Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2022, 12:30   #81
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stel je voor, even naar het centrum van Antwerpen voor uw plezier. Zelfs diegenen die er geboren zijn kennen daar de weg tussen de bouwwerven door niet meer.
Tja en uw kleinen riskeert in een treintunnel te lopen of door een camion doodgereden te worden omdat een kieken het conflictvrij kruispunt heeft afgeschaft...Of u raakt bedolven onder instortende scholen (nog iemand iets daarvan gehoord ? verdacht stil ?).

Antwerpen is een dynamische stad, dat klopt. Wever heeft wel iets met die bouwmaffpromotoren.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 8 februari 2022 om 12:32.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 12:35   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Tja en uw kleinen riskeert in een treintunnel te lopen of door een camion doodgereden te worden omdat een kieken het conflictvrij kruispunt heeft afgeschaft...Of u raakt bedolven onder instortende scholen (nog iemand iets daarvan gehoord ? verdacht stil ?).

Antwerpen is een dynamische stad, dat klopt. Wever heeft wel iets met die bouwmaffia.
Het is er erg, zoveel is duidelijk. Een tijd geleden had ik het goede idee van een muziekwinkel in Antwerpen te bezoeken. Nu, ik heb geen ruimtelijk inzicht, maar die van ons, die pakt de eerste keer dat ze ergens naartoe rijdt al een binnenweg.
Ook voor haar bleek het niet gemakkelijk, in zoverre zelfs dat ze gereed was om op te geven als ik daar op dat moment toevallig die winkel zie.

Lang verhaal kort, als ik niet verplicht ben, dan kom ik daar niet meer. Bleek trouwens weer eens dat men het vanuit het buitenland goedkoper tot aan de deur kan brengen.

Dan is de keuze snel gemaakt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 12:41   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Tja en uw kleinen riskeert in een treintunnel te lopen of door een camion doodgereden te worden omdat een kieken het conflictvrij kruispunt heeft afgeschaft...Of u raakt bedolven onder instortende scholen (nog iemand iets daarvan gehoord ? verdacht stil ?).

Antwerpen is een dynamische stad, dat klopt. Wever heeft wel iets met die bouwmaffpromotoren.
Je vergeet vaneigens de kiekens die verantwoordelijk zijn voor de instortende huizen, scholen, bruggen én de doden die vielen tijdens de overstromingen in Wallonië.
Wallonië heeft, BEWEZEN, iets met corrupte politici, maar ook daarover horen we jou niet piepen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 12:45   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is er erg, zoveel is duidelijk. Een tijd geleden had ik het goede idee van een muziekwinkel in Antwerpen te bezoeken. Nu, ik heb geen ruimtelijk inzicht, maar die van ons, die pakt de eerste keer dat ze ergens naartoe rijdt al een binnenweg.
Ook voor haar bleek het niet gemakkelijk, in zoverre zelfs dat ze gereed was om op te geven als ik daar op dat moment toevallig die winkel zie.

Lang verhaal kort, als ik niet verplicht ben, dan kom ik daar niet meer. Bleek trouwens weer eens dat men het vanuit het buitenland goedkoper tot aan de deur kan brengen.

Dan is de keuze snel gemaakt.
De leegstand in de winkelstraten is voor een groot deel te wijten aan de gehanteerde "circulatieplannen".
Geen wonder dat de onlineverkoop in de lift zit. En ja, ook op dat vlak loopt Nederland éééééuwen voor.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 12:45   #85
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je vergeet vaneigens de kiekens die verantwoordelijk zijn voor de instortende huizen, scholen, bruggen én de doden die vielen tijdens de overstromingen in Wallonië.
Wallonië heeft, BEWEZEN, iets met corrupte politici, maar ook daarover horen we jou niet piepen.
Hallo !!!!!
Het ging over gaan winkelen in ANTWERPEN !!!!
Wat Wallonië hier komt doen, dat mag Joost weten. En ik heb hem gebeld en zijn naam is haas.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 12:52   #86
lancalot
Burgemeester
 
lancalot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Magnette heeft wel voor een stuk gelijk. U moet maar eens praten met mensen die werken bij Post.NL en pakjes moeten afleveren bij de mensen thuis . Een helse job.

Al dat gejaag, dat haasten, die zogenaamde 'flexibiliteit' (een ordewoord dat de bedrijven maar al te graag hanteren), kortom uw kas afdraaien om een habbekrats te kunnen verdienen , is voor niets goed. De wereld is goed los geslagen.

Het wordt tijd dat we eens wat rustiger gaan leven. Anders gaan leven. Minder opgejaagd. En de weg verlaten die leidt tot de obsessie om maar winst te kunnen maken waar en hoe dan ook en de mensen daardoor op stang jagen met van alles en nog wat.

Magnette heeft tenminste de moed én de verdienste de foute dingen te benoemen. Dat wil nog niet zeggen dat E-commerce moet worden afgeschaft. Maar alles moet redelijk blijven en menselijk.
Vanuit een regio waar de werkloosheid nogal hoog is vind ik het eerder misplaatst.
Er zijn ongelooflijk veel ongeschoolde werkkrachten en die zijn perfect inzetbaar voor de e-commerce.
En als het te hard werken is, dan moeten ze maar beter hun best doen op school en een diploma halen.
Naar hun zeggen : "als ze zouden willen kunnen ze ook ingenieur worden"
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 12:53   #87
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De leegstand in de winkelstraten is voor een groot deel te wijten aan de gehanteerde "circulatieplannen".
Geen wonder dat de onlineverkoop in de lift zit. En ja, ook op dat vlak loopt Nederland éééééuwen voor.
En de huurprijzen in de winkelstraten spelen hierbij geen rol ?
Die dan moeten doorgerekend worden in de prijzen ?

Patrickve heeft gelijk als hij stelt dat winkelmadam of meneer spelen iets uit het verleden zal worden. Veel te duur voor de klant.
De kleine (Vlaamse) economie moet dus kapotgaan.

En de mensen die die kleine econimische spelers willen beschermen worden belachelijk gemaakt (Magnette) of totaal genegeerd (Pas Vlaams Belang).
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 12:57   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Hallo !!!!!
Het ging over gaan winkelen in ANTWERPEN !!!!
Wat Wallonië hier komt doen, dat mag Joost weten. En ik heb hem gebeld en zijn naam is haas.
Het ging evenmin over 5-jarigen die riskeren om te worden doodgereden in een tunnel, of over instortende scholen, noch over veroordelingen in verband met bouwpromoteren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 13:02   #89
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Vanuit een regio waar de werkloosheid nogal hoog is vind ik het eerder misplaatst.
Er zijn ongelooflijk veel ongeschoolde werkkrachten en die zijn perfect inzetbaar voor de e-commerce.
En als het te hard werken is, dan moeten ze maar beter hun best doen op school en een diploma halen.
Naar hun zeggen : "als ze zouden willen kunnen ze ook ingenieur worden"
Wat is de afweging ?
De mensen die willen een kleine economische speler laten zijn ?
Nog meer werkloosheid door faillissementen door de kleine Belgische economisch speler te laten doorwurgen door buitenlandse e-commerce giganten ?
Als u aan e-commerce denkt als parallel circuit voor fysieke verkooppunten (Voor grote e-commerce bedrijven lijken wij de boot voor gemist te hebben) dan staat u daar met uw grote hoop laaggeschoolden. Dan is het de winkeleigenaar of bedrijfsleider zelf die de pakketjes inpakt en bezordt of laat bezorgen door B-post.

Magnette pleit hier voor eigen economie eerst...en nu is het weer niet goed. Dat laatste vooral op basis van nep-argumentatie en wat loze luie-walen vooroordelen een politieke discussie totaal onwaardig.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 8 februari 2022 om 13:05.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 13:03   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Vanuit een regio waar de werkloosheid nogal hoog is vind ik het eerder misplaatst.
Er zijn ongelooflijk veel ongeschoolde werkkrachten en die zijn perfect inzetbaar voor de e-commerce.
En als het te hard werken is, dan moeten ze maar beter hun best doen op school en een diploma halen.
Naar hun zeggen : "als ze zouden willen kunnen ze ook ingenieur worden"
Zo, is dat! Maar Het Oosten heeft iets met "de Latijnse cultuur". Een luilakkencultuur waarvan de rekening al decennialang wordt doorgestuurd naar Vlaanderen. Zoals ook de Limburgse rekening ooit werd doorgestuurd naar Vlaanderen.
Soort zoekt soort.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 13:03   #91
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het ging evenmin over 5-jarigen die riskeren om te worden doodgereden in een tunnel, of over instortende scholen, noch over veroordelingen in verband met bouwpromoteren.
geen zin voor humor ?
Of gewoon het emoji-ke gemist.
Zoals ik zelf weet, missen is menselijk.
Blijven zagen ook
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 13:05   #92
lancalot
Burgemeester
 
lancalot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In Wallonie een knelpunten beroep.
Neen neen, hangmat vlechters.
Maar die komen uit Vlaanderen
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 13:07   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

Magnette pleit hier voor eigen economie eerst...en nu is het weer niet goed. Dat laatste vooral op basis van nep-argumentatie en wat loze luie-walen vooroordelen een politieke discussie totaal onwaardig.
FEIT is dat het altijd de Walen zijn die op de eerste rij staan als het WERK gestaakt wordt.
En FEIT is ook dat de miljardentransfers als decennialang bestaan.
Ik heb nog geen signalen gezien dat Wallonië op eigen benen kan staan.
Met minder werken en meer pensioen voor de luilakken zal de Waalse economie niet herop leven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 13:08   #94
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is er erg, zoveel is duidelijk. Een tijd geleden had ik het goede idee van een muziekwinkel in Antwerpen te bezoeken. Nu, ik heb geen ruimtelijk inzicht, maar die van ons, die pakt de eerste keer dat ze ergens naartoe rijdt al een binnenweg.
Ook voor haar bleek het niet gemakkelijk, in zoverre zelfs dat ze gereed was om op te geven als ik daar op dat moment toevallig die winkel zie.

Lang verhaal kort, als ik niet verplicht ben, dan kom ik daar niet meer. Bleek trouwens weer eens dat men het vanuit het buitenland goedkoper tot aan de deur kan brengen.

Dan is de keuze snel gemaakt.
Discogs !

Platen uit Israel en Milano voor evenveel of minder en ge zijt niet in t zak gezet. Ja dan hebben ze u niet meer natuurlijk.

Tenzij je daar toevallig moet zijn en de winkel binnentrekt voor de geur van de vinyl en verschraald karton van een jaar of 40 op te snuiven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 13:10   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
geen zin voor humor ?
Of gewoon het emoji-ke gemist.
Zoals ik zelf weet, missen is menselijk.
Blijven zagen ook
Juist ja. Als JIJ grandioos off topic gaat is het voor de lol. Of een vergissing.
Of menselijk.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 februari 2022 om 13:10.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 13:12   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ja maar ik heb een certificaat dat ik mij mag verplaatsen.
Waaw. Maar dat neemt niet weg dat je daarmee bijzonder roekeloos bent.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 13:13   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Discogs !

Platen uit Israel en Milano voor evenveel of minder en ge zijt niet in t zak gezet. Ja dan hebben ze u niet meer natuurlijk.

Tenzij je daar toevallig moet zijn en de winkel binnentrekt voor de geur van de vinyl en verschraald karton van een jaar of 40 op te snuiven.
Ik zag net op TV dat de winkels in tweedehands kledij goede zaken doen. Op voorwaarde dat de kleding oud genoeg is en een duur label draagt, vaneigens.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 13:17   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waaw. Maar dat neemt niet weg dat je daarmee bijzonder roekeloos bent.
Geen probleem. Wat hij zelf doet is voor de lol, of een vergissing, of gewoon menselijk. Pas als anderen hetzelfde doen is het misplaatst en voor rode kritiek vatbaar.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 13:17   #99
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
FEIT is dat het altijd de Walen zijn die op de eerste rij staan als het WERK gestaakt wordt.
En FEIT is ook dat de miljardentransfers als decennialang bestaan.
Ik heb nog geen signalen gezien dat Wallonië op eigen benen kan staan.
Met minder werken en meer pensioen voor de luilakken zal de Waalse economie niet herop leven.
Neen hoor Vlaams Belang pleit wel niet voor een verbod maar is toch ook niet echt voorstander van e-commerce.
Ook de Walen eerst ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 13:18   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Mensen lopen nog steeds graag eens rond in een stad.
Om een pint te pakken, ja. Om te winkelen, nee.

Citaat:
Waar u wel gelijk in hebt, is dat bedrijven (een aantal Vlaamse KMO's oa) alle tussenpersonen tussen producent en eindconsument willen uitschakelen. Meestal zijn het deze spelers in het midden van de supply chain die de grootste winsten opstrijken zonder iets te moeten doen.
Maar dat is al zo sinds de oudheid: HANDEL DRIJVEN is altijd een enorm lucratieve bezigheid geweest, en teerde op de onwetendheid van de klant, en het gebrek aan communicatie mogelijkheden van de fabrikant. De handelaar-praatjesmaker is altijd de nutteloze maar winstmakende knoop geweest tussen de producent van waardevolle dingen, de transporteur en de klant.
Dank zij e-commerce kan die prijzengap die in de zakken ging van de handelaar-praatjesmaker dichtgeklapt worden, en zijn het de mensen die waarde scheppen die het gros van de winst kunnen bekomen, zonder al die tussen-kwiebussen die van hun "macht over de informatie en contacten" gebruik maakten.

Citaat:
(Iemand een mottig kleed of kompleet lompe schoenen aanpraten is geen meerwaarde.)
Maar de essentie van de winkelierswinst.


Citaat:
Dat tussengewriemel kost heel veel geld...en brengt niets op.
MAAR
Dat tussengewriemel uitschakelen kost heel veel mensen hun zaak of baan.
Maar dat laatste is juist goed. Dat is immers volk dat geld roofde uit het werk en de creativiteit van producenten en transporteurs. En nu kunnen ze zich nuttig maken, door zelf gaan te fabriceren, of beter nog, te transporteren. Maar dat is stukken minder plezant he, ECHT iets nuttigs doen.

Het is altijd een pijnlijke transitie wanneer een nutteloos geworden beroep zich vastklampt aan zijn vroegere privileges, maar dat is de enige manier om vooruit te komen. In plaats van stokken in de wielen van de verandering te steken, zouden die mensen beter nuttige dingen gaan doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2022 om 13:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be