Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2008, 00:31   #81
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Daar zeg je het al...

Idioten om de ene god voor de andere in te ruilen.
God is dood, leve Allah.
Bevrijd de mensen van hun ketenen, en ze beginnen onmiddellijk zelf nieuwe kettingen te smeden om zichzelf de vrijheid te benemen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 00:39   #82
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Zeer goed initiatief, als er marokkaanse , turkse en ook pakistaanse moskee zijn waarom mogen de vlaming zelf geen moskee hebben !!!
waarom mogen er hier moskee's zijn ? D�*t is de vraag die men zich moet stellen! Zouden wij niet beter af zijn zonder al die moskee's + de islamieten die daar binnen zitten ?
Een autochtonen Vlaming die moslim word, is getikt...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 01:44   #83
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Een autochtonen Vlaming die moslim word, is getikt...

Normaal heeft men daarvoor gestichten maar gezien de progressieve oplossingen tegenwoordig.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 12:04   #84
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lincoln leuter niet, ik heb zes jaar professionele ervaring met deze onderwerpen, dus kom niet vertellen dat ik me baseer op een of andere site, trouwens ik wacht nog steeds op antwoorden van jou.Begin daar eens aan inplaats van commentaar op mijn persoon.

Laya, ik zeg niet dat iedere man of vrouw die zich bekeert dit slechts doet onderdruk.
Maar; binnen traditionele moslimgroepen is die religie wel toonaangevend voor de sociale verhoudingen, bepaald ze de plaats van vrouwen tegenover mannen en hoe iemand leeft.
Sommige moslims kunnen desondanks ruimte bieden voor andere overtuigingen, maar toch is er evengoed wel sociale druk, dawa!
En ja; bij Joden en Jehova's is dit ook zo, zij delen een gesloten karakter met islam maar toch een belangrijk verschil; Joden en Jehova getuigen mogen hun geloof verlaten, moslims niet...volgens de koran tenminste.
Gelukkig is niet iedere subgroep even streng en vaak kan in praktijk veel, er zijn genoeg moslims die ook niet iedere vrijdag bidden, maar dat is nu juist een doorn in het oog van weer andere groeperingen.

Moet je gene moslima
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 12:06   #85
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moet je geen moslima zijn om je kind islamitisch op te voeden?
Dat klopt, de opvoeding ligt bij de man en niet bij de vrouw, je moet dan misschien geen moslima zijn maar deze regel moet je wel accepteren, dialoog over opvoeden is dan ook vaak erg lastig.
Oud 22 januari 2008, 12:36   #86
Bozar
Vreemdeling

Standaard

Ook het omgekeerde gebeurt in Antwerpen: moslims die zich bekeren tot het christendom, maar daardoor bedreigd worden door andere moslims, omdat bekering verboden is.

Onlangs woonde ik een christelijke dienst bij van Iraniërs in Antwerpen. Allen hadden zich hier van de islam bekeerd tot het christendom. Ze baden en zongen samen in het Perzisch en lazen voor uit de bijbel (vertaald in het Perzisch). De jonge Iraniërs leken erg overtuigd van hun christelijk geloof. Een vrouw zei me dat ze de weg van het donker naar het LICHT had gevonden. 'Voordien zaten we in de duisternis van de islam en nu in het licht van Christus', zei ze. Als ik een Iraanse jongeman vroeg waarom hij zich bekeerde tot het christendom antwoordde hij: "Islam is de religie van Satan, het christendom is de religie van God, de koran is des duivels".

Hij voegde eraan toe dat mensen in Iran die zich tot het christendom bekeren en daar openlijk voor uitkomen, worden opgehangen. Iraniërs die zich hier bekeren tot het christendom kunnen daar ook niet openlijk voor uitkomen en worden bedreigd en geïntimideerd door Antwerpse moslims.

In Iran zijn er ondergrondse bijeenkomsten van christenen. 'Jezus is het licht', opperde hij met veel overtuiging. Een andere jonge Iraanse vrouw zei dat het christendom de 'juiste weg is' en islam de 'verkeerde weg. "We moesten ons sluieren en we deden alles verkeerd, nu ik de weg volg van Jezus, doe ik het beter, doe ik het goede. Religie zit in het HART en niet in kleding". In Iran zijn er ondergrondse kerken, maar als de politie deze ontdekt, worden de mensen opgepakt en opgehangen, vertelde me een andere Iraniër. Ook de minderheid van joden zou wordt lastig gevallen, christenen wordt verboden om Kerstmis te vieren (in Iran is nog eeen kleine gediscrimineerde minderheid van autochone Assyrische christenen).

Laatst gewijzigd door Bozar : 22 januari 2008 om 12:40.
Bozar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 13:03   #87
Neptunus
Gouverneur

Standaard Radicale moskee erkend

Radicale moskee erkend

Antwerpen (waar er al meer dan 36 zijn, garagemoskeeën niet bijgeteld) is de Pakistaanse moskee in de Van Kerckhovenstraat van de Antwerp Islamic Association, die vooral uit Pakistaanse en Indische moslims bestaat, één van de erkende moskeeën.
Het is een radicale organisatie die de moskee financiert met zwart geld en wellicht ook witwasgeld verkregen uit criminele activiteiten. Die ultra extreemrechtse en radicale lui beweren dat het geld komt van de opbrengst van hun nachtwinkels, maar dat gelooft niemand.

Enkele bestuursleden van deze moskee hebben een gerechtelijk verleden wegens witwassen en valsheid in geschrifte.
De moskee is gefinancierd door 'besmet' geld. De Antwerp Islamic Association komt ook voor op een lijst met trefpunten voor moslimfundamentalisten, die in 2005 is opgesteld door de federale politie. En in 2002 schreven politie en parket in een rechercheverslag: "Uit informatie van de Staatsveiligheid en de CID blijkt dat zich in het Antwerpse Pakistaanse netwerken hebben gevestigd die mogelijk gelinkt kunnen worden aan het internationaal terrorisme".

De goedkeuring van de erkenning van deze radicale moskee gebeurde door de gemeenteraad op basis van een verslag van amper één bladzijde. Niettegenstaande het protest van de meeste partijen (VLD, CDNV/NVA, VB) werd de erkenning van deze Pakistaanse haattempel goedgekeurd.....

Voor deze radicale moskee werd ook een Nederlandsonkundige, radicale Pakistaanse imam geïmporteerd. Met reden mag er ongerustheid zijn over sommige moskeeën in Antwerpen. In een andere moskee wordt door de imam opgeroepen 'om in Antwerpen de vlag van de islam te planten'...
Enkele radicale, extreemrechtse, islamitische vzw's, waar wordt opgeruid tegen de westerse samenleving zijn nu ondergronds gegaan en vergaderen op geheime plaatsen..Het zal echt geen tien jaar meer duren vooraleer de zaak ontploft....
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 13:30   #88
De-Koepel
Vreemdeling

Standaard

Aangezien het onderwerp op dit forum gaat over een artikel waarvan ikzelf deel uit maak, ga ik even deelnemen aan het dialoog.

Het is onze bedoeling om in Antwerpen een centrum op te starten die de NL taal hanteerd, zowel binnenhuis als naar buiten toe. Iedereen mag horen wat wij te vertellen hebben. Onze organisatie heeft de bedoeling om een meerwaarde te geven aan de maatschappij zowel voor moslim als anders gelovigen. Iedereen is welkom..

Dat mensen ertegen zijn is normaal, ik ga niet proberen hen te overtuigen van het goede in onze werking. Toch zullen jullie merken dat wij zeker een warm hart toedragen aan onze roots. Omdat wij toevallig een andere religie praktiseren veranderd niet dat we vlamingen zijn zoals anderen.

Oordeel niet te snel over iets of iemand die je niet kent, leert ons eerst een beetje kennen. Breng een bezoekje en we kunnen samen een drankje drinken.
De-Koepel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 13:48   #89
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Moet je geen moslima zijn om je kind islamitisch op te voeden?
Dat klopt, de opvoeding ligt bij de man en niet bij de vrouw, je moet dan misschien geen moslima zijn maar deze regel moet je wel accepteren, dialoog over opvoeden is dan ook vaak erg lastig.
Alice je zit er wel helemaal naast hoor. Hoe zou de opvoeding van kinderen bij de man kunnen liggen als hij verondersteld wordt te zorgen voor het onderhoud van het gezin? En nee, er is geen enkele regel die zegt dat een kind door een moslima moet opgevoed worden.
De dialoog over opvoeden moet er zijn voor je eraan begint, anders is het te laat.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 13:52   #90
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
God is dood, leve Allah.
Bevrijd de mensen van hun ketenen, en ze beginnen onmiddellijk zelf nieuwe kettingen te smeden om zichzelf de vrijheid te benemen.
Correctie, God is inderdaad dood, maar Allah is het slachtoffer van een groepsverkrachting onderleiding van Osama en consoorten.

On topic: Tuurlijk zijn die mensen Vlamingen. Toch redelijk belachelijk dat deze vraag gesteld wordt, maar niet: "Zijn deze mensen Belgen?".
Oud 22 januari 2008, 13:53   #91
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zijn Vlamingen geen Belgen misschien of begrijp ik u verkeerd?
Oud 22 januari 2008, 13:54   #92
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn Vlamingen geen Belgen misschien of begrijp ik u verkeerd?
Vraag het eens in Hondschote
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 14:05   #93
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laya, sorry maar de voorschriften uit de koran zijn duidelijk; de man bepaald de opvoeding van de kinderen.
Om die reden mag hij wel een vrouw nemen met een andere geloofsovertuiging, maar een moslima niet.
Want als een moslima trouwt met een niet moslim is niet gegarandeerd dat die kinderen als moslims worden opgevoed.De man bepaald immers de opvoeding en niet de vrouw.
Wat niet wil zeggen dat binnen het huwelijk vrouwen geen rol spelen, dat doen ze wel, maar slechts voor primaire noden . Vrouwen zorgen voor het huis, eten en kleding, mannen zijn kostwinners en dragen de verantwoordelijkheid over het sociale gedrag van hun kroost. Zijn eer staat op het spel als vooral dochters aanleiding geven tot roddel.

Traditioneel verdienen mannen de kost, vrouwen zorgen voor primaire noden thuis.
Het een sluit dus helemaal niet uit dat mijn zienswijze correct is.
Ik baseer me op wat ik jaren lang waarnam aan rolpatronen bij traditionele subgroepen Berbers en Turken.
Dialoog over opvoeden is er vaak helemaal niet, klassieke rolpatronen tussen vrouwen en mannen bepalen opvoeding vaak als vanzelfsprekend, er wordt weinig in vraag gesteld en indien het mis gaat krijgt de omgeving vaak de schuld.Wel moet ik zeggen dat Turken veel meer bezig zijn met opvoeding op maat, minder gericht op enkel klassieke patronen, maar vaak zie je dit bij gezinnen die het sociaal economisch goed doen en zich niet opsluiten in de virtuele dorpen in Antwerpen.
Oud 22 januari 2008, 14:06   #94
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hondschote??, Vertel mijn beste, wat heb ik gemist?
Oud 22 januari 2008, 14:09   #95
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hondschote??, Vertel mijn beste, wat heb ik gemist?
Dat zijn Vlamingen, maar geen Belgen
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 22 januari 2008, 14:10   #96
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je meent het!Hoe dat zo??
Oud 22 januari 2008, 14:12   #97
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je meent het!Hoe dat zo??
In de hoop dat je niet ironisch bezig bent: Hondschote ligt in Frans-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 22 januari 2008 om 14:12.
Oud 22 januari 2008, 16:15   #98
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Uitraard, als je bronnen verneemt uit ffi kun je niets anders dan dit soort uitspraken doen...
Mh, simpelweg Mohammeds levensloop eens uitpluizen is al voldoende. Het leven van de man is een aaneenschakeling van moord, plundering, slavernij, verkrachting, veelwijverij, seksverslaving, deportatie en exterminatie, daar heb je FFI niet voor nodig.

En volgens 1.2 miljard bietekwieten heeft hij dit allemaal gedaan uit naam van god, de barmhartige verlosser. Zot zijn doet weliswaar geen zeer, maar besmettelijk lijkt het in deze duistere tijden alvast wel.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 18:14   #99
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Frans Vlaanderen? Ok; ik begrijp het bedankt voor uw toelichting.
Oud 22 januari 2008, 18:31   #100
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Boeiender is echter de link met de koepel.
Ik verwijs naar een artikel dat een jaar geleden verscheen in de Nederlandse Volkskrant, de twee journalisten bezochten een bijeenkomst in Antwerpen voor bekeerlingen georganiseerd door de koepel. Daar werden de strikt van mannen gescheiden vrouwen tot de orde geroepen, klappen voor een bekeerlinge mocht niet, want applaus is haraam!
Die beleving van islam, waarbij muziek en zelfs in je handen klappen blijkbaar al als strijdig met de beginselen van islam wordt gezien en waar blijkbaar die koepel als visie achter staat vind ik alarmerend, en dat geeft me vragen bij de beleving van deze nieuwe Vlamingen en hun religie, dat lijkt me veel meer to the point, wat voor moslims dit worden dan hun etnische afkomst![/QUOTE alice

De Koepel is één van de deelorganisaties van VOEM, dat subsidies krijgt van de overheid. Die bekeerlingdag, een klein jaar geleden in de Turkse Bukhari moskee in Antwerpen, georganiseerd door de Koepel, daar was ik ook. Het was een ultra-extreemrechtse bijeenkomst, mannen strikt gescheiden van de vrouwen uiteraard, waar bovendien ronduit fascistische literatuur werd verkocht zoals 'de weg van de moslim', dat aanzet tot haat en geweld tegenover niet-moslims en andere racistische literatuur waarin duidelijk wordt gesteld dat de moslim 'superieur' is. Er hing tevens een grote vlag van een organisatie uit Jeddah, bewijs te meer dat die extremistische lui geld en andere ondersteuning krijgen vanuit Saoedi-Arabië dat op die manier haar onverdraagzame, reactionaire en extreemrechtse wahhabistische islam verspreidt.

Wat daar te zien was is gewoon waanzin, onvoorstelbaar hoe (voorheen?) redelijk denkende mensen zo diep kunnen zakken. Als je die verhalen van bekeerlingen hoort, blijkt meestal ook dat het gaat on onevenwichtige personen die in momenten van crisis of problemen ineens de islam 'ontdekken'. Bij die ontdekking komen ze meestal uit op de meest fundamentalistische stromingen van de islam, de 'ware' 'zuivere' islam, een erg onverdraagzame variant ontdaan van zijn milderende culturele componenten. Zo'n mensen zouden beter eens naar de psycholoog of psychiater gaan bij problemen in plaats van zich te laten meezeulen in een strak, reactionair gedachtegoed, een islam die alles regelt van de wieg tot het graf, waar heel stricte regels en wetten (met uitsluiting van alles wat 'niet-islamitisch' is) zijn waarover niet nagedacht en gediscussieerd mag worden en vooral met duidelijke, stricte structuren: methoden die worden gebruikt bij de aanpak van psychologische en pychiatrische problemen.

Bekeerlingen hebben vooral nood aan een goede psychiater.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 22 januari 2008 om 18:37.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be