljard euro + 5 miljard euro aan notionele intrestaftrek erbovenop.

3. Men vergelijkt met de buurlanden, waar het dan zogezegd beter is voor de ondernemingen. Maar wat zeggen de patronaatsorganisaties in die buurlanden? Ja hoor, toevallig al j�*�*�*ren net dezelfde onzin! De Franse patronaatsorganisatie Medef waarschuwt voor "te hoge loonkosten in vergelijking met Duitsland". In nederland zegt de werkgeversorganisatie AWVN dat "de opgaande loonlijn niet strookt met de grote economische onzekerheden van het ogenblik". Amls het waar zou zijn dat die belgische loonkosten zo hoog zouden zijn, waarom is het patronaat in de buurlanden dan niet tevreden?

4. waarom focust men zo graag op de lonen, wetende dat de loonkosten gemiddeld slechts 12 (twaalf!!!) procent uitmaken van de totale productiekosten? Voor de zo zwaar in crisis verkerende autoindustrie is dat zelfs maar 6%! En toch sluiten ze hun fabrieken, zelfs nadat de werknemers al zwaar hadden ingeleverd!

5. In dezelfde vervalste loonkost-discussie stelt men als alternatief, als voorbeeld maar al te graag Duitsland voor. Dat Duitse model van vandaag de dag is niets anders dan pure armoedezaaierij. Het steunt op loonmatiging en vooral op zeer veel mini-jobs (1 euro jobs) met maandlonen van slechts 400 euro! De Duitse export kan op dit moment slechts succes boeken hierdoor, maar wat als andere Europese landen ook goedkoper beginnen te produceren aan dergelijke armoedezaaierij-voorwaarden? Want de Europese landen voeren vnl nog steeds met elkaar handel. En wat 1 land aan voordelen haalt op een handelsbalans, is er een ander in het nadeel. Kortom: race to the bottom met veralgemeende afbraakpolitiek om uiteindelijk op hetzelfde weer uit te komen.
Ik werk voor een multinational.
Ik moet de productie kosten van installaties berekenen om offertes te kunnen maken.
En om nog tegen de buitenlandse bedrijven te kunnen concureren moet ik vaak onderdelen in het buitenland laten maken.
De prijs van de grondstoffen en energie is gelijk, maar ondanks dat veel werknemers in onze buurlanden netto meer verdienen dan de Belgische werknemers, komt de totale loonlast plus extra verplichte onkosten om mensen te werk te kunnen stellen hoger uit in Belgie dan in de buurlanden.
Om een arbeider 10€ per uur netto te kunnen laten verdienen, met hij een brutoloon van 16,55€ krijgen. Daar komt dan nog eens 7€ werkgeversbijdragen bovenop. Plus dat je dan ook nog eens 2,5% vakantiegeld moet tellen en je moet de wettelijke feestdagen meerekenen, je moet het ziekenverlof kunnen bekostigen, een arbeidsongevallenverzekering betalen, werkkledij voorzien, enz...
Om dan op een totaal kost van +30€ per uur te komen om een arbeider 10€per uur netto te kunnen laten verdienen. In Nederland komt dat op slechts 26€ en in Duitsland op slechts 24,5 € per uur.
Als ik dan wat verder kijk, komt het in onze Pools afdeling op slechts 21€ en in Roemenie 20,5€ per uur
Dit alles met telkens een nettoloon van 10€ per uur voor de arbeider.
En dan spreken we nog niet over een situatie waarin de arbeiders overuren maken om het werk af te krijgen.

Om de Belgische arbeiders aan het werk te kunnen houden, moet ik soms echte apenkuren uithalen. En hun hogere productiviteit tegenover de buitenlandse werknemers kan in niet gebruiken, want zij kunnen net als de andere niet sneller werken dan de machines toelaten.
Als ik de apenkuren niet uithaal, dan verlies ik de contracten aan een buitenlandse concurrentie en hebben de Belgische arbeiders helemaal niets meer aan werk. 't Ja, dan mag ik zelf ook gaan doppen trouwens, want dan word onze afdeling gewoon gesloten wegens te duur en niet rendabel.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 14:28   #93
prof zonnebloem
Vreemdeling
 
prof zonnebloem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2013
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik werk voor een multinational.
Ik moet de productie kosten van installaties berekenen om offertes te kunnen maken.
En om nog tegen de buitenlandse bedrijven te kunnen concureren moet ik vaak onderdelen in het buitenland laten maken.
De prijs van de grondstoffen en energie is gelijk, maar ondanks dat veel werknemers in onze buurlanden netto meer verdienen dan de Belgische werknemers, komt de totale loonlast plus extra verplichte onkosten om mensen te werk te kunnen stellen hoger uit in Belgie dan in de buurlanden.
Om een arbeider 10€ per uur netto te kunnen laten verdienen, met hij een brutoloon van 16,55€ krijgen. Daar komt dan nog eens 7€ werkgeversbijdragen bovenop. Plus dat je dan ook nog eens 2,5% vakantiegeld moet tellen en je moet de wettelijke feestdagen meerekenen, je moet het ziekenverlof kunnen bekostigen, een arbeidsongevallenverzekering betalen, werkkledij voorzien, enz...
Om dan op een totaal kost van +30€ per uur te komen om een arbeider 10€per uur netto te kunnen laten verdienen. In Nederland komt dat op slechts 26€ en in Duitsland op slechts 24,5 € per uur.
Als ik dan wat verder kijk, komt het in onze Pools afdeling op slechts 21€ en in Roemenie 20,5€ per uur
Dit alles met telkens een nettoloon van 10€ per uur voor de arbeider.
En dan spreken we nog niet over een situatie waarin de arbeiders overuren maken om het werk af te krijgen.

Om de Belgische arbeiders aan het werk te kunnen houden, moet ik soms echte apenkuren uithalen. En hun hogere productiviteit tegenover de buitenlandse werknemers kan in niet gebruiken, want zij kunnen net als de andere niet sneller werken dan de machines toelaten.
Als ik de apenkuren niet uithaal, dan verlies ik de contracten aan een buitenlandse concurrentie en hebben de Belgische arbeiders helemaal niets meer aan werk. 't Ja, dan mag ik zelf ook gaan doppen trouwens, want dan word onze afdeling gewoon gesloten wegens te duur en niet rendabel.
Met dat brutoloon hou je wel meer over dan 10€ net! Kvrees dat je de marge voor het berijf meetelt
__________________
Een beetje meer naar het oosten mijn beste!

Laatst gewijzigd door prof zonnebloem : 27 februari 2013 om 14:28.
prof zonnebloem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 06:22   #94
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prof zonnebloem Bekijk bericht
Tgaat wel over een beslissing in het heden die de toekomst zwaar hypothekeert voor je eigen nazaten maw je zit nu al niets in met de rest.
Ik zorg liever nu voor het welzijn van mijn nazaten. Maar zolang ik leef ben ik zelf wel nr. een.
En denk ook eens na, als je nazaten liever geld hebben dan jou in leven te zien, wat zegt dat over hen, en jou verplichtingen jegens hen...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 06:28   #95
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Dat is nu voor andersdenkenden ook zo, wie het liberaal-extremisme in vraag stelt loopt juridische risico's.
Dat dingen openlijk in vraag stellen juridische gevolgen heeft bewijst dus dat we niet in die door jou ingebeelde liberaal extremistische samenleving leven.

Een echte liberaal is voor absolute vrijheid van meningsuiting. Het is met vrijheid van meningsuiting zoals met zwanger zijn. Je kan niet een beetje voor zijn. Je bent er voor, of je bent er tegen. Ben je tegen vrijheid van meningsuiting, dan ben je geen liberaal.

Het juist omdat we niet liberaal zijn dat we zaken als het CGKR hebben, en de wet op het negationisme. Waren we inderdaad zo extreem liberaal als jij denkt dat we zijn, dan hadden we dergelijke wetten en instituten niet.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 08:12   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prof zonnebloem Bekijk bericht
Met dat brutoloon hou je wel meer over dan 10€ net! Kvrees dat je de marge voor het berijf meetelt
Met een bruto uurloon van 16,55€ houd je als werknemer zonder personen te lasten slechts 10€ netto over in Belgie.
En dat geeft je een bruto maandloon van +/- 2720€ of netto van +/-1650€.


Ik wil je wel even de volledige berekening geven.
16,55€ *7.5 uren per dag *22 werkdagen.

In een 22 werkdagen maand geeft dit 2723,14 € bruto. -384,39€ rsz (13% op 2940,99€) - 631,64€ ( bedrijfvoorheffing op 2338,73€) -26,86€ bijzondere bijdrage sociale zekerheid. Blijft netto over 1680,25€

1680,25€/22dagen=76,375€ per dag/7.5uur =10,183€ per uur.
Je hebt dus gelijk, je houd inderdaad meer over per uur, namelijk 0,183Euro.

Ik loog dus, het verschil is namelijk 30,195€ per maand.
Maar het bedrijf mag dit bedrag van 30,195€ dus per uur betalen om jou je 10,183€ per uur netto te gunnen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 09:17   #97
prof zonnebloem
Vreemdeling
 
prof zonnebloem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2013
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik zorg liever nu voor het welzijn van mijn nazaten. Maar zolang ik leef ben ik zelf wel nr. een.
En denk ook eens na, als je nazaten liever geld hebben dan jou in leven te zien, wat zegt dat over hen, en jou verplichtingen jegens hen...
Eeeuuuh, waar lees jij dat ze liever geld hebben? Je gaat weer wat kort door de bocht in deze. Ik gun hen liever het geld in het vermelde geval van de operatie dan alles aan de operatie te spenderen en misschien nog in leven te zijn, dat is mijn keuze. Als ik alles aan de operatie spendeer leef ik heel misschien nog maar zitten we economisch aan de grond. Spendeer ik maar 10% aan de operatie heb ik een iets kleinere kans op leven maar als ik het overleef kunnen we wel mooi verder. Indien ik het niet overleef geef ik hen toch al een mooie voorsprong. Zegt dus totaal niets over hen.
__________________
Een beetje meer naar het oosten mijn beste!

Laatst gewijzigd door prof zonnebloem : 28 februari 2013 om 09:22.
prof zonnebloem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 09:19   #98
prof zonnebloem
Vreemdeling
 
prof zonnebloem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2013
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Met een bruto uurloon van 16,55€ houd je als werknemer zonder personen te lasten slechts 10€ netto over in Belgie.
En dat geeft je een bruto maandloon van +/- 2720€ of netto van +/-1650€.


Ik wil je wel even de volledige berekening geven.
16,55€ *7.5 uren per dag *22 werkdagen.

In een 22 werkdagen maand geeft dit 2723,14 € bruto. -384,39€ rsz (13% op 2940,99€) - 631,64€ ( bedrijfvoorheffing op 2338,73€) -26,86€ bijzondere bijdrage sociale zekerheid. Blijft netto over 1680,25€

1680,25€/22dagen=76,375€ per dag/7.5uur =10,183€ per uur.
Je hebt dus gelijk, je houd inderdaad meer over per uur, namelijk 0,183Euro.

Ik loog dus, het verschil is namelijk 30,195€ per maand.
Maar het bedrijf mag dit bedrag van 30,195€ dus per uur betalen om jou je 10,183€ per uur netto te gunnen.
Klopt, ik ging in mijn berekening uit van een positiever scenario, nml een gehuwde met 1 kind ten laste. Dan houdt hij 12,1 € over. Zo zie je maar dat berekingen op allerhande manier kunnen gemaakt worden.
__________________
Een beetje meer naar het oosten mijn beste!
prof zonnebloem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 10:31   #99
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prof zonnebloem Bekijk bericht
Klopt, ik ging in mijn berekening uit van een positiever scenario, nml een gehuwde met 1 kind ten laste. Dan houdt hij 12,1 € over. Zo zie je maar dat berekingen op allerhande manier kunnen gemaakt worden.
Maar dan nog blijft het schandalig dat een bedrijf 30€ per uur moet neertellen om een werknemer met een kind tenlast een loon te gunnen waarmee hij een beetje deftig kan leven.

Je moet dan ook nog een kijken naar het gemiddelde loon in Belgie.
Want dat ligt op +/- 1250€ netto per maand, maar de werkgever is voor dit loon wel +/-2500€ per maand kwijt.

Laatst gewijzigd door Jantje : 28 februari 2013 om 10:34.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 13:44   #100
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prof zonnebloem Bekijk bericht
Eeeuuuh, waar lees jij dat ze liever geld hebben? Je gaat weer wat kort door de bocht in deze. Ik gun hen liever het geld in het vermelde geval van de operatie dan alles aan de operatie te spenderen en misschien nog in leven te zijn, dat is mijn keuze. Als ik alles aan de operatie spendeer leef ik heel misschien nog maar zitten we economisch aan de grond. Spendeer ik maar 10% aan de operatie heb ik een iets kleinere kans op leven maar als ik het overleef kunnen we wel mooi verder. Indien ik het niet overleef geef ik hen toch al een mooie voorsprong. Zegt dus totaal niets over hen.
Jawel.
Ofwel hebben mijn nazaten er alles voor over dat ik zo lang mogelijk leef. Ofwel hebben ze daar niet alles voor over.
Als ze niet alles over hebben opdat ik zo lang mogelijk zou leven, waarom zou ik dan ook geen limieten mogen zetten op wat ik voor hen over heb?

Overigens is dat steeds minder relevant. Het gaat bijvoorbeeld zeker nog een jaar of 20 duren voor ik bijvoorbeeld van mijn ouders zal erven. Ondertussen ben ik al lang het punt gepasseerd dat enige erfenis nog invloed zou hebben op mijn toekomstig welzijn. We leven allemaal zo lang tegenwoordig...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be