Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2016, 09:56   #81
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kan u mij eens alle grondstoffen opsommen die in 'Vlaanderen' te vinden zijn?
Warm waterbronnen in de Kempen ,die nu volop aangeboord worden .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 09:57   #82
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Niet alleen China. Hier is het ook zo!
Binnenkort komt er een computerspelletje ;

"Hoe splits ik La Belgique/België in 7 stappen"
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 10:06   #83
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kan u mij eens alle grondstoffen opsommen die in 'Vlaanderen' te vinden zijn?
Maar wij hebben de haven ... de zeehaven ... manneke toch we zitten op de bron ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:17   #84
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kan u mij eens alle grondstoffen opsommen die in 'Vlaanderen' te vinden zijn?
Valieske staat wel klaar om op visverlof te vertrekken.
En ik had beloofd om me hier niet meer te moeien.
Maar........ het dreigt hier weer hilarisch te worden.
Ik ga het hier niet hebben over "het wit zand" van de Kempen als verkoopbare grondstof. En ik ben ook geen ingenieur om mij het ego aan te meten om te praten over grondstoffen. Maar ik weet wel wat "water"; zon en wind kan betekenen voor de toekomst.
Ik heb wel een primaire kennis over biologische scheikunde en zie wel de bruikbaarheid ervan in. Ik kan dus meepraten over primaire zaken zoals "redox potentiaal" zacht en hard water ingevolge calciumbicarbonaat,
Ammoniak ,nitriet en nitraat dus etc. En ik ben zelfbedruipend tuinier die als hobby bloemen veredelt.
En ik durf stellen; ingevolge die primaire kennis dat ik besef dat het kapitaal ons weer bij ons pietje heeft. Want ze houden het voorlopig bij grondstoffen waarmee er handel kan gevoerd worden en winst gemaakt worden. (olie, gas, ijzer, alu enz.)
Met de voorraad die we nu al hebben op schroothopen komen we reeds een hele tijd verder. Maar die verkopen we nu aan de chinezen. Weg is weg.
De winsten van het ogenblik primeren dus op onze toekomst.
Maar ik stop. Mijn bijdrage gaat weeral te lang worden en onbegrijpbaar voor sommigen.
Ik zou voorstellen dus van mensen te laten praten over problematiek die er wel kunnen over praten. Ik doe niet mee hoor. Ben niet voldoende onderlegd op deze terreinen. Maar.....ik vermoed dat dit ook het geval zal zijn voor andere forummers. Houdt het dus veiligheidshalve bij uw politieke kennis.
Want daar wordt reeds voldoende zever verteld door sommigen.
Mijn valieske staat klaar hoor. Ben bijna weg. Maar deze kans kon ik moeilijk laten liggen. Mijn slecht karakter natuurlijk.
Ik mag toch ook eens een knuppel gooien in het kiekenkot?
Ze hebben er hier al genoeg naar mijne kop willen gooien!
Doei!!!

Laatst gewijzigd door werkman : 29 mei 2016 om 11:19.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:17   #85
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Maar wij hebben de haven ... de zeehaven ... manneke toch we zitten op de bron ...
Vlaanderen heeft de centrale ligging met twee wereldhavens,industrie landbouw,veeteelt en groenten teelt ,
Schotland heeft olie en gas en zuiver water in overvloed, en Catalonië heeft de zon.
Wij zijn complementair en hebben de EU niet nodig.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:19   #86
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Valieske staat wel klaar om op visverlof te vertrekken.
En ik had beloofd om me hier niet meer te moeien.
Maar........ het dreigt hier weer hilarisch te worden.
Ik ga het hier niet hebben over "het wit zand" van de Kempen als verkoopbare grondstof. En ik ben ook geen ingenieur om mij het ego aan te meten om te praten over grondstoffen. Maar ik weet wel wat "water"; zon en wind kan betekenen voor de toekomst.
Ik heb wel een primaire kennis over biologische scheikunde en zie wel de bruikbaarheid ervan in. Ik kan dus meepraten over primaire zaken zoals "redox potentiaal" zacht en hard water ingevolge calciumbicarbonaat,
Ammoniak ,nitriet en nitraat dus etc. En ik ben zelfbedruipend tuinier die als hobby bloemen veredelt.
En ik durf stellen; ingevolge die primaire kennis dat ik besef dat het kapitaal ons weer voorlopig bij ons pietje heeft. Want ze houden het voorlopig bij grondstoffen waarmee er handel kan gevoerd worden en winst gemaakt worden. (olie, gas, ijzer, alu enz.)
Met de voorraad die we nu al hebben op schroothopen komen we reeds een hele tijd verder. Maar die verkopen we nu aan de chinezen. Weg is weg.
De winsten van het ogenblik primeren dus op onze toekomst.
Maar ik stop. Mijn bijdrage gaat weeral te lang worden en onbegrijpbaar voor sommigen.
Ik zou voorstellen dus van mensen te laten praten over problematiek die er wel kunnen over praten. Ik doe niet mee hoor. Ben niet voldoende onderlegd op deze terreinen. Maar.....ik vermoed dat dit ook het geval zal zijn voor andere forummers. Houdt het dus veiligheidshalve bij uw politieke kennis.
Want daar wordt reeds voldoende zever verteld door sommigen.
Mijn valieske staat klaar hoor. Ben bijna weg. Maar deze kans kon ik moeilijk laten liggen. Mijn slecht karakter natuurlijk.
Ik mag toch ook eens een knuppel gooien in het kiekenkot?
Ze hebben er hier al genoeg naar mijne kop willen gooien!
Doei!!!

Veel vis plezier Werkman,

hopelijk bijten ze goed.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:24   #87
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Maar wij hebben de haven ... de zeehaven ... manneke toch we zitten op de bron ...
Een haven is een infrastructuur geen grondstof. Je kan ook een economie doen draaien op basis van diensten.

Hoe dan ook, geen enkele regio of land dat overweegt zich af te scheuren zal daar voordeel met doen.

Zoals steeds worden de gevolgen netjes onder de mat geveegd en de voordelen gesublimeerd. Het enige doel van separatisten is de afscheuring op zich en daarna zien ze wel.

Een ander kenmerk van separatisten is dat ze zelfs in een minderheid zich voordoen alsof iedereen achter hen staat.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:34   #88
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Vlaanderen heeft de centrale ligging met twee wereldhavens,industrie landbouw,veeteelt en groenten teelt ,
Schotland heeft olie en gas en zuiver water in overvloed, en Catalonië heeft de zon.
Wij zijn complementair en hebben de EU niet nodig.
Ik dacht dat ook , wie de haven heeft "heeft de gate to fortune " toch?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:39   #89
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een haven is een infrastructuur geen grondstof. Je kan ook een economie doen draaien op basis van diensten.

Hoe dan ook, geen enkele regio of land dat overweegt zich af te scheuren zal daar voordeel met doen.

Zoals steeds worden de gevolgen netjes onder de mat geveegd en de voordelen gesublimeerd. Het enige doel van separatisten is de afscheuring op zich en daarna zien ze wel.

Een ander kenmerk van separatisten is dat ze zelfs in een minderheid zich voordoen alsof iedereen achter hen staat.
Ewel hé ik geloof nog thans in onafhankelijkheid bang zou ik daar helemaal niet voor zijn ,,, integendeel ,,, in 10 jaar tijd zouden we de rijkste regio 's leiden als onafhankelijke omdat het geld in onze zak zou blijven ... en investeringen zouden wij kunnen kiezen over heel de wereld , t' niet omdat ge onafhankelijk zijt dat de wereld stopt voor uw neus. kijk elk zijn kijk erop ..

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 29 mei 2016 om 11:41.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:41   #90
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Veel vis plezier Werkman,

hopelijk bijten ze goed.
Met deze reactie kan ik vrede nemen. Jij leest dus wel iets wat anderen hier schrijven? Proficiat dus. En dank U!
Hopelijk staat er geen taalfoutje in mijn bijdrage?
Want daar kan dan weer eindeloos over gezeverd worden.
En......ik ga vissen op eetbare zoetwatervis die ik zelf consumeer.
Op forel of snoekbaars dus.
Tik op de juiste plaats achter het hoofd na de vangst en zo moet het.
Karper- of wedstrijdvissen doe ik niet.
Beesten dienen niet om plezier mee te maken.
Maar... een visje dat goed is klaargemaakt lust ik wel.
En.........het is gezonder dan geprepareerd varkensvlees of runder-beafsteak.
Deze vleessoorten helpen alleen maar ons milieu naar de kl.... .
Dus....ik zal mijn eerste forel opeten op uw gezondheid Kaproen!
Aan die karper mag Jack beginnen. Of zet hij hem terug?
Voor het plezier dan? Van mij mag het wel hoor.
Maar ik heb hier niks te zeggen. Anders was het hier gedaan met die feestelijkheden.

Laatst gewijzigd door werkman : 29 mei 2016 om 11:43.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:43   #91
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Met deze reactie kan ik vrede nemen. Jij leest dus wel iets wat anderen hier schrijven? Proficiat dus. En dank U!
Hopelijk staat er geen taalfoutje in mijn bijdrage?
Want daar kan dan weer eindeloos over gezeverd worden.
En......ik ga vissen op eetbare vis die ik zelf consumeer.
Op forel of snoekbaars dus.
Tik op de juiste plaats achter het hoofd en zo moet het.
Karper of wedstrijdvissen doe ik niet.
Beesten dienen niet om plezier mee te maken.
Maar... een visje dat goed is klaargemaakt lust ik wel.
En.........het is gezonder dan geprepareerd varkensvlees of runder-beafsteak.
Deze vleessoorten helpen alleen maar ons milieu naar de kl.... .
Dus....ik zal mijn eerste forel opeten op uw gezondheid Kaproen!
Aan die karper mag Jack beginnen. Of zet hij hem terug?
Voor het plezier dan? Van mij mag het wel hoor.
Maar ik heb hier niks te zeggen.
Citaat:
Anders was het hier gedaan met die feestelijkheden.
ge moet zo lelijk niet kijken .... t'is zondag dinge
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:47   #92
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ewel hé ik geloof nog thans in onafhankelijkheid bang zou ik daar helemaal niet voor zijn ,,, integendeel ,,, in 10 jaar tijd zouden we de rijkste regio 's leiden als onafhankelijke omdat het geld in onze zak zou blijven ... en investeringen zouden wij kunnen kiezen over heel de wereld , t' niet omdat ge onafhankelijk zijt dat de wereld stopt voor uw neus. kijk elk zijn kijk erop ..
Wat Vlaanderen betreft blijft het een zuivere retorische discussie er is een te klein draagvlak voor onafhankelijkheid. Catalonie wordt geleid door een bende linkse onbekwame verspillers en heeft nu al de grootste schuldgraad van Spanje. Schotland heeft zijn verkiezing gehad en het was njet.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 29 mei 2016 om 11:47.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:55   #93
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wat Vlaanderen betreft blijft het een zuivere retorische discussie er is een te klein draagvlak voor onafhankelijkheid. Catalonie wordt geleid door een bende linkse onbekwame verspillers en heeft nu al de grootste schuldgraad van Spanje. Schotland heeft zijn verkiezing gehad en het was njet.
Tijden veranderen ... en tijd zal raad brengen...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 12:00   #94
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
ge moet zo lelijk niet kijken .... t'is zondag dinge

Beesten zijn te waardevol om te gebruiken als ontspanning!
Heeft er soms nog iemand een klein katje? Liefst gratis hoor.
De klein mannen spelen er twee dagen mee en nadien komen ze de koolmeesjes in mijn tuin opvreten en al hetgeen ik zaai ondergraven.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 13:24   #95
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een haven is een infrastructuur geen grondstof. Je kan ook een economie doen draaien op basis van diensten.

Hoe dan ook, geen enkele regio of land dat overweegt zich af te scheuren zal daar voordeel met doen.

.
Singapore,zonder grondstoffen, heeft zich afgescheurd van Maleisië
en dat heeft hen geen windeieren gelegd.

De Zeven Provincies ,zonder grondstoffen,hebben zich afgescheurd van het Spaanse Wereldrijk
en toen is hun Gouden Eeuw pas begonnen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 13:25   #96
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Maar wij hebben de haven ... de zeehaven ... manneke toch we zitten op de bron ...
Juist, we hebben een haven. Maar wij hebben geen treinverbindingen noch fatsoenlijke snelwegen om de goederen uit die haven naar het hinterland te vervoeren.
Wat betreft ondergrond hebben we een beetje Limburgs wit zand, een beetje Limburgs Maasgrind, en een beetje warmwater in de Limburgse ondergrond.
M.a;w. De de zeer beperkte voorraad grondstoffen ligt bijna uitsluitend in Limburg, en de haven is beperkt omdat de wegen en het treinvervoer door Limburg naar het hinterland (Duitsland) beperkt is.

Dat rijke onafhankelijke Vlaanderen kunt ge op uwe buik schrijven. Dat is een waanbeeld. Dat is niet meer dan een sprookje, verteld door flaminganten zonder enig realiteitsbesef.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 13:29   #97
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Juist, we hebben een haven. Maar wij hebben geen treinverbindingen noch fatsoenlijke snelwegen om de goederen uit die haven naar het hinterland te vervoeren.
Wat betreft ondergrond hebben we een beetje Limburgs wit zand, een beetje Limburgs Maasgrind, en een beetje warmwater in de Limburgse ondergrond.
M.a;w. De de zeer beperkte voorraad grondstoffen ligt bijna uitsluitend in Limburg, en de haven is beperkt omdat de wegen en het treinvervoer door Limburg naar het hinterland (Duitsland) beperkt is.

Dat rijke onafhankelijke Vlaanderen kunt ge op uwe buik schrijven. Dat is een waanbeeld. Dat is niet meer dan een sprookje, verteld door flaminganten zonder enig realiteitsbesef.
Je zal later nog blij zijn ,
dat er een Onafhankelijk Vlaanderen gekomen is
om Uw pensioen nog te kunnen uitbetalen.

Als we samen met die stakende potverteerders blijven ,
zal het hier "armoe troef "worden
en zullen we met zijn allen in Griekse toestanden terecht komen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 13:35   #98
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Binnenkort komt er een computerspelletje ;

"Hoe splits ik La Belgique/België in 7 stappen"
Flauwe grap!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 13:35   #99
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Juist, we hebben een haven. Maar wij hebben geen treinverbindingen noch fatsoenlijke snelwegen om de goederen uit die haven naar het hinterland te vervoeren.
Wat betreft ondergrond hebben we een beetje Limburgs wit zand, een beetje Limburgs Maasgrind, en een beetje warmwater in de Limburgse ondergrond.
M.a;w. De de zeer beperkte voorraad grondstoffen ligt bijna uitsluitend in Limburg, en de haven is beperkt omdat de wegen en het treinvervoer door Limburg naar het hinterland (Duitsland) beperkt is.

Dat rijke onafhankelijke Vlaanderen kunt ge op uwe buik schrijven. Dat is een waanbeeld. Dat is niet meer dan een sprookje, verteld door flaminganten zonder enig realiteitsbesef.
een onafhankelijk Vlaanderen kan bestaan en kan welvarend zijn, ik zie niet in waarom niet?

maar echte onafhankelijkheid bestaat niet meer, geen enkel land kan op z'n eentje overleven in deze gemondialiseerde wereld. Ook de eventuele president Trump zal snel inzien dat protectionisme niet meer werkt.

Maar de vraag is gewoon of het huidig staatsbestel in België goed werkt, efficiënt is en ten dienste staat van de mensen. En als je vindt van niet, wat je gaat veranderen.

Een onafhankelijk Vlaanderen en een onafhankelijk Wallonië, in een confederaal model, lijkt me efficiënter dan het huidige model.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 13:37   #100
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Flauwe grap!
dat is waar, daarvoor heb je geen 7 stappen nodig
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be