Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2012, 11:29   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Zo ook de kritiek op de kolonisatie waarbij "wij" de grondstoffen gingen pikken, terwijl de arme zwartjes erop moesten staan kijken: waarom hebben die zwartjes dan zelf hun grondstoffen niet geëxploiteerd? Ze hebben daar eeuwen de kans toe gehad.
Dat zijn natuurlijk dezelfde personen die zich ook hier altijd benadeeld voelen.
Bovenop een hoop rijkdom liggen suffen en moord en brand schreeuwen als iemand anders hem gaat ontginnen. Dan eisen ze natuurlijk hun deel op.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 12:52   #82
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, je geraakt niet verder dan "het verbieden/ zwaar reguleren van immigratie" en "Keiharde repressie".


Het ligt o.a. aan ons economisch systeem.
Dat we dictators aan de macht helpen en steunen, die ons goedkoop grondstoffen leveren ook al buiten ze hun volk uit, speelt ook wel mee.


We leven op een geglobaliseerde wereld.
Vind je het normaal dat wij handelsakkoorden afsluiten met landen die niet eens de mensenrechten respecteren?

Neem nu Armenië (ligt niet in Afrika). Vind je het normaal dat we een frauduleus verkozen overheid legitimeren?
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=17


Nu wel. Maar als jij Azië schrijft, dan lees ik Azië.
En toevallig lees je over boetes, gevangenisstraf en eventuele dwangarbeid heen?

Hoe bedoel je, wij helpen dictators aan de macht? Nu ga je er weer van uit dat ze zelf hun eigen leiders niet kunnen kiezen of bestuur kunnen organiseren. Dat moet blijkbaar van ons komen. Wat je zegt komt erop neer dat zij volkomen afhankelijk zijn van ons om eender welke vorm van deftig economisch beleid te installeren. Als je eerlijk bent en de lijn doortrekt dan ben je dan voorstander van neo-kolonialisme, of misschien re-annexatie van het gebied onder een bestuur dat capabel is om een economie op poten te zetten, namelijk dat van ons.

Maar zover drijf je het niet. We moeten geven, steunen, ons gedragen als welwillende ouders. Maar als die landen niet volwassen genoeg zijn om zelf hun beleid op poten te zetten, dan moeten ze het voor mij ook niet.
Verschil is dat ik dat inderdaad ronduit stel, en jij rond de hete brij heendraait. Je alloceert ze rechten waarvoor wij instaan, zonder dat daar plichten van hun zijde tegenover staan. Je trekt van leer tegen handelsakkoorden van het westen, maar het niet-respecteren van mensenrechten is ook onze schuld en niet dat van het regime van het derdewereld land?
Lees wat meer over sustainable development. Je legt de nadruk op buitenlandse invloeden, maar eerst moeten de interne instellingen ok zijn. En zoals ik al zei, ze zijn niet capabel om die in plaats te zetten.

De vraag is niet welke handelsakkoorden gesloten kunnen worden, de vraag is of de onafhankelijkheid van die afrikaanse landen wel een goed idee was.

Deze discussie gaat allang niet meer over migratie. Het gaat over economsich noord-zuid beleid en of dat rechtvaardig is, maar dat was je opzet.

Laatst gewijzigd door Liederik : 9 februari 2012 om 12:54.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 15:37   #83
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Geef ze dan.
Jij bent een slechte verliezer.
Jij wil geen oplossing, jij wil enkel wat bevestiging en geleuter. Zolang je maar niets hoeft te doen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 15:42   #84
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Jij bent een slechte verliezer.
Jij wil geen oplossing, jij wil enkel wat bevestiging en geleuter. Zolang je maar niets hoeft te doen.
Geleuter over Kabila en Congo in een immigratiedebat, notabene een afstammeling van een andere maoist ,papa kabila, ooit nog een dikke vriend met de PVDA...

Ik discuteer niet meer met de Amandezen op dit forum..ik heb mijn buik vol van die linkse extremisten...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 16:00   #85
Yous
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Locatie: Lier
Berichten: 353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Jij bent een slechte verliezer.
Jij wil geen oplossing, jij wil enkel wat bevestiging en geleuter. Zolang je maar niets hoeft te doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Heb vaak te maken gehad met zo’n artisjok-achtige mensen toen ik in de pvda zat (hey, vergeef het mij. Ik was toen 16-17 jaar). Daar vind je veel mensen die teren op het idee dat blanke racistische mensen zijn. Men probeerde daar vaak in te stampen dat ik het moeilijk had met al het racisme hier, en dat ik toch geen werk zou vinden omdat ik bruin ben. Het probleem met deze mensen is dat het doel de strijd is, en niet het bestrijden van racisme. Ik geloof dat zoiets sectair heet. Deze persoon roept idd heel luidt, maar eigenlijk behoort deze maar tot de 6%. Denk trouwens dat deze persoon niet veel te doen heeft als je de massa’s post’s ziet om nog maar zo kort lid te zijn.
Deze mensen zijn dubbel hypocriet. Ze verwijten andere egoïstisch te zijn, maar zitten zelf wel met hun luie reet in de verzorgingsstaat. Strijden, activisme en zelfcastijing is het doel. Dit hoort nu eenmaal bij hun levenswijze. De kans is groot dat deze persoon vuile dreadlocks heeft().

Laatst gewijzigd door Yous : 9 februari 2012 om 16:04.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 17:01   #86
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Allochtonen klagen vaak over over-belangstelling van de politie. als men eens daarmee ophield en gewoon echte dieven ging pakken, dan had de politie meteen meer capaciteit. Nu zijn ze steeds bezig met intimidatie, in bescherming nemen van echte daders, het rondbazuinen van de afkomst en religie van daders alsof wij daarmee geholpen zijn.

Kortom, ik denk dat wij in Europa veel verder zouden komen als wij het potentieel van ALLE Europeanen zouden aanboren, dan steeds met de vreemde onderlinge haatzaaierij tijd en energie en middelen te verspillen. In plaats van het arbeidspotentieel te scholen, zodat wij daar allemaal van profiteren, gaat met praten over allochtonen die de taal niet kennen. Geef dan les, hoe lang kan het duren om de taal te leren? waarom er een racistisch ding van te maken, terwijl wijk gewoon over werkende burgers spreken die op een hoger niveau gebracht moeten worden.

Maar goed, ik verwacht een holocaust, dus in de zin zal men steeds ergere beschuldigingen aan sommige burgers uiten.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 18:46   #87
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als dat de volledige analyse zou zijn, dan is het toch wel bijzonder vreemd dat ze voor 98 pct steeds maar weer naar West-Europa, of andere westers-achtige landen, trekken.
Waar haal jij je cijfers vandaan?

Citaat:
Het zou toch logisch zijn dat ze zo dicht mogelijk bij huis willen blijven, zoals de vluchtelingen in WO2 die naar Frankrijk of Engeland vluchtten.
Vluchtelingen wereldwijd

Wereldwijd waren er eind 2009 bijna 10,4 miljoen vluchtelingen. 56% daarvan komt uit Noord-Afrika, het Midden-Oosten en Azië. Ongeveer 20% komt uit de overige delen van Afrika.

Hoeveel mensen zijn er op de vlucht?
De vluchtelingen vormen samen eenderde van alle gevluchte mensen. Ongeveer 36,5 miljoen mensen hebben op een of andere manier huis en haard verlaten. Een groot deel van hen, 15,7 miljoen, is ontheemd. Dit wil zeggen dat ze op de vlucht zijn in eigen land.

Opvang voornamelijk in de eigen regio
Volgens schattingen van de UNHCR - de VN-vluchtelingenorganisatie - wordt tussen de 75% en 91% van de vluchtelingen opgevangen in de eigen regio. In veel gevallen is dat een buurland. Regio's waar veel vluchtelingen vandaan komen vangen dus ook heel veel vluchtelingen op. 1,7 miljoen vluchtelingen - ofwel 16% van het totale aantal van 10,4 miljoen - wonen buiten de regio waar ze vandaan komen.

Wie vangen de meeste vluchtelingen op?
Pakistan, Iran en Syrië zijn de landen die wereldwijd de meeste vluchtelingen opvangen. Zo'n 37% van de vluchtelingen wereldwijd zocht in die landen bescherming. Ook Duitsland, Jordanië en Kenya vangen veel vluchtelingen op. Nederland staat op twintigste plaats in de lijst van opvanglanden. 76% van de vluchtelingen wereldwijd wordt opgevangen in Afrika en Azië, zo'n 16% in Europa.
http://www.vluchtelingenwerk.nl/vluc...wereldwijd.php

Citaat:
Misschien moet u uw analyse toch eens wat opentrekken, en bijvoorbeeld ook eens durven de theorie in ogenschouw nemen dat de manier waarop wij die gelukszoekers opvangen en ondersteunen op zich al die mensen aanzuigt om naar hier te komen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 18:58   #88
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Inderdaad, het gaat over oplossingen.
Jij schreef "Alle oorzaken en oplossingen zijn allang bekend."
http://forum.politics.be/showthread....87#post5978387
Geef ze dan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Jij bent een slechte verliezer.
Jij wil geen oplossing, jij wil enkel wat bevestiging en geleuter. Zolang je maar niets hoeft te doen.
Geef dan gewoon toe dat je geen oplossingen kan bedenken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 19:12   #89
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Deze mensen zijn dubbel hypocriet. Ze verwijten andere egoïstisch te zijn, maar zitten zelf wel met hun luie reet in de verzorgingsstaat. Strijden, activisme en zelfcastijing is het doel.
Strijden, vanaf hun comfortable, kapitalistische PC. En ze verwachten steeds dat "de andere" het doet. Zelf blijven met hun luie reet achter hun PC zitten en zelf delen ze hun centen natuurlijk ook nooit uit. Zo kennen we ze wel die extreem linkse hypocrieten.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 19:17   #90
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
En toevallig lees je over boetes, gevangenisstraf en eventuele dwangarbeid heen?
Daar had ik inderdaad overgelezen.
http://forum.politics.be/showthread....id#post5977817
Je moet er rekening mee houden dat er tussen die vluchtelingen mensen zitten die hun hebben en houden en hun leven wagen om hier te geraken.

Citaat:
Hoe bedoel je, wij helpen dictators aan de macht?
Ja, Mobutu bijvoorbeeld. Je gaat dat toch niet ontkennen.

Citaat:
Nu ga je er weer van uit dat ze zelf hun eigen leiders niet kunnen kiezen of bestuur kunnen organiseren.
Ze kunnen dat wel, maar ze moeten de kans krijgen.

Citaat:
Dat moet blijkbaar van ons komen. Wat je zegt komt erop neer dat zij volkomen afhankelijk zijn van ons om eender welke vorm van deftig economisch beleid te installeren. Als je eerlijk bent en de lijn doortrekt dan ben je dan voorstander van neo-kolonialisme, of misschien re-annexatie van het gebied onder een bestuur dat capabel is om een economie op poten te zetten, namelijk dat van ons.
Het zou al een hele stap vooruit zijn, mochten we ons niet moeien in plaats van die dictators te placeren en te steunen in ons belang.

Citaat:
Maar zover drijf je het niet. We moeten geven, steunen, ons gedragen als welwillende ouders. Maar als die landen niet volwassen genoeg zijn om zelf hun beleid op poten te zetten, dan moeten ze het voor mij ook niet.
Verschil is dat ik dat inderdaad ronduit stel, en jij rond de hete brij heendraait. Je alloceert ze rechten waarvoor wij instaan, zonder dat daar plichten van hun zijde tegenover staan. Je trekt van leer tegen handelsakkoorden van het westen, maar het niet-respecteren van mensenrechten is ook onze schuld en niet dat van het regime van het derdewereld land?
Lees wat meer over sustainable development. Je legt de nadruk op buitenlandse invloeden, maar eerst moeten de interne instellingen ok zijn. En zoals ik al zei, ze zijn niet capabel om die in plaats te zetten.
Ik schrijf niet dat we moeten geven, steunen,...
Het zou al een hele stap vooruit zijn als wij onze bedrijven verplichten om daar de mensenrechten en arbeidsrechten te respecteren.

Citaat:
De vraag is niet welke handelsakkoorden gesloten kunnen worden, de vraag is of de onafhankelijkheid van die afrikaanse landen wel een goed idee was.
Mijn vraag was wel "Vind je het normaal dat wij handelsakkoorden afsluiten met landen die niet eens de mensenrechten respecteren?"
Maar daar kan jij blijkbaar niet op antwoorden.

Citaat:
Deze discussie gaat allang niet meer over migratie. Het gaat over economsich noord-zuid beleid en of dat rechtvaardig is, maar dat was je opzet.
Het is de bedoeling om over de oorzaken van en oplossingen voor immigratie te discussiëren.
De onrechtvaardige wereldeconomie is één van de oorzaken, volgens mij.
Mag dat niet geschreven worden?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 19:17   #91
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Strijden, vanaf hun comfortable, kapitalistische PC. En ze verwachten steeds dat "de andere" het doet. Zelf blijven met hun luie reet achter hun PC zitten en zelf delen ze hun centen natuurlijk ook nooit uit. Zo kennen we ze wel die extreem linkse hypocrieten.
Doen ze waarschijnlijk wel, maar dan voor hun geweten te sussen. Trouwens, geld geven is gemakkelijk hé.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 19:23   #92
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Geleuter over Kabila en Congo in een immigratiedebat, notabene een afstammeling van een andere maoist ,papa kabila, ooit nog een dikke vriend met de PVDA...
Alsof dat geen immigratie veroorzaakt.
Half miljoen nieuwe vluchtelingen in Congo
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...in-Congo.dhtml

Citaat:
Ik discuteer niet meer met de Amandezen op dit forum..ik heb mijn buik vol van die linkse extremisten...
Dat begrijp ik van jou.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 19:25   #93
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Doen ze waarschijnlijk wel, maar dan voor hun geweten te sussen. Trouwens, geld geven is gemakkelijk hé.
Als je daarover wil discussiëren, start dan een topic op.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 19:27   #94
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Doen ze waarschijnlijk wel, maar dan voor hun geweten te sussen. Trouwens, geld geven is gemakkelijk hé.
bron ?

Geld van collectes is nog altijd geld van iemand anders...

Hoeveel linkiewinkies ijveren er voor 'onze autochtone ' daklozen...nul-komma-nul...voor die neoracisten is een wit kleurtje niet de moeite waard...

Wat voor oplossingen heb ik hier al gezien van links ?
Een neokoloniaal links beleid gaan voeren in migrantenlanden...

Wat voor oplossingen heb ik hier gezien van rechts ?

Geen totaaloplossing (is niet mogelijk) maar een streng en strikt selectief migratiebeleid om onze 'welwaart ( en die van de geimporteerden) en 'normen en waarden' te vrijwaren..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 19:31   #95
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Alsof dat geen immigratie veroorzaakt.
Half miljoen nieuwe vluchtelingen in Congo
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...in-Congo.dhtml


Dat begrijp ik van jou.
Naar Molembeek ? Genk ? Antwerpen-Zuid ?

Als je over vluchtelingen in het 'buitenland' wil discuteren start daar dan een topic over...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 19:31   #96
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
bron ?

Geld van collectes is nog altijd geld van iemand anders...

Hoeveel linkiewinkies ijveren er voor 'onze autochtone ' daklozen...nul-komma-nul...voor die neoracisten is een wit kleurtje niet de moeite waard...

Wat voor oplossingen heb ik hier al gezien van links ?
Een neokoloniaal links beleid gaan voeren in migrantenlanden...
Waar heb je dat gelezen?

Citaat:
Wat voor oplossingen heb ik hier gezien van rechts ?

Geen totaaloplossing (is niet mogelijk) maar een streng en strikt selectief migratiebeleid om onze 'welwaart ( en die van de geimporteerden) en 'normen en waarden' te vrijwaren..
Rechts geraakt dus nog altijd niet verder dan het onrealistische "sluit de grenzen"; alsof je daarmee iemand, die niets te verliezen heeft, zal tegenhouden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 19:38   #97
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar heb je dat gelezen?


Rechts geraakt dus nog altijd niet verder dan het onrealistische "sluit de grenzen"; alsof je daarmee iemand, die niets te verliezen heeft, zal tegenhouden.
Een neokoloniaal extreem-links beleid gaan voeren dat is wel realistisch..

Het enige wat extreem-links kan is wat keet schoppen met van de pot gerukte wereldvreemde doelstellingen..de san papiers nog wat gaan opjutten in de gesloten instellingen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 19:39   #98
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Naar Molembeek ? Genk ? Antwerpen-Zuid ?

Als je over vluchtelingen in het 'buitenland' wil discuteren start daar dan een topic over...
Ben jij enkel geïnteresseerd wanneer die vluchtelingen immigreren naar België. Kan de rest je niet bommen?
Ik wil over oorzaken en oplossingen voor immigratie in het algemeen discussiëren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 19:40   #99
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Doen ze waarschijnlijk wel, maar dan voor hun geweten te sussen. Trouwens, geld geven is gemakkelijk hé.
De vraag werd nog niet lang geleden gesteld aan die extreemlinkse boerka trees Eva Brems. Van haar parlementaire wedde + die als prof kon maandelijks een 'genereus' bedrag af van 50 euro voor solidariteit. En die hypocrieten komen ons even de les spellen over solidariteit. Bah, mijn maag keert om van die megahypocrieten.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 19:42   #100
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ben jij enkel geïnteresseerd wanneer die vluchtelingen immigreren naar België. Kan de rest je niet bommen?
Ik wil over oorzaken en oplossingen voor immigratie in het algemeen discussiëren.
Begin dan eens met het cubaanse dictatoriale regime te boycotten, dat heeft al zo'n miljoen vluchtelingen geproduceerd...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be