Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2014, 17:09   #81
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze steken er sociale woonwijken mee vol.
Ik heb dat altijd al een merkwaardige hobby gevonden.
Als jij straks pech hebt, is er wel geen woonst voor jou.
Dat is allemaal voor onze pensioentjes, aldus de VLD.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 19:09   #82
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Wat weet jij nu van die gast ? Enkel afgaande op zijn groot bakkes en zijn foto kan jij zeggen dat die goed zou zijn voor dit soort werk ? Straf van u zeg !
Magazijnier kan ik zelfs zonder taal aan iemand met goede wil aanleren. Evenals clarckist, ge legt dat uit, geeft tijd en ziet of het er in zit. Alsof iedere job ervaring vereist he. Aan zijn vorige tewerkstelling te zien heeft hij ervaring en rijbewijs B. Is dat niet voldoende voor soortgelijke jobs? Maarja ik zal er niets van weten.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 22:09   #83
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Magazijnier kan ik zelfs zonder taal aan iemand met goede wil aanleren. Evenals clarckist, ge legt dat uit, geeft tijd en ziet of het er in zit. Alsof iedere job ervaring vereist he. Aan zijn vorige tewerkstelling te zien heeft hij ervaring en rijbewijs B. Is dat niet voldoende voor soortgelijke jobs? Maarja ik zal er niets van weten.
Wanneer Omar zich wat meer als een Jan zou gedragen zie ik niet in wat het probleem zou zijn. De doorsnee Omar heeft, zoals boven reeds aangegeven, een enorm kort lontje, wil eigenlijk gewoonweg zijn zinnetje doen en eist - met nadruk op eisen - steevast (religieuze) uitzonderingsmaatregelen. Tijdens de Ramadan kan je er geen lor mee aanvangen (ofwel "moe", ofwel "indigestie") met werkverzuim als gevolg, en in de zomer ben je ze gegarandeerd 1 maand kwijt (en ter plaatse in het heimweeland worden ze dan nog eens "ziek" zodat je ze van de hele zomer niet meer ziet). Van vrouwen nemen ze geen orders aan en wanneer je ze op fouten of karottentrekkerij wijst ben je uiteraard een "racist", om nog maar te zwijgen dat hun situatie - ze bulken van zelfmedelijden - altijd de fout van iemand anders is, wat dan ook het onwettig afwezig zijn en het steeds te laat komen moet goedpraten. Na enkele jaren ervaring met deze sjarels blijkt dit soort gedrag steeds, op enkele uitzonderingen na, de regel te zijn. Ik zie ze dan ook liever niet meer in het bedrijf komen. Gelukkig dat het nog steeds mogelijk is om, na ettelijke keren onwettig afwezig geweest te zijn, dat soort kereltjes de deur te wijzen. Daar kan zelfs de vakbond niets aan veranderen.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 23:18   #84
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Hij reageert wel wat verbaal-agressief maar hij voelt zich wel terecht benadeeld. Hij zoekt toch actief naar werk, wat we niet van iedereen kunnen zeggen. De uitzendkantoor biedt hem gewoon vaak geen eerlijke kans. Moet hij dan keer op keer benadeeld worden omdat een bep.gemeenschap een negatief imago heeft?

Zijn grote frustratie is dat identieke sollicitatiemails door meerdere interimkantoren enkel en alleen worden beantwoord als hij een Vlaamse naam gebruikt. De rest op het cv (adres, werkervaring, kwalificaties) is identiek hetzelfde.

Er zijn inderdaad veel sollicitanten (zowel allochtonen als autochtonen) die geen antwoord krijgen, en veel mensen leggen zich daar bij neer. Maar die kerel zijn grote (terechte) ergernis is dat hij enkel antwoord krijgt wanneer hij een Vlaamse naam gebruikt. Hij wordt inderdaad systematisch benadeeld door de uitzendsector, wellicht meerdere keren in een korte tijdsperiode.

Hij heeft zijn vorige job opgezegd omdat hij dit moeizaam kon combineren met amateurvoetbal. Hij deed ploegenwerk, wat vaak gepaard gaat met een shiftensysteem. Ik kan me wel voorstellen dat dit moeilijk te combineren valt met voetbaltrainingsschema.
Ochgottekes, moet ik nu een traantje wegpinken of zo? Als die man echt zijn prioriteiten had weten te stellen, dan zou hij werk boven zijn hobbieke stellen. Dat heeft hij dus niet gedaan. Zoiets moest ik eens proberen! Ik zou mijn hobby in de tekenacademie ook niet laten prioriteren over mijn job, hoor! Wie will dollen, kan dat, maar zal daarbij keuzes moeten maken. Zo simpel is het.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 23:20   #85
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Mensen die een ideologie volgen die bol staat van opdrachten tot moorden en geweld en terreur moeten volgens U dus de voorkeur krijgen?
Multiculturele verrijking noemen de (s)linksen dat, Anciaux op kop.

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 maart 2014 om 23:20.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 23:50   #86
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Wanneer Omar zich wat meer als een Jan zou gedragen zie ik niet in wat het probleem zou zijn. De doorsnee Omar heeft, zoals boven reeds aangegeven, een enorm kort lontje, wil eigenlijk gewoonweg zijn zinnetje doen en eist - met nadruk op eisen - steevast (religieuze) uitzonderingsmaatregelen. Tijdens de Ramadan kan je er geen lor mee aanvangen (ofwel "moe", ofwel "indigestie") met werkverzuim als gevolg, en in de zomer ben je ze gegarandeerd 1 maand kwijt (en ter plaatse in het heimweeland worden ze dan nog eens "ziek" zodat je ze van de hele zomer niet meer ziet). Van vrouwen nemen ze geen orders aan en wanneer je ze op fouten of karottentrekkerij wijst ben je uiteraard een "racist", om nog maar te zwijgen dat hun situatie - ze bulken van zelfmedelijden - altijd de fout van iemand anders is, wat dan ook het onwettig afwezig zijn en het steeds te laat komen moet goedpraten. Na enkele jaren ervaring met deze sjarels blijkt dit soort gedrag steeds, op enkele uitzonderingen na, de regel te zijn. Ik zie ze dan ook liever niet meer in het bedrijf komen. Gelukkig dat het nog steeds mogelijk is om, na ettelijke keren onwettig afwezig geweest te zijn, dat soort kereltjes de deur te wijzen. Daar kan zelfs de vakbond niets aan veranderen.
Ik vind uw stelling heel veralgemenend. Maar ik zal ze voor U even volgen.
Wat stelt U dan voor? Ze gewoon voor hun dop te behouden wekelijks te laten solliciteren? En voor hun bewijske van sollicitatie op te halen, mogen ze dan Jan als naam opgeven?
Laat Omar toch werken voor ons beloofde pensioen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 00:08   #87
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Hij heeft zijn vorige job opgezegd omdat hij dit moeizaam kon combineren met amateurvoetbal. Hij deed ploegenwerk, wat vaak gepaard gaat met een shiftensysteem. Ik kan me wel voorstellen dat dit moeilijk te combineren valt met voetbaltrainingsschema.
Een mens moet keuzes maken. En als je in tijden van crisis en werkloosheid nog altijd je hobby's belangrijker acht dan je job dan mag je daar ook de gevolgen van dragen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 00:14   #88
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een mens moet keuzes maken. En als je in tijden van crisis en werkloosheid nog altijd je hobby's belangrijker acht dan je job dan mag je daar ook de gevolgen van dragen.
Ahzooo! De arbeider moet opdraaien voor de gevolgen van de crisis?
En dan nog is voor Belfius? Voor wat nog?
Waarom knielt ge niet voorover en laat ge u met nen voorbindpenis van een halve meter pakken door de lui die over onze centen gaan?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 00:14   #89
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Marokkanen staan er nu eenmaal om bekend dat ze "lange vingers" hebben...

Het probleem ligt niet bij de mensen die niet willen bestolen worden, maar bij de Marokkanen zelf.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 00:34   #90
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een mens moet keuzes maken. En als je in tijden van crisis en werkloosheid nog altijd je hobby's belangrijker acht dan je job dan mag je daar ook de gevolgen van dragen.
Zo is dat !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 00:46   #91
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ahzooo! De arbeider moet opdraaien voor de gevolgen van de crisis?
Deze werkloze allochtoon moet opdragen voor de gevolgen van z'n keuzes. En hij heeft net zoveel schuld aan de crisis als de rest van de mensen, dus waarom zou hij daar niet op aangesproken mogen worden?

Citaat:
Waarom knielt ge niet voorover en laat ge u met nen voorbindpenis van een halve meter pakken door de lui die over onze centen gaan?
Ik ben hier niet degene die zit te janken omdat ik geen job kan vinden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 02:08   #92
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ahzooo! De arbeider moet opdraaien voor de gevolgen van de crisis?
En dan nog is voor Belfius? Voor wat nog?
Waarom knielt ge niet voorover en laat ge u met nen voorbindpenis van een halve meter pakken door de lui die over onze centen gaan?
Zeg dat tegen uw Omar. Misschien een job voor hem ? Of voor jou ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 04:53   #93
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik vind uw stelling heel veralgemenend. Maar ik zal ze voor U even volgen.
Wat stelt U dan voor? Ze gewoon voor hun dop te behouden wekelijks te laten solliciteren? En voor hun bewijske van sollicitatie op te halen, mogen ze dan Jan als naam opgeven?
Laat Omar toch werken voor ons beloofde pensioen.
Gij hebt totaal geen idee waar gij over bezig zijt. Really.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 05:58   #94
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik vind uw stelling heel veralgemenend. Maar ik zal ze voor U even volgen.
Wat stelt U dan voor? Ze gewoon voor hun dop te behouden wekelijks te laten solliciteren? En voor hun bewijske van sollicitatie op te halen, mogen ze dan Jan als naam opgeven?
Laat Omar toch werken voor ons beloofde pensioen.
Dat is altijd de dooddoener van links. Je mag niet veralgemenen.
Maar zo werkt het niet in de praktijk.
Als een werkgever al 6 "Omar's" heeft gehad , die er hun gat aan vegen, heeft hij er zijn buik van vol en wordt de 7-de "Omar" niet meer aangeworven en neemt hij Jan, want met de vorige 6 "Jannen" heeft hij geen miserie gehad.
Op een gegeven moment is een werkgever niet langer meer bereid om zijn tijd nog te verschijten aan de aanwerving van een nieuwe "Omar"
Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling , nietwaar ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 08:53   #95
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Gij hebt totaal geen idee waar gij over bezig zijt. Really.
Ik weet niet. Telt mijn ervaring dan niet op de arbeidsmarkt?
Zoals ik al zei: er is een grote kloof tussen jongeren en matuurdere mensen die al een vrouwtje, huisje, tuintje en kindjes hebben.
An sich schelen wij op dat vlak quasi niets met de moslims. We werken allemaal om de boterham thuis op tafel te leggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zeg dat tegen uw Omar. Misschien een job voor hem ? Of voor jou ?
Omar gaat toch voor mijn pensioen werken? Dus geef hem snel een job!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Deze werkloze allochtoon moet opdragen voor de gevolgen van z'n keuzes. En hij heeft net zoveel schuld aan de crisis als de rest van de mensen, dus waarom zou hij daar niet op aangesproken mogen worden?
Ik ben hier niet degene die zit te janken omdat ik geen job kan vinden.
Welke schuld hebben de mensen dan aan de crisis Savatage?
Jobs genoeg, ik denk niet dat iemand snel gaat janken als ze niets vinden.
Maar ik kan best begrijpen dat velen hun betaalde rust nemen na het buitenspel zetten van onze rechten. Dat ze hun zwaard van damascus zelf dragen en hun beloftes nakomen!



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is altijd de dooddoener van links. Je mag niet veralgemenen.
Maar zo werkt het niet in de praktijk.
Als een werkgever al 6 "Omar's" heeft gehad , die er hun gat aan vegen, heeft hij er zijn buik van vol en wordt de 7-de "Omar" niet meer aangeworven en neemt hij Jan, want met de vorige 6 "Jannen" heeft hij geen miserie gehad.
Op een gegeven moment is een werkgever niet langer meer bereid om zijn tijd nog te verschijten aan de aanwerving van een nieuwe "Omar"
Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling , nietwaar ?
Maar de staat heeft ze met beloftes tot in Tokio naar hier gehaald.
Nu moet de staat hare rommel opkuisen zonder achteraf uit de lucht komen te vallen. Creëer meer jobs. Want ons hadden ze beloofd dat niemand langer moest werken, werkkrachten genoeg. Maar nu laten ze iedereen langer werken en wijzen we de vinger naar Omar? Wijst de vinger eens naar de echte daders.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 08:57   #96
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ahzooo! De arbeider moet opdraaien voor de gevolgen van de crisis?
En dan nog is voor Belfius? Voor wat nog?
Voor de invoering van een legioen Omars die liever voetballen dan werken?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 09:34   #97
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik vind uw stelling heel veralgemenend. Maar ik zal ze voor U even volgen.
Wat stelt U dan voor? Ze gewoon voor hun dop te behouden wekelijks te laten solliciteren? En voor hun bewijske van sollicitatie op te halen, mogen ze dan Jan als naam opgeven?
Laat Omar toch werken voor ons beloofde pensioen.
Omar had werk maar hij heeft het laten staan voor voetbal!
Waarom wil hij dan klagen?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 10:00   #98
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Misschien zou Omar beter effectief zijn naam laten veranderen in 'Jan' als blijk van wil tot aanpassing en integratie, als blijk dat hij breekt met zijn roots van achterlijkheid en religieus fanatisme, als blijk dat hij Belg onder de Belgen wil zijn.
Als hij dan nog zijn agressie leert beheersen en kiest voor werk i.p.v. spel, dan zou hij wel eens heel snel aan een job kunnen geraken, en niet meer als een bruine calimero moeten snotteren hoezeer hij toch wel (terecht overigens) gediscrimineerd wordt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 23 maart 2014 om 10:00.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 10:29   #99
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Voor de invoering van een legioen Omars die liever voetballen dan werken?
Iedereen zou beter liever voetballen dan werken. Dat is goed voor de pijnappelklier Superstaaf. Wie zijn wij om iemand te verplichten in ploegen te werken? Al geef ik wel toe dat hij logischer gezien beter eerst ander werk had gevonden vooraleer ontslag te nemen.
Maar kom, dit is toch een fait divers he.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 10:37   #100
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Iedereen zou beter liever voetballen dan werken. Dat is goed voor de pijnappelklier Superstaaf. Wie zijn wij om iemand te verplichten in ploegen te werken?
Zeer juist.
Ik hou ook meer van plezier dan van werk.
Maar iedereen dient voldoende te werken om zijn eigen plezier te betalen zodat een ander niet hoeft op te draaien voor jouw plezier.
Voor eenieder die niet werkt moet een ander dubbel werken.
Iemand die niet werkt is in feite diegene die anderen verplicht om 'in ploegen te werken' niet alleen voor zichzelf maar ook voor wie enkel 'speelt'.
Je moet het echt eens van die kant bekijken.
Citaat:
Al geef ik wel toe dat hij logischer gezien beter eerst ander werk had gevonden vooraleer ontslag te nemen.
Maar kom, dit is toch een fait divers he.
Ik vrees dat het echt geen alleenstaand geval is.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be