Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2006, 21:56   #81
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Mensen zoals u binnen het VB zorgen er ook net voor dat de andere partijen niet met het VB in coalitie willen. Met als gevolg dat we de komen jaren tegen de wil van de vlaming in een linkse regering krijgen.


Dat is BS. Het VB wordt erbuiten gehouden omwille van het vlaams separatisme, niet omwille van het migrantenstandpunt.
Rr00ttt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 22:06   #82
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
ik geef wel toe dat je een serieuze persoonlijkheid moet hebben om deze snel veranderde maatschappij aan te kunnen.
Ik denk dat moest ik het ook niet aankunnen dat ik dergelijke ideeen zoals jou zou krijgen

Dat de snelheid waarmee de maatschappij verandert veel mensen angst aanjaagt is correct. En u bent er 'trots' op dat u zich wel zal redden en verwijt anderen niet mee te surfen op de veranderende golf.

2 bemerkingen:

- wie enkel meegaat met de stroom zal zich maar na het point of no return realiseren dat die stroom eindigt met een waterval. (benieuwd of je die ook nog 'aan zal kunnen'. )
- Uw houding is die van de hyper-individualistische nihilist.
Rr00ttt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 22:27   #83
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat is BS. Het VB wordt erbuiten gehouden omwille van het vlaams separatisme, niet omwille van het migrantenstandpunt.
Onzin.
Hoe verklaart u anders het kartel tssn CD&V en NV-A!

(U gaat toch niet beweren dat NV-A geen vlaamse onafhankelijk wil)
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 22:42   #84
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Even opmerken dat zorlac terecht een zeer gevoelig punt aanraakte: door het linkse beleid zullen inderdaad meer en meer allochtonen (gemeentev) en mensen van allochtoonse afkomst (nationale v) deel van de stemgerechtigden uitmaken. Als we dan toch wachten op een meerderheid van één partij, is dat wachten op een monsterkartel van ACW-ABVV-SPa-GROEN, niet het VB.
Correct.

De linksen weten heel goed wat ze aan't doen zijn. De migrant is in de meeste gevallen een linkse kiezer...en de SP-a/PS weten dat maar al te goed. Met als gevolg dat de (centrum)rechtse stemmers op termijn sowieso in de minderheid komen.
Dit alles toont aan hoeveel respect linkse partijen hebben tav de autochtonen.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 23:17   #85
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Onzin.
Hoe verklaart u anders het kartel tssn CD&V en NV-A!

(U gaat toch niet beweren dat NV-A geen vlaamse onafhankelijk wil)

Kijk naar mijn daden niet naar mijn woorden. De N-VA is geen bedreiging voor België, want veilig ingekapseld in grote ACW broer CD&V.

N-VA kiezers willen Vlaanderen wel onafhankelijk. De kopstukken van de partij kiezen echter voor de macht.

Leterme zei het ook na de laatste verkiezingen. Samenwerken met het VB was onmogelijk, want die wouden het 'conflict aangaan met de franstaligen'.

De N-VA daarentegen is al volop gevangen in de 'onderhandelingslogica' wat de facto hetzelfde is als 'heel duur betalen voor iets waar niet voor betaald hoeft te worden'.

Mbt de drogredenen:

Mbt racisme... de helft van het VB programma is ondertussen beleid in buurlanden.
Mbt 'islamfobie'. Verhofstadt waarschuwde evenzeer voor de Islam in zijn burgermanifesten.
Mbt 'grove taal'. Ik heb moeite om me een beledigender uitspraak dan die van Louis Tobback voor de geest te halen over asielzoekers. ('Als meeuwen op een stort')


Oh ja de redenen voor het kartel zijn eenvoudig:

CD&V was desperaat om de grootste te worden en zo aan de macht te geraken.
N-VA was na een desastreuze peiling ervan overtuigd dat ze op eigen kracht tenonder zouden gaan en kozen voor een overlevingsstrategie. Spijtig genoeg kozen ze daarbij voor CD&V en niet voor VB.

Met het realiseren van vlaamse eisen heeft het kartel niks te maken.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 6 juni 2006 om 23:19.
Rr00ttt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 09:19   #86
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Kijk naar mijn daden niet naar mijn woorden.
Zei de VB'er...
Veel woorden bij jullie ook. En daarenboven ook veel daden die minder fraai zijn zonder ooit beleid gevoerd te hebben: laster, (huishoudelijk)geweld, asielknuffel Tastenhove... heel mooi

Citaat:
De N-VA is geen bedreiging voor België, want veilig ingekapseld in grote ACW broer CD&V.
ACW is tegenstander van het kartel. Waarom denk je?

Citaat:
N-VA kiezers willen Vlaanderen wel onafhankelijk. De kopstukken van de partij kiezen echter voor de macht.
Juist, ze kiezen voor de macht als middel. Ze geilen er daarom nog niet op.

Citaat:
Leterme zei het ook na de laatste verkiezingen. Samenwerken met het VB was onmogelijk, want die wouden het 'conflict aangaan met de franstaligen'.
Een VB dat de grootte heeft van vandaag is ook handig voor de andere Vlaamse partijen zonder ermee te hoeven samenwerken.

Citaat:
De N-VA daarentegen is al volop gevangen in de 'onderhandelingslogica' wat de facto hetzelfde is als 'heel duur betalen voor iets waar niet voor betaald hoeft te worden'.
Uit economische redenering is dat zelfs aan te moedigen. Een kostbaar goed is nu eenmaal duur, het kunstmatig goedkoop maken is de economie scheeftrekken. Beetje flauw maar toch...
Kijk, het VB zal nooit de absolute meerderheid halen. Met een referendum over onafhankelijkheid schiet je daarenboven waarschijnlijk je eigen voeten af bij het eiegn volk. Wat rest er dan nog? Werken, werken, werken en werken. Als het Vlaamse volk zelf de onafhankelijkheid zal eisen (niet in peilingen he) is de strijd gewonnen.


Citaat:
Mbt de drogredenen:

Mbt racisme... de helft van het VB programma is ondertussen beleid in buurlanden.
Mbt 'islamfobie'. Verhofstadt waarschuwde evenzeer voor de Islam in zijn burgermanifesten.
Mbt 'grove taal'. Ik heb moeite om me een beledigender uitspraak dan die van Louis Tobback voor de geest te halen over asielzoekers. ('Als meeuwen op een stort')
In andere landen dus wij mogen ook...
In corrupte SPa dus wij mogen ook vuil doen...

Is dat uw logica?

Citaat:
Oh ja de redenen voor het kartel zijn eenvoudig:

CD&V was desperaat om de grootste te worden en zo aan de macht te geraken.
En zo zitten z�*j gevangen aan de N-VA.

Citaat:
N-VA was na een desastreuze peiling ervan overtuigd dat ze op eigen kracht tenonder zouden gaan en kozen voor een overlevingsstrategie.
Hoe smerig van N-VA om te willen overleven zeg! Het VB had nochtans een steentje bijgedragen met de kiesdrempel, maar ze willen maar niet kapot!
U verraadt uzelf: U weigert andere nationalistische vormen te erkennen, laat staan Vlaamse, buiten VB.

Citaat:
Spijtig genoeg kozen ze daarbij voor CD&V en niet voor VB.
Wat al lang de ondertoon is bij VB: frustratie. Is het politiek liefdesverdriet uitgevonden?

Citaat:
Met het realiseren van vlaamse eisen heeft het kartel niks te maken.
Gelukkig zijn er nog waarzeggers?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 11:01   #87
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Mbt de drogredenen:

Mbt racisme... de helft van het VB programma is ondertussen beleid in buurlanden.
Wat een goede zaak is. Er zitten goede punten ih VB programma, maar zeker niet alle. En 't heeft ook te maken met 'de manier waarop men iets brengt'. Hoewel wat dit betreft er zeker verbetering merkbaar is wat dit betreft....oa. door de lichte liberalisering van die partij.

Citaat:
Mbt 'islamfobie'. Verhofstadt waarschuwde evenzeer voor de Islam in zijn burgermanifesten.
Zijn burgermanifesten is ie al lang vergeten, dit is gebleken.
Maar tssn iets aantonen(overenigbaarheid vd Islam met het Westen) en iets/iemand beledigen, zit wel een verschil.

Citaat:
Mbt 'grove taal'. Ik heb moeite om me een beledigender uitspraak dan die van Louis Tobback voor de geest te halen over asielzoekers. ('Als meeuwen op een stort')
Zegt vooral veel over de hypocrisie v Tobback.
Maar bij het VB zit er meer een systematiek in hé?

Nu, ik ga hier zeker niet het cordon verdedigen, aangezien ik zelf een hevig tegenstander ervan ben. Maar wanneer men té harde taal gebruikt(ook al is het zogezegd alleen maar om een debat op gang te brengen), moet men er ook niet van verschieten dat dit mensen/partijen afschrikt. Dus de fout ligt voor een klein deel ook bij het VB, ik bedoel, op die manier geef je de anderen ook een reden(met links beleid als gevolg ).


Citaat:
Met het realiseren van vlaamse eisen heeft het kartel niks te maken.
Dit zal blijken bij de komende federale verkiezingen en de daarop volgende onderhandelingen met de walen.


Op uw andere punten treed ik Steben voor een groot stuk bij.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 11:32   #88
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
Het VB heeft zijn wortels uit de collaborateurs van de tweede wereldoorlog en de gefrustreerde kinderen hiervan die ook hun burgerrechten hebben verloren;
Interessant. Volgens jou hebben dus niet alleen de collaborateurs destijds hun burgerrechten verloren, maar ook hun kinderen.

En je acht dat oirbaar in een democratisch regime? Dat kinderen hun burgerrechten verliezen omwille van feiten door hun ouders gepleegd?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 11:42   #89
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Een VB dat de grootte heeft van vandaag is ook handig voor de andere Vlaamse partijen zonder ermee te hoeven samenwerken.
Interessante denkpiste. Maar alleen als de andere partijen er durven mee dreigen: opgepast, als u dit niet aanvaardt kunnen we het altijd realiseren met de steun van het Belang. Dat durven ze duidelijk niet, getuige de paniekreacties op enkele cordon-doorbrekende burgemeesters.

Stel u even de macht voor die het kartel uit zo'n houding zou kunnen halen...
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 7 juni 2006 om 11:43.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 11:50   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Interessante denkpiste. Maar alleen als de andere partijen er durven mee dreigen: opgepast, als u dit niet aanvaardt kunnen we het altijd realiseren met de steun van het Belang. Dat durven ze duidelijk niet, getuige de paniekreacties op enkele cordon-doorbrekende burgemeesters.

Stel u even de macht voor die het kartel uit zo'n houding zou kunnen halen...
Stel je idd maar eens voor dat Leterme tegen Di Rupo zou durven zeggen: Wij Vlamingen willen meer autonomie voor Vlaanderen en als we dat niet gedaan krijgen met jullie, de rooien en de blauwen, dan gaan we met het VB in zee.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 13:05   #91
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Stel je idd maar eens voor dat Leterme tegen Di Rupo zou durven zeggen: Wij Vlamingen willen meer autonomie voor Vlaanderen en als we dat niet gedaan krijgen met jullie, de rooien en de blauwen, dan gaan we met het VB in zee.....
Juist, maar federaal heb je dan geen meerderheid meer. Vergeet niet dat GROEN! z'n herintrede gaat verwezenlijken en ECOLO wat kan groeien uit de PS-schandalen. Interessanter is het volgende:

Met wat zeteltellerij kom je misschien uit op:
CD&V/N-VA + VLD // cdH + MR dus minderheid zonder sossen.
Indien VB dan de minderheid steunt (justitie, migratiebeleid), kom je al wat verder.
Begrijp goed dat federaal een andere koek is dan Vlaams.

2003

CD&V/NVA : 22zetels
VLD: 25 zetels
MR: 24 zetels
cdH: 8 zetels
samen 79 zetels

SPa: 23 zetels
PS: 25 zetels
ECOLO: 4 zetels
VB: 18 zetels
samen 70 zetels

2007?

CD&V/NVA : 28zetels
VLD: 15 zetels
MR: 22 zetels
cdH: 9 zetels
samen 74 zetels

SPa: 20 zetels
PS: 20 zetels
ECOLO: 5 zetels
GROEN!: 5 zetels
VB: 25 zetels
samen 75 zetels
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 7 juni 2006 om 13:22.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 19:28   #92
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zei de VB'er...
Veel woorden bij jullie ook. En daarenboven ook veel daden die minder fraai zijn zonder ooit beleid gevoerd te hebben: laster, (huishoudelijk)geweld, asielknuffel Tastenhove... heel mooi
?
Ah ik zie dat u al onmiddelijk tot dit niveau zakt. Zullen we het dan ook over pedofiele N-VA'ers hebben?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
ACW is tegenstander van het kartel. Waarom denk je?
Wat gezien de machtspositie van het ACW binnen CD&V dus enkel wil zeggen dat zij ervan overtuigd zijn dat de N-VA onschadelijk is, anders zouden ze het kartel niet hebben toegestaan.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Juist, ze kiezen voor de macht als middel. Ze geilen er daarom nog niet op.
De macht als middel is idd niks mis mee. Probleem is dat ik mij bij de N-VA afvraag waar ze die macht dan wel voor gebruiken, daar wringt het schoentje.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Kijk, het VB zal nooit de absolute meerderheid halen. Met een referendum over onafhankelijkheid schiet je daarenboven waarschijnlijk je eigen voeten af bij het eiegn volk.
Indien er een objectieve informatiecampagne aan vooraf gaat denk ik dat de meerderheid voor onafhankelijkheid kiest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
In andere landen dus wij mogen ook...
In corrupte SPa dus wij mogen ook vuil doen...

Is dat uw logica?
Nee. U vergelijkt appelen en peren. Corruptie wordt overal als slecht aanzien. De standpunten van het VB blijkbaar in heel wat (meer democratische btw) landen niet.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Hoe smerig van N-VA om te willen overleven zeg! Het VB had nochtans een steentje bijgedragen met de kiesdrempel, maar ze willen maar niet kapot!
Heb ik ergens een waardeoordeel over de overlevingsstrategie uitgesproken? Imo heeft de N-VA gepanikeerd (door 1 peiling btw) en heeft zich dan in de armen van CD&V gestort. Het punt dat ze er wel veel mandaten maar geen standpunten mee hebben kunnen doordrukken dat is wat ik hen kwalijk neem.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
U verraadt uzelf: U weigert andere nationalistische vormen te erkennen, laat staan Vlaamse, buiten VB.
Vanwaar haalt u dat? Ik vindt de huidige (ooit was het anders) N-VA geen vlaams-nationalistische partij meer, hooguit een vlaamsgezinde. Vlaams-nationalist = kiezen voor onafhankelijkheid en dat is alles of niks. Je kan niet een 'beetje' onafhankelijk zijn. Economisch en sociaal-demografisch is het ook absoluut onverantwoord om nog 20 jaar verder aan te modderen met staatshervormingen.
Rr00ttt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2006, 19:35   #93
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Wat een goede zaak is. Er zitten goede punten ih VB programma, maar zeker niet alle. En 't heeft ook te maken met 'de manier waarop men iets brengt'. Hoewel wat dit betreft er zeker verbetering merkbaar is wat dit betreft....oa. door de lichte liberalisering van die partij.
.

'De manier waarop men iets zegt'. Vind ik zo ongeveer het zwakste argument aller tijden.

Ten eerste gaat dat eraan voorbij dat heel veel gewone mensen op die manier spreken.

Ten tweede wordt dat vooral gebruikt om op de boodschapper te schieten en het niet over de kern van de boodschap te moeten hebben want 'niet fijnzinnig genoeg geformuleerd'.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Dit zal blijken bij de komende federale verkiezingen en de daarop volgende onderhandelingen met de walen.
M.i. hebben ze na de vlaamse verkiezingen al duidelijk gemaakt hoe menens het hen is met de vlaamse zaak.
Rr00ttt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 00:13   #94
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
'De manier waarop men iets zegt'. Vind ik zo ongeveer het zwakste argument aller tijden.
Zowat de hele VB-top heeft toegegeven dat in het verleden een te straffe taal is gebruikt. Het aanduiden van een probleem kan op verschillende manieren gebeuren en de manier waarop VB dit in het verleden deed, was mi niet altijd de juiste. Mijn punt is net dat je hierdoor de PC partijen onnodige munitie geeft.

Citaat:
Ten eerste gaat dat eraan voorbij dat heel veel gewone mensen op die manier spreken.
Laten we vooral niet pleiten voor meer cafépraat in de politiek.

Citaat:
Ten tweede wordt dat vooral gebruikt om op de boodschapper te schieten en het niet over de kern van de boodschap te moeten hebben want 'niet fijnzinnig genoeg geformuleerd'.
Akkoord.............Geef ze dan ook geen kans om deze (zwakke)argumentatie te gebruiken.



Citaat:
M.i. hebben ze na de vlaamse verkiezingen al duidelijk gemaakt hoe menens het hen is met de vlaamse zaak.
Uit de Vlaamse regering stappen omwille van de onmacht vd VLD zou fout geweest zijn. 't Is beter nu een (goede) Vlaamse regering te leiden en vervolgens op 't federale niveau door te breken. Wat ook zal gebeuren volgens de peilingen. Pas dan zal blijken hoe sterk de NVA het Vlaams-Nationalistische gedachtegoed heeft kunnen overbrengen op de CD&V. Indien CD&V/NVA hierin verzaken, zal een reactie vd kiezer niet uitblijven.(En zal het VB hiervan profiteren)

Laatst gewijzigd door zorlac : 8 juni 2006 om 00:25.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 13:12   #95
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard inhoud

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Zowat de hele VB-top heeft toegegeven dat in het verleden een te straffe taal is gebruikt. Het aanduiden van een probleem kan op verschillende manieren gebeuren en de manier waarop VB dit in het verleden deed, was mi niet altijd de juiste. Mijn punt is net dat je hierdoor de PC partijen onnodige munitie geeft.


Laten we vooral niet pleiten voor meer cafépraat in de politiek.


Akkoord.............Geef ze dan ook geen kans om deze (zwakke)argumentatie te gebruiken.




Uit de Vlaamse regering stappen omwille van de onmacht vd VLD zou fout geweest zijn. 't Is beter nu een (goede) Vlaamse regering te leiden en vervolgens op 't federale niveau door te breken. Wat ook zal gebeuren volgens de peilingen. Pas dan zal blijken hoe sterk de NVA het Vlaams-Nationalistische gedachtegoed heeft kunnen overbrengen op de CD&V. Indien CD&V/NVA hierin verzaken, zal een reactie vd kiezer niet uitblijven.(En zal het VB hiervan profiteren)
Inhoudelijk was er niets verkeerd maar vanuit juridisch oogpunt was het gevaarlijk omdat er vroeg of laat een veroordeling uit zou voortvloeien.Beter algemene slogans.De gedetailleerde inhoud denkt men maar zegt men niet.Gedachten zijn niet strafbaar.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 18:35   #96
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Uit de Vlaamse regering stappen omwille van de onmacht vd VLD zou fout geweest zijn. 't Is beter nu een (goede) Vlaamse regering te leiden en vervolgens op 't federale niveau door te breken. Wat ook zal gebeuren volgens de peilingen. Pas dan zal blijken hoe sterk de NVA het Vlaams-Nationalistische gedachtegoed heeft kunnen overbrengen op de CD&V. Indien CD&V/NVA hierin verzaken, zal een reactie vd kiezer niet uitblijven.(En zal het VB hiervan profiteren)

Je kiezers bedriegen zoals Bourgeois deed vind ik onvergefelijk. De kwal zei achteraf zelf dat hij nooit van plan was geweest zijn belofte te houden.

Jij geeft ze nog een 2e kans, ik niet. Verder dan dat gaat het verschil niet en ik wil er dan ook niet verder woorden aan vuil maken. Laten we zeggen dat ik hoop dat ik me vergis.
Rr00ttt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 00:02   #97
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Je kiezers bedriegen zoals Bourgeois deed vind ik onvergefelijk. De kwal zei achteraf zelf dat hij nooit van plan was geweest zijn belofte te houden.

Jij geeft ze nog een 2e kans, ik niet. Verder dan dat gaat het verschil niet en ik wil er dan ook niet verder woorden aan vuil maken. Laten we zeggen dat ik hoop dat ik me vergis.

Ik hoop het met u
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be