Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2022, 08:15   #81
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.667
Standaard

Lees ik de titel als :
De viezeriken komen er aan, cd&v wordt Vlaamsgezind..

Het schermpje op mijn foon is toch wat klein blijkbaar
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 08:18   #82
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ach u noemt mij wat u wil.
Ik ben hier al voor groensel versleten, zelfs voor Vlaams belanger...als u vindt dat ik Belgicist ben, dan moet u dat vooral maar doen.

Het is een feit dat ik de demografische evolutie niet wil bevechten. Die is toch niet tegen te houden.

Over die EU bent u totaal verkeerd. Met onze klieks en onze klaks eruit. Het zou een veel te gevaarlijk precedent scheppen en de doos van Pandora opengooien. Idioten in Catalonië, Corsica, Baskenland,...zouden de EU dan verder ondermijnen. Neen, dat zal überhaupt niet doorgaan. Daarvoor staan landen als Spanje en Frankrijk te sterk in de EU. Gesteund door Italië en Duitsland.

Neen, maak u niets wijs, Vlaanderen onafhankelijk is Vlaanderen buiten de EU.
Of ik nu Belgicist ben of Blokker of Groensel.
De laatste strohalm van de Belgicisten om de Vlaamse onafhankelijkheid tegen te houden.


"Sidder en beef bange Vlaming want ze gaan U uit de EU gooien ,als je
onafhankelijk wil worden"


Als je ziet hoe dikwijls de Hongaren en de Polen al uit de EU gingen gegooid worden en je weet nu dat zij er nog altijd inzitten ,kan je zelf wel bedenken dat dit een loos dreigement is.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 08:19   #83
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Hangt er maar vanaf wat men met Vlaamsgezindheid bedoelt.
Ik voel mij wel Vlaamsgezind, maar dat betekent niet dat er hier leeuwenvlaggen hangen, of dat ik ga erop aandringen dat onze taal 'Vlaams' is.
Het betekent ook niet dat ik andere talen haat, en overal ter wereld probeer Nederlands te praten, ook al begrijpen ze mij niet.
Het betekent wel dat ik denk dat Vlaanderen er beter vanaf zou zijn om niet in dat Belgische keurslijf te zitten, en dat het mij stoort hoe weinig Franstaligen onze taal spreken, en solidariteit altijd van één kant komt.
België is uitgeleefd.
2
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 08:24   #84
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
We zijn nu zeker dat er vervroegde verkiezingen aankomen.

De CD&V lanceert in de persoon van Sammy Madhi een Vlaamsgezind idee.

Na de verkiezingen zal de CD&V dit voorstel zoals gewoonlijk

"met spijt in het hart en voor de allerlaatste keer" laten vallen.

"Pour Sammy Mahdi (CD&V), il est «scandaleux» que l’apprentissage du néerlandais ne soit pas obligatoire en Wallonie."

https://www.moustique.be/actu/enseig...llonnes-237377
Het verhaal van extreemrechts gaat ver terug.

De vlaamse onafhankelijkheid is door extreemrechts onherroepelijk besmeurd.

Extreemrechts hielpen onder andere ook vlaams-sprekende politieke tegenstanders op transport zetten richting vernietigingskampen.

Dat heeft gene ene zak met een onafhankelijke vlaanderen te maken, eerder met ontegensprekelijke misdaden tegen de menselijkheid.

Dat is waar extreemrechts voor staat.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 10:52   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het verhaal van extreemrechts gaat ver terug.
Ja? Maar over vandaag, niets?

Citaat:
De vlaamse onafhankelijkheid is door extreemrechts onherroepelijk besmeurd.
Enkel in uw hoofd.

Citaat:
Extreemrechts hielpen onder andere ook vlaams-sprekende politieke tegenstanders op transport zetten richting vernietigingskampen.
De Belgische politie? Die hebben inderdaad hun best gedaan, ga anders maar eens kijken in de Dossin kazerne.
De Waalse SS? Ja, die hebben onder de Belgische vlag ook meer dan hun steentje bijgedragen, dus best als Waal, niet naar de Vlaming wijzen.



Citaat:
Dat heeft gene ene zak met een onafhankelijke vlaanderen te maken, eerder met ontegensprekelijke misdaden tegen de menselijkheid.
Ah, u bent rechter ook nu?

Citaat:
Dat is waar extreemrechts voor staat.
Stond. Want iedereen die die dingen als volwassene heeft meegemaakt is dood van ouderdom.

Dus ja, Henri, niks over vandaag?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 11:23   #86
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Dus met die hele verfransingspolitiek in de 19e eeuw heeft u geen moeite?
We zijn in 2022. Niet meer in de 19de eeuw.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 11:52   #87
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Neen natuurlijk niet
Zoals de kaarten nu liggen gaat de EU nooit een onafhankelijk Vlaanderen erkennen. Wat katastrofaal zou zijn voor Vlaanderen en de Vlaming.
Dus wie het goed voor heeft met die Vlaming en Vlaanderen bergt dat idioot domme idee van onafhankelijkheid onmiddellijk op in de -80 diepvries
2
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 13:22   #88
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
We zijn nu zeker dat er vervroegde verkiezingen aankomen.

De CD&V lanceert in de persoon van Sammy Madhi een Vlaamsgezind idee.

Na de verkiezingen zal de CD&V dit voorstel zoals gewoonlijk

"met spijt in het hart en voor de allerlaatste keer" laten vallen.

"Pour Sammy Mahdi (CD&V), il est «scandaleux» que l’apprentissage du néerlandais ne soit pas obligatoire en Wallonie."

https://www.moustique.be/actu/enseig...llonnes-237377
Het is helemaal niet aan de orde. Hoe kan u komen met iets dat helemaal niet aan de orde is?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 13:28   #89
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Dus kort samengevat: u heeft helemaal niets met de taal en cultuur van uw voorouders. Het had wat u betreft wel plaats mogen maken voor de Franse of Duitse taal/cultuur.

Snapt u dat anderen u misschien een verrader zullen vinden?
Het is helemaal niet belangrijk te weten wat de anderen vinden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 13:45   #90
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Volgens mij bent U dus een Belgicist,die de status quo en de verdere

verfransing van de Vlaamse Rand in het Belgisch Staatsbestel

verkiest boven de Vlaamse onafhankelijkheid.

De voortdurende verfransing van onze hoofdstad en de Vlaamse Rand ,dat is wat catastrofaal is. voor de Vlamingen .

En wees gerust de EU zal nooit een nettobetalers ,als Vlaanderen ,uit de EU gooien.
We zitten er in en we blijven er in,ook na onze onafhankelijkheid.
Er komt helemaal geen onafhankelijkheid.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 13:52   #91
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
We zijn in 2022. Niet meer in de 19de eeuw.
De verfransing van de Vlaamse Rand gaat onverminderd voort.Ook nu In 2022.

Nu spreekt de bemanning van de MUG in Dilbeek al geen Nederlands meer

en moeten we onze bestelling in het Frans opgeven bij de bakker in Tervuren.

Het is al ver gekomen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 13:53   #92
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Er komt helemaal geen onafhankelijkheid.
Er staat U nog een grote verrassing te wachten.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 14:05   #93
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ach u noemt mij wat u wil.
Ik ben hier al voor groensel versleten, zelfs voor Vlaams belanger...als u vindt dat ik Belgicist ben, dan moet u dat vooral maar doen.

Het is een feit dat ik de demografische evolutie niet wil bevechten. Die is toch niet tegen te houden.

Over die EU bent u totaal verkeerd. Met onze klieks en onze klaks eruit. Het zou een veel te gevaarlijk precedent scheppen en de doos van Pandora opengooien. Idioten in Catalonië, Corsica, Baskenland,...zouden de EU dan verder ondermijnen. Neen, dat zal überhaupt niet doorgaan. Daarvoor staan landen als Spanje en Frankrijk te sterk in de EU. Gesteund door Italië en Duitsland.

Neen, maak u niets wijs, Vlaanderen onafhankelijk is Vlaanderen buiten de EU.
Of ik nu Belgicist ben of Blokker of Groensel.
Uw vergelijkingen zijn krakkemikkig. Catalonië, Baskenland, Corsica vertegenwoordigen binnen respectievelijk Spanje en Frankrijk kleine minderheden. Vlaanderen daarentegen is niet alleen demografisch maar nog veel meer economisch de dominerende factor in deze staat. Als Vlaanderen beslist dat het een einde wil maken met dit België/Belgique dan zal het zo zijn. De EU
mag daar dan wel een mening over hebben, maar het gaat hier niet om een Vlexit. Ik zou nog wel eens willen zien dat andere landen of instellingen ons zouden kunnen dwingen om in de Belgische dwangbuis te blijven zitten als er een meerderheid van de Vlamingen anders zou over beslissen. En dan kunnen we nog steeds ervoor kiezen om al of niet een confederatie te vormen met Nederland.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 14:23   #94
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw vergelijkingen zijn krakkemikkig. Catalonië, Baskenland, Corsica vertegenwoordigen binnen respectievelijk Spanje en Frankrijk kleine minderheden. Vlaanderen daarentegen is niet alleen demografisch maar nog veel meer economisch de dominerende factor in deze staat. Als Vlaanderen beslist dat het een einde wil maken met dit België/Belgique dan zal het zo zijn. De EU
mag daar dan wel een mening over hebben, maar het gaat hier niet om een Vlexit. Ik zou nog wel eens willen zien dat andere landen of instellingen ons zouden kunnen dwingen om in de Belgische dwangbuis te blijven zitten als er een meerderheid van de Vlamingen anders zou over beslissen. En dan kunnen we nog steeds ervoor kiezen om al of niet een confederatie te vormen met Nederland.

Jullie spreken elkaar niet tegen : hij wijst erop dat Vlaamse onafhankelijkheid de facto wil zeggen : buiten de EU. En dat is juist.
De EU kan en zal niet tussenkomen in de beslissing tot secessie binnen een deelstaat. Dat is haar bevoegdheid niet. Erkenning van landen (ook nieuwe) is een bilateraal proces van staat tot staat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 14:28   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jullie spreken elkaar niet tegen : hij wijst erop dat Vlaamse onafhankelijkheid de facto wil zeggen : buiten de EU. En dat is juist.
De EU kan en zal niet tussenkomen in de beslissing tot secessie binnen een deelstaat. Dat is haar bevoegdheid niet. Erkenning van landen (ook nieuwe) is een bilateraal proces van staat tot staat.
We kunnen het alleen maar hopen, uit de EU.

Kwatongen beweren ook uit de Navo, dat zou zeer dom zijn vanwege de Nato.

Want de enige optie die Vlaanderen dan nog heeft is vriendschappelijke betrekkingen aanknopen met Rusland. Dan ligt een deel van de Russische oorlogsvloot voor de kust van Zeebrugge. Om Vlaanderen te beschermen tegen de Nato.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 14:37   #96
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jullie spreken elkaar niet tegen : hij wijst erop dat Vlaamse onafhankelijkheid de facto wil zeggen : buiten de EU. En dat is juist.
De EU kan en zal niet tussenkomen in de beslissing tot secessie binnen een deelstaat. Dat is haar bevoegdheid niet. Erkenning van landen (ook nieuwe) is een bilateraal proces van staat tot staat.
Als ze Oekraïne in de EU gaan nemen,

zou het wel eens veiliger buiten de EU kunnen zijn .


Onze handel met Engeland ,Zwitserland ,Noorwegen, de VS ,Canada, Australië,Brazilië, Indië en China zal er zeker niet onder lijden.


Maar ik zie het niet gebeuren dat de EU een nettobetaler aan de deur zal zetten.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 15:05   #97
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het verhaal van extreemrechts gaat ver terug.

De vlaamse onafhankelijkheid is door extreemrechts onherroepelijk besmeurd.

Extreemrechts hielpen onder andere ook vlaams-sprekende politieke tegenstanders op transport zetten richting vernietigingskampen.

Dat heeft gene ene zak met een onafhankelijke vlaanderen te maken, eerder met ontegensprekelijke misdaden tegen de menselijkheid.

Dat is waar extreemrechts voor staat.
Jazeker, er werd in Vlaanderen, net als in Wallonië, door een aantal mensen gecollaboreerd. Maar “collaboratie” was geen homogeen begrip. U praat alsof de Vlaamse collaborateurs uitsluitend bezig waren met het opsporen van verzetslui en/of Joden om die aan de Gestapo en/of de SS over te leveren. Dat is een zéér valse voorstelling van zaken. Ik heb na de oorlog ettelijke verhalen gehoord over “zwarten” in ons dorp die ofwel korte tijd in de nor werden gedraaid of bij wie het meubilair werd gebruikt om op straat vuurtje te stoken en die volstrekt niet het pad van de verklikking waren opgegaan. Het waren dikwijls mensen die ofwel gewerkt hadden in opdracht van de Duitsers en taken hadden uitgeoefend zoals tellingen gaan uitoefenen om de voedselvoorraden te controleren, ook in opdracht van de Duitsers meegaan met visserijschepen om te verifiëren of wel degelijk alle aan land gebrachte vis werd afgegeven aan de officiële distributiediensten. Nog anderen werden gearresteerd omdat ze zich hadden aangesloten bij een club die zich politiek aan de zijde van de bezetter had geschaard (VNV). En uiteindelijk waren er ook nog zelfstandigen en vaklui die karwijtjes of leveringen hadden uitgevoerd voor rekening de “Moffen”. Ok hoor, allemaal “fout”. Maar dat was hier niet erger dan in veel andere door de Nazi’s bezette landen. A propos, bij onze zuiderburen La France was het eigenlijk nog veel pijnlijker. Daar werden in “la Zone Libre”veel Fransen (Joodse en andere) gearresteerd door “les Milices” (Franse politiedienst tijdens het Vichy-regime van le Maréchal Pétain) en vlotjes uitgeleverd aan de Duitsers.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 15:07   #98
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De laatste strohalm van de Belgicisten om de Vlaamse onafhankelijkheid tegen te houden.


"Sidder en beef bange Vlaming want ze gaan U uit de EU gooien ,als je
onafhankelijk wil worden"


Als je ziet hoe dikwijls de Hongaren en de Polen al uit de EU gingen gegooid worden en je weet nu dat zij er nog altijd inzitten ,kan je zelf wel bedenken dat dit een loos dreigement is.
Als je zelf uit een lidstaat van de EU stapt, stap je uiteraard uit de EU. Dat is nogal evident.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 15:11   #99
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jullie spreken elkaar niet tegen : hij wijst erop dat Vlaamse onafhankelijkheid de facto wil zeggen : buiten de EU. En dat is juist.
De EU kan en zal niet tussenkomen in de beslissing tot secessie binnen een deelstaat. Dat is haar bevoegdheid niet. Erkenning van landen (ook nieuwe) is een bilateraal proces van staat tot staat.
Ik zie de EU niet zomaar een autonoom Vlaanderen eruit gooien. Het zou mij verbazen dat in het EU-verdrag die macht zomaar aan haar werd toegekend. Maar kijk, geen probleem hoor, als dat werkelijk zo zou zijn dan gaan we met Nederland overleggen tot het vormen van een Confederatie.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 15:19   #100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik zie de EU niet zomaar een autonoom Vlaanderen eruit gooien. Het zou mij verbazen dat in het EU-verdrag die macht zomaar aan haar werd toegekend. Maar kijk, geen probleem hoor, als dat werkelijk zo zou zijn dan gaan we met Nederland overleggen tot het vormen van een Confederatie.
Quercus, jij weet wel beter... Deze discussie is met de nodige onderbouw reeds in detail uitgewerkt ten tijde van de catalaanse en schotse fratsen. De De regeringsleiders zowel als de europese commissie was éénduidig : een nieuwe lidstaat die ontstaat na secessie is géén EU lid en mag zijn kandidatuur indienen volgens de vigerende procedure om lid te kunnen worden. Dus, minimaal twee jaar procedures en unanimiteit is vereist om toegelaten te kunnen worden. En dat kan pas starten nadat alle 27 lidstaten die nieuwe staat bilateraal erkenden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be