Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2024, 08:44   #81
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het losse gegeven dat ze zo een video aan anderen tonen, getuigt van die houding die nazi's typeerde: sadisme. De tegenstander kleineren, als "uentermensch" voorstellen, herinner de nazi cartoons die een Joodse bankier toonden met gemene blik en spitse neus als een rat.
Zie de door sommigen ook hier gehanteerde verwijzing "de Orcs".
Iets dat ik aan de Russische kant totnogtoe niet tegenkwam. Niet 1 keer zelfs. Niet dat ik speciaal heb gezocht, maar 1 ding is zeker: als die zoiets ook doen, toonden ze het niet aan anderen.
Inderdaad, ik heb tot nog toe geen videos gezien van Oekraiense soldaten die door drones aan pulver worden geknald.. Misschien heb ik niet goed gezocht .. Maar eigenlijk zoek ik er niet naar.. Ik zie deze filmpjes zo nu en dan langskomen op Twitter omdat ik specifieke personen, in dit geval een verslaggever vd Telegraaf, volg.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 juni 2024 om 08:45.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2024, 08:57   #82
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
juni 24,we gaan de zomer in,.....tank-time in vorige oorlogen...

MAar helaas.....de mijn en de drone zijn nog steeds onoverkomelijke problemen voor deze voormalige heersers van het moderne slagveld die nu gedegradeerd zijn tot mobiele sluipschutters met een kanon van tussen de struiken,of aan Russische kant een nogal ingewikkelde manier om te gaan sterven ......

Het probleem van de mijnen kan opgelost worden met de reeds aanwezige en bestaande middelen aan beide zijden.Zolang echter iedere en elke tankbeweging (of anti mijnenploeg beweging) gedetecteerd en aangevallen kan worden door drones gaat het nergens heen......Of het een oude T62 betreft of een Abrams......het maakt niet uit....
Het probleem is helemaal niet dat, het probleem is dat de tanks niet ondersteund worden. Een tank is een specifiek wapen voor een specifiek doel. Er is geen wapen dat voor alle doelen even efficient is. Efficientie komt door verdeling van de taken, net als economie.
Het uitgangsprincipe van oorlog is overweldiging - met veel tegelijk. Niet 1 voor 1, maar tegelijk, lokaal hebbende zoveel mogelijk meer dan de vyand daar. De Russen hebben geleerd zo te ageren, maar het Oekrainse leger nog steeds niet. Zie alweer die laatst afgeschoten Abrams, de video van de Russen bewijst dat de camera daar de hele tijd op dezelfde positie bleef. Een lawaaierige propellersdrone aldaar door geen 1 Oekrains wapen op de korrel genomen. Die Abrams tank stond dus werkelijk "alleen". Zelfs door zen eigen bemanning in de steek gelaten.
En dat blijkt daar everydays story te worden. Al sinds het Grooooote Lente Offensief. Het Westblok stuurt honderd miljard wapentuig naar haar Oekrainse omgekochte kompaan, maar diens laatste soldaten hun Goesting ligt onder de grond. Het lijkt wel alsof ze met de matrak "hun" Abrams binnen werden gekletst. Ze kregen dan befehl om te rijden naar coordinaten X Y, deden dat om straf te vermijden, en waren blij dat de Russen hen kwamen Bevrijden uit "hun" Abrams. Oe zoude zelf zijn he!
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2024, 09:41   #83
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Inderdaad, ik heb tot nog toe geen videos gezien van Oekraiense soldaten die door drones aan pulver worden geknald.. Misschien heb ik niet goed gezocht .. Maar eigenlijk zoek ik er niet naar.. Ik zie deze filmpjes zo nu en dan langskomen op Twitter omdat ik specifieke personen, in dit geval een verslaggever vd Telegraaf, volg.
Dat lijkt me ook niet uit te maken want het zullen allicht geen reporters zijn die de drones controleren, de laatste geven de video's aan de eerste. Blijkbaar is er aan de Oekrainse kant geen 1 in de hierarchische lijn, die daar graat in ziet. Net zomin als de reporter. Want die kon nog altijd zeggen tegen de aanbieders van zulke filmkes dat ie die niet wil publiceren, en zoals hier blijkt, zei ie dankoewel en sito presto op zen scherm voor iedereen te bezichtigen.

Het lijkt me een rare tegenstrijdige gang van zaken. Het Westblok, dat zich als de GOEI wil profileren, en Putin als FOEI, je zou verwachten dat ze hun Oekrainse kompaan Adviseren om publicatie van filmkes als deze te blokkeren. Maar niet dus.

Hebben we hier te maken met die typerende openlijke brutaliteit, die nazi's indertijd kenmerkte? In 2020 zag ik dat voor het eerst hier, initieel schokkerende, zo van wot ik en iedereen moet als de Bende Van Nijvel ne vod op 't gezicht om doorgelaten te worden door nen agent aan de inkom van de winkel (ja LOL, nen geuniformeerde agent aan de ingang van de winkel), om ne pak kaas te kunnen kopen. En ik MOET ne winkelkar pakken om men pak kaas mee te vervoeren. Later werd dat zelfs NOG zotter, tot en met scholen sluiten en personeel dat ontslag krijgt en horeca nie meer binnen mogen bij niet laten inspuiten.
Velen staan door gewenning niet meer bij stil bij het toch wel fenomenaal brutale karakter van zulke fratsen, in het ooit Vrije Westen, maar ik marsjeer daar niet in mee.

En kijk, nu anno 2024, op intussen zwaar door Westbloks Ministerie van Waarheid gecensureerd gefaktchekt internet, verschijnen live filmkes van afmaken van mensen. Als de bloederige gladiatorengevechten van Caesars Brood en Spelen om 't volk 1) af te leiden en 2) af te schrikken.

Vooral 2) is hier acuut aan het worden he. Want, dit zijn filmkes van oorlogsvoeren. De stap naar civiele onderdrukking is kort. In een reklaamfolder van een Israelische dronefabriek zag ik modellen voorzien van camera en schietgeweer, aangeboden aan de Politiediensten voor Ordehandhaving.
Projecteer dat eens, ordehandhavers met een drone om te filmen en een drone om te knallen, en de video's ter afschrikking van crimineel gedrag gepubliceerd op hun blog, zoals indertijd ook HIER werd gevierendeeld, en de kwartieren aan hoeken van druk bezochte plaatsen als markten werden opgehangen ter afschrikking van niet katholiek gedrag.

Wel, dat zien we NU terug, in het Westblok, ooit Vrije Westen, en NIET in Rusland, ooit het Centraal Geplande juk waar ze een Muur bouwden om hun volk BINNEN te houden. Ja, lol, binnen houden, als een cachot.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2024, 15:26   #84
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.685
Standaard

Ondertussen zijn ze in Australie tot in de hoogste regionen aan het bediscussieren om Abrams tanks uit de reserve ter beschikking te stellen van Oekraine (dat zijn theoretisch 59 stuks)....Dat zijn dan wel niet-geupdate modellen....


En telt de Oekrainse tankvloot al ongeveer 200 Leopard 1's.De Duitsers zenden er ongeveer 20 per maand,opgewerkt naar minstens 1A5 type,die blijkbaar nogal gemodificeerd worden...

We herinneren ons de bijna kluchtfilm verleden jaar waarbij,het is het onderwerp van dit draadje,mag blijken dat het type tank waarin je zit qua militaire bruikbaarheid maar amper meer verschilt....hoogstens qua overlevingskansen voor de bemanning....maar kapot MOET hij .....


Same voor die oude Leo 1's....Zwak bepantserd (niet bestand tegen enigerlei "Soviet" projectiel),maar ZEER snel en ZEER wendbaar en zelfs met de oude richtapparatuur was/is dat 105 kanon echt wel een "dead shot"....Een zeer mobiele sluipschutter dus.....


Verleden week begonnen foto's op te duiken van zwaar gemodificeerde leo 1's (onduidelijk of de finale modificatie door de UKR's of door de Moffen gedaan was trouwens)...

Aanzienlijke uitbreidingen van de bepantseringen op de zijkanten van toren en carosserie......skirts die de naden en overgangen tussen toren en carosserie verzachten(zoals de Russen en de Ukies ook doen op hun T-tanks) en bovenop de toren een soort verschuifbare kippenhok-construktie ,de enige bekende goedkope en enigszins functionele afweer tegen drones...

Maar zoals alle tanks,Russische en Westerse,is er weing of niks te doen tegen top-attack missiles....We hebben al geleerd dat zelfs "cope cages" amper werken tegen die dingen met hun multi-head-oorlogskoppen...Ook de Amerikaanse Abrams is er zeer kwetsbaar voor want fundamenteel ontworpen nog in een tijd dat die top-attack munities waarbij DOELBEWUST zo geschoten wordt op tanks, niet eens bestonden.

tevens is het vuurleidingssyeteem nu ongeveer gelijk aan de Leo II,en wordt ook electronische drone stoorapparatuur aangebracht....


Maar ,inderdaad,er is tegen de goeie oude mijn nog steeds niks te doen...(daarom dat de Belgen geen mijnen gebruiken,stel je voor dat onze strijdkrachten een EFFECTIEf wapen zouden hebben hé )


Maar nu de vraag.....wat gaan de Ukies gaan uitrichten met die modernere Leo I's??? want we horen er weinig van..

De exemplaren die wel nog in frontdienst dienst zijn doen als al de andere tanks....ze spelen voor sluipschutter van tussen de bosjes....En door hiun lager profiel zijn T64's en T72's eigenlijk beter geschikt daarvoor....
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 21 september 2024 om 15:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2024, 18:36   #85
brother paul
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.543
Standaard

ik denk dat de bradleys mog het best presteren in the field..
ook type sluipschutter die elke tegenstander in de vernieling krijgt

https://www.google.com/url?sa=t&sour...TBcMdxD1dpIzi6

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 september 2024 om 18:38.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2024, 12:04   #86
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen zijn ze in Australie tot in de hoogste regionen aan het bediscussieren om Abrams tanks uit de reserve ter beschikking te stellen van Oekraine (dat zijn theoretisch 59 stuks)....Dat zijn dan wel niet-geupdate modellen....
En telt de Oekrainse tankvloot al ongeveer 200 Leopard 1's.De Duitsers zenden er ongeveer 20 per maand,opgewerkt naar minstens 1A5 type,die blijkbaar nogal gemodificeerd worden...
We herinneren ons de bijna kluchtfilm verleden jaar waarbij,het is het onderwerp van dit draadje,mag blijken dat het type tank waarin je zit qua militaire bruikbaarheid maar amper meer verschilt....hoogstens qua overlevingskansen voor de bemanning....maar kapot MOET hij .....
Same voor die oude Leo 1's....Zwak bepantserd (niet bestand tegen enigerlei "Soviet" projectiel),maar ZEER snel en ZEER wendbaar en zelfs met de oude richtapparatuur was/is dat 105 kanon echt wel een "dead shot"....Een zeer mobiele sluipschutter dus.....
Verleden week begonnen foto's op te duiken van zwaar gemodificeerde leo 1's (onduidelijk of de finale modificatie door de UKR's of door de Moffen gedaan was trouwens)...
Aanzienlijke uitbreidingen van de bepantseringen op de zijkanten van toren en carosserie......skirts die de naden en overgangen tussen toren en carosserie verzachten(zoals de Russen en de Ukies ook doen op hun T-tanks) en bovenop de toren een soort verschuifbare kippenhok-construktie ,de enige bekende goedkope en enigszins functionele afweer tegen drones...
Maar zoals alle tanks,Russische en Westerse,is er weing of niks te doen tegen top-attack missiles....We hebben al geleerd dat zelfs "cope cages" amper werken tegen die dingen met hun multi-head-oorlogskoppen...Ook de Amerikaanse Abrams is er zeer kwetsbaar voor want fundamenteel ontworpen nog in een tijd dat die top-attack munities waarbij DOELBEWUST zo geschoten wordt op tanks, niet eens bestonden.
tevens is het vuurleidingssyeteem nu ongeveer gelijk aan de Leo II,en wordt ook electronische drone stoorapparatuur aangebracht....
Maar ,inderdaad,er is tegen de goeie oude mijn nog steeds niks te doen...(daarom dat de Belgen geen mijnen gebruiken,stel je voor dat onze strijdkrachten een EFFECTIEf wapen zouden hebben hé )
Maar nu de vraag.....wat gaan de Ukies gaan uitrichten met die modernere Leo I's??? want we horen er weinig van..
De exemplaren die wel nog in frontdienst dienst zijn doen als al de andere tanks....ze spelen voor sluipschutter van tussen de bosjes....En door hiun lager profiel zijn T64's en T72's eigenlijk beter geschikt daarvoor....
Nochtans werd de eerste zo "geupgrade" (reactieve pantserblokken/tegels en antidrone kooi) M1A1 Abrams in Kursk door infanterie met ne draadgeleide antitankraket gelanceerd vanop ne driepikkel afgeknald. Flanktreffer. Geen drones vandoen.
Oe legde gij da uit menier kelt?

Als IK zou pogen, zou ik zeggen dat die reactieve blokken door reeds eerdere treffers werden passief gemaakt, en niet vervangen geweest.
Of gewoon, dat de tandem lading en constructie lading van de antitankraket door zowel reactieve als basis pantser heen smolt.

Net zo (gestuurde) artilleriegranaten, raketten die onder een hoge hoek inslaan. Tanks die op een mijn rijden da ligt nie aan de tank, da ligt aan de dommigheid of gebrek aan Goesting van de bemanning, of slechte job van ondersteunende eenheden.
Bvb die eerste foto na de start van het Groooote LenteZomerHerfstoffensief van 2023 door de Oekrainse Armee, ne paar Leopard 2's en ne bunch Bradleys met wat hoeken en kanten af en zwarte plekken.
1 van de Leopards was ne mijnenveegversie, en het erop gemonteerde ding voor dat doel was ervan geblazen. GOE BEZIG!
Al bij al echter, weinig schade.
Alle luiken stonden open.
1 2 3
rikke tikke tik
ra ra ra
wie bennek kik
is er imand die nou weet
hoe
ik
heet
?

Valerie met weinig Goesting om voor Zelenski te skien!

Just ventje!
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be