Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2010, 10:47   #81
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk. Noodzakelijk aan vergeving is berouw.
Berouw uitspeken is redelijk makkelijk nietwaar? Het TONEN is iets anders. Berouw tonen omdat je BETRAPT bent, DAT is geen berouw. Dat is spijt dat het is uitgekomen!
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 10:47   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik spreek in naam van meerdere katholieken uit mijn kerkelijke kring, katholieken die niet in de media aan bod komen en die heel anders denken dan bepaalde naamkatholieken waarvan de mening breed wordt uitgesmeerd in de pers.
Ah, je leidt een groepje van vijf volgelingen die akkoord zijn zich katholieken te noemen en de andere zijn dan maar 'naamkatoholieken';
een sekte intern de vzw die Leonard dus leidt;
mogelijks ambities om de boel over te nemen ...
maar niet met Coolen erbij, als ik het goed voorheb.

Ok voor mij; ieder zijn vrijheid hoor !
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 10:49   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Zeer begrijpelijk. Het is niet omdat de paus of een van zijn mindere gezanten, zijn publiciteit verkeerd verzorgt, dat gans het instituut slecht zou zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat een hele hoop pastoors hier hun ogen ten hemel sloegen toen ze Leonard nog eens op tv zagen blunders maken.

Ook ben ik er van overtuigd dat vele katholieken meer aan hun pastoor hechten dan aan Leonard. En dat die "ontdopers" veelal mesnen zijn die toch al weinig of geen binding met de RKK hadden.

Maar onder het motto "slechte publiciteit is ook publiciteit" kan dit wel gelden als niet bepaald een wervende boodschap.
In de parochie waar ik kerk, is het algemeen aanvoelen dat mgr. Léonard het heel goed doet. Dat we eindelijk weer eens een aartsbisschop hebben die zegt wat hij denkt, dat duidelijke taal aan de orde brengt en die onze christelijke waarden en de kern van het geloof weer ter sprake brengt.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 10:51   #84
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Openheid? Is dat hier aan de orde?

Als christenen geloven we in zonde, rechtvaardigheid en boete, maar ook in berouw en vergiffenis. Men kan zich inderdaad terecht afvragen, zoals mgr. Léonard doet, of het iets dient om allerlei stokoude geestelijken uit hun rolstoel voor het gerecht te sleuren, in de wetenschap dat de misdaden waarvan men veronderstelt dat ze zich eraan hebben schuldig gemaakt, sowieso verjaard zijn. Ook voor hen gelden de rechtsregels.
Hopelijk zullen die rechtsregels gauw veranderen en schaffen ze die verjaring dus af. Een voor een (of allemaal tegelijk?), rolstoel of niet, moeten ze aan bod komen. Aangezien het trauma voor velen nog doorwerkt, en de misdaad eigenlijk nog lopende is (daar ze nog dagelijks leed berokkenen - iets waaraan ook Leonard zich nu schuldig maakt door zijn woorden) is het niet meer dan correct die mensen een vorm van rechtvaardigheid aan te bieden door een veroordeling van de misdadigers. Alle baten helpen om die mensen hun leed te verzachten.
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 10:55   #85
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Zeer begrijpelijk. Het is niet omdat de paus of een van zijn mindere gezanten, zijn publiciteit verkeerd verzorgt, dat gans het instituut slecht zou zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat een hele hoop pastoors hier hun ogen ten hemel sloegen toen ze Leonard nog eens op tv zagen blunders maken.
Publiciteit slecht verzorgen? Het zijn de (linkse) media die zijn uitspraken uit contekst rukken. Ze schilderen hem af als een kwaadaardige conservatieveling, terwijl hij qua kerk-"politiek" eerder gematigd progressief is, maar met tolerantie voor conservatievere houdingen. Het verschil met Danneels is gewoon gigantisch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ook ben ik er van overtuigd dat vele katholieken meer aan hun pastoor hechten dan aan Leonard. En dat die "ontdopers" veelal mesnen zijn die toch al weinig of geen binding met de RKK hadden.
Het groot probleem is dat tegenwoordig het merendeel van de pastoors de Kerk niet goed vertegenwoordigen. De meeste bisschoppen doen dat ook niet, mgr. Léonard doet dat wel.

Wat u zegt over de ontdopers is waarschijnlijk waar.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 10:56   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Hopelijk zullen die rechtsregels gauw veranderen en schaffen ze die verjaring dus af. Een voor een (of allemaal tegelijk?), rolstoel of niet, moeten ze aan bod komen. Aangezien het trauma voor velen nog doorwerkt, en de misdaad eigenlijk nog lopende is (daar ze nog dagelijks leed berokkenen - iets waaraan ook Leonard zich nu schuldig maakt door zijn woorden) is het niet meer dan correct die mensen een vorm van rechtvaardigheid aan te bieden door een veroordeling van de misdadigers. Alle baten helpen om die mensen hun leed te verzachten.
Niemand kan retroactief veroordeeld worden, dat is een van de belangrijkste rechtsregels van ons bestel.

Uit wat u alleen schrijft, komt eigenlijk tot uiting dat het niet gaat om het welzijn van de slachtoffers of om een mogelijke genoegdoening - zelfs al stelt u dat -, maar om een etalering van haat tegenover de Kerk. Uw gespeelde verontwaardiging is niet gebaseerd op het leed van slachtoffers, maar om een Kerk te treffen die u schijnbaar niet zint alsook een gezagsdrager ervan die schijnbaar een keer teveel zijn mond opendoet. Pedofilie eindigt niet bij de kerkdeur, maar het aantal pedofiliezaken in gezinnen en waar niet-geestelijken bij betrokken zijn, is niet te onderschatten. Als het daarover gaat, horen we evenwel geen stemmen als "knoop ze op" en "geen verjaringstermijn".
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 10:58   #87
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de parochie waar ik kerk, is het algemeen aanvoelen dat mgr. Léonard het heel goed doet. Dat we eindelijk weer eens een aartsbisschop hebben die zegt wat hij denkt, dat duidelijke taal aan de orde brengt en die onze christelijke waarden en de kern van het geloof weer ter sprake brengt.
Jan, dat klinkt me als muziek in oren. Zou u misschien via een persoonlijk bericht willen delen waar dat is? Ik kan het natuurlijk begrijpen als u dat niet wilt doen.

Hier in onze parochie zwijgt men er gewoon over. Men is hier tevreden met de besluiteloosheid en vaagheid van Bonny, vermoed ik.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 30 oktober 2010 om 10:58.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 10:59   #88
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de parochie waar ik kerk, is het algemeen aanvoelen dat mgr. Léonard het heel goed doet. Dat we eindelijk weer eens een aartsbisschop hebben die zegt wat hij denkt, dat duidelijke taal aan de orde brengt en die onze christelijke waarden en de kern van het geloof weer ter sprake brengt.
MAg ik even heeel cynisch zijn? Hoe kleiner het clubje, hoe meer eensgezindheid he
Als al de gedegoeteerden weggaan...

Maar zo wens ik dat echter NIET te zien. Is nogal een makkelijk schot in open doel, maar totaal naast de waarheid. Mensen die hun geloof in God wensen te beleven via de RKK mogen niet de dupe worden van de mening van diegenen die erbuiten staan. Hun leiders, zoals Leonard echter, die meent in de openbaarheid te moeten treden, stellen zich daardoor natuurlijk wel bloot aan welverdiende kritiek.
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:07   #89
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niemand kan retroactief veroordeeld worden, dat is een van de belangrijkste rechtsregels van ons bestel.

Uit wat u alleen schrijft, komt eigenlijk tot uiting dat het niet gaat om het welzijn van de slachtoffers of om een mogelijke genoegdoening - zelfs al stelt u dat -, maar om een etalering van haat tegenover de Kerk. Uw gespeelde verontwaardiging is niet gebaseerd op het leed van slachtoffers, maar om een Kerk te treffen die u schijnbaar niet zint alsook een gezagsdrager ervan die schijnbaar een keer teveel zijn mond opendoet. Pedofilie eindigt niet bij de kerkdeur, maar het aantal pedofiliezaken in gezinnen en waar niet-geestelijken bij betrokken zijn, is niet te onderschatten. Als het daarover gaat, horen we evenwel geen stemmen als "knoop ze op" en "geen verjaringstermijn".
Ahum, ik HAAT de rkk NIET. Zie in mijn andere boodschap. Je conclusie is dus fout, maar ik begrijp waarom je dit even dacht: omdat ik nogal aanvallend overkom.

En idd, pedofilie eindigt NIET bij de kerkdeur, en als het van IEDEREEN zou uitkomen, zouden aardig wat vaders/moeders en/of familieleden voor de rechter moeten verschijnen. Overal waar er een vertrouwensrelatie ontstaat, is er kans op deze mistoestanden.

Deze draad moet echter dringend verhuizen. Ik zou vele maatschappelijke toestanden in deze willen inbrengen, waarvan sommige van mijn standpunten velen de haren ten berge zouden doen rijzen, maar ik houd me in
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:07   #90
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ook een losbandig sexleven met condoom is een doodsvonnis. Er is heus wat meer dan HIV.

Clamydia, Druiper, Herpes, Hepatitis B... dit zijn allemaal erg besmettelijke soa's die met de minste onvoorzichtigheid overgedragen worden. Hoewel op zich relatief behandelbaar, maken deze net de overdracht van HIV veel gemakkelijker. (want gelukkig, en dan denk ik aan afrika, is de overdracht van HIV op heteroseksuele wijze vaker niet dan wel).

Human papilloma virus is nog een andere mooie, deze is in verband gebracht met diverse aggressieve kankers zoals baarmoederhals kanker en mond&keel kanker. Naarmate u meer partners hebt gehad, of hoe jonger u eraan bent begonnen, naarmate de verschillende varianten in die virusfamilie u heeft besmet, stijgen de kansen op effectieve tumorontwikkeling exponentieel. Men verwacht in het westen dat mond&keel kanker hierdoor een grotere boosdoener zal worden dan aids.

M.a.w bezint eer u begint aan losbandigheid.

Is dit een straf van god, of simpelweg de natuur die duidelijk wilt maken dat het beter is to "live hard, die young" dan altijd maar voorzichtig te zijn is voer voor filosofen & geestelijken natuurlijk.
allemaal tegen te houden met het fameuze condoom hoor. Misschien dat Leonard eens zou kunnen stellen dat het vrijen met een condoom bij de prille eerste contacten tussen twee diepgelove christenen dan toch een goed instrument kan zijn, om niet de straf van god te ondergaan

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 oktober 2010 om 11:08.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:11   #91
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Het Vlaams Belang steunt Léonard!

Men doet precies of dit hier iets speciaals is. Natuurlijk steunt het VB Leonard. Veel katholieken van het VB behoren eerder tot de oerconservatieve strekking van wijlen bisschop Lefebvre. Lefebvre die trouwens door Rome werd gerehabiliteerd. Mensen zoals Alexander Colen & Co behoren tot die kleine kliek katholieke die-hards die terug willen naar de kerk van de macht, waar alles een plaats had en iedere mens zijn rang kende. Wat dan ook perfect past in de goed verborgen maar solidaristische politieke invalshoek van het VB.

Lefebvre, een vertegenwoordiger van een triomferende arrogante en hooghartige kerk met nog meer hooghartige prelaten met gouden mijter en fonkelende ringen en imposante bisschopsstaf, die eeuwenlang de plak zwaaiden in Europa zowel op politiek vlak als op religieus domein. Maar die alle contact met de grote meerderheid van het katholiek voetvolk verloren hadden terwijl ze ons effe kwamen vertellen hoe het moest, en vooral hoe het niet moest. De kerk waar de massale pedofiele praktijken van geestelijken onder de mat werden geveegd. De Kerk van glitter en glamour, van macht en praal. Van klatergoud dus. En Leonard behoort ook tot zulke kerk. En diep in zijn hart wenst hij die machtskerk terug. Het zal niet lukken.

http://www.youtube.com/watch?v=5p9DrPEq4c4

Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2010 om 11:21.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:14   #92
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Publiciteit slecht verzorgen? Het zijn de (linkse) media die zijn uitspraken uit contekst rukken. Ze schilderen hem af als een kwaadaardige conservatieveling, terwijl hij qua kerk-"politiek" eerder gematigd progressief is, maar met tolerantie voor conservatievere houdingen. Het verschil met Danneels is gewoon gigantisch.

Het groot probleem is dat tegenwoordig het merendeel van de pastoors de Kerk niet goed vertegenwoordigen. De meeste bisschoppen doen dat ook niet, mgr. Léonard doet dat wel.

Wat u zegt over de ontdopers is waarschijnlijk waar.
Ik denk dat de pastoors, die dichter bij de mensen staan, en ik ken wel een paar toffe peeën , liever de mensen in hun persoonlijke situatie en de omringende wereld raad geven, dan de regels van de kerk scherp stellen. En is nu niet dat net de Liefde die Jezus predikte?
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:21   #93
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
[b]Men doet precies of dit hier iets speciaals is. Natuurlijk steunt het VB Leonard. Veel katholieken van het VB behoren eerder tot de oerconservatieve strekking van bisschop Lefebvre. Lefebvre die trouwens door Rome werd gerehabiliteerd. Mensen zoals Alexander Colen & Co behoren tot die kleine kliek katholieke die-hards die terug willen naar de kerk van de macht, waar alles een plaats had en iedere mens zijn rang kende. Wat dan ook perfect past in de goed verborgen maar soldaristische politieke invalshoek van het VB.
Of gewoon al om te beginnen ketterij door pastoors en bisschoppen doen verdwijnen. Overigens behoren niet alle traditionalisten bij de FSSPX.

Citaat:
Lefebre, een vertegenwoordiger van een triomferende arrogante en hooghartige kerk met nog meer hooghartige prelaten met gouden mijter en fonkelende ringen en imposante bisschopsstaf, die eeuwenlang de plak zwaaiden in Europa zowel op politiek vlak als op religieus domein. Maar die alle contact met de grote meerderheid van het katholiek voetvolk verloren hadden terwijle ze ons effe kwamen vertellen hoe het moest en vooral hoe het niet moest. De Kerk van glitter en glamour, van macht en praal. En Leonard behoort ook tot zulke kerk. En diep in zijn hart wenst hij die machtskerk terug. Het zal niet lukken.
Allereerst, u ziet de Kerk van vroeger als iets kwaadaardigs. De praal was er om God te eren, de macht om mensen te begeleiden. Er was geen kloof tussen het "voetvolk" en de clerus, die kloof hebben de modernisten gegraven.

Ten tweede, ik heb persoonlijk met mgr. Léonard gesproken, en hij zei dat hij traditionalisten zoals FSSP (Traditioneel broederschap waarvoor hij een keer gewijd heeft) te extreem vindt.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 30 oktober 2010 om 11:21.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:21   #94
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niemand kan retroactief veroordeeld worden, dat is een van de belangrijkste rechtsregels van ons bestel.
Even over dit:

Je kan idd NIET vandaag een misdaad "uitvinden" en voor het verleden gaan bestraffen. Mar vandaag de verjaringstermijn opheffen zou wel mogen leiden tot bestraffen van misdadigers die anders hun straf zouden ontlopen.

Maar stel je gerust: er is toch geen plaats in de gevangenissen om al die misbruikers weg te steken.

Wel vind ik ook dat men duidelijk het goede mag stellen dat ze deden in verhouding met de momenten dat ze hun zelfbeheersing verloren. Zo zal de ene wel duidelijk wat strenger veroordeeld worden dan een andere.
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:21   #95
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik denk dat de pastoors, die dichter bij de mensen staan, en ik ken wel een paar toffe peeën , liever de mensen in hun persoonlijke situatie en de omringende wereld raad geven, dan de regels van de kerk scherp stellen. En is nu niet dat net de Liefde die Jezus predikte?
Ik heb al over vele pastoors gelezen, en er al vele ontmoet, die zich van regels niets aantrokken. Ontkennen de transsubstantiatie, fabriceren hun eigen "happy-clap" missaaltje, verminken hun kerken, steunen abortus en homofilie, ...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:24   #96
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Toen ik deze ochtend het bijgaand artikel in Het Laatste Nieuws las, viel ik van mijn stoel.

Alexandra Colen en Philippe Vander Sande steunen de middeleeuwse seniel Léonard?

Je weet nog dat ik me druk maakte toen Alexandra kranten ging verbranden vanwege de link met de nazi-boekenverbranding. Ze heeft ze uiteindelijk verscheurd, maar het blijft dégoutant en negatief.

Heel de (katholieke) wereld keert zich tegen Léonard, en terecht, maar het Vlaams Belang vindt het bij monde van Alexandra en Philippe een toffe gast ? Gekker kan toch niet!

Als je een losbandig sexleven lijdt, ben je het dus waard bent om te kreperen? Ikzelf vrij altijd veilig met condoom, mensen die dat niet doen zijn uitermate dom, akkoord. Maar als alle domme mensen door hun domheid moesten sterven zou het uitermate stil worden op onze aardbol.

Om verder te gaan: homo's zijn abnormaal en moeten bestreden worden, bejaarde pedofiele klootzakken-priesters moeten niet gestraft worden, échte gelovigen houden van kinderverkrachters, enzoverder! Hallo? Is dit een nachtmerrie? Nee, het VB is akkoord met deze walgelijke nonsens!

Een gouden raad Filip. Als je niet wil dat �*lle VB-ers overlopen naar de N-VA en het VB onder de kiesdrempel zakt, smijt dan onmiddellijk Alexandra en Philippe uit de partij! Dat is het enige signaal dat je kan geven om het VB te redden, neem het van mij aan. Deze extreem-conservatieve krankzinnige koers k�*n niet. Je houdt de foute figuren bij en smijt de juiste (Morel en van Hecke) buiten.

Kan iemand mijn zienswijze weerleggen met een gefundeerde argumentatie?
Walgelijke partij. Ze hadden zichzelf al compleet overbodig gemaakt de laatste jaren, welnu, laat dit de doodsteek zijn.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:25   #97
Hot Marijke
Staatssecretaris
 
Hot Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: Knokke
Berichten: 2.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mevrouw Colen heeft zeeën van gelijk. Wie per sé deel wil uitmaken van de katholieke kerk is, moet zich maar schikken naar de geplogenheden van dat clubje.
Alexandra heeft recht op haar persoonlijke overtuigingen, hoe krankzinnig die ook zijn. Maar zij spreekt wel als Vlaams Belanger en indien het VB zulke personen met zulke standpunten in hun partij gedoogt wil dat zeggen dat de leiding ermee akkoord gaat. Zelfs als ze zich ervan distanciërt, is dat niet voldoende: buitensmijten, dat uitschot!

Het gaat mij trouwens niet om het Vlaams Belang op zich. Ik zal elke partij veroordelen die hun kader zulke standpunten onbestraft laat verkondigen.

Met stijgende verbazing merk ik dat er hier op het forum sympathieën bestaan voor Léonard en co. Sommigen wentelen zich als een Duivel in een wijwatervat (héél toepasselijk) om dat krapuul te verdedigen. Onbegrijpelijk.

Wat me ook opvalt is niet enkel de onvoorstelbare arrogantie van de kerkvaders maar ook van degenen die hen (ook hier) verdedigen. Waar halen jullie het uit dat jullie dé wijsheid en dé moraal in pacht hebben? Iedereen heeft recht om een leven te leiden zoals hij/zij dat verkiest, iedereen heeft recht op zijn eigen levensvisie, ideeën en idealen.

NIEMAND heeft het recht om andermans leven te betuttelen of te bekritiseren, tenzij er criminele feiten plaatsvinden. De hypocriete kerkfans zijn trouwens de allerlaatsten die hun bek zouden moeten opendoen. Hopelijk zwijgen achterlijke bejaarden als Léonard en consoorten niet enkel tot Kerstmis, maar voor eeuwig en altijd, amen.

De Liefde preken en tegelijkertijd kinderen verkrachten. Om het in kerkelijke termen uit te drukken: dat is Des Duivels! En de clou is dat die pedo's bovendien beschermd worden en ongestraft zouden moeten blijven. De slachtoffers van dat schijnheilig kerkelijk gespuis zijn onbelangrijk: zij mogen kreperen door hun levenslange trauma's, dikwijls letterlijk. Oja, en homo's zijn zieke abnormale sukkels en AIDS is een immanente rechtvaardigheid. Er is maar één uitdrukking die hier bij past: ZUM KOTSEN! Dit alles heeft niks te maken met een eventuele God, maar alles met de kerkmaffia: misdadigers die elkaar beschermen en daar tot nu toe in slaagden met hun doofpotoperaties.

Proficiat Alexandra en co, jullie hebben jullie ticket to Hell ruim verdiend!
__________________
Lieve groetjes,

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:36   #98
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Kunnen jullie lezen? Het VB steunt bij monde van Colen en Vander Sande aartsbisschop Léonard. En dat is walgelijk, ik ken zelfs geen scheldproza die extreem genoeg is om zulke houdingen af te keuren. Duidelijk zo?
Zoveel last met wat vrije meningsuiting?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:39   #99
Hot Marijke
Staatssecretaris
 
Hot Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: Knokke
Berichten: 2.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zoveel last met wat vrije meningsuiting?
Helemaal niet, mijn terechte repliek is ook vrije meningsuiting maar ik vergiftig mensen niet met zulke achterlijke standpunten, ik ga ertegen in.
__________________
Lieve groetjes,

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 11:50   #100
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Even over dit:

Je kan idd NIET vandaag een misdaad "uitvinden" en voor het verleden gaan bestraffen. Mar vandaag de verjaringstermijn opheffen zou wel mogen leiden tot bestraffen van misdadigers die anders hun straf zouden ontlopen.

Maar stel je gerust: er is toch geen plaats in de gevangenissen om al die misbruikers weg te steken.

Wel vind ik ook dat men duidelijk het goede mag stellen dat ze deden in verhouding met de momenten dat ze hun zelfbeheersing verloren. Zo zal de ene wel duidelijk wat strenger veroordeeld worden dan een andere.
je kunt ze ook op een alternatieve manier straffen: in een rusthuis alleen oude verpleegsters en geen jonge poppetjes. Geen confituur op de boterham 'smorgens. geen Pay TV, dus geen sexkanaal voor derest van hun leven. Censuur van hun boeken, dus geen louis paul boon, of kramer versus kramer.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be