Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 20 januari 2007, 03:07   #81
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
En nu zou ik ook graag de mening van de Man lezen.
Ik ook, maar ik vrees dat we daarnaar zullen kunnen fluiten.
Edina is offline  
Oud 20 januari 2007, 03:11   #82
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is geen kwestie van niet willen snappen, ik denk er gewoon anders over. En vind ik het nogal naïef om te denken dat solidariteit op vrijwillige zal werken...
Welke andere mogelijkheid heb je dan te besluiten dat eigendom met geweld afnemen diefstal is? Ik ben benieuwd.

Overigens heeft staatsinterventie vrijwillige solidariteit grotendeels kapotgemaakt. En zelfs als er helemaal geen solidariteit zou zijn, waar haal jij dan het "recht" om anderen hun eigendom te ontnemen en daarmee sinterklaas te gaan spelen?
Heftruck is offline  
Oud 20 januari 2007, 03:26   #83
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Welke andere mogelijkheid heb je dan te besluiten dat eigendom met geweld afnemen diefstal is? Ik ben benieuwd.
Geweld is er in ieder geval niet bij betrokken. En eigendom? Waar haal jij het "recht" om te beslissen dat eigendom absoluut is? Ik zou dat eventueel nog kunnen verstaan indien iedereen vanuit dezelfde uitgangspositie vertrekt, maar aangezien dat niet het geval is, zie ik niet in waarom dat zo vanzelfsprekend is.

Citaat:
Overigens heeft staatsinterventie vrijwillige solidariteit grotendeels kapotgemaakt.
En waar vind ik voorbeelden zonder staatsinterventie waarbij vrijwillige solidariteit functioneert/functioneerde?

Citaat:
En zelfs als er helemaal geen solidariteit zou zijn, waar haal jij dan het "recht" om anderen hun eigendom te ontnemen en daarmee sinterklaas te gaan spelen?
Sinterklaas spelen impliceert cadeautjes uitdelen. Zieken de nodige zorg verlenen of mensen die niet rondkomen geld geven, noem ik geen cadeautjes. En iedereen kan ziek worden of zonder werk vallen. Iedereen is dus gebaat bij een sociale zekerheid. Het recht zit hem dus in het algemeen belang.

Laatst gewijzigd door Edina : 20 januari 2007 om 03:27.
Edina is offline  
Oud 21 januari 2007, 14:04   #84
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Precies wat ik bedoelde.
Die heeft dan geen recht op levenslange werkloosheiduitkering.
Hij heeft de keuze, een aangeboden job aannemen of zich herscholen.
je had het niet over een 'levenslange werkloosheidsuitkering' maar over een werkloosheidsuitkering. Mensen met een knelpuntberoep die hun job verliezen hebben evenveel recht op een uitkering die hen moet toestaan om de periode te overbruggen tussen twee jobs.


Citaat:
Werkloosheid is voor werklozen, voor zieken hebben we andere, wellicht zelfs gunstigere regelingen.
je snapt het echt niet eh
het is niet omdat je chronisch ziek bent dat je niet kunt werken.
Maar heel vaak kun je dan gewoon niet alle jobs aan, soms ook niet alle jobs waarvoor je via je diploma in aanmerking zou komen.
Je kunt ziek zijn én werkloos zijn.
Het is niet de eerste keer dat we deze discussie voeren, en blijkbaar snap je het nog altijd niet.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 21 januari 2007, 23:16   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je had het niet over een 'levenslange werkloosheidsuitkering' maar over een werkloosheidsuitkering. Mensen met een knelpuntberoep die hun job verliezen hebben evenveel recht op een uitkering die hen moet toestaan om de periode te overbruggen tussen twee jobs.
Natuurlijk, dat is precies wat ik schreef.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is mij iets te gemakkelijk.
Wie zonder werk valt heeft uiteraard recht op een uitkering voor de tijd nodig om een andere job te vinden.
Als die tijd te lang wordt lijkt het mij maar normaal dat ze werk aannemen dat ze aangeboden wordt, ook wanneer het niet bepaald het werk is waar ze de voorkeur aan geven.
En ik had het niet bepaald over knelpuntberoepen maar opleidingen die men volgt zonder de intentie het beroep uit te oefenen. Ik ken massa’s kappers van opleiding die een ander beroep uit oefenen.
Wat ik bedoel is dat geen werk vinden als kapper geen reden is om zich eindeloos in de werkloosheid te nestelen.
Stel u iemand voor die thuis een familiebedrijf heeft.
Hij studeert een of andere richting waar helemaal geen toekomst voor is. Na een paar stages is hij uitkeringsgerechtigd en gaat lekker in de werkloosheid parkeren. Ondertussen doet hij de boekhouding voor het familiebedrijf. Leuk extraatje toch die uitkering ?
Maar waarom moeten de andere werknemers van dat bedrijf SZ betalen die terug naar het bedrijf vloeit?
Bobke is offline  
Oud 21 januari 2007, 23:24   #86
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je snapt het echt niet eh
het is niet omdat je chronisch ziek bent dat je niet kunt werken.
Maar heel vaak kun je dan gewoon niet alle jobs aan, soms ook niet alle jobs waarvoor je via je diploma in aanmerking zou komen.
Je kunt ziek zijn én werkloos zijn.
Het is niet de eerste keer dat we deze discussie voeren, en blijkbaar snap je het nog altijd niet.
Inderdaad, ik snap het nog altijd niet.
Wat ik wel snap is dat men werkt en ziek wordt.
Dan gaat men in ziekteverlof, niet in de werkloosheid.
Waarom dat anders zou zijn voor iemand die een jog weigert om gezondheidsredenen wel in de werkloosheid mag stappen.
Bobke is offline  
Oud 22 januari 2007, 00:08   #87
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk, dat is precies wat ik schreef.
nee, je schreef: "In elk geval geen werkloosheidsuitkering toekennen aan afgestudeerde kappers".

IN ELK GEVAL. Zie je? IN ELK GEVAL. Dat betekent dat je NOOIT een werkloosheidsuitkering toekent aan afgestudeerde kappers.
Djee.

Citaat:
En ik had het niet bepaald over knelpuntberoepen maar opleidingen die men volgt zonder de intentie het beroep uit te oefenen. Ik ken massa’s kappers van opleiding die een ander beroep uit oefenen.
Wat ik bedoel is dat geen werk vinden als kapper geen reden is om zich eindeloos in de werkloosheid te nestelen.
Stel u iemand voor die thuis een familiebedrijf heeft.
Hij studeert een of andere richting waar helemaal geen toekomst voor is. Na een paar stages is hij uitkeringsgerechtigd en gaat lekker in de werkloosheid parkeren. Ondertussen doet hij de boekhouding voor het familiebedrijf. Leuk extraatje toch die uitkering ?
Maar waarom moeten de andere werknemers van dat bedrijf SZ betalen die terug naar het bedrijf vloeit?
je gaat eerst moeten werken voor je uitkeringsgerechtigd bent.
Helpen in het familiebedrijf gaat ook niet zomaar als je uitkeringsgerechtigd bent.
en ik vraag me af hoe je die 'intentie' wil vaststellen.
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 22 januari 2007 om 00:08.
Nynorsk is offline  
Oud 22 januari 2007, 00:17   #88
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Inderdaad, ik snap het nog altijd niet.
Wat ik wel snap is dat men werkt en ziek wordt.
Dan gaat men in ziekteverlof, niet in de werkloosheid.
Waarom dat anders zou zijn voor iemand die een jog weigert om gezondheidsredenen wel in de werkloosheid mag stappen.
Het gaat al mis bij je tweede zin.
Om mezelf als voorbeeld te nemen: ik had mijn ziekte al voor ik ooit ging werken. Meer nog: ik had die al nog voor ik ooit ging studeren. Nog voor ik ooit aan 't middelbaar ben begonnen, zelfs. Ziekteverlof of invaliditeit zie ik voorlopig niet als oplossing. Ik ben in mijn drie maanden werkloos geweest, in mijn wachttijd, tussen korte jobkes door, tot ik een contract had van iets langere duur dan een maand. Dat contract is nu ten einde, ik zie niet in waarom ik dan plots in ziekteverlof / invaliditeit zou moeten gaan. Ik ga gewoon opnieuw werken, en heb ondertussen recht op een werkloosheidsuitkering. Maar ik wil alleen doen wat ik fysiek kan. Als men mij een job aanbiedt die ik fysiek niet kan, dan weiger ik. Ik zie absoluut niet in waarom ik de invaliditeit in zou moeten omdat ik een job zou weigeren om gezondheidsredenen.
Je lijkt een heel enge opdeling te maken tussen 'gezonde werkers' en 'zieke werkonbekwamen'. Héél wat chronisch zieken zijn perfect in staat een job uit te voeren. Die mensen de invaliditeit indrukken heeft geen enkele zin. Niet voor de maatschappij, niet voor die mensen zelf.
Hoe moeilijk is dat nu in godsnaam te begrijpen?
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 22 januari 2007, 00:29   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
nee, je schreef: "In elk geval geen werkloosheidsuitkering toekennen aan afgestudeerde kappers".

IN ELK GEVAL. Zie je? IN ELK GEVAL. Dat betekent dat je NOOIT een werkloosheidsuitkering toekent aan afgestudeerde kappers.
Djee.
Klopt, ik had voor alle duidelijkheid moeten schrijven “indien ze geen werk willen aannemen omdat ze dat niet gestudeerd hebben”.
Mijn schuld, ik heb u overschat en dacht dat ge het er wel kon bij fantaseren. Het ging immers over “een geschikt werk” aanbieden.
Bobke is offline  
Oud 22 januari 2007, 00:30   #90
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
je gaat eerst moeten werken voor je uitkeringsgerechtigd bent.
Helpen in het familiebedrijf gaat ook niet zomaar als je uitkeringsgerechtigd bent.
en ik vraag me af hoe je die 'intentie' wil vaststellen.
Geen probleem, hoe bewijst ge wie een factuur opgemaakt heeft, een ronde uitstippelde ? Nooit gehoord van internet ?
En de intentie vaststellen is heel eenvoudig, door een andere job of een herscholing aan te bieden. Daar draaide de topic toch over ?
Bobke is offline  
Oud 22 januari 2007, 00:36   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het gaat al mis bij je tweede zin.
Om mezelf als voorbeeld te nemen: ik had mijn ziekte al voor ik ooit ging werken. Meer nog: ik had die al nog voor ik ooit ging studeren. Nog voor ik ooit aan 't middelbaar ben begonnen, zelfs. Ziekteverlof of invaliditeit zie ik voorlopig niet als oplossing. Ik ben in mijn drie maanden werkloos geweest, in mijn wachttijd, tussen korte jobkes door, tot ik een contract had van iets langere duur dan een maand. Dat contract is nu ten einde, ik zie niet in waarom ik dan plots in ziekteverlof / invaliditeit zou moeten gaan. Ik ga gewoon opnieuw werken, en heb ondertussen recht op een werkloosheidsuitkering. Maar ik wil alleen doen wat ik fysiek kan. Als men mij een job aanbiedt die ik fysiek niet kan, dan weiger ik. Ik zie absoluut niet in waarom ik de invaliditeit in zou moeten omdat ik een job zou weigeren om gezondheidsredenen.
Je lijkt een heel enge opdeling te maken tussen 'gezonde werkers' en 'zieke werkonbekwamen'. Héél wat chronisch zieken zijn perfect in staat een job uit te voeren. Die mensen de invaliditeit indrukken heeft geen enkele zin. Niet voor de maatschappij, niet voor die mensen zelf.
Hoe moeilijk is dat nu in godsnaam te begrijpen?
Ik ook niet.
Maar ik sleurde er ook geen ziekte bij dacht ik.
Bobke is offline  
Oud 22 januari 2007, 00:39   #92
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

stevennr1 vroeg :

Citaat:
Inderdaad. Het is altijd gemakkelijk om zaken als " Wie echter werk weigert, kan naar een uitkering fluiten" te posten maar vragen als wat men daar dan mee bedoelt en hoe men dat in de praktijk wil brengen, is een ander paar mouwen.
-werk weigeren ?

Voeg aan de uitspraak gewoon het woord gepast toe.
Weet je steven, dat in den belgique nog altijd 30.000 100% tot werken in staat zijnde ... euh ... mensen, nog NOOIt een dag gewerkt hebben ?

- In de praktijk brengen !

Zie duitsland, daar IS het GEBEURD. De wet die dit invoerde per 01/01/2006 noemt : Harz IV. 900.000 werklozen minder al per 01/07/2006 ...

Beste Groeten.
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline  
Oud 22 januari 2007, 00:46   #93
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Klopt, ik had voor alle duidelijkheid moeten schrijven “indien ze geen werk willen aannemen omdat ze dat niet gestudeerd hebben”.
Mijn schuld, ik heb u overschat en dacht dat ge het er wel kon bij fantaseren. Het ging immers over “een geschikt werk” aanbieden.
kun je even linken naar de post waaruit moet blijken dat het gaat over "een geschikt werk aanbieden"?

Leer eens schrijven bobke, aub.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 22 januari 2007, 00:46   #94
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

Nynorsk :

Citaat:
In ons familiebedrijf
....

Voil�* ! Dat is iemand die gepast werk zoekt. Misschien ontmoeten we elkaar binnenkort als toerist in Spanje b.v. ...
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline  
Oud 22 januari 2007, 00:54   #95
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Geen probleem, hoe bewijst ge wie een factuur opgemaakt heeft, een ronde uitstippelde ? Nooit gehoord van internet ?
Tuurlijk. Maar het mag niet. Het is niet aan mij om te controleren of iemand dat doet, dat is aan de inspectiediensten.

Citaat:
En de intentie vaststellen is heel eenvoudig, door een andere job of een herscholing aan te bieden. Daar draaide de topic toch over ?
je had het over 'opleidingen die men volgt zonder de intentie het beroep uit te oefenen'. Je situeert hierbij de intentie tijdens de opleiding, niet erna. Ik ken mensen die een opleiding gevolgd hebben met de intentie een beroep in die sector uit te oefenen, maar die daarna van gedacht veranderd zijn niét meer de intentie hebben verder te gaan op hun diploma.
Er zijn natuurlijk ook mensen die een opleiding volgen en tijdens hun opleiding al de intentie hebben er niet op verder te gaan. Niet zelden zijn dat mensen die lichtelijk gedwongen zijn door hun ouders om die studie aan te gaan.
Er lijkt me trouwens niks mis aan om een andere koers te varen dan de opleiding die je genoten hebt. Sowieso draag je die toch mee.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 22 januari 2007, 00:55   #96
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik ook niet.
Maar ik sleurde er ook geen ziekte bij dacht ik.
Nee, maar je slaagt er wel telkens opnieuw in compleet idioot op het woord 'ziekte' te reageren.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 22 januari 2007, 00:56   #97
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Nynorsk :

....

Voil�* ! Dat is iemand die gepast werk zoekt. Misschien ontmoeten we elkaar binnenkort als toerist in Spanje b.v. ...
Wie is diegene die gepast werk zoekt?

En liever niet, dank je.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 22 januari 2007, 00:57   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
kun je even linken naar de post waaruit moet blijken dat het gaat over "een geschikt werk aanbieden"?

Leer eens schrijven bobke, aub.
Het ultieme argument is gevallen.
Ge moet mij verontschuldigen, ik was maar een werkende melkkoe, geen licentiaat. Doei.
Bobke is offline  
Oud 22 januari 2007, 01:15   #99
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het ultieme argument is gevallen.
Ge moet mij verontschuldigen, ik was maar een werkende melkkoe, geen licentiaat. Doei.
wat maakt mij dat uit of ge nu licentiaat zijt of niet?
ik volg u echt niet in uw schrijven. Ja, ik heb de neiging de mensen hun schrijfsels te lezen hoe ze er staan, zonder er vanalles zelf bij te verzinnen.
Als ik er moet beginnen bijverzinnen, dan bestaat immers nogal de kans dat ik er dingen bij verzin die niet de bedoeling waren.

En weglopen uit een discussie is niet bepaald een sterk argument, als je het over argumentsterkte wil hebben. Zeg liever bij welk bericht ik iets over "geschikt werk aanbieden" moest hebben bijverzonnen.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 22 januari 2007, 01:44   #100
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
wat maakt mij dat uit of ge nu licentiaat zijt of niet?
ik volg u echt niet in uw schrijven. Ja, ik heb de neiging de mensen hun schrijfsels te lezen hoe ze er staan, zonder er vanalles zelf bij te verzinnen.
Als ik er moet beginnen bijverzinnen, dan bestaat immers nogal de kans dat ik er dingen bij verzin die niet de bedoeling waren.

En weglopen uit een discussie is niet bepaald een sterk argument, als je het over argumentsterkte wil hebben. Zeg liever bij welk bericht ik iets over "geschikt werk aanbieden" moest hebben bijverzonnen.
Het volstaat de chronologie van de discussies te volgen en dat kan voor een licentiaat geen probleem zijn denk ik.
Ik heb geen zin om na 20 blz. elke reactie terug te gaan opzoeken.
Bobke is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be