Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: moet je kunnen roken op een klein stukje van een trein
ja 20 28,57%
neen 50 71,43%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2003, 00:06   #81
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welvaart&Veiligheid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
volgens de laatste geruchten gaat de nmbs binnenkort stoppen met treinen in te leggen met rokersafdelingen , weeral worden rokers de dupe van deze mentaliteit , eerst rokers lokken met goedkope sigaretten ( toen ik begon 70 bfr per pakje ) dan de sigarreten peperduur maken en rokers ascocieren met ascociale mensen




waar het mij om gaat is dat ik de trein neem enkel en alleen van en naar een bierfestival , dus in't vervolg neem ik dan m'n wagen en ben ik ascociaal omdat ik zat rijd !!!!!


ps ik kan echt niet meer dan 45 minuten zonder sigaret , ben dan echt niet te genieten
Tegenover roken op plaatsen waar niet-rokers aanwezig zijn kan niet repressief genoeg worden opgetreden. Ook zou de prijs van een pakje sigaretten drastisch moeten worden verhoogd. Rokers zouden ook hogere sociale bijdragen moeten betalen. Net zoals gsm-en achter het stuur verboden is, zou ook roken achter het stuur verboden moeten worden.
Als rokers hogere sociale bijdragen moeten betalen, probeer er dan maar eens achter te komen wie er nog rookt. Wij leven in sjoemelland remember.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2003, 00:52   #82
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

En als rokers nu eens stellen dat ze veel minder lang leven en dus minder sociale lasten moeten betalen? Dat is een debat waar je niet uitraakt.

Roken geleidelijk aan verbieden lijkt me de beste oplossing. Volgend jaar is de minimumleeftijd om te roken 16 jaar, daarna 17 jaar etc. Wie betrapt wordt op het roken beneden de leeftijd krijgt drastische, maar niet onoverkomelijke straffen zoals bvb. gemeenschapsdienst op de kankerafdeling van het ziekenhuis, een tijd uw rijbewijs kwijt etc.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2003, 02:37   #83
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
En als rokers nu eens stellen dat ze veel minder lang leven en dus minder sociale lasten moeten betalen? Dat is een debat waar je niet uitraakt.

Roken geleidelijk aan verbieden lijkt me de beste oplossing. Volgend jaar is de minimumleeftijd om te roken 16 jaar, daarna 17 jaar etc. Wie betrapt wordt op het roken beneden de leeftijd krijgt drastische, maar niet onoverkomelijke straffen zoals bvb. gemeenschapsdienst op de kankerafdeling van het ziekenhuis, een tijd uw rijbewijs kwijt etc.
en dan noemen ze Agalevers regelneven.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2003, 04:00   #84
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
En als rokers nu eens stellen dat ze veel minder lang leven en dus minder sociale lasten moeten betalen? Dat is een debat waar je niet uitraakt.

Roken geleidelijk aan verbieden lijkt me de beste oplossing. Volgend jaar is de minimumleeftijd om te roken 16 jaar, daarna 17 jaar etc. Wie betrapt wordt op het roken beneden de leeftijd krijgt drastische, maar niet onoverkomelijke straffen zoals bvb. gemeenschapsdienst op de kankerafdeling van het ziekenhuis, een tijd uw rijbewijs kwijt etc.
en dan noemen ze Agalevers regelneven.
Van mij mogen ze het ook onmiddellijk afschaffen hoor, samen met weed en alcohol.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2003, 17:59   #85
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
En als rokers nu eens stellen dat ze veel minder lang leven en dus minder sociale lasten moeten betalen? Dat is een debat waar je niet uitraakt.

Roken geleidelijk aan verbieden lijkt me de beste oplossing. Volgend jaar is de minimumleeftijd om te roken 16 jaar, daarna 17 jaar etc. Wie betrapt wordt op het roken beneden de leeftijd krijgt drastische, maar niet onoverkomelijke straffen zoals bvb. gemeenschapsdienst op de kankerafdeling van het ziekenhuis, een tijd uw rijbewijs kwijt etc.
en dan noemen ze Agalevers regelneven.
Van mij mogen ze het ook onmiddellijk afschaffen hoor, samen met weed en alcohol.
Van mij niet, dat is alleen maar de inkomsten van de maffia en andere criminelen vergrootten.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2003, 18:14   #86
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
En als rokers nu eens stellen dat ze veel minder lang leven en dus minder sociale lasten moeten betalen? Dat is een debat waar je niet uitraakt.

Roken geleidelijk aan verbieden lijkt me de beste oplossing. Volgend jaar is de minimumleeftijd om te roken 16 jaar, daarna 17 jaar etc. Wie betrapt wordt op het roken beneden de leeftijd krijgt drastische, maar niet onoverkomelijke straffen zoals bvb. gemeenschapsdienst op de kankerafdeling van het ziekenhuis, een tijd uw rijbewijs kwijt etc.
en dan noemen ze Agalevers regelneven.
Van mij mogen ze het ook onmiddellijk afschaffen hoor, samen met weed en alcohol.
Van mij niet, dat is alleen maar de inkomsten van de maffia en andere criminelen vergrootten.
Dat is zo een verkeerde logica hé. Geld steken om die maffia op te pakken ja.. op de speuren..

Als da moest legaal worden dan is de maffia niet weg zenne

Natuurlijk is het dan niet meer illegaal als je het legaal maakt. Dan kan ge ook zeggen: goh, er word zoveel gemoord, We hebben zoveel zaken, laten we het legaliseren dan verminderd de druk op het gerecht..

Z E V E R !

illigaal = bestrijden
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2003, 18:20   #87
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Een goed voorstel van de NMBS. Aangezien in Nederland vorig jaar al werd besloten tot een rookverbod voor het gehele openbaar vervoer, dat 1 januari a.s. ingaat, kunnen ook de Beneluxtreinen rookvrij worden.

Misschien dat de NMBS nog wel een goed voorstel van de NS kan overnemen: stiltecoupés en stiltezones. Dat zijn aparte coupés waar je niet gestoort wordt door het afgaan van mobiele telefoons, de meest idiote (telefoon)gesprekken, jengelende kinderen, enz. Het is er, op de cadans van de trein na, stil. Heerlijk voor als je rustig een boek wil lezen of van het uitzicht wilt genieten, maar vooral om 's ochtends vroeg wat bij te slapen of aan het eind van de middag eens lekker uit te rusten.
Binnenkort in alle Nederlandse intercity's!
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2003, 18:22   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Lijkt me heerlijk, Dimitri!
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2003, 18:25   #89
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Van mij niet, dat is alleen maar de inkomsten van de maffia en andere criminelen vergrootten.
Mogen we dan de SZ afschaffen zodat de mensen op kunnen draaien voor de elende die ze zichzelf veroorzaken?
Nu wijken we wel een beetje af van het oorspronkelijke onderwerp zeker
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2003, 23:10   #90
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
En als rokers nu eens stellen dat ze veel minder lang leven en dus minder sociale lasten moeten betalen? Dat is een debat waar je niet uitraakt.

Roken geleidelijk aan verbieden lijkt me de beste oplossing. Volgend jaar is de minimumleeftijd om te roken 16 jaar, daarna 17 jaar etc. Wie betrapt wordt op het roken beneden de leeftijd krijgt drastische, maar niet onoverkomelijke straffen zoals bvb. gemeenschapsdienst op de kankerafdeling van het ziekenhuis, een tijd uw rijbewijs kwijt etc.
en dan noemen ze Agalevers regelneven.
Van mij mogen ze het ook onmiddellijk afschaffen hoor, samen met weed en alcohol.
Van mij niet, dat is alleen maar de inkomsten van de maffia en andere criminelen vergrootten.
Dat is zo een verkeerde logica hé. Geld steken om die maffia op te pakken ja.. op de speuren..

Als da moest legaal worden dan is de maffia niet weg zenne

Natuurlijk is het dan niet meer illegaal als je het legaal maakt. Dan kan ge ook zeggen: goh, er word zoveel gemoord, We hebben zoveel zaken, laten we het legaliseren dan verminderd de druk op het gerecht..

Z E V E R !

illigaal = bestrijden
En waarom moet alle drugs zo streng bestreden worden? Als het aan u zou afhangen, zou ik nog geen wijntje bij mijn spaghetti mogen drinken, precies.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2003, 23:31   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Een goed voorstel van de NMBS. Aangezien in Nederland vorig jaar al werd besloten tot een rookverbod voor het gehele openbaar vervoer, dat 1 januari a.s. ingaat, kunnen ook de Beneluxtreinen rookvrij worden.

Misschien dat de NMBS nog wel een goed voorstel van de NS kan overnemen: stiltecoupés en stiltezones. Dat zijn aparte coupés waar je niet gestoort wordt door het afgaan van mobiele telefoons, de meest idiote (telefoon)gesprekken, jengelende kinderen, enz. Het is er, op de cadans van de trein na, stil. Heerlijk voor als je rustig een boek wil lezen of van het uitzicht wilt genieten, maar vooral om 's ochtends vroeg wat bij te slapen of aan het eind van de middag eens lekker uit te rusten.
Binnenkort in alle Nederlandse intercity's!
Ja en een met Jazz muziek, een met country muziek, een zonder parfum een zonder…
Ik denk dat de reiziger meer gebaat is met een zitplaats en goede verbindingen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 00:35   #92
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik vind het wel een goed idee. Zo kan een gestresseerd zakenman wat uitrusten, of een vermoeide arbeider, zonder daarvoor een 1e klas ticket te moeten kopen. Niemand verplicht je dan om daar te gaan zitten, maar je kan het wel. Zo'n stiltecoupé zou leuk zijn, omdat het slechts een zeer lage investering vergt, met een paar icoontjes plakken, en mss hier en daar een tussendeur plaatsen, ben je er vanaf.

Dat er echter prioriteit moet worden gegeven aan stiptheid en zitgelegenheid, ben ik wel met je eens.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 08:40   #93
gibbe
Vreemdeling
 
gibbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Berichten: 43
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gibbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zouden er geen mensen sterven door uitlaatgassen van auto’s, industrie.?
Dat zijn geen overbodige producten, ik heb mijn uitlaatgassen nodig! Ik bedoel mijn auto!
Juist, maar de maatregel kan er ook toe leiden dat een verstokte roker voor zijn wagen zal kiezen.
Een verstokte roker zal niet voor zijn auto kiezen, vermits hij dan in de file staat. Maar als je er goed bij nadenkt, gaat hij toch voor de auto, dan moet hij vroeger opstaan, en dat is voor hem winst, kan dan een paar kankerstokjes meer roken. Ik zou zeggen doen, verstokte.
gibbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 09:24   #94
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ja en een met Jazz muziek, een met country muziek, een zonder parfum een zonder…
Ik denk dat de reiziger meer gebaat is met een zitplaats en goede verbindingen.
Die zaken die jij opnoemt kosten wel geld, dit is vrijwel gratis. Alleen wat stickers plakken, mensen informeren en klaar. Maar misschien komt die standaard radio-aansluiting in de stoelleuning ooit ook nog wel.
Enkele jaren geleden reed er een paar keer per dag een zgn. Intercity+ tussen Den Haag en Heerlen, met standaard radio- en laptopaansluiting, althans in de eerste klas. Wat er met die treinen gebeurd is, weet ik niet, maar ze waren heel erg mooi.

Overigens worden sinds vorig jaar in totaal 378 nieuwe zesdelige dubbeldekstreinen afgeleverd. Aan de zitplaatscapaciteit wordt dus ook hard gewerkt.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 12:18   #95
Steenuil
Lokaal Raadslid
 
Steenuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 387
Standaard

Zijn er hier mensen gestopt met vliegen nadat daar een rookverbod van kracht werd? Of gestopt met naar de film, het theater, de bib, ... te gaan?
Steenuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 17:10   #96
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Is dat dan niet zielig? Iemand die al geen halfuurtje zonder stokje kan, vind ik zielig, ik kan er niet aan doen.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 19:41   #97
bloemetje
Vreemdeling
 
bloemetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Berichten: 8
Standaard

*Mag ik er eerst nog eens op wijzen dat alle maatregelen om de rokers van de niet-rokers te scheiden zinloos zijn omdat de conducteurs uiteindelijk nog steeds bij rokers zullen komen? Tenzij je natuurlijk op iedere trein twee conducteurs zet, een roker en een niet roker...

*Discriminatie van rokers??? Hoe kom je erbij??? En moet ik nu vinden dat Dutroux gediscrimineerd is omdat hij geen meisjes meer kan verkrachten?? Die meisjes hebben daar last van, dus het gebeurt niet. Ik heb last van rokers, dus het gebeurt niet.

*Het rokersverbod mag best wel uitgebreid worden. Als het een last is om uit te gaan omdat het zo moeilijk is een cafe te vinden waar de rook nog net draaglijk is, dan is er toch echt wel iets mis!! En we zouden zelfs nog verder moeten gaan! Hoe kunnen we de rechten van kinderen van rokende ouders garanderen? Ik vraag me toch vaak af hoe je als ouder zo weinig respect voor je kinderen kan hebben om in hun aanwezigheid te roken! Hoe laag kan je vallen...[/list]
bloemetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 20:12   #98
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloemetje
*Mag ik er eerst nog eens op wijzen dat alle maatregelen om de rokers van de niet-rokers te scheiden zinloos zijn omdat de conducteurs uiteindelijk nog steeds bij rokers zullen komen? Tenzij je natuurlijk op iedere trein twee conducteurs zet, een roker en een niet roker...

*Discriminatie van rokers??? Hoe kom je erbij??? En moet ik nu vinden dat Dutroux gediscrimineerd is omdat hij geen meisjes meer kan verkrachten?? Die meisjes hebben daar last van, dus het gebeurt niet. Ik heb last van rokers, dus het gebeurt niet.

*Het rokersverbod mag best wel uitgebreid worden. Als het een last is om uit te gaan omdat het zo moeilijk is een cafe te vinden waar de rook nog net draaglijk is, dan is er toch echt wel iets mis!! En we zouden zelfs nog verder moeten gaan! Hoe kunnen we de rechten van kinderen van rokende ouders garanderen? Ik vraag me toch vaak af hoe je als ouder zo weinig respect voor je kinderen kan hebben om in hun aanwezigheid te roken! Hoe laag kan je vallen...[/list]




puntje 1 ; laat de conducteurs bij het instappen de rokers die opstappen controleren , de rokers afdelingen in het begin of einde van de trein zodat niemand anders erdoor moet . voor de overlast voor de conducteurs en de nodige aanpassingen mag een tiket tot 15 % duurder zijn ........



puntje 2; rokers worden echt wel gediscrimineerd en het is echt superdebiel om dit met pedofielen te vergelijken , rokers doen vooral zichzelf iets aan , of snap je dat niet





puntje 3 ; als je cafés of discotheken verbied rokers toe te laten zullen er veel moeten sluiten , verder ken ik veel jonge mensen met kinderen die binnen niet roken om jawel hun kinderen ............








ps aan groentje , ik kan vooral het roken niet laten als ik teveel gedronken heb , wat vooral gebeurd op bierfestivals a rato van 2 per maand waar ik met de trein naartoega , na het festival blijf ik slapen en neem ik de eerste trein terug , als ik met de wagen zou moeten gaan ken ik mezelf en rijd ik direct na het festival terug naar huis , echt veilig
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 20:14   #99
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloemetje
*Mag ik er eerst nog eens op wijzen dat alle maatregelen om de rokers van de niet-rokers te scheiden zinloos zijn omdat de conducteurs uiteindelijk nog steeds bij rokers zullen komen? Tenzij je natuurlijk op iedere trein twee conducteurs zet, een roker en een niet roker...

*Discriminatie van rokers??? Hoe kom je erbij??? En moet ik nu vinden dat Dutroux gediscrimineerd is omdat hij geen meisjes meer kan verkrachten?? Die meisjes hebben daar last van, dus het gebeurt niet. Ik heb last van rokers, dus het gebeurt niet.

*Het rokersverbod mag best wel uitgebreid worden. Als het een last is om uit te gaan omdat het zo moeilijk is een cafe te vinden waar de rook nog net draaglijk is, dan is er toch echt wel iets mis!! En we zouden zelfs nog verder moeten gaan! Hoe kunnen we de rechten van kinderen van rokende ouders garanderen? Ik vraag me toch vaak af hoe je als ouder zo weinig respect voor je kinderen kan hebben om in hun aanwezigheid te roken! Hoe laag kan je vallen...[/list]
En u bent dezelfde opinie beschoren over Cannabisproducten, volledig afschaffen en zeer repressief optreden?
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 20:19   #100
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloemetje
*Mag ik er eerst nog eens op wijzen dat alle maatregelen om de rokers van de niet-rokers te scheiden zinloos zijn omdat de conducteurs uiteindelijk nog steeds bij rokers zullen komen? Tenzij je natuurlijk op iedere trein twee conducteurs zet, een roker en een niet roker...

*Discriminatie van rokers??? Hoe kom je erbij??? En moet ik nu vinden dat Dutroux gediscrimineerd is omdat hij geen meisjes meer kan verkrachten?? Die meisjes hebben daar last van, dus het gebeurt niet. Ik heb last van rokers, dus het gebeurt niet.

*Het rokersverbod mag best wel uitgebreid worden. Als het een last is om uit te gaan omdat het zo moeilijk is een cafe te vinden waar de rook nog net draaglijk is, dan is er toch echt wel iets mis!! En we zouden zelfs nog verder moeten gaan! Hoe kunnen we de rechten van kinderen van rokende ouders garanderen? Ik vraag me toch vaak af hoe je als ouder zo weinig respect voor je kinderen kan hebben om in hun aanwezigheid te roken! Hoe laag kan je vallen...[/list]




puntje 1 ; laat de conducteurs bij het instappen de rokers die opstappen controleren , de rokers afdelingen in het begin of einde van de trein zodat niemand anders erdoor moet . voor de overlast voor de conducteurs en de nodige aanpassingen mag een tiket tot 15 % duurder zijn ........

ja, dus eindeloze vertragingen omdat iedereen in rij staat aan te schuiven om in te stappen? En dat voor een sigeret jeuj

puntje 2; rokers worden echt wel gediscrimineerd en het is echt superdebiel om dit met pedofielen te vergelijken , rokers doen vooral zichzelf iets aan , of snap je dat niet


Ik snap niet waarom rokers worden gediscrimineerd? Roken is niet iets dat je nodig hebt. Je mag roken, behalve hier, hier en hier. Je schaad dan immers ook andere mensen hun gezondheid.. wie word gediscrimineerd?
De niet roker heeft geen keuze..
Als ik naar een bierfestival moet dan ga ik met de trein omdat ik weet als ik veel drink. Als ik weet dat er trein veel volk zit, en ik ga die dampen in mijn lijf krijgen ga ik wel met de auto. Tja ik ken mezelf en ga dan direkt naar huis, ik zal dan dronken achter het stuur zitten, echt veilig


puntje 3 ; als je cafés of discotheken verbied rokers toe te laten zullen er veel moeten sluiten , verder ken ik veel jonge mensen met kinderen die binnen niet roken om jawel hun kinderen ............

Rokers verbieden is niet be bedoeling, enkel rookvrije café's stimuleren.
Weer word de niet roker gediscrimineerd: Ik wil niet in de rook => blijf buiten staan..








ps aan groentje , ik kan vooral het roken niet laten als ik teveel gedronken heb , wat vooral gebeurd op bierfestivals a rato van 2 per maand waar ik met de trein naartoega , na het festival blijf ik slapen en neem ik de eerste trein terug , als ik met de wagen zou moeten gaan ken ik mezelf en rijd ik direct na het festival terug naar huis , echt veilig
wat is dat voor een argument? Ik ken mezelf, ik zou me er toch niet aan houden..
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be