Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 14 november 2015, 02:42   #81
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En o wee als één van de daders een "vluchteling" blijkt te zijn.
Dat zullen ze dan wel verzwijgen.
daiwa is offline  
Oud 14 november 2015, 03:03   #82
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Bron ?

De moslims in de Parijse banlieues zijn aan het feesten, maar die horen toevallig bij die 5% zeker ?
bron?
Ik ken voldoende moslims, de overgrote meerderheid verafschuwt IS. Mijn vriendin is ook zelfverklaard moslim, volgens haar zijn dit geen moslims maar criminelen die de religie misbruiken, dus de allergrootste zondaars.
tomm is offline  
Oud 14 november 2015, 03:04   #83
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ergens hoop ik dat en waarschijnlijk zal dat ook wel zo zijn. Ik ben daar eigenlijk zeker van. Maar dat zullen ze ons nooit zeggen. Want dan zijn alle vluchtelingen opeens potentiële moordenaars geworden en is het helemaal chaos.

De politici die zo graag de grenzen open hielden of houden en ze vluchtelingen met open armen ontvangen zouden nu moeten terecht staan. Want zij hebben alle doden in Parijs op hun geweten. Het VB vraagt nu om een onmiddellijke sluiting van de grenzen en een deftige screening van alle vluchtelingen die al in België zijn. Kris Peeters lacht het weg en Jan Jambon zegt dat België een vredelievend land is. Tot het hier ook eens zal voor vallen. En mijn mening : dat gaat nog in 2015 zijn!!!
Nu zal eindelijk blijken dat de vluchtelingencrisis is veroorzaakt om IS-soldaten Europa binnen te smokkelen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline  
Oud 14 november 2015, 03:07   #84
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mijn vriendin is ook zelfverklaard moslim, volgens haar zijn dit geen moslims maar criminelen die de religie misbruiken, dus de allergrootste zondaars.
Wat zegt zzo een vriendin als je haar vertelt dat de profeet in zijn tijd hetzelfde deed als IS (maar dan zonder facebook, youtube of machinegeweren.)
Ik ben benieuwd.
Odol is offline  
Oud 14 november 2015, 03:07   #85
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
bron?
Ik ken voldoende moslims, de overgrote meerderheid verafschuwt IS. Mijn vriendin is ook zelfverklaard moslim, volgens haar zijn dit geen moslims maar criminelen die de religie misbruiken, dus de allergrootste zondaars.
Dus je reageert niet objectief. Misschien beter zwijgen in plaats van olie op het vuur te gooien?
PORSCHE is offline  
Oud 14 november 2015, 03:10   #86
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
bron?
Ik ken voldoende moslims, de overgrote meerderheid verafschuwt IS. Mijn vriendin is ook zelfverklaard moslim, volgens haar zijn dit geen moslims maar criminelen die de religie misbruiken, dus de allergrootste zondaars.
Die onderzoeken waar al naar verwezen werd tonen toch iets anders aan.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 14 november 2015, 03:10   #87
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Wat zegt zzo een vriendin als je haar vertelt dat de profeet in zijn tijd hetzelfde deed als IS (maar dan zonder facebook, youtube of machinegeweren.)
Ik ben benieuwd.
Inderdaad.
Al wat IS doet werd hen voorgedaan door de pedofeet.
daiwa is offline  
Oud 14 november 2015, 03:10   #88
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Zowel bij enquêtes in Europa als enquêtes in Arabische landen, deze laatsten uitgevoerd door al Jazeera, is het percentage moslims met sympathie voor IS hetzelfde, rond de 80 procent.

Dus rot op met je poging tot relativering.

De rest van je betoog wil ik wel onderschrijven.

Libië, Syrië, Hollande heeft kilo's boter op zijn hoofd.
graag bronvermelding.
De bombardementen op Libië werden uitgevoerd toen Sarkozy president was.
Hollande, Sarkozy, maakt niet uit, dezelfde agenten van de VS. Marine Le Pen zou wel een verschil maken, daarom wil de elite en vooral Washington niet dat ze aan de macht komt. (ik ben overigens, als communist, geen natuurlijke bondgenoot van Marine Le Pen, maar op veel vlakken ben ik het met haar eens, behalve op economisch vlak)
In feite moet je je woede richten op de VS. Zij zijn begonnen met het soennitisch extremisme te ondersteunen in Afghanistan in de jaren 80, tegen de communisten. En ze doen nog steeds voort, nu in Syrië.
tomm is offline  
Oud 14 november 2015, 03:12   #89
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Wat zegt zzo een vriendin als je haar vertelt dat de profeet in zijn tijd hetzelfde deed als IS (maar dan zonder facebook, youtube of machinegeweren.)
Ik ben benieuwd.
Die heilige boeken kunnen op duizend verschillende manieren geïnterpreteerd worden, ook de Bijbel.
tomm is offline  
Oud 14 november 2015, 03:13   #90
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Die onderzoeken waar al naar verwezen werd tonen toch iets anders aan.
bronvermelding, graag...
tomm is offline  
Oud 14 november 2015, 03:19   #91
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dus je reageert niet objectief. Misschien beter zwijgen in plaats van olie op het vuur te gooien?
Waarom zou ik moeten zwijgen?
Iedereen op dit forum die mij kent weet dat ik een grote tegenstander ben van IS en co. Ik juig de Russische (en ook de sporadische Amerikaanse) bombardementen op die ratten toe, en ik vind dat hun financiers hard aangepakt moeten worden.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1216

Maar dat wil nog niet zeggen dat ik alle moslims veroordeel, in tegendeel ook Assad noemt zich moslim, net als veel Russische moslims met wie ik een nauwe band heb.
tomm is offline  
Oud 14 november 2015, 03:21   #92
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die heilige boeken kunnen op duizend verschillende manieren geïnterpreteerd worden, ook de Bijbel.
Hoe zou jij dan het volgende interpreteren?

'' Besluip ze, achtervolg ze en doodt hen''.

Voor mij is dat een overvalst bevel tot moord.
daiwa is offline  
Oud 14 november 2015, 03:22   #93
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die heilige boeken kunnen op duizend verschillende manieren geïnterpreteerd worden, ook de Bijbel.
Dat is dus weer geen antwoord op mijn vraag, maar een afleidings manoeuvre (misschien was dat niet je bedoeling)

Grappig, telkens er een moslim massacre gebeurd .... moet de Bijbel het ontgelden.

Vergelijk Jesus met Mohammed.

Het Kristendom startte geweldloos in de Bijbel staan richtlijnen die absoluut niet stroken met onze moderne samenleving...maar een oproep on NU ongelovigen vogelvrij te verklaren en bvb kruiselings een hand en een voet af te hakken dat staat er NIET in. Of bewijs dat ik verkeerd ben, dan weet ik dat ook weeral.

Laatst gewijzigd door Odol : 14 november 2015 om 03:22.
Odol is offline  
Oud 14 november 2015, 03:22   #94
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
bronvermelding, graag...
Misschien eens iets van prof. Ruud Koopmans lezen.

Moslimfundamentalisme in West-Europa geen marginaal fenomeen
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 14 november 2015, 03:29   #95
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik alle moslims veroordeel, in tegendeel ook Assad noemt zich moslim, net als veel Russische moslims met wie ik een nauwe band heb.
Ik veroordeel ook niet alle moslims enkel diegenen die de ware Islam volgen
Ik heb collegas,waar ik heel veel respect voor heb, die ik hele fijne mensen vind, die meedoen aan de ramadan, of ze daarmee praktiserende moslims zijn weet ik niet. Ik ontwijk het onderwerp en zij voelen zich ook niet genoodzaakt om erover te beginnen.

Het is perfect mogelijk om moslims niet te veroordelen maar de Koran en de levenswandel van de profeet Mohammed te verafschuwen en te veroordelen.
Odol is offline  
Oud 14 november 2015, 03:40   #96
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
graag bronvermelding.
De bombardementen op Libië werden uitgevoerd toen Sarkozy president was.
Hollande, Sarkozy, maakt niet uit, dezelfde agenten van de VS. Marine Le Pen zou wel een verschil maken, daarom wil de elite en vooral Washington niet dat ze aan de macht komt. (ik ben overigens, als communist, geen natuurlijke bondgenoot van Marine Le Pen, maar op veel vlakken ben ik het met haar eens, behalve op economisch vlak)
In feite moet je je woede richten op de VS. Zij zijn begonnen met het soennitisch extremisme te ondersteunen in Afghanistan in de jaren 80, tegen de communisten. En ze doen nog steeds voort, nu in Syrië.
Hoeveel keer ga je nog om bronnen vragen?
Hoeveel keer moet ik ze nog plaatsen?
Is het zoveel moeite om ze zelf eens te zoeken of past het in een soort strategie in de trend van "als ik maar genoeg jank om bronnen zal hij het wel ooit eens beu raken en mijn vraag negeren, waarna ik kan loeien dat hij er geen heeft om zijn bewering te staven"?

http://reinformation.tv/sondage-al-j...e-terroristes/

http://speisa.com/modules/articles/i...-for-isis.html

http://m.ad.nl/ad/mobile/article/det...=articleDetail
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 14 november 2015, 03:42   #97
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Heeft niets met islam te maken, toch?

Opkankeren met dat soort geneuzel. De tyfus voor de anti-islamcritici.
Nietzsche is offline  
Oud 14 november 2015, 03:43   #98
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Kom op, driehoek het. Jullie hoerendochters.
Nietzsche is offline  
Oud 14 november 2015, 03:45   #99
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.377
Standaard

Ik vrees dat de redelijke stemmen verdrongen worden in dit debat, en dat is natuurlijk ook exact het doel van deze extremisten. Een anti-Islam sfeer in Europa, logisch gevolg van zulke misdaden, werkt in hun voordeel.
Waarom zijn jullie niet slimmer dan dat, enn doorzien jullie niet de ware toedracht?

Laatst gewijzigd door tomm : 14 november 2015 om 03:47.
tomm is offline  
Oud 14 november 2015, 03:46   #100
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik vrees dat de redelijke stemmen verdrongen worden in dit debat, en dat is natuurlijk ook exact het doel van deze extremisten.
Nuance je moeder.
Nietzsche is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be