Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2006, 20:44   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Ik ken minstens 3 topmensen uit de partij die zoals ik aan de VUB gestudeerd hebben en het zal wel niet zijn dat het allemaal katholieke masochisten waren.Voor een katholiek moet men immers al veel kunnen verdragen om aan de VUB te studeren.
Jongen toch, wat braakt u onzin uit. Wie aan de VUB studeert, wordt beoordeeld op zijn studieprestaties. Niet op wat hij al dan niet moge geloven. Ik heb nooit tekenen gezien van wat u beweert, temeer daar ik voor opzoekingswerk meerdere keren naar de VUB ben getrokken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:45   #82
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard katholieken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dus als iemand uit uw vriendenkring zegt dat u hem/haar kan vertrouwen, dan ga jij eerst vragen of hij/zij dat wil bewijzen?
Dus als iemand tegen u zegt: "Ik zie u graag.", dan gelooft u dat niet maar vraagt u om dat te bewijzen?

Ik ben blij dat ik niet overal bewijzen voor nodig heb. Ik ben blij dat ik kan en mag geloven, zowel in God als in andere mensen.



Er werd niet gevraagd naar wat u denkt over leven na de dood. Er werd gevraagd naar wetenschappelijk bewijs dat er geen leven na de dood is.
Hoe meer katholieken zeggen hoe sterker ik atheist wordt.In zes jaar katholiek college zijn ze er ook niet in geslaagd mij te overtuigen.Alle religie is totaal onwetenschappelijk,dat geeft u zelf impliciet toe door altijd naar geloof te verwijzen.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:45   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Ik ga ervan uit dat het partijstandpunt terzake ooit nog zal veranderen.
Droom maar verder. Het Vlaams Belang is op dit ogenblik niet alleen de enige oppositiepartij, maar ook de enige ethische oppositiepartij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:48   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Hoe meer katholieken zeggen hoe sterker ik atheist wordt.In zes jaar katholiek college zijn ze er ook niet in geslaagd mij te overtuigen.Alle religie is totaal onwetenschappelijk,dat geeft u zelf impliciet toe door altijd naar geloof te verwijzen.
Och, u mag gerust ongelovig zijn. Als u nu denkt dat u hiermee een of andere heldendaad heeft gesteld, bent u wel heel sterk verdwaald in de geest.

Het onderwijs maar al te goed kennend, doet men op colleges helemaal geen moeite leerlingen nog van het geloof te overtuigen. In veel gevallen zijn de godsdienstleraren zelfs nog nauwelijks gelovig en als ze dat al zijn is hun geloof wazig en vaag. Godsdienstlessen zijn verworden tot babbellessen over alles en nog wat, maar meestal niet over het christelijk geloof.

Als geloof wetenschappelijk te bewijzen viel, was het geen geloof meer. Liefde is bijvoorbeeld ook niet wetenschappelijk aan te tonen. Toch bestaat het. Gelukkig maar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:50   #85
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard Vub

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jongen toch, wat braakt u onzin uit. Wie aan de VUB studeert, wordt beoordeeld op zijn studieprestaties. Niet op wat hij al dan niet moge geloven. Ik heb nooit tekenen gezien van wat u beweert, temeer daar ik voor opzoekingswerk meerdere keren naar de VUB ben getrokken.
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid moogt ge aannemen dat de meesten die aan de vub studeren ongelovigen zijn zeker als ze ver van brussel wonen.Maak u zelf niet wijs dat er in de top van de partij alleen maar brave katholieken rondlopen.Ik weet wel beter omdat ik er een paar ken van al jaren geleden.Mij kunt ge niets wijsmaken.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:52   #86
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard geloof

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Och, u mag gerust ongelovig zijn. Als u nu denkt dat u hiermee een of andere heldendaad heeft gesteld, bent u wel heel sterk verdwaald in de geest.

Het onderwijs maar al te goed kennend, doet men op colleges helemaal geen moeite leerlingen nog van het geloof te overtuigen. In veel gevallen zijn de godsdienstleraren zelfs nog nauwelijks gelovig en als ze dat al zijn is hun geloof wazig en vaag. Godsdienstlessen zijn verworden tot babbellessen over alles en nog wat, maar meestal niet over het christelijk geloof.

Als geloof wetenschappelijk te bewijzen viel, was het geen geloof meer. Liefde is bijvoorbeeld ook niet wetenschappelijk aan te tonen. Toch bestaat het. Gelukkig maar.
Het steeds verwijzen naar geloof bewijst uw intelectuele zwakheid.Katholieken en andere godsdienstigen maken geen indruk op mij.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:53   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid moogt ge aannemen dat de meesten die aan de vub studeren ongelovigen zijn zeker als ze ver van brussel wonen.Maak u zelf niet wijs dat er in de top van de partij alleen maar brave katholieken rondlopen.Ik weet wel beter omdat ik er een paar ken van al jaren geleden.Mij kunt ge niets wijsmaken.
Alweer de zoveelste in de lucht zwevende en onbewezen stelling. De keuze voor de VUB heeft vaak niets met de levensbeschouwelijke achtergrond van de unif te maken. Dat is hetzelfde als beweren dat wie aan de KUL studeert katholiek is.

Ik heb nergens beweerd dat er alleen maar katholieken in het Vlaams Belang zitten. Dus ook hier slaat u maar iets uit uw botten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:54   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Het steeds verwijzen naar geloof bewijst uw intelectuele zwakheid.Katholieken en andere godsdienstigen maken geen indruk op mij.8)
En?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:54   #89
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dus als iemand uit uw vriendenkring zegt dat u hem/haar kan vertrouwen, dan ga jij eerst vragen of hij/zij dat wil bewijzen?
Dus als iemand tegen u zegt: "Ik zie u graag.", dan gelooft u dat niet maar vraagt u om dat te bewijzen?
Als mijn vriendin zegt dat ze me graag ziet, geloof ik dat. Ze kan dat niet feitelijk bewijzen, maar toch op een aangename manier aantonen wanneer we met ons tweetjes tussen de lakens duiken.

En er zijn wel degelijk theorieën die indirect aantonen dat er geen leven na de dood kan zijn. Een belangrijke wetenschapper op dit vlak is Antonio Damasio, een neuro-fysioloog. Zelf ken ik echter weinig van die zaken, maar hier is de website op wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonio_Damasio
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:57   #90
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als geloof wetenschappelijk te bewijzen viel, was het geen geloof meer. Liefde is bijvoorbeeld ook niet wetenschappelijk aan te tonen. Toch bestaat het. Gelukkig maar.
Liefde is een wisselwerking van hormonen op de hersenen. Lang leve de Neurofysiologie die van al die mysterische zaken zoiets heerlijks clinisch hebben gemaakt.
Zoals vroeger de astronomen enzo van de maansverduistering ook iets natuurlijks hebben gemaakt.
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:57   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
En er zijn wel degelijk theorieën die indirect aantonen dat er geen leven na de dood kan zijn.
Theorieën, kortom hypothesen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:58   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Liefde is een wisselwerking van hormonen op de hersenen. Lang leve de Neurofysiologie die van al die mysterische zaken zoiets heerlijks clinisch hebben gemaakt.
Zoals vroeger de astronomen enzo van de maansverduistering ook iets natuurlijks hebben gemaakt.
U verwart liefde met verliefdheid. Verliefdheid heeft inderdaad te maken met hormonale stofwisseling en hersenimpulsen. Liefde niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:59   #93
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Theorieën, kortom hypothesen.
jaja, en de evolutie-theorie is ook maar een theorie.
Blijkbaar zijn katholieken alleen maar bereidt van de wetenschap mee te volgen, wanneer de wetenschap dingen zegt die niet ingaan tegen de katholieke leer. Iets wat ik al dikwijls heb gemerkt.
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:59   #94
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U verwart liefde met verliefdheid. Verliefdheid heeft inderdaad te maken met hormonale stofwisseling en hersenimpulsen. Liefde niet.
Nee hoor, zelfde principes
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 20:59   #95
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard referendum

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke opiniepeilingen?

Daarenboven wil ik onmiddellijk opmerken dat ik nooit enig belang heb gehecht aan opiniepeilingen, ongeacht de uitslag die ze geven. 't Enige waaraan ik wel belang hecht zijn in de politiek de uitslagen van de verkiezingen. En in een ethisch debat vertrouw ik alleen op wat de bevolking een referedum zegt.
Een referendum zou voor u zeer tegenvallen.Maak u geen illusies
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 21:00   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Nee hoor, zelfde principes
Wel, hoor. Liefde is immers iets heel anders dan verliefdheid. Liefde hoeft niet gedragen te zijn door een bepaald gevoel, terwijl verliefdheid hier juist op drijft (en inderdaad te maken heeft met hormonale reacties).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 21:02   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
jaja, en de evolutie-theorie is ook maar een theorie.
Blijkbaar zijn katholieken alleen maar bereidt van de wetenschap mee te volgen, wanneer de wetenschap dingen zegt die niet ingaan tegen de katholieke leer. Iets wat ik al dikwijls heb gemerkt.
Ik aanvaard iets van de wetenschap als de wetenschap aan wetenschap heeft gedaan, wat dus betekent dat ze iets empirisch heeft vastgesteld en uitgewerkt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 21:04   #98
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard Vub

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alweer de zoveelste in de lucht zwevende en onbewezen stelling. De keuze voor de VUB heeft vaak niets met de levensbeschouwelijke achtergrond van de unif te maken. Dat is hetzelfde als beweren dat wie aan de KUL studeert katholiek is.

Ik heb nergens beweerd dat er alleen maar katholieken in het Vlaams Belang zitten. Dus ook hier slaat u maar iets uit uw botten.
Uw reactie bewijst nogmaals onbetwistbaar dat u verveeld zit met het feit dat een aantal topmensen uit de partij aan de VUB gestudeerd hebben en dus waarschijnlijk niet al te katholiek zijn.Op den duur studeren er aan de vub alleen maar gelovigen behalve ik .Haha.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 21:05   #99
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard biologie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U verwart liefde met verliefdheid. Verliefdheid heeft inderdaad te maken met hormonale stofwisseling en hersenimpulsen. Liefde niet.
Alles is pure biologie en de rest bestaat niet.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 21:06   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Uw reactie bewijst nogmaals onbetwistbaar dat u verveeld zit met het feit dat een aantal topmensen uit de partij aan de VUB gestudeerd hebben en dus waarschijnlijk niet al te katholiek zijn.Op den duur studeren er aan de vub alleen maar gelovigen behalve ik .Haha.
Maar jongen toch, mij is het om het even waar iemand gestudeerd heeft. Als hij maar met vrucht de nodige kwalificaties heeft behaald. Of dat nu gebeurt aan de VUB, KUL, KUB of een buitenlandse universiteit van welke levensbeschouwing ook, doet heel weinig ter zake.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be