![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ja, dat is echt het ergste wat ons kan overkomen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Voortdurend "spojt" op TV horen, zeg nu zelf: dat is toch gruwelijk in vergelijking met het annexeren van gemeenten, het Franstalig racisme in Brussel en omstreken, de 12 miljard transfers per jaar, de voortdurende blokkage van broodnodige maatregelen, het beperken van de democratie door allerlei grendels etc.?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Die zit.
![]() Maar voor Straatrue geen probleem wsch: hij is zelf een non-zegger en hoeft het dus niet te horen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Je moet maar eens op http://www.belgen.nl/belgen/ lezen wat Vlamingen, die in NL wonen, denken over de Nederlandse regelneverij en het taalverschil.
En die mensen staan dan nog redelijk positief tegenover Nederland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Men schreef o.a.:
Er staat een soort muur tussen Nederland en België Zouden die Vlaamse levensgenieters zich echt wel thuisvoelen met die Calvinistische Boekhoudregenten als Belgie ooit barst en Vlaanderen aansluit bij Nederland?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Iemand anders:
Ik las vandaag in de krant weer een artikel over dat de meeste Nederlanders een vereniging van Vlaanderen en Nederland wel zien zitten, dan denk ik bij mezelf: Hoe zou het dan allemaal gaan? Het zou toch niet zo makkelijk zijn denk ik, want we wonen dan wel naast elkaar maar het zijn twee heel verschillende landen! Ik heb daar toch mijn twijfels bij.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Nog een citaat:
Wilde in een call-centrum gaan werken als bijbaantje, maar mocht van het interimbureau niet gaan solliciteren, met mijn accent verstonden mensen mij waarschijnlijk niet goed en ze vergeleek mijn Belgisch met het Fries en Drenths-dialect |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Dat ze eerlijk gezegd ons toch niet zo duidelijk verstaan als wij zouden willen. De taal barrière is er echt wel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Waarom zouden Vlamingen moeten ophouden van het 'leven te genieten'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Straatrue is weer bezig met de gekende verdeel-en-heers tactiek. En altijd dat 19de eeuwse geleuter over godsdienst en vooral taal, "wij spreken Vlaams en zij verstaan ons niet".
![]() Ik ben nog nooit een Nederlander tegengekomen die mij niet begreep of vice versa. Ik kan uren aan de MSN hangen met een Nederlander zonder enige moeite te moeten doen qua taal, wat ik niet kan met een Waal of een Fransman. Toch vreemd dat Belgicisten altijd willen verdelen in plaats van blij te zijn met elke vorm van toenadering en eenwording. Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 januari 2008 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() En tot slot:
Iemand schreef: Zelf al lijken de twee landen op elkaar al is het maar door de taal, voel ik me toch ook ontheemt (sic). Ik zal nooit een nederlander zijn en een belg zoals voordien ben ik ook niet meer. Welnu: ik woon als VL in WL en behalve dat men er FR spreekt heb ik me er nooit ontheemd gevoeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik stel alleen met feiten vast wat VL die In NL wonen denken over een mogelijk samengaan tussen VL en NL. En zij kunnen het wel weten, hé. Als zij al grote twijfels hebben.... Laatst gewijzigd door straatrue : 9 januari 2008 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Misschien ligt het aan het individu en niet aan de complete Vlaamse bevolking? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Antwoord: omdat je een Belgicist bent, omdat je mensen verdeeld wil houden, omdat België alleen kan bestaan op basis van afkeer tegenover Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Zoveelste vooroordeel van iemand die Nederland gewoon niet kent en de clichés tot werkelijkheid meent te moeten uitroepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() In Nederland is de meerderheid van de bevolking onkerkelijk en daarna Rooms-Katholiek, niet protestants! Bovendien blijven waarschijnlijk de meeste Vlamingen in Vlaanderen wonen en de meeste Nederlanders in Nederland als Vlaanderen en Nederland een confederatie vormen, dus veel zal er niet veranderen.
|
![]() |
![]() |