Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Hans Verreyt (Vlaams Belang Jongeren) (forumsessie 28 juli t.e.m. 3 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Verreyt (Vlaams Belang Jongeren) (forumsessie 28 juli t.e.m. 3 aug) voorzitter Vlaams Belang Jongeren

 
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2008, 15:13   #81
Mbeya
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 606
Standaard

[quote=Fieseler;3604403]
Citaat:
Een moslimvrouw die haar kopvod niet aandoet wordt beschimpt, vernederd en mishandeld door haar omgeving in de door de sossen georganiseerde getto's...

...
tiens, hoe komt dat dan dat je regelmatig moslimas samen over straat ziet lopen waarvan er sommige wél en sommigen géén hoofddoek dragen, of moeders mét en dochters zonder (of omgekeerd), etc etc

sommige forumleden spreken over moslimas als "kopvodmiekes" Door wie worden ze beschimpt, zegt u?

wie de hoofddoek wil verbieden is even erg als wie hem wil verplichten
__________________
Putain putain c'est vachement bien
Nous sommes quand même tous des Européens!!!

Laatst gewijzigd door Mbeya : 2 augustus 2008 om 15:14.
Mbeya is offline  
Oud 3 augustus 2008, 14:24   #82
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Waarom blijven zovele anti-VB'ers toch steeds weer de dwaaste en meest achterhaalde vooroordelen jegens het VB herhalen?

Het VB wil helemaal NIET de vrouw aan de haard! Dat is nu al meer dan 15 jaar in talloze artikels, teksten, verklaringen zwart op wit weerlegd en toch blijven al die idioten er maar mee opdraven!




Lees eerst wat het VB publiceert, daarin zit echt wel voldoende om het VB op tegenstellingen en bochtenwerk te wijzen.
Mijn vriendin, komt uit een zeer links millieu, de mensen rondom haar (salon linksen) bepaalden haar idee over het VB toendertijd.
Tijdens onze eerst politieke discutie, vroeg ik haar, of ze al iets gelezen had dat door het Vlaams Blok toendertijd, gepubliceerd was. Antwoord, NEE dat gooi ik direct in de prullenmand.
Mijn volgende vraag waarom. Antwoord, ik gooi zo een vuiligheid direct weg.
Volgende vraag hoe omt u aan uw infotmatie over het VB. Antwoord, via vrienden en kennisen (linkse bende).
Toen ik haar aanrade de webstek te bezoeken van het VB en eens iets te lezen, en zelf haar mening te vormen, deed ze dat.
Nu 8 jaar later is ze een fervent aanhanger van het VB.
Haar linkse vrienden spreken niet meer tegen haar, alhoewel ze nog steeds de zelfde persoon is, haar broer en zus hebben we al 8 jaar niet meer gezien en ga zo maar verder.
Gewoon een voorbeeldje van verdraagzaamheid van links.
Aan de poco's hier lees eens iets anders dan blockwatch ofzo, lees de werkelijkheid en leer.
Hoomer is offline  
Oud 3 augustus 2008, 15:21   #83
Mbeya
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 606
Standaard

@ hoomer,

tja, ik lees de boekskes van het VB in mijn brievenbus ook en juist daarom blijf ik anti- VB.

klein vb: onlangs stond er een artikel in over de allochtone hangjongeren aan het station van onze gemeente. Ik pendel dus kom daar élke dag, in het weekend ga ik ook regelmatig weg met de trein dus ik kom echt wel veel aan het station. Dit artikel was dus gewoon een pure leugen. Af en toe staan er aan het station wel eens 4 of 5 jongeren samen, allochtoon en autochtoon maar that's it hoor, geen last, niks. Artikel was dus pure leugen.
__________________
Putain putain c'est vachement bien
Nous sommes quand même tous des Européens!!!
Mbeya is offline  
Oud 3 augustus 2008, 15:25   #84
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
@ hoomer,

tja, ik lees de boekskes van het VB in mijn brievenbus ook en juist daarom blijf ik anti- VB.

klein vb: onlangs stond er een artikel in over de allochtone hangjongeren aan het station van onze gemeente. Ik pendel dus kom daar élke dag, in het weekend ga ik ook regelmatig weg met de trein dus ik kom echt wel veel aan het station. Dit artikel was dus gewoon een pure leugen. Af en toe staan er aan het station wel eens 4 of 5 jongeren samen, allochtoon en autochtoon maar that's it hoor, geen last, niks. Artikel was dus pure leugen.
Maar snap je dat nu niet? Er zijn genoeg plaatsen waar er WEL last mee is, dus om emotionele redenen kan dit station er nog wel bij...
Bhairav is offline  
Oud 3 augustus 2008, 16:04   #85
moser
Europees Commissaris
 
moser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 3.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
@ hoomer,

tja, ik lees de boekskes van het VB in mijn brievenbus ook en juist daarom blijf ik anti- VB.
Idem hier alhoewel nog erger dan. Hoe meer ik hun gedachten en hun logica's hoor of lees hoe misselijker ik ervan word. Fysiek dan. Het ergste is dat de meesten die daarvoor kiezen in geen honderd jaar kunnen of ooit zullen begrijpen dat je van dergelijke continue haatzaaierijen misselijk kunt worden. Zelfs als je ze het hen uitlegt bekijken ze je met van die blikken van : "hoezo? dat is toch niet zo erg?". Meestal zeggen ze dan hetzelfde als hoomer. En iedere keer ik dan nog wat VBlectuur bij de hand neem om toch zeker te zijn , dan blijkt dat het nog een gradatie erger was dan ik dacht. Sommige mensen verschillen gewoon gigantisch veel van elkaar. Veel heeft met empathie te maken. Sommige mensen kunnen enkel dingen zien of begrijpen vanuit de ik-of wij-visie. Een partij die dus een visie verkoopt waarin hun groep de te beklagen mensen zijn en de andere groep de boosdoener is , is dus ideaal voor dergelijke mensen wat onmiddelijk de populariteit van die partijen verklaart. Daar kun je weinig tegen doen behalve dat aantal en hun invloed zo klein mogelijk proberen te houden.

En ja ze zullen proberen van zichzelf het grote slachtoffer te maken en van degene die hen en vooral hun haat bestrijden de grote boosdoener. Dat is nu éénmaal hun specialiteit. Maar dat neem ik er graag bij .
moser is offline  
Oud 3 augustus 2008, 16:11   #86
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
@ hoomer,

tja, ik lees de boekskes van het VB in mijn brievenbus ook en juist daarom blijf ik anti- VB.

klein vb: onlangs stond er een artikel in over de allochtone hangjongeren aan het station van onze gemeente. Ik pendel dus kom daar élke dag, in het weekend ga ik ook regelmatig weg met de trein dus ik kom echt wel veel aan het station. Dit artikel was dus gewoon een pure leugen. Af en toe staan er aan het station wel eens 4 of 5 jongeren samen, allochtoon en autochtoon maar that's it hoor, geen last, niks. Artikel was dus pure leugen.

De propaganda die je in de bus krijgt is inhoudelijk zo goed als waardeloos. De programmateksten, grondbeginselen,... zijn in brochurevorm verkrijgbaar bij het VB. Die moet je eens lezen!
Pavolini is offline  
Oud 3 augustus 2008, 16:23   #87
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.120
Standaard

Het is zeer juist dat het ideologisch programma van NSA veel duidelijker, veel rechtlijniger en uitgebreider is dan die van het Vlaams Belang. Dit komt omdat de partij zijn eigenheid in het verleden teveel heeft opgeofferd om nieuwe kiezers aan te trekken. De partij wil teveel voor iedereen goedpraten. Nu de andere partijen zijn daarvan nog erger hoor. Misschien moet de partij zich ideologisch heroriënteren.

Het etisch conservatieve standpunt van het Vlaams Belang is wel goed en duidelijk, maar op sociaal-economisch vlak, op het vlak van milieuzorg, het vlak van internationale politiek mis ik een duidelijk programma.
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 3 augustus 2008, 16:27   #88
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is zeer juist dat het ideologisch programma van NSA veel duidelijker, veel rechtlijniger en uitgebreider is dan die van het Vlaams Belang. Dit komt omdat de partij zijn eigenheid in het verleden teveel heeft opgeofferd om nieuwe kiezers aan te trekken. De partij wil teveel voor iedereen goedpraten. Nu de andere partijen zijn daarvan nog erger hoor. Misschien moet de partij zich ideologisch heroriënteren.

Het etisch conservatieve standpunt van het Vlaams Belang is wel goed en duidelijk, maar op sociaal-economisch vlak, op het vlak van milieuzorg, het vlak van internationale politiek mis ik een duidelijk programma.
Inderdaad. Maar op ethisch vlak is het VB eveneens niet nationalistisch, wél religieus conservatief, namelijk katholiek geïnspireerd. Dit kan problemen geven om een nationalistische ethiek door te voeren. Bijvoorbeeld invoering van de doodstraf voor psychopaten die de volksgemeenschap ernstige schade toebrengen, euthanasie en / of abortus jegens vreemdelingen of volkshygiëne,...
Pavolini is offline  
Oud 3 augustus 2008, 16:36   #89
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
@ hoomer,

tja, ik lees de boekskes van het VB in mijn brievenbus ook en juist daarom blijf ik anti- VB.

klein vb: onlangs stond er een artikel in over de allochtone hangjongeren aan het station van onze gemeente. Ik pendel dus kom daar élke dag, in het weekend ga ik ook regelmatig weg met de trein dus ik kom echt wel veel aan het station. Dit artikel was dus gewoon een pure leugen. Af en toe staan er aan het station wel eens 4 of 5 jongeren samen, allochtoon en autochtoon maar that's it hoor, geen last, niks. Artikel was dus pure leugen.
Kijk hier bij men vriendin in de wijk wonen, familie Iranezen, die zoon speelt gewoon met de anderen, vader groet ons op straat met een vriendelijke knik, dan is er een Afrikaanse familie, kinderen zijn klein, maar gaan helaas niet naar kleutertuin (taalachterstand in lo ) man groet vriendelijk vrouw niet, dan zijn er nog een viertal gevallen Marocaanse vrouwen, die lachen met hallal, hoofddoeken enz. maar ze zijn wel uitgesloten bij de Marocaanse maatschappij, 1 ervan groet en komt buurten de drie anderen breken van pretentie en zijn van het type "hoer", deze heb ik een tijdje over de vloer gehad om op internet het adres van de gevangenis waar haar vriend zit te verkrijgen (deze is ondertussen in de gevangenis volledig geislamiseert. die drie zie ik hier niet meer eigelijk. Dan is er nog een oude Marocaan wiens huis leegstaat en in Maroco woont, hij komt één of tweemaal over van Maroco per jaar, hij trekt 1500€ invaliditeit omdat zijn invalide zoon bij hem inwoond (huis is onbewoond en er hangen geen gordijnen doorzicht tot in de tuin), een norse man die niemand een blik waardig gunt, zijn familie waarvan de vrouwen helemaal ingepakt zijn int zwart en overlopen van arrogantie komen zijn brievenbus leeghalen. Heb ooit een bankuittreksel van hem in handen gehad en er stond 200000€ op zijn rekening.

Thats it, totaal geen last van die mensen, waarom niet? Omdat ze in beperkte hoeveelheid hier leven tussen ons.
Maar ik, ikzelf ben van Mechelen, waar heelder wijken levensgevaarlijk zijn voor het witte ras, en s' avonds iedereen thuis zit, waar men moet aanbellen om een cafee binnen te raken, en waar het station na 21.00 uur levensgevaarlijk is.
Hoomer is offline  
Oud 3 augustus 2008, 16:55   #90
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Idem hier alhoewel nog erger dan. Hoe meer ik hun gedachten en hun logica's hoor of lees hoe misselijker ik ervan word. Fysiek dan. Het ergste is dat de meesten die daarvoor kiezen in geen honderd jaar kunnen of ooit zullen begrijpen dat je van dergelijke continue haatzaaierijen misselijk kunt worden. Zelfs als je ze het hen uitlegt bekijken ze je met van die blikken van : "hoezo? dat is toch niet zo erg?". Meestal zeggen ze dan hetzelfde als hoomer. En iedere keer ik dan nog wat VBlectuur bij de hand neem om toch zeker te zijn , dan blijkt dat het nog een gradatie erger was dan ik dacht. Sommige mensen verschillen gewoon gigantisch veel van elkaar. Veel heeft met empathie te maken. Sommige mensen kunnen enkel dingen zien of begrijpen vanuit de ik-of wij-visie. Een partij die dus een visie verkoopt waarin hun groep de te beklagen mensen zijn en de andere groep de boosdoener is , is dus ideaal voor dergelijke mensen wat onmiddelijk de populariteit van die partijen verklaart. Daar kun je weinig tegen doen behalve dat aantal en hun invloed zo klein mogelijk proberen te houden.

En ja ze zullen proberen van zichzelf het grote slachtoffer te maken en van degene die hen en vooral hun haat bestrijden de grote boosdoener. Dat is nu éénmaal hun specialiteit. Maar dat neem ik er graag bij .
Heb ik nu net dezelfde gevoelens over poco's
Hoomer is offline  
Oud 3 augustus 2008, 16:58   #91
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is zeer juist dat het ideologisch programma van NSA veel duidelijker, veel rechtlijniger en uitgebreider is dan die van het Vlaams Belang. Dit komt omdat de partij zijn eigenheid in het verleden teveel heeft opgeofferd om nieuwe kiezers aan te trekken. De partij wil teveel voor iedereen goedpraten. Nu de andere partijen zijn daarvan nog erger hoor. Misschien moet de partij zich ideologisch heroriënteren.

Het etisch conservatieve standpunt van het Vlaams Belang is wel goed en duidelijk, maar op sociaal-economisch vlak, op het vlak van milieuzorg, het vlak van internationale politiek mis ik een duidelijk programma.
Idd. toen ze op zeker gingen spelen, en mede door de wet op racisme zijn ze aan het zwalpen geraakt, rechtstreekse standpunten waren hun handelsmerk.
Nu zijn ze nog steeds rechtlijniger dan de anderen, maar de scherpe kantjes zijn eraf.
Hoomer is offline  
Oud 4 augustus 2008, 08:27   #92
Kenny_
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 februari 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Heb ik nu net dezelfde gevoelens over poco's
Als ik het vergelijk met de Franstalige propaganda die ik krijg ( ik woon in de rand ) , dan valt de propaganda van het Vlaams Belang heel goed mee.

Meestal bevat het gewoon verhalen en voorstellen , die helemaal niet slecht zijn. Meestal wel vrij lokale politiek.

Als je dan de Franstalige texten van bv UF leest , dat is gewoon haat tegenover Vlamingen. En daar word ik inderdaad niet goed van.

Maar ik neem aan dat dat per regio verschilt. En onze interpretatie verschilt ook waarschijnlijk.
Kenny_ is offline  
Oud 4 augustus 2008, 10:18   #93
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat als we nu eens helemaal niets zouden doen. Iedereen alle keus van de wereld.
Wat voor keuzevrijheid heeft iemand als het gedomineerd wordt door haar of zijn sociale omgeving. Als er jaarlijks miljarden reclame van bedrijven wordt gemaakt om je een bepaalde mening op te dringen.Als je opvoeding en de mensen die je ontmoet voornamelijk belangrijk zijn voor je ontwikkeling. Volledige individuele keuzevrijheid, het zijn gekken die daar nog in geloven. Nog nooit enige wetenschappelijke literatuur gelezen waarschijnlijk...
__________________
jamás será vencido is offline  
Oud 4 augustus 2008, 10:23   #94
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als die mannen worden gangraped, als hoer uitgescholden, mishandeld door hun vrouwen (quod non) als ze ze niet dragen? Zeer zeker.
Volgens mij haal je twee zaken uit elkaar:
1 een bepaald geloof
2 en groepsdruk

Vrouwen die als hoer worden uitgescholden, en mishndeld. Dat heeft meer te maken met de ongeschooldheid en primitieve denkwijze van bepaalde gelovigen...
__________________
jamás será vencido is offline  
Oud 4 augustus 2008, 10:26   #95
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Mijn vriendin, komt uit een zeer links millieu, de mensen rondom haar (salon linksen) bepaalden haar idee over het VB toendertijd.
Tijdens onze eerst politieke discutie, vroeg ik haar, of ze al iets gelezen had dat door het Vlaams Blok toendertijd, gepubliceerd was. Antwoord, NEE dat gooi ik direct in de prullenmand.
Mijn volgende vraag waarom. Antwoord, ik gooi zo een vuiligheid direct weg.
Volgende vraag hoe omt u aan uw infotmatie over het VB. Antwoord, via vrienden en kennisen (linkse bende).
Toen ik haar aanrade de webstek te bezoeken van het VB en eens iets te lezen, en zelf haar mening te vormen, deed ze dat.
Nu 8 jaar later is ze een fervent aanhanger van het VB.
Haar linkse vrienden spreken niet meer tegen haar, alhoewel ze nog steeds de zelfde persoon is, haar broer en zus hebben we al 8 jaar niet meer gezien en ga zo maar verder.
Gewoon een voorbeeldje van verdraagzaamheid van links.
Aan de poco's hier lees eens iets anders dan blockwatch ofzo, lees de werkelijkheid en leer.
Filip Dewinter was waarschijnlijk veel verdraagzamer toen hij op de nederlandse televisie stelde dat het zijn ergste nachtmerrie zou zijn moest zijn dochter met een neger naar huiskomen.
__________________
jamás será vencido is offline  
Oud 4 augustus 2008, 10:28   #96
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Idem hier alhoewel nog erger dan. Hoe meer ik hun gedachten en hun logica's hoor of lees hoe misselijker ik ervan word. Fysiek dan. Het ergste is dat de meesten die daarvoor kiezen in geen honderd jaar kunnen of ooit zullen begrijpen dat je van dergelijke continue haatzaaierijen misselijk kunt worden. Zelfs als je ze het hen uitlegt bekijken ze je met van die blikken van : "hoezo? dat is toch niet zo erg?". Meestal zeggen ze dan hetzelfde als hoomer. En iedere keer ik dan nog wat VBlectuur bij de hand neem om toch zeker te zijn , dan blijkt dat het nog een gradatie erger was dan ik dacht. Sommige mensen verschillen gewoon gigantisch veel van elkaar. Veel heeft met empathie te maken. Sommige mensen kunnen enkel dingen zien of begrijpen vanuit de ik-of wij-visie. Een partij die dus een visie verkoopt waarin hun groep de te beklagen mensen zijn en de andere groep de boosdoener is , is dus ideaal voor dergelijke mensen wat onmiddelijk de populariteit van die partijen verklaart. Daar kun je weinig tegen doen behalve dat aantal en hun invloed zo klein mogelijk proberen te houden.

En ja ze zullen proberen van zichzelf het grote slachtoffer te maken en van degene die hen en vooral hun haat bestrijden de grote boosdoener. Dat is nu éénmaal hun specialiteit. Maar dat neem ik er graag bij .
Meer nog als je letterlijk citeert uit teksten van hun econoisch programma, dan durven veel van die VBers nog zeggen dat het linkse leugens zjn
__________________
jamás será vencido is offline  
Oud 4 augustus 2008, 12:58   #97
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Wat voor keuzevrijheid heeft iemand als het gedomineerd wordt door haar of zijn sociale omgeving. Als er jaarlijks miljarden reclame van bedrijven wordt gemaakt om je een bepaalde mening op te dringen.Als je opvoeding en de mensen die je ontmoet voornamelijk belangrijk zijn voor je ontwikkeling. Volledige individuele keuzevrijheid, het zijn gekken die daar nog in geloven. Nog nooit enige wetenschappelijke literatuur gelezen waarschijnlijk...
Ik zeg niet dat er geen andere factoren zijn. Dit gaat over economie. Ik vind het dan nog beter te zeggen dat in een huwelijksovereenkomst 20-30% van de inkomens in elkaar overvloeien. Meer nivellering, of - als man of vrouw niet werkt maar thuisblijft - een inkomen op basis van het inkomen van de ander.
liberalist_NL is offline  
Oud 4 augustus 2008, 13:03   #98
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Filip Dewinter was waarschijnlijk veel verdraagzamer toen hij op de nederlandse televisie stelde dat het zijn ergste nachtmerrie zou zijn moest zijn dochter met een neger naar huiskomen.
Hij heeft nooit de woorden "ergste nachtmerrie" of iets dergelijks gebruikt.
__________________


Metternich is offline  
Oud 4 augustus 2008, 13:22   #99
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Hij heeft nooit de woorden "ergste nachtmerrie" of iets dergelijks gebruikt.
Het is zoals Pavolini reeds zei echt ergerlijk dat het VB aangepakt wordt op onwaarheden terwijl er genoeg echte redenen in hun programma te vinden zijn om hen te bekritiseren.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 4 augustus 2008, 13:25   #100
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Inderdaad. Maar op ethisch vlak is het VB eveneens niet nationalistisch, wél religieus conservatief, namelijk katholiek geïnspireerd. Dit kan problemen geven om een nationalistische ethiek door te voeren. Bijvoorbeeld invoering van de doodstraf voor psychopaten die de volksgemeenschap ernstige schade toebrengen, euthanasie en / of abortus jegens vreemdelingen of volkshygiëne,...
Ethiek heeft weinig met nationalisme an sich te maken. Dat is natievorming en het ontwikkelen van het instrumentarium daarvoor.

Voor de rest wordt je visie op het individu bepaalt door heel wat andere zaken, onder meer religie, maar niet noodzakelijk dat alleen of zelfs tout court.

Ik ben niet katholiek (meer) maar ik vind nog altijd dat respect voor het leven primair is en niet een gepropageerd mensbeeld, vroeger door de nazi's en nu meer en meer door media/commerciëlen/verzekeringen/... waar hooguit een deeltje van de bevolking aan kan voldoen.
De Garde is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be