Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2020, 11:08   #81
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Dus, kan je je beter op het de kern van het probleem richten, in de plaats van steeds weer op de effecten ervan.
De kern van het probleem is dat de kern steeds weer en opnieuw ondergesneeuwd wordt omdat men absoluut niet de kern van de problemen mag aanpakken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 11:10   #82
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En wie ontneemt haar dit? Haar ouders en familie, met hun gedachtengoed ruimte te bieden krijgen meisjes niet meer vrijheid maar steun je beperkende ouders.
En wat is dan wel wat we moeten nastreven?
Dat zo een meisje tegen haar win in, zo een hoofddoek moet dragen?
Of dat wie het wel wil dragen, niet is toegestaan?

Ik kan me in geen van beiden vinden. Beiden zijn niet wenselijk. Net daarom lijkt mij het meest evident, dat die dwang gewoon wordt aangepakt. En dat mag wat mij betreft verregaand zijn; aldus niet het klassieke 'foeigesprekje'.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 11:12   #83
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De kern van het probleem is dat de kern steeds weer en opnieuw ondergesneeuwd wordt omdat men absoluut niet de kern van de problemen mag aanpakken...
En dus, concentreren we ons maar op de gevolgen ervan?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 11:19   #84
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
En wat is dan wel wat we moeten nastreven?
Dat zo een meisje tegen haar win in, zo een hoofddoek moet dragen?
Of dat wie het wel wil dragen, niet is toegestaan?

Ik kan me in geen van beiden vinden. Beiden zijn niet wenselijk. Net daarom lijkt mij het meest evident, dat die dwang gewoon wordt aangepakt. En dat mag wat mij betreft verregaand zijn; aldus niet het klassieke 'foeigesprekje'.
Luister, kijk naar de geschiedenis... Al die problemen die we vandaag kennen bleek geen enkel probleem te zijn voor de eerste koranvolgers die hier aankwamen... Ze hadden geen enkel probleem om zich in het openbare leven hier aan te passen...
De problemen begonnen toen hun aantal en dus de groepsdwang op hen toenam...
Verder moet je niet kijken om te weten dat heel dat korangehuil enkel gehuil is waar een wetboek dat op gelijkheid, elementaire mensenrechten, wederkerigheid, verdraagzaamheid... en zoveel meer menselijke goodwill gebouwd is moet rekening meer houden
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 11:21   #85
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
En dus, concentreren we ons maar op de gevolgen ervan?
De gevolgen??? Vrijheid, gelijkheid, elementaire mensenrechten, zijn juist de kern van de problemen; de gevolgen zijn juist datgene waar we mee opgescheept zitten indien we die kernvoorwaarden verwaalozen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 11:22   #86
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Luister, kijk naar de geschiedenis... Al die problemen die we vandaag kennen bleek geen enkel probleem te zijn voor de eerste koranvolgers die hier aankwamen... Ze hadden geen enkel probleem om zich in het openbare leven hier aan te passen...
De problemen begonnen toen hun aantal en dus de groepsdwang op hen toenam...
Verder moet je niet kijken om te weten dat heel dat korangehuil enkel gehuil is waar een wetboek dat op gelijkheid, elementaire mensenrechten, wederkerigheid, verdraagzaamheid... en zoveel meer menselijke goodwill gebouwd is moet rekening meer houden
En aldus, schrapt men best religie uit het wetboek. In al haar facetten.
En wie een religie wil aanhangen, kan dat perfect, zolang dat binnen de krijtlijnen van niets anders dan de wet gebeurt. Waarom toch altijd met een omweg die als het er toe komt, toch nergens heen zal leiden?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 11:26   #87
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De gevolgen??? Vrijheid, gelijkheid, elementaire mensenrechten, zijn juist de kern van de problemen; de gevolgen zijn juist datgene waar we mee opgescheept zitten indien we die kernvoorwaarden verwaalozen...
Neen. Het probleem is dat onze samenleving dat soort effecten is gaan aanvaarden, omdat het een gevolg is van religie. (Vrouwen als minder worden beschouwd, vrouwen/meisjes die 'moeten' een hoofddoek dragen, ditjes, datjes, ...). We treden daar niet tegen op, want ... "religie".

'Dat' is het probleem. Want vandaag zijn die effecten in verband te brengen met islam, morgen (wanneer het vliegende spaghettimonster de spelregels aanpast) is dat iets anders. En dan kan je weer van vooraf beginnen.

Door religie an sich volledig te bannen uit het wetboek, dan mag elke religie nog zo hard schreeuwen, ... ze hebben te zwijgen en zich neer te leggen. Staat het hen (de hard liners) niet aan, dan is het hen toegestaan andere oorden op te zoeken.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 11:26   #88
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
En aldus, schrapt men best religie uit het wetboek. In al haar facetten.
En wie een religie wil aanhangen, kan dat perfect, zolang dat binnen de krijtlijnen van niets anders dan de wet gebeurt. Waarom toch altijd met een omweg die als het er toe komt, toch nergens heen zal leiden?
Geen enkel probleem met dat voorstel... Maar vreemd he, zij die daar nu het meeste tegenin zullen gaan, zijn zij die vroeger zo hard tegen de katholieke overheersing in ons land hebben geroepen...
Want ze mogen toch hun nieuw kiespubliek, de nieuwe Belgen, niet voor de kop stoten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 11:29   #89
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Geen enkel probleem met dat voorstel... Maar vreemd he, zij die daar nu het meeste tegenin zullen gaan, zijn zij die vroeger zo hard tegen de katholieke overheersing in ons land hebben geroepen...
Want ze mogen toch hun nieuw kiespubliek, de nieuwe Belgen, niet voor de kop stoten...
Zoals ik zei, ... dat is een struikelblok waar de politiek zich zal moeten overheen zetten. ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 11:30   #90
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 22.061
Standaard

In het Franstalig onderwijs hebben ze al jaren een hoofddoekenverbod, beetje afgekeken van de Fransen. Ik denk niet dat de PS zo'n principieel probleem zal maken van Rousseau zijn voorstel. Die verboden staan niet in de wet zelf, maar zitten in de schoolreglementen van het merendeel van de scholen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 1 juni 2020 om 11:34.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 12:02   #91
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Zoals ik zei, ... dat is een struikelblok waar de politiek zich zal moeten overheen zetten. ...
Dat is inderdaad een struikelblok waar de politiek zich zal moeten overheen zetten... Maar dat mag de politiek nu juist niet van degene die de touwtjes stevig in handen houden...
Of duidelijker gezegd, we zitten in de val...
En als we die val niet weten te openen en van ons af te gooien zijn alle andere debatten gewoon wat praat voor de vaak...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 12:06   #92
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
In het Franstalig onderwijs hebben ze al jaren een hoofddoekenverbod, beetje afgekeken van de Fransen. Ik denk niet dat de PS zo'n principieel probleem zal maken van Rousseau zijn voorstel. Die verboden staan niet in de wet zelf, maar zitten in de schoolreglementen van het merendeel van de scholen.
Vreemd he, heb jij onze politiek correcte meute schande horen schreeuwen toen de franstaligen dat invoerden??? Vreemd he, maar elke keer dat een Vlaming het idee nog maar durfde te operen stonden ze wel klaar... Zou het kunnen dat het niets te maken heeft met dat hoofddoekenverbod maar wel alles met hun eeuwig Vlaams bashen... Unia die het zo gezegd moet hebben tegen het racisme zit zelf tot de wortels ingebet in het anti-Vlaams racisme...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 12:08   #93
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 22.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vreemd he, heb jij onze politiek correcte meute schande horen schreeuwen toen de franstaligen dat invoerden??? Vreemd he, maar elke keer dat een Vlaming het idee nog maar durfde te operen stonden ze wel klaar... Zou het kunnen dat het niets te maken heeft met dat hoofddoekenverbod maar wel alles met hun eeuwig Vlaams bashen... Unia die het zo gezegd moet hebben tegen het racisme zit zelf tot de wortels ingebet in het anti-Vlaams racisme...
Ik vind het vooral vreemd dat zoveel Vlamingen dat niet schijnen te weten. Je leest hier niet anders dan dat de PS de islamisering terwille is en meer van dat soort beweringen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 12:10   #94
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik vind het vooral vreemd dat zoveel Vlamingen dat niet schijnen te weten. Je leest hier niet anders dan dat de PS de islamisering terwille is en meer van dat soort beweringen.
En op het conto van wie schrijft je dat, dat de meeste Vlamingen dat niet weten??? Onze openbare gesubsidieerde leugenpers die het niet nodig vond dat de Vlaming dat zou weten of wie anders??? En ten andere waarom mocht de Vlaming dat eigenlijk niet weten???

Ons democratisch la Belgique ten voete uit??? Verdeel en heers...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 1 juni 2020 om 12:11.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 12:12   #95
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik vind het vooral vreemd dat zoveel Vlamingen dat niet schijnen te weten. Je leest hier niet anders dan dat de PS de islamisering terwille is en meer van dat soort beweringen.
In het Fed.Parlement zijn de fractie voorzitters van zowel SPa als van PS islamieten.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 12:21   #96
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik vind het vooral vreemd dat zoveel Vlamingen dat niet schijnen te weten. Je leest hier niet anders dan dat de PS de islamisering terwille is en meer van dat soort beweringen.
90% van de seriële klagers op politics.be over 'walbanië' heeft geen enkele kennis over wallonië en haar bevolking, wat daar leeft en hoe zij naar maatschappelijke problemen kijken.

Er zijn er hier die niet verder raken dan Jules Gheude zijn hysterische rants die Doorbraak.be uiteraard heeel graag een podium geeft te beschouwen als objectieve nieuwsgaring.

Dan loopt er uiteraard een wiel af...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 13:05   #97
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
In het Fed.Parlement zijn de fractie voorzitters van zowel SPa als van PS islamieten.

Ahmed Laaouej is seculier en een overtuigde pleitbezorger van de 'Laicité' in zijn partij.
Citaat:
Bij interne debatten hebben Rachid en ik duidelijk gemaakt dat we vasthouden aan de laïcité (secularisme): de burgerlijke wetten staan boven alle andere zichtwijzen en de scheiding tussen kerk en staat blijft primordiaal.
https://www.bruzz.be/politiek/ahmed-...den-2019-10-31
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 13:24   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Paus Panda is weliswaar niet onfeilbaar, maar in deze heeft hij gelijk.
Dus de waarden van de islam zijn ook universeel en niet religieus?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 13:24   #99
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
En wat is dan wel wat we moeten nastreven?
Dat zo een meisje tegen haar win in, zo een hoofddoek moet dragen?
Of dat wie het wel wil dragen, niet is toegestaan?

Ik kan me in geen van beiden vinden. Beiden zijn niet wenselijk. Net daarom lijkt mij het meest evident, dat die dwang gewoon wordt aangepakt. En dat mag wat mij betreft verregaand zijn; aldus niet het klassieke 'foeigesprekje'.
Wanneer je die dwang wilt aanpakken kan dit enkel via een verbod. Dat biedt die meisjes ruimte en niets anders, dat niet doen omwille van de attitude van moslims is de samenleving laten gijzelen.

U kunt die dwang niet aanpakken omdat het deel uitmaakt van een eer en schaamtecultuur. Niet van schuld en geweten, een bijzonder groot verschil.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 13:26   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Vertel me in het licht van uw betoog dan eens het nut (of de meerwaarde zo u wil) van een doopsel ...
Waarom antwoordt u niet? U geeft eerst aan dat u omwille van de vrijheid van het kind, niet wil weten van het doopsel bij kinderen. Als het echter op opvoeding aankomt, geeft u zelf aan niet neutraal op te voeden maar die waarden door te geven die uw vrouw en u belangrijk vinden. Is de vrijheid van het kind hier dan van geen belang?

Daarom blijft de vraag nog steeds: in welke mate beperkt de doop als kind toegediend de vrijheid van het kind, jongvolwassene of volwassene?

Aan een antwoord bent u nog niet toegekomen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be