Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2020, 22:56   #81
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zelfs een über-tsjeef als Leonard zou deze kronkeldekronkel grappig vinden...

Wat is die supergrote staaf die hij daar vast heeft ? Waar zou die voor dienen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2020, 23:04   #82
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat is die supergrote staaf die hij daar vast heeft ? Waar zou die voor dienen ?
Die wordt als attribuut geleased aan sinterklaas.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 17 december 2020 om 23:04.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 10:30   #83
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Veel wat Charles Lawson tiental jaren geleden zei, is gewoon realiteit geworden. Het wordt allemaal zonder schroom transparant gedeeld en wie het kan samenvatten is een gekke complotdenker in deze tijden.
Maar hij heeft een sterk oog voor wat speelt en waar dat spel heen leidt.
Daarom dat slangen het niet voor christenen hebben. Christenen geven niets om een oordeel van mensenhand maar zal wel Zijn naam getuigen. En Hij heeft ons gezegd wat de tekenen zijn en naar welke normen en waarden we moeten gehoorzamen om de slangen uit onze samenleving te weren.
Maar de slang sist al seksliedjes via kinderliedjes. De slang worstelt haar tot een onrechtmatige plaats op een troon, die niet de hare is maar voor de gehele mensheid.
Geef geen ruimte aan de duivel. Zijn onderdanen komen enkel voor rechten op van mensen die ze voor hun kar kunnen spannen, die ze in anarchistisch zwart door de stad kunnen sturen om al wat ons lief is aan te vallen.
Dat is de generatie die gekneed wordt onder deze duivelse universele normen en waarde. Er wordt al met scherp geschoten met vol automatische geweren in vele achterwijken.
Degene die ons dat aandeden voeren geen beleid in ons voordeel en hebben een akkoordje gemaakt met een vele ergere identiteit dan de Vlaamse.
Het is den duivel.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 13:23   #84
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Met de secularisering voel je de macht van Satan steeds groter worden, het is een kwestie van tijd alvorens de Antichrist op aarde zal verschijnen.
Nonsens , secularisering is de redding der Aarde !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Lucifer, Satan, Belzebub, Iblis, en ga zo maar door, zijn hersenspinsels. Bedacht door de mens om het Kwade te verpersoonlijken.
De gehele bijbel , incluis al de figuurkes , zijn een verzinsel van de mens !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 10:24   #85
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Die wordt als attribuut geleased aan sinterklaas.
Het is de staf waarmee Mozes water uit de rots sloeg, maar nu meer om de onwillige hersenen in te slaan.
Maar ook als stok en steun voor de oude mannen, de kardinalen en de Paus met name.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 10:25   #86
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Nonsens , secularisering is de redding der Aarde !!
Neen, dat is mijn atoomtheorie.
Dat is de toekomst van de aarde en van het heelal.
Citaat:

De gehele bijbel , incluis al de figuurkes , zijn een verzinsel van de mens !!
Daarom heb ik een nieuwe en veel betere Bijbel geschreven.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 11:03   #87
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Dit geldt ook voor ons Europeanen.
De riedel van de duivel is hier wel sterker omdat er minder tegenstand is.
Wereldse posities.

We are faced with a situation where you must make a choice.
https://m.youtube.com/watch?v=BBkoIWRHPuY
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 11:40   #88
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dit geldt ook voor ons Europeanen.
De riedel van de duivel is hier wel sterker omdat er minder tegenstand is.
Wereldse posities.

We are faced with a situation where you must make a choice.
https://m.youtube.com/watch?v=BBkoIWRHPuY
Goed en kwaad behoren bij elkaar, ze vormen een evenwicht en uit het ene ontstaat altijd weer het ander.

En God zelf was ook zelf de duivel.
Het staat zelfs in de Bijbel geschreven, een van de zeldzame waarheden:

Jesaja 45:7
Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 14:57   #89
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Goed en kwaad behoren bij elkaar, ze vormen een evenwicht en uit het ene ontstaat altijd weer het ander.

En God zelf was ook zelf de duivel.
Het staat zelfs in de Bijbel geschreven, een van de zeldzame waarheden:

Jesaja 45:7
Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Neen zij behoren niet bij elkaar. Zwart en wit horen ook niet samen.
We plaatsen ze enkel samen om zelf het onderscheid te maken vanuit een menselijk denken. De kennis van de mens is gedoemd tot falen als ze haar 7 hoofdzonden niet beteugelt. Ze zijn echter alom aanwezig.

Een mens die gaat relativeren kan moeilijk vanuit een absoluut en fundamenteel kader vertrekken. Het is of wel goed of slecht. Als je ze gaat mixen gaat het goede aangetast worden door het slechte.
Eigenlijk zou je Job moeten lezen om het spel tussen God en de duivel een beetje meer te doorgronden.

Het kwade dat veroorzaakt wordt is te wijten aan absolute regels te loochenen. Dat ontwikkelt zich in een samenleving van kwaad naar erger. In een beschaving waar ze de geest van de jeugd al vergiftigen om beleid te rechtvaardigen (fouten uit verleden niet toegeven).

Zie gewoon de preek en nederig uzelf voor de Heer.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 30 december 2020 om 14:58. Reden: dee tee
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 16:05   #90
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen zij behoren niet bij elkaar. Zwart en wit horen ook niet samen.
We plaatsen ze enkel samen om zelf het onderscheid te maken vanuit een menselijk denken. De kennis van de mens is gedoemd tot falen als ze haar 7 hoofdzonden niet beteugelt. Ze zijn echter alom aanwezig.

Een mens die gaat relativeren kan moeilijk vanuit een absoluut en fundamenteel kader vertrekken. Het is of wel goed of slecht. Als je ze gaat mixen gaat het goede aangetast worden door het slechte.
Eigenlijk zou je Job moeten lezen om het spel tussen God en de duivel een beetje meer te doorgronden.

Het kwade dat veroorzaakt wordt is te wijten aan absolute regels te loochenen. Dat ontwikkelt zich in een samenleving van kwaad naar erger. In een beschaving waar ze de geest van de jeugd al vergiftigen om beleid te rechtvaardigen (fouten uit verleden niet toegeven).

Zie gewoon de preek en nederig uzelf voor de Heer.
Goed en kwaad zijn relatieve begrippen die aan verandering onderhevig zijn en kunnen varieren naargelang de tijd en plaats waar ze zich afspeelden. Er waren beschavingen die mensenoffers als een noodzakelijk iets zagen bv. Er waren tijden dat je voor heiligschennis op de brandstapel eindigde.

Het leven evolueert. De mens evolueert. De noties over goed en kwaad evolueren. Ik vond de benadering vd Grieken en Romeinen eigenlijk beter met hun goden die de dualiteit van goed en kwaad geinternaliseerd hadden. De perfectie is een illusie die in feite een kwelling is.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 16:57   #91
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Goed en kwaad zijn relatieve begrippen die aan verandering onderhevig zijn en kunnen varieren naargelang de tijd en plaats waar ze zich afspeelden. Er waren beschavingen die mensenoffers als een noodzakelijk iets zagen bv. Er waren tijden dat je voor heiligschennis op de brandstapel eindigde.

Het leven evolueert. De mens evolueert. De noties over goed en kwaad evolueren. Ik vond de benadering vd Grieken en Romeinen eigenlijk beter met hun goden die de dualiteit van goed en kwaad geinternaliseerd hadden. De perfectie is een illusie die in feite een kwelling is.
Juist omschreven !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 22:00   #92
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Goed en kwaad zijn relatieve begrippen die aan verandering onderhevig zijn en kunnen varieren naargelang de tijd en plaats waar ze zich afspeelden. Er waren beschavingen die mensenoffers als een noodzakelijk iets zagen bv. Er waren tijden dat je voor heiligschennis op de brandstapel eindigde.

Het leven evolueert. De mens evolueert. De noties over goed en kwaad evolueren. Ik vond de benadering vd Grieken en Romeinen eigenlijk beter met hun goden die de dualiteit van goed en kwaad geinternaliseerd hadden. De perfectie is een illusie die in feite een kwelling is.
Maar wanneer we te relatief gaan doen over absolute zaken, sluipt de duivel er in.
Man en vrouw horen ook samen, maar dat wilt niet zeggen dat een man een vrouw kan zijn of andersom. Dat is een symptoom van een zieke samenleving waar ze iets in onze vaccins, drinkwater of eten doen.
We moeten oppassen met die grijze zones en onze grenzen streng bewaken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 09:37   #93
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen zij behoren niet bij elkaar. Zwart en wit horen ook niet samen.
Zeker wel, want tezamen vormen ze het beeld.
Alleen wit is even zinloos als alleen zwart.
Ook kan je het goede niet kennen als je het slechte niet weet.
En de boom van de "zondeval" is dan ook een boom van goed en kwaad beide.
En door de appel te eten leerden Adam en Eva beide kennen.
Die boom was dus niet alleen kwaad, maar ook goed.
Citaat:
We plaatsen ze enkel samen om zelf het onderscheid te maken vanuit een menselijk denken. De kennis van de mens is gedoemd tot falen als ze haar 7 hoofdzonden niet beteugelt. Ze zijn echter alom aanwezig.
Niet alleen zijn de zonden van de mens altijd aanwezig (het kruis heeft niks geholpen), maar ook het goede van de mens is ook altijd daar.
En ook God is zowel goed als kwaad.
Lees Jesaja 45:7 nog maar eens een keer.
Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Citaat:
Een mens die gaat relativeren kan moeilijk vanuit een absoluut en fundamenteel kader vertrekken.
Ook het absolute en het relatieve behoren bij elkaar.
Alles is relatief en als zodanig zelf absoluut.
En het absolute is relatief ten opzichte van het relatieve.
Het is als slechts absoluut zelf relatief.
Citaat:
Het is of wel goed of slecht. Als je ze gaat mixen gaat het goede aangetast worden door het slechte.
Er is niks dat alleen maar goed is.
Noch is er iets dan alleen maar kwaad is.
Elk kwaad heeft een oorzaak, een reden en dat is zijn goede zijde.
En uit het kwaad wordt het goede geboren als het licht uit de duisternis of als de oplossing uit een probleem.
Citaat:
Eigenlijk zou je Job moeten lezen om het spel tussen God en de duivel een beetje meer te doorgronden.
Ik ken Job, die te lijden kreeg omdat God zich door de duivel liet verleiden.
Die goede God bleek toch niet zo goed te zijn.
Maar de logica van het verhaal is gewoon dat het geluk niet kan bestaan zonder het lijden, en God niet zonder de duivel, die hij ook zelf is.
Citaat:

Het kwade dat veroorzaakt wordt is te wijten aan absolute regels te loochenen.
Neen, het ontstaat uit de logica dat het absolute ook zelf relatief is.
Er bestaan geen absolute regels of er zijn wel uitzonderingen op te bedenken.
Het loochen is geen willekeur, maar noodzakelijk dat dat moet gebeuren.
Als God dan zo absoluut is, waarom heeft hij de mens dan geschapen.
Hij heeft dus zelf het relatieve gecreëerd.
Citaat:
Dat ontwikkelt zich in een samenleving van kwaad naar erger. In een beschaving waar ze de geest van de jeugd al vergiftigen om beleid te rechtvaardigen (fouten uit verleden niet toegeven).
De wereld is niet alleen slecht, maar ook goed.
Maar de christenmens zit vol haat jegens de wereld, die hij niet kan aanvaarden en gelooft (net als Jezus) alleen maar in een hemelrijk.
Maar de waarheid is de eenheid van beide in een nieuwe hemel en een nieuwe aarde (wereld dus).
Citaat:
Zie gewoon de preek en nederig uzelf voor de Heer.
De microwezentjes gaan mij verre te boven.
Maar voor die domme Heer van jou zal ik me zeker nooit vernederen.
Maar als jij zo graag zijn slaaf wil zijn, zo ga je gang.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 09:51   #94
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zeker wel, want tezamen vormen ze het beeld.
Alleen wit is even zinloos als alleen zwart.
.
Jij jouw geloof ik het mijne. We zijn beide een kritiek punt voorbij elkaar anders te leren. Je hebt wel kennis van zaken maar interpreteert ze op noties om zo aan het grotere geheel (de diepere moraal) voorbij te gaan.

Hoog en laag horen ook samen om onderscheid te maken. Maar je kan ze nooit samenplaatsen. Als je kleuren gaat mengen krijg je ook nieuwe kleuren. Groen en rood horen ook niet samen, tenzij je zelf het onderscheid maakt (groen goed, rood fout). Meng je ze heb je gewoon geel. Maar op een toets is het antwoord of wel groen of wel rood.

Er is relativiteit, maar er zijn ook zaken die absoluut blijven. Als we als Kerk een compromis met de wereld maken is de Kerk niet meer geheiligd in Zijn naam.
De ernst is serieus en we moeten de krachten die ons geestelijk beïnvloeden en hervormen niet onderschatten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 11:14   #95
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jij jouw geloof ik het mijne.
Ik ben niet gelovig. Mijn atoomtheorie en nieuwe Bijbel is een filosofie, wetenschap en theologie.
Citaat:
We zijn beide een kritiek punt voorbij elkaar anders te leren.
Ik ken de oude Bijbel, maar jij kent mijn nieuwe Bijbel niet.
Citaat:
Je hebt wel kennis van zaken maar interpreteert ze op noties om zo aan het grotere geheel (de diepere moraal) voorbij te gaan.
Ik leg het wezen van de moraal uit krachtens de dialectiek als de eenheid van tegendelen.
Dat doet de oude Bijbel niet.
Ze zegt zomaar wat zonder het ook logisch uit te leggen.
De hoogste moraal (ethiek) is die van de Heilige Geest in het denken en begrijpen, niet alleen maar in het geloven.
Citaat:
Hoog en laag horen ook samen om onderscheid te maken. Maar je kan ze nooit samenplaatsen.
Zeker wel, want wat hoog is voor ons, is lager voor iemand die nog hoger is.
Tegendelen zijn ook elkaar.
En wat goed is voor de een is kwaad voor de ander.
Citaat:
Als je kleuren gaat mengen krijg je ook nieuwe kleuren. Groen en rood horen ook niet samen,
Groen en rood horen zeker bij elkaar, want ze vormen een eenheid in hun tegendeligheid.
Elke schilder weet dat.
En wat op een foto groen is, is op het negatief rood en omgekeerd.
Citaat:
tenzij je zelf het onderscheid maakt (groen goed, rood fout).
Dat is in het verkeer.
Ook hier horen ze bij elkaar.
Citaat:
Meng je ze heb je gewoon geel.
Mooi.
Citaat:
Maar op een toets is het antwoord of wel groen of wel rood.
Ook het onderscheid moet er zijn.
Maar ze vormen ook een eenheid.
Dat is dus geel.
Citaat:
Er is relativiteit, maar er zijn ook zaken die absoluut blijven.
Zaken zijn niet absoluut.
Maar God is absoluut.
Maar tevens relatief, want God en het absolute zijn er twee als ook verschillend en dus ook relatief ten opzichte van elkaar.
Citaat:
Als we als Kerk een compromis met de wereld maken is de Kerk niet meer geheiligd in Zijn naam.
De kerk en de wereld zijn een eenheid, al bijna 2000 jaar.
De eenheid is het ware, niet de verdeeldheid.
De kerk is in de wereld en de wereld is er voor de kerk.
Voor zover een deel van de wereld er nog steeds in gelooft.
Ik ben meerdere malen in de kerk geweest, maar moest daar vechten tegen de slaap.
Hoe saai.
Citaat:

De ernst is serieus en we moeten de krachten die ons geestelijk beïnvloeden en hervormen niet onderschatten.
Dat is de nieuwe wereld, die de oude heeft doen verdwijnen.
En die niet meer in de oude God gelooft.
Maar ik heb een nieuwe Bijbel geschreven om de ware goden te doen leren kennen.
De grootste ontdekking ooit.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 11:33   #96
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik ben niet gelovig. Mijn atoomtheorie en nieuwe Bijbel is een filosofie, wetenschap en theologie.
Ik ken de oude Bijbel, maar jij kent mijn nieuwe Bijbel niet.
Ik leg het wezen van de moraal uit krachtens de dialectiek als de eenheid van tegendelen.
Dat doet de oude Bijbel niet.
Ze zegt zomaar wat zonder het ook logisch uit te leggen.
De hoogste moraal (ethiek) is die van de Heilige Geest in het denken en begrijpen, niet alleen maar in het geloven.
Zeker wel, want wat hoog is voor ons, is lager voor iemand die nog hoger is.
Tegendelen zijn ook elkaar.
En wat goed is voor de een is kwaad voor de ander.
Groen en rood horen zeker bij elkaar, want ze vormen een eenheid in hun tegendeligheid.
Elke schilder weet dat.
En wat op een foto groen is, is op het negatief rood en omgekeerd.
Dat is in het verkeer.
Ook hier horen ze bij elkaar.
Mooi.Ook het onderscheid moet er zijn.
Maar ze vormen ook een eenheid.
Dat is dus geel.
Zaken zijn niet absoluut.
Maar God is absoluut.
Maar tevens relatief, want God en het absolute zijn er twee als ook verschillend en dus ook relatief ten opzichte van elkaar.
De kerk en de wereld zijn een eenheid, al bijna 2000 jaar.
De eenheid is het ware, niet de verdeeldheid.
De kerk is in de wereld en de wereld is er voor de kerk.
Voor zover een deel van de wereld er nog steeds in gelooft.
Ik ben meerdere malen in de kerk geweest, maar moest daar vechten tegen de slaap.
Hoe saai.
Dat is de nieuwe wereld, die de oude heeft doen verdwijnen.
En die niet meer in de oude God gelooft.
Maar ik heb een nieuwe Bijbel geschreven om de ware goden te doen leren kennen.
De grootste ontdekking ooit.
Als we die toer op gaan, dan is alles 1 en alles goed he. Want alles hoort gewoon bij elkaar en is een symfonie van samenhorigheid.

Echter is dat niet meer zo, de zonde is in de wereld gekomen door ons van alles bewust te worden en te herdefiniëren.

Ik val ook in slaap als ik naar 9 op 10 kerken ga. Maar die Amerikaanse predikanten geven er wel pit aan. Mijn Bijbelstudie bij de protestantse kerk heeft me diepere betekenis aan de Bijbel kunnen geven. Je leert meer van mensen die daar voor gestudeerd hebben en samenkomen in groep dan op je eentje. En zonder zelfverloochening is het een verloren zaak. Soms moeten we die noties even opzij zetten om naar het grotere geheel te gaan.

Als God absoluut is, dan is Zijn wil ook absoluut. En hoe dieper ik me in Hem vorm, hoe meer ik het begrijp en zie hoe het verwoord staat in de Bijbel. Gods plan, de menselijke conditie, wat op ons afkomt.
De Kerk is geen gebouw maar het lichaam dat Christus belijdt. Dat is ieder herboren christen.
Maar ik moet wel toegeven dat ik enkele predikanten opvolg omdat ze ouder dan mij zijn en veel meer over het geloof weten dan ik. Dat is met Amerikaanse peper en ik ben door die roeping tot het geloof kunnen komen. God bless them preachers! De lokale kerk is ook gedigitaliseerd door corona.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 11:46   #97
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als we die toer op gaan, dan is alles 1 en alles goed he. Want alles hoort gewoon bij elkaar en is een symfonie van samenhorigheid.
Alles is niet alleen een eenheid, maar ook een verdeeldheid.
Ook die twee horen bij elkaar.
Citaat:
Echter is dat niet meer zo, de zonde is in de wereld gekomen door ons van alles bewust te worden en te herdefiniëren.
De zonde heeft altijd al bestaan en is eeuwig, net als het goede.
Beide horen ook bij elkaar.
In alles is zowel het positieve en negatieve.
Ook in God.
Jesaja 45:7
Het is de logica van alles als eenheid (maar ook verdeeldheid) der tegendelen.
Citaat:

Ik val ook in slaap als ik naar 9 op 10 kerken ga. Maar die Amerikaanse predikanten geven er wel pit aan. Mijn Bijbelstudie bij de protestantse kerk heeft me diepere betekenis aan de Bijbel kunnen geven. Je leert meer van mensen die daar voor gestudeerd hebben en samenkomen in groep dan op je eentje. En zonder zelfverloochening is het een verloren zaak. Soms moeten we die noties even opzij zetten om naar het grotere geheel te gaan.
Het allergrootste geheel is mijn atoomtheorie.
Deze is eeuwig en oneindig met een oneindig aantal hogere culturen in de microkosmos, en daarin heb je jezelf nog steeds niet verdiept.
Je reageert zelfs niet.
Aldus ben je blind.
Citaat:
Als God absoluut is, dan is Zijn wil ook absoluut.
God is ook beperkt, want naast God is er ook nog de mens en zoveel andere dingen.
Allemaal niet God dus.
Citaat:
En hoe dieper ik me in Hem vorm, hoe meer ik het begrijp en zie hoe het verwoord staat in de Bijbel. Gods plan, de menselijke conditie, wat op ons afkomt.
Gods plan voor de toekomst staat in mijn nieuwe Bijbel het heelal te veroveren en tot een ruimtevaartcultuur om te bouwen.
Citaat:
De Kerk is geen gebouw maar het lichaam dat Christus belijdt. Dat is ieder herboren christen.
De kerk is ook het gebouw.
En dat zogenaamde Christus belijden is gewoon schijnheiligheid.
Niemand die naar zijn leer leeft.
Want het is volkomen irreëel.
Wie gaat nu zijn oog uitrukken als hij een vrouw begeert?
Of de helft van zijn bezittingen aan de armen geven?
Dat laatste misschien een enkeling.
Maar de armen zijn in de kerk niet welkom, wel de rijken op de beste plaatsen.
Citaat:
Maar ik moet wel toegeven dat ik enkele predikanten opvolg omdat ze ouder dan mij zijn en veel meer over het geloof weten dan ik. Dat is met Amerikaanse peper en ik ben door die roeping tot het geloof kunnen komen. God bless them preachers! De lokale kerk is ook gedigitaliseerd door corona.
Als je al die onzin gelooft, wees er dan blij mee.
Maar peper is je reet schept nog geen kennis en begrip van de waarheid hoe Jezus werkelijk terug is op aard', want dat ben ik.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 12:14   #98
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Alles is niet alleen een eenheid, maar ook een verdeeldheid.
Ook die twee horen bij elkaar.
De zonde heeft altijd al bestaan en is eeuwig, net als het goede.
Beide horen ook bij elkaar.
In alles is zowel het positieve en negatieve.
Ook in God.
Jesaja 45:7
Het is de logica van alles als eenheid (maar ook verdeeldheid) der tegendelen.
Het allergrootste geheel is mijn atoomtheorie.
Deze is eeuwig en oneindig met een oneindig aantal hogere culturen in de microkosmos, en daarin heb je jezelf nog steeds niet verdiept.
Je reageert zelfs niet.
Aldus ben je blind.
God is ook beperkt, want naast God is er ook nog de mens en zoveel andere dingen.
Allemaal niet God dus.
Gods plan voor de toekomst staat in mijn nieuwe Bijbel het heelal te veroveren en tot een ruimtevaartcultuur om te bouwen.
De kerk is ook het gebouw.
En dat zogenaamde Christus belijden is gewoon schijnheiligheid.
Niemand die naar zijn leer leeft.
Want het is volkomen irreëel.
Wie gaat nu zijn oog uitrukken als hij een vrouw begeert?
Of de helft van zijn bezittingen aan de armen geven?
Dat laatste misschien een enkeling.
Maar de armen zijn in de kerk niet welkom, wel de rijken op de beste plaatsen.
Als je al die onzin gelooft, wees er dan blij mee.
Maar peper is je reet schept nog geen kennis en begrip van de waarheid hoe Jezus werkelijk terug is op aard', want dat ben ik.
Zie je dan zelf niet hoe relatief het wordt en het absolute daardoor vervaagt?
Als iemand hoger dan jou staat sta jij nog altijd lager. Je staat of wel op gelijke hoogte of wel niet.
Zoals ik zei, er zijn wel relatieve zaken maar ook absolute waarheden. Best dat je het absolute niet mixt met relativiteit of je schept een ander beeld waar geesten/mensen zich slecht op vormen. De relativiteit die nu op onze natuur wordt toegepast is van de anti christ. De Bijbel verwoordt dat proces perfect, Openbaringen 13.

Ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren op die atoomtheorie van jou. Maar christelijk vormen is geen schijn, er is wel veel schijnvertoon en schijnheiligheid. Het is een levenswijze om de zonde in de mens te beteugelen. Ja ik zou mijn handen en ogen al 10 keer verloren zijn. Het benadrukt de ernst van de zonde. Vreemdgaan is sowieso niet productief voor je relatie, daarvoor moet je niet gelovig zijn. Er is een duidelijke doctrine uit de Bijbel samen te vatten en dat is vrij duidelijke taal als je het mij vraagt. De mens is een zondig wezen en dat vraagt gehoorzaamheid aan iets groter dan de mens zelf. Anders zal de zonde tieren en de mens steeds dieper vallen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 31 december 2020 om 12:14. Reden: t
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 14:12   #99
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar wanneer we te relatief gaan doen over absolute zaken, sluipt de duivel er in.
Man en vrouw horen ook samen, maar dat wilt niet zeggen dat een man een vrouw kan zijn of andersom. Dat is een symptoom van een zieke samenleving waar ze iets in onze vaccins, drinkwater of eten doen.
We moeten oppassen met die grijze zones en onze grenzen streng bewaken.
Ik vind de duivel een bedenkelijke creatie. Daarmee externaliseer je het inherente "kwade" dat in iedereen schuilt en creeer je een handige schandpaal. Ik ben meer te vinden voor een concept waarin zowel goed als kwaad eigen is aan elk schepsel met een bewustzijn en de perfectie niet bestaat. Als de perfectie niet bestaat dan bestaat de tegenpool, zijnde het pure kwaad of het complete imperfecte ook niet.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 31 december 2020 om 14:13.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 15:20   #100
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vind de duivel een bedenkelijke creatie. Daarmee externaliseer je het inherente "kwade" dat in iedereen schuilt en creeer je een handige schandpaal. Ik ben meer te vinden voor een concept waarin zowel goed als kwaad eigen is aan elk schepsel met een bewustzijn en de perfectie niet bestaat. Als de perfectie niet bestaat dan bestaat de tegenpool, zijnde het pure kwaad of het complete imperfecte ook niet.
Eens !!
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be