Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2007, 06:38   #81
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
als ge in brussel komt, moet ge er van uit gaan dat de mensen daar frans spreken. Best dat ge daar dus van uit u eigen int frans begint. als ge merkt dat ze toch nederlands spreken, kunt ge nog altijd nederlands praten.

en kom nu niet af met die zever van brussel is tweetalig of vlaams of si en la..het merendeel van brussel spreekt frans, leert er mee leven
Het is juist door een dergelijke mentaliteit aan te nemen dat je nog wat meehelpt om Brussel alsmaar verder te verfransen. Wat ga je doen als je in de Rand bent? Ook maar Frans spreken, 'want er wonen veel Franstaligen'. Zo geef je de Franstaligen alsmaar weer een excuus om toch maar geen Nederlands te moeten kennen. Als we zo de redenering doortrekken, ga je er voor zorgen dat het Frans alsmaar dieper in Vlaanderen doordringt en ga je straks in het Frans beginnen vanaf Mechelen, Aalst of Leuven. Jongens, die slavenmentaliteit van sommige Vlamingen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 06:40   #82
svenforum
Burger
 
svenforum's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Locatie: Koekelberg
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Ivan Kiszak Bekijk bericht
* MIVB: zowel qua organisatie als qua klantvriendelijkheid 0/10 ... gisteren nog, ik zat op de bus die me naar mijn kot moest brengen en plots halverwege stopt hij ... "terminus; descender!" klonk het onvriendelijk ... een nederlandstalige man zei halfluid "verdorie, ik ga mijn trein missen" waarop de boer die toevallig ook chauffeur was rechtsprong en schreeuwde "toi, l�*-bas avec ta grande gueulle! est - ce que tu veux que j'apelle la police pour porter plainte?"
ik kon me niet bedwingen en zei in het frans dat hij ook nederlands mocht spreken en dat hij niet mocht vergeten dat hij tegen een klant bezig was. en als hij per sé de politie wilde roepen dat ik dan graag getuige ging zijn over zijn boerse gedrag ... hij heeft het dan maar zo gelaten. voor mij is dit een alledaagse gebeurtenis: bussen die niet of absoluut niet op tijd rijden, lijnen die halverwege onderbroken worden, onvriendelijke chauffeurs, onbekwame sociaal tewerkgestelden op de abbonementendienst ...
Welke lijn? Rapporteer het ...
http://mivb.be/avis-mening.html?guest_user=guest_nl
__________________
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind

" The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear!
Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!"
- Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead
svenforum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 06:50   #83
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het is juist door een dergelijke mentaliteit aan te nemen dat je nog wat meehelpt om Brussel alsmaar verder te verfransen. Wat ga je doen als je in de Rand bent? Ook maar Frans spreken, 'want er wonen veel Franstaligen'. Zo geef je de Franstaligen alsmaar weer een excuus om toch maar geen Nederlands te moeten kennen. Als we zo de redenering doortrekken, ga je er voor zorgen dat het Frans alsmaar dieper in Vlaanderen doordringt en ga je straks in het Frans beginnen vanaf Mechelen, Aalst of Leuven. Jongens, die slavenmentaliteit van sommige Vlamingen...
Dat is het standpunt van de onverzettelijken en rechtlijnigen.
Allee zeg, enkel rond Brux heb je de (Franstalige) stad die nog wat uitbreidt hé; maar voor de rest is het NL niet meer echt in gevaar.

VL zouden er al mee kunnen beginnen met niet overal meteen over te schakelen op het FR of EN wanneer ze in VL niet in het NL worden aangesproken.
Dat zou al een grote stap vooruit zijn.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 06:51   #84
svenforum
Burger
 
svenforum's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Locatie: Koekelberg
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het is juist door een dergelijke mentaliteit aan te nemen dat je nog wat meehelpt om Brussel alsmaar verder te verfransen. Wat ga je doen als je in de Rand bent? Ook maar Frans spreken, 'want er wonen veel Franstaligen'. Zo geef je de Franstaligen alsmaar weer een excuus om toch maar geen Nederlands te moeten kennen. Als we zo de redenering doortrekken, ga je er voor zorgen dat het Frans alsmaar dieper in Vlaanderen doordringt en ga je straks in het Frans beginnen vanaf Mechelen, Aalst of Leuven. Jongens, die slavenmentaliteit van sommige Vlamingen...
Nee, het is een halsstarrige mentaliteit die halstarrige reactie uitlokt.

Je spreekt Nederlands. Meestal kun je uit de reactie van de persoon tegenover je opmaken of hij moeite wil doen.

Wil hij moeite doen, dan kom je zelf ook tegemoet. (Hier gaan veel Vlamingen ook in de fout, want ze willen koste wat het kost het Vlaams "beschermen", het tegengestelde van dit doel wordt echter bereikt)

Indien niet, dan spreek je hem/haar aan op het feit of je in het Nederlands geholpen kan worden en vraag je of hij/zij iemand wil halen die de taal wel machtig is. Ik veronderstel hier dat je iets belangrijks te regelen hebt, zoals in een bank of zo. Is het een klein, pietluttig geval, zucht eens diep (zo van "het is altijd hetzelfde") en spreek luid en traag frans zodat iedereen doorheeft dat de persoon tegenover u 1. de taal niet kent en 2. de moeite ook niet wil doen om een klant te helpen.
__________________
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind

" The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear!
Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!"
- Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead
svenforum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 08:51   #85
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connect Bekijk bericht
Ik spreek altijd frans in Brussel.
Zo onderhoud ik mijn frans tenminste.
Prachtig!
zouden Franstaligen nu ook Nl spreken als ze de gelegenheid krijgen?
NON!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 08:55   #86
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Dat is het standpunt van de onverzettelijken en rechtlijnigen.
Allee zeg, enkel rond Brux heb je de (Franstalige) stad die nog wat uitbreidt hé; maar voor de rest is het NL niet meer echt in gevaar.

VL zouden er al mee kunnen beginnen met niet overal meteen over te schakelen op het FR of EN wanneer ze in VL niet in het NL worden aangesproken.
Dat zou al een grote stap vooruit zijn.
Ik wil je vriendelijk uit nodigen naar Wervik en Menen, 2 Vlaamse stadjes bij de taalgrens en Franse grens. Sommige Franstaligen wonen er al jaren, maar er komt geen deftig woord Nederlands uit... En maar klagen dat ze niet in hun eigen taal terecht kunnen in het stadhuis... Straks vragen ze ook nog faciliteiten, om daarna de stadjes te kunnen annexeren...
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 20 december 2007 om 08:57.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 09:07   #87
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
Nooit meer van mijn leven ga ik met de trein op reis vanuit Brussel.
Het franstalig personeel van het treinstation Brussel Zuid waren allesbehalve vriendelijk.
Althans, dat we in het nederlands begonnen, want tegen franstalige reizigeres waren diezelfde personeelsleden vriendelijk en behulpzaam.

We zijn dan nog eens op de verkeerde trein gezet dankzij zo'n boertig franstalig mens, die we amper verstonden.
Daardoor hebben we onze trein gemist en waren we verplicht nieuwe tickets te kopen en 3 uur wachten in het station.

Een klacht naar NSBM is onderweg.
In Brussel-Noord hetzelfde meegemaakt met zo'n Waalse karpatenkop, dat liep bijna uit de hand want ik stond op het punt om hem......
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 09:26   #88
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svenforum Bekijk bericht
Nee, het is een halsstarrige mentaliteit die halstarrige reactie uitlokt.

Je spreekt Nederlands. Meestal kun je uit de reactie van de persoon tegenover je opmaken of hij moeite wil doen.

Wil hij moeite doen, dan kom je zelf ook tegemoet. (Hier gaan veel Vlamingen ook in de fout, want ze willen koste wat het kost het Vlaams "beschermen", het tegengestelde van dit doel wordt echter bereikt)

Indien niet, dan spreek je hem/haar aan op het feit of je in het Nederlands geholpen kan worden en vraag je of hij/zij iemand wil halen die de taal wel machtig is. Ik veronderstel hier dat je iets belangrijks te regelen hebt, zoals in een bank of zo. Is het een klein, pietluttig geval, zucht eens diep (zo van "het is altijd hetzelfde") en spreek luid en traag frans zodat iedereen doorheeft dat de persoon tegenover u 1. de taal niet kent en 2. de moeite ook niet wil doen om een klant te helpen.
Dat is niet het punt. Ik doe hier geen oproep om halsstarrig blijven Nederlands te praten, maar het feit dat sommigen in Brussel automatisch en onmiddellijk in het Frans beginnen, zonder zich af te vragen of de persoon die tegenover hen staat al dan niet Nederlands kan. Indien de persoon tegenover mij werkelijk geen Nederlands zou spreken, zal ik zelf mijn vraag ook in het Frans herhalen. In een winkel waar er enkel Franstalige opschriften te zien zijn, is de kans bijvoorbeeld al een stuk groter. Wanneer er in een winkel opschriften in het Nederlands zijn, zal ik echter mijn gesprek steevast in het Nederlands beginnen. Wat voor mij niet meer dan logisch is; de zaak lokt Nederlandstalige klanten met opschriften in hun eigen taal, dus verwacht ik ook ergens dat men mij daar in die taal kan bedienen. Ik herinner me zo een voorval toen ik op een middag samen met een collega een broodjeszaak binnenstapte. Mijn collega deed zijn bestelling in het Frans, waardoor de persoon achter de toonbank logischerwijs in het Frans doorging. Ikzelf deed mijn bestelling in het Nederlands, waardoor ik verder in het Nederlands geholpen werd. Mijn eigen ervaring leert me dat je wel degelijk op veel plaatsen in Brussel in het Nederlands terecht kunt, maar dat je zelf wel bereid moet zijn om enige moeite ervoor te doen. Uit zichzelf zal een Franstalige in Brussel immers niet zelf spontaan tegen je in het Nederlands beginnen. Het is maar door zelf Nederlands te gebruiken in Brussel dat je uiteindelijk respect zult afdwingen. Wie in Brussel altijd en overal in het Frans begint, zal ogenschijnlijk de indruk krijgen dat hij zich sympathiek maakt bij de Franstaligen door hun taal te spreken, maar uiteindelijk zal hij zichzelf tot een soort van voetveeg verlagen. En als je zelf voor je eigen taal al geen respect kunt opbrengen door ze te spreken, hoe wil je dan dat anderen er ooit respect zullen voor betonen?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 20 december 2007 om 09:32.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 09:30   #89
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
Nooit meer van mijn leven ga ik met de trein op reis vanuit Brussel.
Het franstalig personeel van het treinstation Brussel Zuid waren allesbehalve vriendelijk.
Althans, dat we in het nederlands begonnen, want tegen franstalige reizigeres waren diezelfde personeelsleden vriendelijk en behulpzaam.

We zijn dan nog eens op de verkeerde trein gezet dankzij zo'n boertig franstalig mens, die we amper verstonden.
Daardoor hebben we onze trein gemist en waren we verplicht nieuwe tickets te kopen en 3 uur wachten in het station.

Een klacht naar NSBM is onderweg.
Dus... Als Walen in Vlaanderen komen moeten ze Nederlands spreken maar als Vlamingen naar een stad gaan waar Frans gesproken wordt moeten de Vlamingen geen Frans spreken. Hm...
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 09:36   #90
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dus... Als Walen in Vlaanderen komen moeten ze Nederlands spreken maar als Vlamingen naar een stad gaan waar Frans gesproken wordt moeten de Vlamingen geen Frans spreken. Hm...
Voor zover ik weet is Brussel nog altijd geen Franstalige, maar een tweetalige stad. Dat de individuele inwoner niet tweetalig is valt ergens te begrijpen, maar op vlak van dienstverlening naar de burgers toe mag je van iemand die voor een bedrijf als de NMBS werkt op zijn minst toch verwachten dat hij in een tweetalige stad zich in de beide talen kan uitdrukken.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 09:41   #91
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Voor zover ik weet is Brussel nog altijd geen Franstalige, maar een tweetalige stad. Dat de individuele inwoner niet tweetalig is valt ergens te begrijpen, maar op vlak van dienstverlening naar de burgers toe mag je van iemand die voor een bedrijf als de NMBS werkt op zijn minst toch verwachten dat hij in een tweetalige stad zich in de beide talen kan uitdrukken.
Het is officieel een tweetalige stad maar dat heeft niets te maken met de realiteit. Die tweetaligheid is een artificiële constructie.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 09:46   #92
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Het is officieel een tweetalige stad maar dat heeft niets te maken met de realiteit. Die tweetaligheid is een artificiële constructie.
Ik herinner je er even aan dat die tweetaligheid er gekomen is in ruil voor de invoering van een andere artificiële constructie: pariteit van de Franstaligen op het federale niveau. De realiteit is immers dat er meer Nederlandstaligen in België zijn dan Franstaligen. Het ene impliceert het andere. Ofwel worden beide artificiële constructies maar afgevoerd...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 09:47   #93
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Het is officieel een tweetalige stad maar dat heeft niets te maken met de realiteit. Die tweetaligheid is een artificiële constructie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 09:54   #94
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Het is officieel een tweetalige stad maar dat heeft niets te maken met de realiteit. Die tweetaligheid is een artificiële constructie.
Er wonen inderdaad meer Franstaligen dan Nederlandstaligen. Maar als we uw logica volgen, dan moet men in heel België Nederlands spreken, want er wonen in dit land meer Nederlandstaligen dan Franstaligen

Of toch maar de taalwetten behouden en respecteren?
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 10:10   #95
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Er wonen inderdaad meer Franstaligen dan Nederlandstaligen. Maar als we uw logica volgen, dan moet men in heel België Nederlands spreken, want er wonen in dit land meer Nederlandstaligen dan Franstaligen

Of toch maar de taalwetten behouden en respecteren?
Hm, merk toch even op dat er makkelijk met 2 maten en gewichten gewogen wodrt.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 10:16   #96
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Het is officieel een tweetalige stad maar dat heeft niets te maken met de realiteit. Die tweetaligheid is een artificiële constructie.
En daar moeten de Vlamingen zich maar bij neer leggen?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 10:22   #97
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Het is officieel een tweetalige stad maar dat heeft niets te maken met de realiteit. Die tweetaligheid is een artificiële constructie.


Brussel heeft die tweetaligheid zelf nooit erkend. Je weet toch dat het doel van dit land was om het Nederlands totaal uit te roeien?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 10:24   #98
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Het is officieel een tweetalige stad maar dat heeft niets te maken met de realiteit. Die tweetaligheid is een artificiële constructie.
Vlaanderen is officieel een eentalig (Nederlandstalig) gebied, maar de franstaligen die zich hier komen vestigen trekken zich daar blijkbaar ook niets van aan.

Als een Waalse toerist Frans mag spreken in Blankenberge, Brugge of Gent, dan mag ik als Vlaamse bezoeker in Namen, Dinant of Mons toch ook Nederlands spreken?

En als de Nederlandstalige Brusselaars Nederlands mogen spreken, waarom zou een Vlaamse bezoeker dat dan niet mogen doen? Of wil je het gebruik van het Nederlands verbieden in Brussel?
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 10:31   #99
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht


Brussel heeft die tweetaligheid zelf nooit erkend. Je weet toch dat het doel van dit land was om het Nederlands totaal uit te roeien?
Dat is iets wat Belgicisten in de doofpot willen steken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 10:39   #100
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht


Brussel heeft die tweetaligheid zelf nooit erkend. Je weet toch dat het doel van dit land was om het Nederlands totaal uit te roeien?
Dat ontken ik niet maar dat zijn oude koeien, laat die maar in de sloot liggen.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be