Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mogen mannen op de tribune tijdens apartheidszwemmen?
NEEN, apart is apart en die kaffers moeten buiten 6 12,50%
NEEN, ze komen enkel om onze prachtlijven te begluren 5 10,42%
JAWEL, zwemmen is een sport en ze mogen komen kijken 7 14,58%
JAWEL, als men privé wil zwemmen moet men maar privé zwembad afhuren 30 62,50%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2011, 15:11   #81
Nidstang
Lokaal Raadslid
 
Nidstang's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2011
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geert1002 Bekijk bericht
Ja ok, daar ben ik dan weer niet helemaal mee akkoord. Zoals ik al in een vorige post zei kan je wel met elkaar rekening houden. We proberen ook schaapslachtingen toe te laten maar dan wel onder bepaalde voorwaarden. Maar soms zijn er gewoon geen oplossingen te vinden die voor alle partijen ok zijn. Zoals hier het geval lijkt te zijn. Dan moet je je inderdaad gewoon soms aanpassen aan de gebruiken die in het land gelden. Maar dit is nochthans niet altijd het geval. Als ik bv naar een hypothetisch land zou reizen en ik zie dat iemand compleet onterecht stokslagen krijgt ofzo en ik heb de mogelijkheid om dit te verhinderen dan moet ik mij ook niet gaan inhouden omdat dit nu eenmaal de gebruiken van dit land zijn.
Ik krijg steeds vaker de indruk dat met elkaar rekening houden betekent eenzijdig met elkaar rekening houden. Niet wederzijds. Dat autochtonen eigenlijk verplicht worden om eenzijdig rekening te houden met allochtonen. Islamallochtonen vooral.

En als ik in zo'n land was waar stokslagen uitgedeeld worden dan zou ik dat verschrikkelijk vinden. Maar dat is wel hun land en hun gewoontes en hun wetten. Ook al zijn die barbaars in mijn ogen. Ik zou snel maken dat ik daar weg kwam. Of er gewoon helemaal niet heen gaan.
Ik probeer liever eerst mijn eigen stoep schoon te vegen voor ik begin aan die van de buurman. Want dat is de verantwoordelijkheid van de buurman. Ik wil hem er wel mee helpen als hij dat vraagt. Maar ik ga me er niet mee bemoeien als hij dat niet vraagt.
__________________
This nidstang is erected against the enemies of civilized humanity.
Nidstang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 15:22   #82
geert1002
Burger
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Ik krijg steeds vaker de indruk dat met elkaar rekening houden betekent eenzijdig met elkaar rekening houden. Niet wederzijds. Dat autochtonen eigenlijk verplicht worden om eenzijdig rekening te houden met allochtonen. Islamallochtonen vooral.

En als ik in zo'n land was waar stokslagen uitgedeeld worden dan zou ik dat verschrikkelijk vinden. Maar dat is wel hun land en hun gewoontes en hun wetten. Ook al zijn die barbaars in mijn ogen. Ik zou snel maken dat ik daar weg kwam. Of er gewoon helemaal niet heen gaan.
Ik probeer liever eerst mijn eigen stoep schoon te vegen voor ik begin aan die van de buurman. Want dat is de verantwoordelijkheid van de buurman. Ik wil hem er wel mee helpen als hij dat vraagt. Maar ik ga me er niet mee bemoeien als hij dat niet vraagt.
Ok, dat kan maar ik heb die indruk niet. Er zijn denk ik toch genoeg gebruiken die hier totaal niet getolereerd worden en andere waar naar een compromis gezocht word. Het loopt niet altijd van een leien dakje maar dat is toch de bedoeling.

Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat geen enkel land ideaal is en dat je ook als vreemdeling in een land bepaalde onrechten kan aanvechten en je je niet altijd zomaar moet neerleggen bij de gebruiken van een land. Die zijn immers niet in steen geschreven. Ook als autochtoon zie ik bepaalde zaken in Belgie die mij niet aanstaan ik mag mijn ongenoegen daarover gerust bekendmaken. Ik moet mij ook niet zomaar neerleggen bij traditie. Dit recht heeft een allochtoon evengoed, ik zie niet in waarom die niet terechte opmerkingen kan hebben op gelijk welk land. Maar net zoals ik zal hij niet altijd gelijk krijgen en soms zullen we ons moeten neerleggen met hoe de zaken er nu eenmaal voor staan.
geert1002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 15:24   #83
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geert1002 Bekijk bericht
Er zijn denk ik toch genoeg gebruiken die hier totaal niet getolereerd worden en andere waar naar een compromis gezocht word.
Voorbeelden?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 15:27   #84
geert1002
Burger
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Voorbeelden?
Iemand die een eermoord pleegt zal toch wel (hoop ik) gepast gestraft worden. En hoofddoeken word over gediscussieerd en mag voorlopig op sommige plaatsen wel en andere niet.
geert1002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 15:28   #85
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geert1002 Bekijk bericht
Ok, dat kan maar ik heb die indruk niet. Er zijn denk ik toch genoeg gebruiken die hier totaal niet getolereerd worden en andere waar naar een compromis gezocht word. Het loopt niet altijd van een leien dakje maar dat is toch de bedoeling.

Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat geen enkel land ideaal is en dat je ook als vreemdeling in een land bepaalde onrechten kan aanvechten en je je niet altijd zomaar moet neerleggen bij de gebruiken van een land. Die zijn immers niet in steen geschreven. Ook als autochtoon zie ik bepaalde zaken in Belgie die mij niet aanstaan ik mag mijn ongenoegen daarover gerust bekendmaken. Ik moet mij ook niet zomaar neerleggen bij traditie. Dit recht heeft een allochtoon evengoed, ik zie niet in waarom die niet terechte opmerkingen kan hebben op gelijk welk land. Maar net zoals ik zal hij niet altijd gelijk krijgen en soms zullen we ons moeten neerleggen met hoe de zaken er nu eenmaal voor staan.
en dat mag onder het mom van vrije meningsuiting..maar niet door religieuze voorkeurtjes te gaan vergelijken met folterpraktijken of andere zware schendingen van de UNIVERSELE rechten van de mens..

Een correcte vergelijking zou zijn, u gaat naar een land waar paardevlees taboe is..wat doet u ? aanpassen of protesteren..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 15:34   #86
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Deze zaak heeft niks met geilaards te maken.
Deze zaak gaat over mannen die al jaren samen met hun vrouwen zwemmen en dat opeens niet meer mogen. Hun vrouwen mogen nog wel zwemmen. En nou bepaalt een Turks vrouwenclubje dat die mannen ook niet op hun vaste zwemdag op de openbare tribune mogen zijn. Terwijl hun vrouwen zwemmen.
Daar gaat deze zaak om.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door die nieuwssite
Deze twee mannen hadden geen familieleden in het water.
http://www.vandaag.be/binnenland/591...zwemavond.html
Dus kwamen ze er ook niet omwille van hun vrouwen of dochters maar omwille van hen onbekende vrouwen.
Dat allochtone vrouwen het niet prettig vinden begluurd te worden als ze in badpak zijn (en dan nog door blokkers!) kan ik me best inbeelden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 februari 2011 om 15:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 15:39   #87
geert1002
Burger
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
en dat mag onder het mom van vrije meningsuiting..maar niet door religieuze voorkeurtjes te gaan vergelijken met folterpraktijken of andere zware schendingen van de UNIVERSELE rechten van de mens..

Een correcte vergelijking zou zijn, u gaat naar een land waar paardevlees taboe is..wat doet u ? aanpassen of protesteren..
Ok, misschien maak ik een te radicale vergelijking maar het was het eerste dan me te binnen schoot. Hmm, enkele jaren terug dan ging een groep vriendinnen van mij op reis naar marokko en omdat het daar warm was liepen ze daar graag redelijk schaars (naar plaatselijke normen) gekleed rond. Ik vind dit hun goed recht, ze moesten er mee leven dat ze nagefloten werden enzo maar ja dat was dan terug hun probleem.
En de universele rechten van de mens zijn volgens mij redelijk eenzijdig universeel gemaakt.
geert1002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 15:57   #88
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cara Bekijk bericht

Noem het dan "aangestaard worden".

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 februari 2011 om 15:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 15:58   #89
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus kwamen ze er ook niet omwille van hun vrouwen of dochters maar omwille van hen onbekende vrouwen.
Dat allochtone vrouwen het niet prettig vinden begluurd te worden als ze in badpak zijn (en dan nog door blokkers!) kan ik me best inbeelden.
Ze mogen dat gerust niet prettig vinden. Gelukkig zijn ze dan ook niet verplicht om daar te gaan zwemmen. Ze kunnen altijd thuis blijven als ze het niet prettig vinden, een privézwembad huren, er zelf eentje aanleggen, of verhuizen naar een land waar mannen en vrouwen strikt gescheiden worden bij het zwemmen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 16:00   #90
Nidstang
Lokaal Raadslid
 
Nidstang's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2011
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus kwamen ze er ook niet omwille van hun vrouwen of dochters maar omwille van hen onbekende vrouwen.
Dat allochtone vrouwen het niet prettig vinden begluurd te worden als ze in badpak zijn (en dan nog door blokkers!) kan ik me best inbeelden.
Pardon?

Die 2 kwamen er omdat ze volksvertegenwoordigers zijn. Om polshoogte te nemen. En om te demonstreren dat zij het recht hebben om op een openbare tribune te zitten. Zoals de echtgenoten van die vrouwen het recht hebben om op die openbare tribune te zitten. Maar weggejaagd werden. Niet om te gluren naar allochtone vrouwen in burkazwempakjes.
Denk eens na man. Het halve internet staat vol met halfnaakte en helemaal naakte vrouwen. Waarop je nog kan inzoomen ook. En dan ga jij beweren dat die 2 komen om naar aangeklede vrouwen in het water te kijken. Vanop een afstand ook nog. Kom op zeg!
En wat heeft het er trouwens mee te maken dat het blokkers zijn? Die zouden komen om te gluren zoals jij beweert. Maar wat dus niet zo is. Is dat erger dan als er 2 onbekende Achmeds en Mohammeds komen gluren? Of als jij en ik komen gluren? Ik heb wel wat beters te doen maar je snapt vast wel wat ik bedoel.
__________________
This nidstang is erected against the enemies of civilized humanity.
Nidstang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 16:31   #91
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cara Bekijk bericht
Zoals arrogante kutmarokkaantjes je aankijken bedoel je?
Waarmee je enkel vaststelt dat blokkers geen zier beter zijn.
Een evidentie.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 februari 2011 om 16:33.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 16:36   #92
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang
Om polshoogte te nemen. En om te demonstreren
...
In iets dat die vrouwen als hun privacy beschouwen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 16:38   #93
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waarmee je enkel vaststelt dat blokkers geen zier beter zijn.
Een evidentie.
Waarmee je enkel vaststelt dat linkiewinkie knuffelaars evenveel haat zaaien met hun positieve voorkeursdiscriminatie dan de blokkertjes..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 16:40   #94
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cara Bekijk bericht
De leugen dat de twee volksvertegenwoordigers kwamen staren komt enkel uit uw mond.

Ik stel niets vast, ik stelde een vraag.
Ze kwamen dus betogen of partycrashen?
Tsja, betogers of partycrashers kunnen de deur gewezen worden.
Voorpost doet dat hardhandiger. Herinner je maar het lot van een belgicist op een IJzerbedevaart enkele jaren geleden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 februari 2011 om 16:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 16:41   #95
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geert1002 Bekijk bericht
(1) Iemand die een eermoord pleegt zal toch wel (hoop ik) gepast gestraft worden. (2) En hoofddoeken word over gediscussieerd en mag voorlopig op sommige plaatsen wel en andere niet.
(1)
Citaat:
Een eremoord telt vaak tientallen medeplichtigen uit gesloten, niet-geïntegreerde allochtone milieus, meestal uit de lagere klassen. Ook de moeders van de slachtoffers doen mee, vaak zelfs uit overtuiging.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Belgie.dhtml
Duidelijk wordt dit dus niet veroordeeld door de 'eigen' bevolking.

(2)
Citaat:
Een analoog probleem komt op een meer subtiele wijze tot uiting wanneer het gedragingen of attitudes betreft die velen menen uit de koran of de sunnah (de regels ontleend aan uitspraken en handelingen van de Profeet) te moeten afleiden en die, hoewel niet altijd manifest met onze wetten in strijd, toch ingaan tegen bij ons algemeen aanvaarde gedragregels.

De gehoorzaamheidsplicht van de vrouw aan haar man; het recht van de vader om de huwelijkskeuze van zijn dochter te bepalen of te weigeren; het gebruik om meisjes uit te huwelijken op heel jonge leeftijd; het hoederecht van de man na verstoting, over de jongens vanaf 7 jaar en over de meisjes vanaf 12 jaar; het gezag van broers over hun zusters; de tegenzin van mannen om onder het gezag van een vrouw te werken; de weigering van een man om zijn vrouw door een mannelijke arts te laten behandelen; de weigering om een hand te geven aan een vrouw; het weigeren van gemengd zwemmen; het weigeren van mannelijke redders bij exclusief vrouwelijk zwemmen; de weigering van een moslim voetbalclub om een reglementair voorziene match te spelen tegen een 'gay' club; de druk van ouders op kinderen om een hoofddoek te dragen; de eis van sommige moslima's om overal een hoofddoek te kunnen dragen, ongeacht dress-codes; de eis van sommigen om overal een niqab (die het gezicht bedekt), een jilbab (lang verhullend gewaad) of een burqa te mogen dragen; de eis om een eigen gebedsruimte te hebben in scholen en andere instellingen; de eis om in gemeenschappelijke refters altijd halal vlees te krijgen; de eis om geen lessen te volgen over evolutietheorie, seksuele voorlichting of de shoah; het voorstellen van homoseksualiteit als ergerlijk wangedrag, enz.

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...rmeersch.dhtml
Eisen <> overleg

Geef nu eens effectieve voorbeelden. Geen concepten. Voorbeelden.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 16:42   #96
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Waarmee je enkel vaststelt dat linkiewinkie knuffelaars evenveel haat zaaien met hun positieve voorkeursdiscriminatie dan de blokkertjes..
blokhaat moet niet gezaaid worden: de haat van blokkers was er al.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 16:43   #97
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In iets dat die vrouwen als hun privacy beschouwen.
Kijken naar vrouwen op openbare plaatsen wordt enkel door een allochtoonse ultraconservatieve sekte als een privacy schending beschouwd..

Jullie doen maar..als zelfverklaarde progressieveling ultrarechtse conservatieve regels ondersteunen omdat ze van een zielig lijkende minderheid komen..Karl Marx draait zich alweer om in zijn graf..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 16:44   #98
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In iets dat die vrouwen als hun privacy beschouwen.
Privacy in 'n openbaar zwembad?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 16:45   #99
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In iets dat die vrouwen als hun privacy beschouwen.
Het is niet hun fout dat die vrouwen een openbaar zwembad als hun privé beschouwen. Er schort eerder iets aan de denkwereld van die vrouwen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 10 februari 2011 om 16:45.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2011, 16:47   #100
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is niet hun fout dat die vrouwen een openbaar zwembad als hun privé beschouwen. Er schort eerder iets aan de denkwereld van die vrouwen.
Tijdens dat éne uurtje is dat logisch.

Denk jij dat je welkom bent op het naturistenuurtje bvb?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be