![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementslid
|
![]() Het probleem is dat ik niet veel van wetenschap afweet en niet correct kan zijn, ik ben vooral filosofisch ingesteld, maar waar ik WEL veel over weet, is sterkte van replies en ik zie hier overduidelijk dat de tegenstanders van kernenergie veel sterker zijn veel duidelijkere en betere argumenten hebben.
![]() |
#82 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Washington Post hangt de vuile was buiten van de Chinese zonnepanelenindustrie:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Ik ben vol verwachting naar de goedkope nucleaire elektriciteit van SPE.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ... en de Antwerpse haven sluiten, natuurlijk. Want de petrochemie daar is de grootste verbruiker van de capaciteit die de centrales in Doel opwekken.
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen firma's die geld te verspillen hebben gaan zo een langetermijn investering doen.
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen dat, maar veel bedrijven moeten ook om de 5 jaar een nieuwe vergunning aanvragen voor hun productielijnen. Vaak loont het dus niet de moeite om een lijn energiezuining te maken, omdat ze wegens milieu en veiligheidsreden toch geen nieuwe vergunning krijgen. Dan heb je nog de vele verlichtingen van deze bedrijven die overal branden, hoewel niet nodig, omdat het gemakkelijker is voor de arbeiders en deze zo zonder oponthoud overal direct heen kunnen. Ook op plaatsen waar dus gedurende de nacht niemand komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat op de bureau's met de nacht de lichten uitgaan is niet meer dan normaal, dat zou verspilling zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zijn er bij, waar de lichten zelfs dag en nacht branden, buiten op de wandelpaden en rijwegen. En we spreken niet over 1 of 20 lampen, maar over een paar honderden zo niet duizend lampen van 150 tot 1500 watt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar goed het zal wel zijn dat het nog gebeurt dat overdag de lichten nog branden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
/edit: ik heb wel zeer goed gelachen met het feit dat de petrochemie niet het ganse vermogen van een kerncentrale meer nodig gaat hebben "als ze hun lichten uitdoen".
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 12 maart 2008 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij verbruiken dus eigenlijk stroom die hen niets kost, maar die zijn om wettelijke reden niet op het net zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de verlichting die brand op de petrochemie is voldoende om Antwerpen en Brussel samen te verlichtingen. Zelf in hun pijpleidingtunnels brand dag en nacht verlichting, hoewel men daar slechts 1 maal per maand komt om de leidingen te controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
één van mijn maten werkt op de kerncentrale van Doel. Ik weet, maar het zijn zijn woorden, dat de kerncentrale en mss wel gans electrabel, maar zeker de kerncentrale een 10 tal jaar geleden een REG campangne begonnen is en er nu nog steeds aan verder werkt, zowel op elektriciteitsverbruik als waterverbruik. Volgen hem is het waterverbruik met meer dan de helft gedaald, over het elektriciteitsverbruik weet ik niet wat het opgebracht heeft, ik veronderstel dat dit iets moeilijker te meten is in zo een grote produktie. Wat hij wel vertelt is dat men op verschillende plaatsen tijdschakelaars geplaatst heeft op de verlichting, ook lokalen waar weinig gekomen wordt heeft men aan de lichtschakelaars plakaten gehangen met een vermelding op dat het licht moet uitgedaan worden wanneer er niemand aanwezig is. Over dit alles heeft men via folders en bijeenkomsten met het personeel gecommuniceerd. Zo zie je maar dat zelfs de grootste elektriciteitsproducent hier in België ook probeert energie zuiniger te werken en blijkbaar met het milieu begaan is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Stop ermee, voordat je je helemaal belachelijk maakt.
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij komt dat Electrabel idd juist een van de energie zuinigste bedrijven is binnen de energiesector. Maar de petrochemie is een heel ander verhaal hoor. Zo stoken zij alle dagen honderden m³ afvalgas op die evengoed kunnen opgeslagen worden en gebruikt kan worden voor stroomopwekking. Het gaat om brandbare gassen, ze kunnen dus zowel door directe verbranding als via ontploffingsverbranding gebruikt worden voor magnetische stroomopwekking. |
|
![]() |
![]() |