![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn ervaring is net dat onderwijs door de staat best goed en gedisciplineerd kan zijn.
Vlaamse wiskundigen die in de VSA gaan werken durven vaak zeggen dat die studenten eigenlijk gewoon niets kennen (maar ze zouden wel naar een ordinaire les in kostuum komen) Omgekeerd hebben we vaak het beeld (al kan dat een karikatuur zijn) van de goed gedrilde Bulgaarse, Hongaarse, Russische,.. wiskundigen.
![]() |
#82 |
Gouverneur
|
![]() Als je bovenstaande figuur in wijzerzin ziet draaien zou je een relatief beter ontwikkelde rechter hersenhelft hebben (taalvaardigheid, creativiteit, synthese...) Als je bovenstaande figuur in tegenwijzerzin ziet draaien zou je een relatief beter ontwikkelde linker hersenhelft hebben (logica, wiskunde, analyse...)
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik sta hoegenaamd niet apatisch, op persoonlijk vlak, t.o.v. onderwijs voor kinderen. Het lijkt mij belangrijk dat alle kinderen op zijn minst een basis kunnen genieten, liefst meer. Dat kan mét hulp van bedrijven, dat kan zonder. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg mensen zijn, zowel vermogende als onvermogende, die daartoe willen bijdragen, mocht dat nodig zijn. (Ik ben er één van. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wijzerzin ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 22 januari 2008 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zouden we een compromis kunnen sluiten door bedrijven vrijwillig fondsen (belastingsvrij uiteraard) te laten aanleggen waarmee ze studenten kunnen steuren, zonder verdere verplichtingen ? Ook werkt een systeem van alumni die bijdragen aan hun oude universiteit overmaken wel aardig goed. Zo helpen ze de nieuwe studenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En natuurlijk heb je een grondige studie nodig voor rechten. Ik verwees enkel naar het feit dat als ik een brief in het frans moet maken ik waarschijnlijk mijn grammaire 2000 en de vocabulaire terug boven kan halen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Gouverneur
|
![]() Lap
![]() ![]()
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2) Tot uw 18de op de schoolbanken zitten is leute. Ik heb me doodgeamuseerd op het middelbaar, alhoewel ik veel onzin heb geleerd. Maar ja, daar gaat het middelbaar voor mij ook niet over.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Het problematische hiervan, voor mij, is dat je uitgaat van het idee dat je anderen mag dwingen één van beide te doen. Je zult vast al door hebben dat ik het daar absoluut niet mee heb. Gelukkig hebben bedrijfsleiders en aandeelhouders ook een menselijk kant en gebeurt het wel eens dat bedrijven uit vrije wil zulke initiatieve steunen. Bovendien levert het mooie publiciteit op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tavik bedankt voor je toelichting, misschien is mijn beeld over onderwijs in Amerika iets te eenzijdig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Mijn vader vond het nochtans leuk. Da's gebonden aan de persoonlijkheid, daar kan je toch geen "systeem" mee verantwoorden / toetsen?
![]() Wel, ik heb me er doodverveeld, net als zowat alle andere mensen die ik er kende. Af en toe was er eens een interessante leraar waarmee je in 't Engels verhalen gingen vertellen in het zonnetje. Maar dat waren de uitzonderingen. Moeilijk een goede leeromgeving te noemen, niet? Ik kon me evengoed amuzeren buiten school hoor. 't Komt een beetje neer op hetzelfde argument als hierboven. Ik wist verdomd goed wat ik wilde gaan doen, wat ik wilde leren, maar ik mocht niet. Laatst gewijzigd door Heftruck : 22 januari 2008 om 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Graag gedaan. Veel state universities in de VS hebben "maar" collegegelden van 4000 dollar, wat peanuts is in vergelijking met MIT, Harvard....en zijn dus toegangkelijk voor een breed publiek. Ik ken iemand die dus een BA heeft gehaald aan zo een state university, en door haar goede cijfers zo een beurs heeft gekregen voor een MA aan een topunief. Degene die gewoon hun diploma halen, zullen dit aan die state university ook kunnen hoor. En werk zullen ze zeker ook krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik vond er ook geen holle moer aan. Maar ik was een puber en ik had andere prioriteiten. Meiskes. De boel begaaien. Op romereis stunten meemaken. Genieten van een chrysostomosshow. Met uw vrienden samenzijn. Het is waarlijk de meest gelukkige tijd van mijn leven geweest. Ik kan u zo een hele hoop verhalen van mijnen schooltijd vertellen.....hij mocht nog wat langer duren ja. Maar dit zal alweer niet voor iedereen hetzelfde zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |