Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2008, 14:12   #81
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
ik snap eigelijk het probleem niet.

in één van mn bakken sitten 2 erasmusstudenten: een estse en een slovaakse. Hoewel die estse weinig begrijpt van de lessen, volgt ze ze toch, om nederlands te leren. Voor die 2 wordt een engelstalig boek voorzien. De lessen gebeuren in het Nederlands, en niemand heeft daar last van.
Bij mij worden zitten in het laatste jaar voor sommige vakken de zalen gevuld met 20% erasmus-studenten. De lessen/handboek zijn in het engels opgesteld zodat iedereen kan volgen. Ik heb daar nog niemand van weten te klagen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:13   #82
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Daarom moet een Nederlandstalige prof voor een aula gevuld met 95 pct Nederlandstalige studenten nog geen Engels spreken. Dat is genante aanstellerij, meer niet.

De terechte argumenten om te publiceren in het Engels gaan niet op voor lessituaties.

Niks aanstellerij. Als jij als Nederlandstalige naar bijvoorbeeld Spanje gaat voor 3 maanden, om een aantal colleges te volgen, ben je ook blij dat de docent alles in het Engels doet.

Het is zelfs zo erg dat NEDERLANDSTALIGE studenten gaan klagen als de les niet in het Engels is. Heel simpel: probeer dan maar eens uw notities langs uw vakliteratuur te leggen. Een drama....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:13   #83
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als we nu eens de keuze aan de prof lieten?
Dan moet hij ook in het Mandarijns mogen lesgeven.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:14   #84
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niks aanstellerij.
Aanstellerij. En uiterst onbeleefd. Om nog maar te zwijgen van het lage zelfbeeld dat het reflecteert.

Citaat:
Als jij als Nederlandstalige naar bijvoorbeeld Spanje gaat voor 3 maanden, om een aantal colleges te volgen, ben je ook blij dat de docent alles in het Engels doet.
Neen.

Spreek niet in mijn plaats a.u.b.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 15 januari 2008 om 14:15.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:15   #85
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge de griekse beschaving in het Engels bestudeert gaat ge opeens toegang hebben tot een veel grotere database aan informatie, en kunt ge uw eigen informatie ook delen met een veel groter publiek. In ieder geval, dit moet vrij zijn voor de opleidingscommisie om dit te bepalen. Ingenieursopleidingen gaan zeer zeker kiezen voor Engelstalige lessen, want zowat alles wat er in die wereld gebeurt is al in het Engels.
Voor economische opleidingen ook. Voor zowat elke wetenschappelijke opleiding denk ik.
Oud 15 januari 2008, 14:16   #86
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Efficientie heet dat. Snel en gemakkellijk.
Nationale identiteiten of niet, efficientie über alles!

Citaat:
Ethische beroepscodes zorgen dat dat allemaal netjes geregeld is. De overheid heeft hier geen uitstaans mee.
Dat de overheid überhaupt garandeert dat universiteit onderzoek kan plaatsvinden is ook maar een fait divers, zeker?

Citaat:
Als ge de griekse beschaving in het Engels bestudeert gaat ge opeens toegang hebben tot een veel grotere database aan informatie, en kunt ge uw eigen informatie ook delen met een veel groter publiek. In ieder geval, dit moet vrij zijn voor de opleidingscommisie om dit te bepalen. Ingenieursopleidingen gaan zeer zeker kiezen voor Engelstalige lessen, want zowat alles wat er in die wereld gebeurt is al in het Engels.
Er ooit al eens aan gedacht dat men zaken kan vertalen?

Citaat:
Onderzoek heeft niks te maken met culturele eigenheid. Onderzoek moet van hoog niveau zijn en de gewenste resultaten behalen.
Met Engels als voertaal in een Nederlandstalige universiteit is dat hoog niveau niet haalbaar. Het zal de boel enkel doen afvlakken.

Citaat:
Slavenmentaliteit haha.......ik zou zeggen: leef nog maar wat onder uw kerktoren, want gij zijt de slaaf van uw eigen wereldje.
Tja, dat vieze Vlaanderen onder die almachtige kerktorens toch, hé. Ik hoop dat ge deze bekrompen plaats allang verlaten hebt en nu in het prestigieuze Amerika geld zit binnen te rijven?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:17   #87
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Aanstellerij. En uiterst onbeleefd. Om nog maar te zwijgen van het lage zelfbeeld dat het reflecteert.
Het toont naar de student dat ze terecht komen in een internationale omgeving, en sorry om het te zeggen, de meeste gemotiveerde studenten willen juist zo een omgeving. Ze willen graag kansen krijgen. Ze willen graag gemakkellijk naar het buitenland kunnen als ze dat willen.

En lage zelfbeeld: onzin. Taal is een middel om informatie over te dragen.
Oud 15 januari 2008, 14:17   #88
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bij mij worden zitten in het laatste jaar voor sommige vakken de zalen gevuld met 20% erasmus-studenten. De lessen/handboek zijn in het engels opgesteld zodat iedereen kan volgen. Ik heb daar nog niemand van weten te klagen.
ik ken er zo ook, en die klagen wel.

kzou het in feite toch wel erg vinden als je niet eens meer in je eigen taal les kan volgen.

lessen in het nederlands, cursusmateriaal in het engels, dat lijkt mij het beste.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:19   #89
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u denkt dat ik geloof dat u een goede engelstalige baan, waar u pakken meer verdient en leuk werk verricht, laat staan voor een baan in een vlaamse KMO waar u alles in het Nederlands kan doen, dan bent u toch mis hoor.
U vergist zich. Niet iedereen is zoals u, gelukkig maar.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:19   #90
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat met aanstellerij te maken of een laag zelfbeeld? Heel de research wereld 'verengelst' aan een snel tempo, ik vind het eerder aanstellerij om daar niet in mee te willen gaan.
Oud 15 januari 2008, 14:20   #91
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Zoals al eerder aangehaald is niet alles vertaalbaar zonder dat de oorspronkelijke betekenis verloren gaat.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 14:21   #92
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nationale identiteiten of niet, efficientie über alles!
Jazeker, want nationale identiteiten leveren alleen maar miserie op.

Citaat:
Dat de overheid überhaupt garandeert dat universiteit onderzoek kan plaatsvinden is ook maar een fait divers, zeker?
De overheid heeft er alle baat bij dat dit zo efficient mogelijk gebeurt. Of wil je dat de overheid ook nog eens een paar tienduizend tolken in dienst moet nemen om al onze nederlandstalige informatie die we jaarlijks produceren te vertalen naar het Engels ?

Citaat:
Ook al eens gedacht dat dat GELD en TIJD kost, en dat er vaak nuances verloren gaan in het proces ? Geld en tijd die nuttig zou kunnen besteed worden aan onderzoek.

Citaat:
Met Engels als voertaal in een Nederlandstalige universiteit is dat hoog niveau niet haalbaar. Het zal de boel enkel doen afvlakken.
Fout. Het zal het juist mogelijk maken om buitenlands talent aan te trekken. Ook als docent. Nu zit je als universiteit in een zeer gelimiteerde vijver te vissen als je een docent zoekt.

Citaat:
Tja, dat vieze Vlaanderen onder die almachtige kerktorens toch, hé. Ik hoop dat ge deze bekrompen plaats allang verlaten hebt en nu in het prestigieuze Amerika geld zit binnen te rijven?
Ik zit in Nederland, waar ze de stap al lang hebben gezet.
Oud 15 januari 2008, 14:22   #93
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het toont naar de student dat ze terecht komen in een internationale omgeving, en sorry om het te zeggen, de meeste gemotiveerde studenten willen juist zo een omgeving. Ze willen graag kansen krijgen. Ze willen graag gemakkellijk naar het buitenland kunnen als ze dat willen.
tis toch niet omdat er studenten zijn die graag in het buitenland gaan studeren, dat ALLE studenten verplicht moeten worden om lessen te krijgen in een andere taal?

Citaat:
En lage zelfbeeld: onzin. Taal is een middel om informatie over te dragen.
inderdaad, en als ik een college krijg in academisch engels, mis ik de helft van de informatie.
Oud 15 januari 2008, 14:23   #94
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
U vergist zich. Niet iedereen is zoals u, gelukkig maar.

Dan gaat u maar trekhaken ontwerpen voor een KMO, ik ga wel verder meewerken aan missies voor ESA. U beperkt uw eigen wereld en mogelijkheden, en hard, door zo te denken.
Oud 15 januari 2008, 14:23   #95
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat heeft dat met aanstellerij te maken of een laag zelfbeeld? Heel de research wereld 'verengelst' aan een snel tempo, ik vind het eerder aanstellerij om daar niet in mee te willen gaan.
research =/= onderwijs
Oud 15 januari 2008, 14:25   #96
Geert C

Standaard

Citaat:
research =/= onderwijs
Juist, maar als je daar in het onderwijs niet op inspeelt, dan heb je een achterstand wanneer je aan het onderzoek wilt beginnen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 15 januari 2008, 14:26   #97
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
research =/= onderwijs
En wat is uw thesiswerk dan ? BSc eindwerk ? MSc eindwerk ? Dat is ook onderzoek.
Oud 15 januari 2008, 14:27   #98
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Juist, maar als je daar in het onderwijs niet op inspeelt, dan heb je een achterstand wanneer je aan het onderzoek wilt beginnen.
dat is geen onoverkomelijk probleem. Mijn docenten die in het engels publiceren, laten hun schrijfels eerst op fouten nakijken door engelstaligen.
Oud 15 januari 2008, 14:27   #99
Geert C

Standaard

Citaat:
En wat is uw thesiswerk dan ? BSc eindwerk ? MSc eindwerk ? Dat is ook onderzoek.
Inderdaad, en begin daar maar eens aan als je dan geen letter van het academisch Engels begrijpt.
Oud 15 januari 2008, 14:28   #100
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Inderdaad, en begin daar maar eens aan als je dan geen letter van het academisch Engels begrijpt.

Wordt een leuk literatuuronderzoek ja
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be