Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Cedric Vloemans (UNIE) - 19 tot 25 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Cedric Vloemans (UNIE) - 19 tot 25 februari Unie is een centrumpartij voor de Belgische Unie. Dit kartel bestaat uit drie unitaristische/Belgisch gezinde politieke groeperingen: BEB-n , de Liberale Alliantie en Unie.

 
 
Discussietools
Oud 25 februari 2007, 22:28   #81
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U blijft maar rondjes draaien, maar durft blijkbaar niet ingaan op mijn vragen.

Misschien wordt het ook tijd dat u eens een boek openslaat over 1302. Daar vochten immers geen mensen van Namen in mee. Dit is een typische vorm van mythologisering van de belgicistische geschiedschrijving. 't Was namelijk zo dat Jan van Namen, zoon van de Vlaamse graaf, en zelf graaf over Namen, troepen ronselde om de Vlaamse opstandelingen te steunen. Echter, hij ronselde die troepen niet in zijn eigen graafschap maar wel in het Rijnland (Duitsers dus). In de kronieken is dan ook sprake over "Ostlanders" die graaf Jan optrommelde. Alleen is het zo dat deze "Ostlanders" pas in Kortrijk aankwamen nadat de slag reeds gestreden was.
Ik zal dit eens nakijken. Het is niet de eerste keer dat u foute informatie geeft. Maar goed, ik sluit niets uit en ik zal het eens opzoeken. Feit blijft dat het 'volksnationalisme' door weinig mensen gedragen wordt en dat geldt zowel voor de Belgische constructie als voor de Vlaamse constructie. Nu verwonderen doet me dat niet: het nationalisme is voor een groot stuk passé, Europa komt er aan, de globalisering affirmeert zich meer en meer en... misschien kijken de mensen liever naar het voetbal dan zich bezig te houden met de communautaire twisten.

Laatst gewijzigd door system : 25 februari 2007 om 22:49.
system is offline  
Oud 25 februari 2007, 22:31   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De opstanding van de Vlaamse steden wilt u zeggen.
Neen, daar er naast de stadsmilities ook vrije boeren meevochten. Naast Brugge was ook het Brugse Vrije op de slag aanwezig. Enzovoort.

Ik herhaal mijn raad even: ga een goed boek halen over 1302. Kom dan terug. Alvast kan ik u het boek van professor Verbruggen aanraden. Een verdere referentielijst vindt u bij
http://www.liebaart.org/biblio_n.htm
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 februari 2007, 22:35   #83
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, daar er naast de stadsmilities ook vrije boeren meevochten. Naast Brugge was ook het Brugse Vrije op de slag aanwezig. Enzovoort.

Ik herhaal mijn raad even: ga een goed boek halen over 1302. Kom dan terug. Alvast kan ik u het boek van professor Verbruggen aanraden. Een verdere referentielijst vindt u bij
http://www.liebaart.org/biblio_n.htm
Ja maar we moeten dit allemaal toch relativeren. Maar goed, nogmaals, ik sluit niets uit en ik zal het nog eens opzoeken.
system is offline  
Oud 25 februari 2007, 22:39   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja maar we moeten dit allemaal toch relativeren. Maar goed, nogmaals, ik sluit niets uit en ik zal het nog eens opzoeken.
En kijk eens aan, daar begint u plotseling weer van de hak op de tak te springen. Eerst stellen dat het alleen ging om de steden. Daarna opperen dat we "dit" moeten relativeren...

Ja, ik zou inderdaad voorstellen dat u het "nog" (lees: voor de eerste maal) eens opzoekt. Begin alvast met het boek van professor Verbruggen. Dat is een standaardwerk als het over 1302 gaat.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 februari 2007, 22:47   #85
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nog steeds geen antwoord waarom dit dan een constructie is. Ook heeft u mij nog niet gezegd welke staat dan geen "constructie" is en wel vanaf het eerste begin kon rekenen op een algeheel volksnationalisme.
Als u het nu nog niet begrijpt kan ik er ook niets aan doen. Maar omdat u het bent zal ik het nog eens kort proberen: volksnationalisme is een spontaan 'wij-gevoel'. Het 'staatsnationalisme' is een artificieel 'wij-gevoel', een 'wij-gevoel' dat dus van boven wordt opgelegd, zoals het Belgische zogenaamde 'wij-gevoel' of het Vlaamse zogenaamd 'wij-gevoel' . Nu het 'Limburgs wij -gevoel' is vrij spontaan. Dat kan niemand ontkennen.
system is offline  
Oud 25 februari 2007, 22:52   #86
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En kijk eens aan, daar begint u plotseling weer van de hak op de tak te springen. Eerst stellen dat het alleen ging om de steden. Daarna opperen dat we "dit" moeten relativeren...

Ja, ik zou inderdaad voorstellen dat u het "nog" (lees: voor de eerste maal) eens opzoekt. Begin alvast met het boek van professor Verbruggen. Dat is een standaardwerk als het over 1302 gaat.
Ik probeer historisch correct te zijn met betrekking tot de fameuze Guldensporenslag. En daarom wil ik dit checken zoals het hoort. En zeker wanneer de informatie van u komt. Dat is alles. Uw insinuaties zijn volkomen misplaatst. Zulke insinuaties zijn we echter van u gewoon. U spreekt tenminste niet meer van liegen zoals u dat vroeger vaak deed ten aanzien van meer dan één persoon in vroegere postings. U wordt wat hoffelijker en dat is ook al wat.

Laatst gewijzigd door system : 25 februari 2007 om 23:06.
system is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:04   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als u het nu nog niet begrijpt kan ik er ook niets aan doen. Maar omdat u het bent zal ik het nog eens kort proberen: volksnationalisme is een spontaan 'wij-gevoel'. Het 'staatsnationalisme' is een artificieel 'wij-gevoel', een 'wij-gevoel' dat dus van boven wordt opgelegd, zoals het Belgische zogenaamde 'wij-gevoel' of het Vlaamse zogenaamd 'wij-gevoel' . Nu het 'Limburgs wij -gevoel' is vrij spontaan. Dat kan niemand ontkennen.
Wat is spontaan? En wat is dan wel dat "Limburggevoel"? Hebben andere provincies niet dat "wij-gevoel"? Neen? Ga dan eens naar Leuven en kijk eens hoe West-Vlamingen aan elkaar daar klitten! Ze zoeken elkaar zelfs op in eigen kroegen...

Maar goed, als u over gevoelens spreekt, ook het Vlaamsgevoel is spontaan ontstaan. Nog lang voor er ook maar enigszins sprake was van federalisering, cultuurraden, eigen officiële Vlaamse vlag, enzovoort. In Vlaanderen wordt er dus niets van bovenaf opgelegd (trouwens, Vlaanderen is geen staat... Dus van enig staatsnationalisme is geen sprake).
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:07   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik probeer historisch correct te zijn met betrekking tot de fameuze Guldensporenslag. En daarom wil ik dit checken zoals het hoort. Dat is alles. Uw insinuaties zijn volkomen misplaatst. Zulke insinuaties zijn we echter van u gewoon. U spreekt tenminste niet meer van liegen zoals u dat vroeger vaak deed ten aanzien van meer dan één persoon in vroegere postings. U wordt wat hoffelijker en dat is ook al wat.
Mijn insinuaties zijn geen insinuaties, maar gewoon de weergave van een aantal vaststellingen. Eerst komt u met onzin aandraven over "mensen uit Namen" die zouden hebben meegevochten. Dat is pure historische onzin en u zult het in geen enkel standaardwerk over 1302 vinden. M.a.w. alleen al daardoor merk ik dat u nog geen enkel referentiewerk over 1302 heeft opengeslagen.

In die andere berichten was er inderdaad sprake van liegen. Weet u nog hoe stelde dat Hiëronymus "christenvrouw" zou hebben geschreven, terwijl dat helemaal niet stond in zijn Latijnse vertaling? Of dat Hiëronymus volgens u "adelphos" niet zou hebben vertaald door "frater"? U beweerde dat er in zijn Vulgaat "neven" zou staan. Ook foutief. En de manier waarop u het bleef herhalen, wees in de richting van een bewuste leugen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:09   #89
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is spontaan? En wat is dan wel dat "Limburggevoel"? Hebben andere provincies niet dat "wij-gevoel"? Neen? Ga dan eens naar Leuven en kijk eens hoe West-Vlamingen aan elkaar daar klitten! Ze zoeken elkaar zelfs op in eigen kroegen...

Maar goed, als u over gevoelens spreekt, ook het Vlaamsgevoel is spontaan ontstaan. Nog lang voor er ook maar enigszins sprake was van federalisering, cultuurraden, eigen officiële Vlaamse vlag, enzovoort. In Vlaanderen wordt er dus niets van bovenaf opgelegd (trouwens, Vlaanderen is geen staat... Dus van enig staatsnationalisme is geen sprake).
Hoeveel Vlaamse leeuwen wapperen er op 11 juli aan de huizen? Bitter weinig.
Hoeveel Belgische vlaggen wapperen er op de nationale feestdag aan de huizen? Bitter weinig.

Eigenlijk interesseert het de mensen niet. En u weet dat ook.

Laatst gewijzigd door system : 25 februari 2007 om 23:10.
system is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:14   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hoeveel Vlaamse leeuwen wapperen er op 11 juli aan de huizen? Bitter weinig.
Hoeveel Belgische vlaggen wapperen er op de nationale feestdag aan de huizen? Bitter weinig.

Eigenlijk interesseert het de mensen niet. En u weet dat ook.
Dat heb ik reeds gezegd: in dit land waar men de mensen het politiek bedrijf beu heeft gemaakt, heerst er een enorme onverschilligheid. Daarenboven is er een steeds toenemend materialistisch individualisme die mensen nog verder van een gemeenschapsgevoel en volksbetrokkenheid voert.

Ik heb jammer genoeg nog steeds geen omschrijving van uw hand over wat nu dan wel een "kunstmatige politieke constructie" inhoudt. En ook mocht ik nog steeds niet vernemen welke staten dan wel "natuurlijke constructies" zijn die niet politiek beïnvloed zijn.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:16   #91
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mijn insinuaties zijn geen insinuaties, maar gewoon de weergave van een aantal vaststellingen. Eerst komt u met onzin aandraven over "mensen uit Namen" die zouden hebben meegevochten. Dat is pure historische onzin en u zult het in geen enkel standaardwerk over 1302 vinden. M.a.w. alleen al daardoor merk ik dat u nog geen enkel referentiewerk over 1302 heeft opengeslagen.

In die andere berichten was er inderdaad sprake van liegen. Weet u nog hoe stelde dat Hiëronymus "christenvrouw" zou hebben geschreven, terwijl dat helemaal niet stond in zijn Latijnse vertaling? Of dat Hiëronymus volgens u "adelphos" niet zou hebben vertaald door "frater"? U beweerde dat er in zijn Vulgaat "neven" zou staan. Ook foutief. En de manier waarop u het bleef herhalen, wees in de richting van een bewuste leugen.
En het concilie van Latheranen, en De Duitse kardinalen met de Hitlergroet, en 'parthenos' en de kerkvaders over de vrouw, en de discriminatie van de homofielen door de kerk, en de brandstapels, en de houding van de kerk tegenove de Joden. Allemaal dingen die u pertinent ontkende. Niet correcte informatie proberen door te spelen daar bent u vaak (niet altijd) een meester in.

Als ik fout ben geeft het toe, zoals bij de frater. Ik heb daar geen moeite mee. Integendeel zelfs. En wees gerust: ik zal de het bijbelcommentaar van Hieronymus vinden waar hij doelbewust 'fratres' vertaalt door neven. Ik neem mijn tijd. En dan bent u alweer een stukje van uw lolly kwijt.

Laatst gewijzigd door system : 25 februari 2007 om 23:19.
system is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:17   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En het concilie van Latheranen, en De Duitse kardinalen met de Hitlergroet, en 'parthenos' en de kerkvaders over de vrouw, en de discriminatie van de homofielen door de kerk, en de brandstapels, en de houding van de kerk tegenove de Joden. Allemaal dingen die u pertinent ontkende. Niet correcte informatie proberen door te spelen daar bent u vaak (niet altijd) een meester in.
U begint alweer te liegen. Ik heb niets van dat alles "ontkend"; wel in het juiste referentiekader geplaatst, iets waarin u heel slecht bleek te zijn.

U mag me steeds wijzen op oncorrecte informatie die ik zou hebben weergegeven. Kom maar op. Samen met de verbetering natuurlijk!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:20   #93
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U begint alweer te liegen. Ik heb niets van dat alles "ontkend"; wel in het juiste referentiekader geplaatst, iets waarin u heel slecht bleek te zijn.

U mag me steeds wijzen op oncorrecte informatie die ik zou hebben weergegeven. Kom maar op. Samen met de verbetering natuurlijk!
Als u zegt dat het Concilie van Latheranen diende om de Joden te beschermen dan geeft u foute informatie door. We hebben heel die discussie al gehad. En u ontkende ook: u zei dat de kerk geen homofielen discrimineerde. U moet ernstig blijven. Maar ook deze discussie gaan we niet overdoen. Daar dient een ander forum voor.

Laatst gewijzigd door system : 25 februari 2007 om 23:24.
system is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:23   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als u zegt dat het Concilie van Latheranen diende om de Joden te beschermen dan geeft u foute informatie door.
Neen, dat is niet zo. Ik heb dit als een van de aspecten aangehaald. Niet het enige. En ik heb ook uitgelegd waarom en wat de achterliggende redenen waren voor bepaalde, inderdaad eerder drastische maatregelen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:24   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

En ondertussen zijn we vele berichten verder en van een antwoord op de volgende vragen is nog steeds geen antwoord.

Blijkbaar is het zoeken naar een antwoord iets te pijnlijk....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb jammer genoeg nog steeds geen omschrijving van uw hand over wat nu dan wel een "kunstmatige politieke constructie" inhoudt. En ook mocht ik nog steeds niet vernemen welke staten dan wel "natuurlijke constructies" zijn die niet politiek beïnvloed zijn.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:25   #96
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat heb ik reeds gezegd: in dit land waar men de mensen het politiek bedrijf beu heeft gemaakt, heerst er een enorme onverschilligheid. Daarenboven is er een steeds toenemend materialistisch individualisme die mensen nog verder van een gemeenschapsgevoel en volksbetrokkenheid voert.

Ik heb jammer genoeg nog steeds geen omschrijving van uw hand over wat nu dan wel een "kunstmatige politieke constructie" inhoudt. En ook mocht ik nog steeds niet vernemen welke staten dan wel "natuurlijke constructies" zijn die niet politiek beïnvloed zijn.
Larie en apekool. In ander landen is er ook weinig interesse in de politiek in het algemeen. Het is een algemeen verschijnsel.

Laatst gewijzigd door system : 25 februari 2007 om 23:32.
system is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:31   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Larie en apekool. In ander landen is er ook weinig interesse in de politiek in het algemeen. Het is een algemeen verschijnsel.
Geen larie en apekool. In de eerste plaats geeft u het zelf toe in de volgende lijnen. Kijk maar eens naar Nederland en u zult zien dat een veel groter deel van de bevolking actieve belangstelling heeft voor de politiek dan bij ons. Dit is ook te merken aan de lidgelden die Nederlanders aan hun partijen overdragen. In Nederland hoor je ook niet die geluiden die je bij ons hoort "politici zijn zakkenvullers", "'t is een grote maffia"... In België is er een duidelijke aversie voor de politiek.

Ten andere, u bent in de val gelopen, want wat ik hier eerder al stelde was niet mijn analyse maar wel die van Eppink.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:35   #98
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen larie en apekool. In de eerste plaats geeft u het zelf toe in de volgende lijnen. Kijk maar eens naar Nederland en u zult zien dat een veel groter deel van de bevolking actieve belangstelling heeft voor de politiek dan bij ons. Dit is ook te merken aan de lidgelden die Nederlanders aan hun partijen overdragen. In Nederland hoor je ook niet die geluiden die je bij ons hoort "politici zijn zakkenvullers", "'t is een grote maffia"... In België is er een duidelijke aversie voor de politiek.

Ten andere, u bent in de val gelopen, want wat ik hier eerder al stelde was niet mijn analyse maar wel die van Eppink.
U zet vallen uit, ik niet. U ware aard komt stilaan boven als ik het goed begrijp.

In België zijn er zakkenvullers in Frankrijk zijn er zakkenvullers, in Engeland zijn er zakkenvullers. In het ene land wat meer dan in een ander land. Overal zijn er zakkenvullers. Wat een pover argument. U valt me erg tegen.

Laatst gewijzigd door system : 25 februari 2007 om 23:36.
system is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:38   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U zet vallen uit, ik niet. U ware aard komt stilaan boven als ik het goed begrijp.

In België zijn er zakkenvullers in Frankrijk zijn er zakkenvullers, en Engeland zijn er zakkenvullers. In het ene land wat meer dan in een ander land. Overal zijn er zakkenvullers. Wat een pover argument. U valt me erg tegen.
Vallen? Ware aard? Dit is een discussieforum en bijgevolg mag men inderdaad een aantal discussietechnieken toepassen. Een ervan is een stelling van een gerespecteerd iemand uithalen die vervolgens naar voorschuiven en kijken wat de reactie is van de tegenstander. Als die laatste dan ontkent en de stelling verwerpt, kan men verwijzen naar de bron van de stelling. Dit is dan onmiddellijk een ontluistering. Mocht u het niet weten, maar dat is een methode die men aanleert in discussietechnieken.

Overal zijn zakkenvullers, maar daar ging het niet over. Wel over de houding van de bevolking tegenover de politici. Die is wezenlijk anders in België dan in bijvoorbeeld Nederland.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 februari 2007, 23:46   #100
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
.

Overal zijn zakkenvullers, maar daar ging het niet over. Wel over de houding van de bevolking tegenover de politici. Die is wezenlijk anders in België dan in bijvoorbeeld Nederland.
Ieder land heeft zijn politieke gevoeligheid. Er zijn ook periodes geweest in Nederland waar de opkomst niet zo groot was. Dit gaat met vlagen. En dit is vaak zo in landen waar je geen stemplicht hebt. En de houding tegenover de politiek zal er niet op verbeteren als u blijft meehuilen met de wolven die aan politieke afbraak doen en die poneren dat alle politiekers corrupt zijn. En indien u het dan misschien niet zelf zegt dan suggereert u het. En dat is nog erger. Ik had van u meer sereniteit verwacht.

Laatst gewijzigd door system : 26 februari 2007 om 00:03.
system is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be