Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2007, 22:59   #81
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF


eerst juist genoeg alcohol
dan net iets teveel cannabis


meer moet dat niet zijn

²
³
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 15:52   #82
Vox Populi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Locatie: presidentieel paleis
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
euh?
roken is medisch gezien geen probleem ofzo?
Het was niet gewoon voor mijn gezondheid dat ik ben gestopt, ik heb een aanleg voor epilepsie, wat kan worden uitgelokt door zowel alcohol als cannabis. Heb het nog maar enkele keren meegemaakt, zo'n aanval, en volg momenteel een behandeling waardoor de kans bestaat dat die aandoening verdwijnt, aangezien ze niet in mijn familie zit. Alcohol- en druggebruik zijn dan uit den boze.

Ik was eigenlijk niet van plan dit te zeggen, maar ik schaam me er niet voor, en ik heb liever dat dit bekend is dan dat er allerlei geruchten ontstaan zoals dat ik aanleg zou hebben tot depressiviteit, wat dus niet het geval is.
Vox Populi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 17:44   #83
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Als jij niet weet dat er in Nederland hennep zowel geteeld als verkocht wordt, ben je ofwel jonger dan tien jaar, ofwel een inwoner van Mars.
Die wordt eigenlijk ook voor een groot deel in België gekweekt hoor, dan gaat ie naar de coffeeshops in Holland om weer terug te komen naar de gebruikers in België

En Essevee, laten we nou even een onafhankelijke, objectieve bron nemen, bv. de druglijn:

Citaat:
Risico’s van cannabisgebruik

Op korte termijn

* Cannabis versterkt de stemming van het moment. Wie zich slecht voelt, kan zich nog slechter gaan voelen. Bij mensen die psychisch kwetsbaar zijn of aanleg hebben voor psychotische stoornissen, kan cannabisgebruik de problemen uitlokken of verergeren.
* Een cannabisroes maakt het gebruikers moeilijker zich te concentreren, logisch na te denken en iets te onthouden. Cannabis en werken, studeren of verkeer gaan dus moeilijk samen, ook al hebben gebruikers soms de indruk dat alles vlotter gaat.
* Cannabis doet je bloeddruk dalen en zorgt voor een snellere hartslag. Dat kan gevaarlijk zijn voor mensen met hartproblemen.
* Door een te hoge dosis THC kan je duizelig en misselijk worden en soms zelfs flauwvallen. Dat risico bestaat vooral als je cannabis eet, omdat je dan minder goed kan inschatten hoeveel THC je binnenkrijgt.
Een te hoge dosis THC kan ook een heleboel negatieve gevoelens opwekken, zoals hevige angstgevoelens, paniekaanvallen, neerslachtigheid, rusteloosheid, verwarring en hallucinaties. Die negatieve gevoelens, waardoor je ‘flipt’, kunnen in de dagen of weken nadien terug de kop op steken.

Op lange termijn

* Langdurig en veelvuldig cannabisgebruik vermindert het concentratievermogen, het geheugen en de leerprestaties. Na het stoppen met gebruiken kunnen deze problemen nog enkele maanden aanhouden voor ze verdwijnen.
* Wie veel en vaak gebruikt, kan er geestelijk afhankelijk van worden. Dat betekent dat cannabis centraal komt te staan in je gedachten, gevoelens en activiteiten en dat je er moeilijk mee kan stoppen.
* Langdurig cannabisgebruik houdt geen risico in voor lichamelijke afhankelijkheid, maar kan de gezondheid wel schaden. Roken is slecht voor de gezondheid. Dat geldt ook voor cannabis roken. Een joint bevat veel meer teer dan een sigaret. Zelfs wie cannabis puur rookt (zonder tabak), krijgt veel meer teer binnen. Daarom loop je het risico om een longziekte (bronchitis, longkanker, ziekte aan de luchtwegen) of hartproblemen te krijgen. Bovendien inhaleren veel cannabisrokers de rook dieper, wat de schadelijkheid nog vergroot. Wie cannabis met tabak rookt, kan ook lichamelijk afhankelijk worden van de nicotine uit de tabak.
Bron: druglijn.be

Over die onherstelbare schade zie ik precies toch niet veel, al geef ik toe dat er toch een correlatie is tussen psychische ziekten en overmatig cannabisgebruik. Maar om daar meteen een causaal verband tussen te plaatsen, dat zou nogal onwetenschappelijk zijn.

Trouwens, als iemand zijn "natuurlijke veerkracht van het lichaam" () wil ondermijnen, dan moet hij dat maar doen. Wie ben jij om hem dat te verbieden, zolang je er geen last van hebt?

Van alcohol word je een agressieve debiel, van weed word je gewoon rustig.

Laatst gewijzigd door Pølle : 28 juni 2007 om 17:45.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 17:55   #84
Spliff
Staatssecretaris
 
Spliff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.623
Standaard

Als ik naar je objectieve bronlink van de druglijn surf, merk ik vooral op dat ze een onderscheid maken tussen pillen en drank enerzijds en al de andere 'verslavingen' onder de noemer drugs plaatsen. Fraai beeld wordt er weer geschetst door cannabis netjes naast heroine en cocaine te zetten. Alvorens ik die druglijn als objectief beschouw, wil ik graag eerst zien dat zij hun voorlichting opsplitsen in enerzijds softdrugs (waaronder canabis) en anderzijds harddrugs (waaronder drank). Verder worden enkel nadelen opgesomd. Als je oprechte objectieve voorlichting wil verstrekken, moet je naast de nadelen ook de voordelen in beeld brengen, medisch gebruik van cannabis bvb., of het inhaleren van bioweed liefst zelfs nog met vaporisateur. Bij deze nodig ik je alvast uit op de eerstvolgende hennepbeurs.
__________________
Spliff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 18:18   #85
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Dan moet je dringend eens leren lezen.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 18:22   #86
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

drank
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 18:40   #87
Spliff
Staatssecretaris
 
Spliff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Dan moet je dringend eens leren lezen.
Ik lees alleen nadelen en veel blahblah over concentratieverlies en geheugenverlies.

In 2006 organiseerde de Nederlandse zender BNN een IQ-test voor verscheiden lagen van de bevolking. Ik denk dat je het systeem wel kent. Er was een verscheidenheid aan groepen: quizfanaten (van het kaliber 'per seconde wijzer'), het hoeft geen uitleg dat zij dehoogste score haalden met een gemiddeld iq van 125. Natuurlijk is een televisietest geen objectieve waardemeter maar het geeft al wel een kleine indicatie. Op de tweede plaats eindigde een groep van blowers, die net voor de uitzending nog snel even elks drie jointen verbruikten. Paranoïde, suf en vergeetachtig door het blowen, vergeet het maar, gemiddelde score: 119.
Een andere toch wel prominente groep van uitvinders, mensen die van nature over een creatieve geest beschikken dus, scoorde gemiddeld 'slechts' 111. Tot slot even vermelden dat de groep vuilnismannen een score van 106 haalde.
__________________

Laatst gewijzigd door Spliff : 28 juni 2007 om 18:40.
Spliff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 19:01   #88
Spliff
Staatssecretaris
 
Spliff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.623
Standaard

Alcohol is na koffie en thee de meest gebruikte drug in Nederland. Het is de werkzame stof in verschillende dranken zoals bier, wijn en jenever maar ook in mixdranken en shooters. Het gebruik en de verkoop van alcoholhoudende dranken is legaal. De verkoop van zwak-alcoholhoudende dranken aan jongeren onder de 16 jaar is verboden. Voor sterke drank geldt een minimum leeftijd van 18 jaar.

Verslavend? Bij sociaal gebruik kan er sprake zijn van matige geestelijke afhankelijkheid, bij intensief gebruik van grote geestelijke en lichamelijke afhankelijkheid.
Steeds meer nodig voor zelfde effect? Ja.
Effecten korte termijn: Verdovend en ontremmend, aantasting beoordelings- en reactievermogen, sentimentaliteit, agressie, zelfoverschatting, onverschilligheid, aantasting van motoriek en spraak.
Gevolgen lange termijn: Ernstige schade aan de lever, hersenen, hart en maag bij overmatig gebruik.
Belangrijk: Gevaar bij combinatie met andere middelen (slaapmiddelen en opiaten).

*****************

Hasj en weed zijn afkomstig van een plant met de Latijnse naam Cannabis Sativa, kortweg cannabis. In het Nederlands noemen we de plant hennep.
Hasj en weed worden meestal vermengd met tabak en dan met één of meer vloeitjes tot een sjekkie gerold: een stickie of joint. Het roken heet blowen. Er zijn ook mensen die hasj en weed in het eten verwerken, meestal in taart of 'space-cake'.
  • Verslavend? Bij intensief gebruik kan lichamelijke afhankelijkheid optreden. Geestelijke afhankelijkheid komt voor.
  • Steeds meer nodig voor zelfde effect? Nee.
  • Effecten korte termijn: Ontspannend, versterkt gevoelens, vermindering concentratie- en reactievermogen, verandering zintuigelijke waarneming. Bij hogere dosering angst, paniek en soms bewustzijnsverlies.
  • Gevolgen lange termijn: Schade aan ademhalingsorganen, kanker (bij roken).
  • Belangrijk: Bij combinatie met alcohol worden effecten van alcohol versterkt. Kans op een te hoge dosering bij het eten van 'space-cake'.
__________________

Laatst gewijzigd door Spliff : 28 juni 2007 om 19:04.
Spliff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 18:29   #89
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
Ik lees alleen nadelen en veel blahblah over concentratieverlies en geheugenverlies.
Misschien omdat je zit te kijken op de pagina over de risico's van cannabisgebruik. En als je jouw bron moet geloven... tjonge, dat is dan wél objectief of wat?!
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 18:30   #90
Spliff
Staatssecretaris
 
Spliff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Misschien omdat je zit te kijken op de pagina over de risico's van cannabisgebruik. En als je jouw bron moet geloven... tjonge, dat is dan wél objectief of wat?!
kijk en oordeel zelf eh:

http://www.trimbos.nl/default2.html
__________________
Spliff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 00:53   #91
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
kijk en oordeel zelf eh:

http://www.trimbos.nl/default2.html
Ik had het over die IQ-test. En waar in jouw bron (Trimbos) staan dan wel die vele positieve effecten die je niet terugvindt op de druglijn?

Jonge toch, echt.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 16:23   #92
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

ok,

maar welke drug is nu het meest gevaarlijk, schadelijk etc?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 16:34   #93
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
ok,

maar welke drug is nu het meest gevaarlijk, schadelijk etc?
Liefde
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 16:38   #94
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Liefde
Zatte verliefde vrouwen
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 16:40   #95
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zatte verliefde vrouwen
Schuimende liters bier
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 16:42   #96
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Schuimende liters bier
Vul de kelken, we willen zwelgen
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 16:44   #97
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Vul de kelken, we willen zwelgen
Waard, breng ons bier
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 18:56   #98
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

beide
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 19:00   #99
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Ik prefereer gewoon Bier boven Cannabis. Bier vind ik beter. Zelf stop ik bijna altijd juist voor ik zat ben.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 19:02   #100
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik prefereer gewoon Bier boven Cannabis. Bier vind ik beter. Zelf stop ik bijna altijd juist voor ik zat ben.
Welk bier?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be