Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2008, 12:44   #81
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Want als de Nederlanders maar kunnen profiteren,dan zijn ze present. Mijn grootmoeder zei altijd: "de Pruisen hebben het paard gestolen en de Hollander de kar". Een meestal zijn spreekwoorden of gezegden van die aard gebaseerd op de volkservaring.
Citaat:
De spreuk komt niet van mij. Ik herhaal gewoon wat 'volkswijsheid', gesteund op jarenlange 'volkservaring'.
Dus als het betrekking heeft op Hollanders, dan spreken we over "volkswijsheid". En bij Marokkanen spreken we over "racisme".
Vergeef mij dat ik het onderscheid niet zie.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 12:46   #82
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de verlichting op de wegen werkt minstens even goed bij ons als bij u, voor zover u dan verlichting op uw wegen hebt. Want daar bent u eerder karig in, zeker op de autostrades.
Bye bye, Kyotonorm...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 7 februari 2008, 13:29   #83
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dus als het betrekking heeft op Hollanders, dan spreken we over "volkswijsheid". En bij Marokkanen spreken we over "racisme".
Vergeef mij dat ik het onderscheid niet zie.
Dat is geen racisme, dat is een eeuwenlange vaststelling. Dat zijn feiten. Maar Marokkanen afbreken op basis van het feit dat ze Marokkaan zijn, dat is nog wat anders. Als we zeggen dat Hollanders zuinig zijn en altijd de grote mond opzetten en altijd anderen komen vertellen op nationaal en internationaal vlak wat wel of niet moeten doen, dan zijn dit feiten.

Het heeft niets, maar aboluut niets met racisme te maken.

Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2008 om 13:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 13:34   #84
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Bye bye, Kyotonorm...
In België is het overdreven, maar in Holland is het benedenmaats. Hebben ze daar nog wel electriciteitspalen staan op de autostrades?
Oud 7 februari 2008, 13:38   #85
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In België is het overdreven, maar in Holland is het benedenmaats. Hebben ze daar nog wel electriciteitspalen staan op de autostrades?
Kijk zelf eens:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  bene_large_filter_k.jpg‎
Bekeken: 92
Grootte:  415,2 KB
ID: 30371  

Oud 7 februari 2008, 13:41   #86
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen racisme, dat is een eeuwenlange vaststelling. Dat zijn feiten. Maar Marokkanen afbreken op basis van het feit dat ze Marokkaan zijn, dat is nog wat anders. Als we zeggen dat Hollanders zuinig zijn en altijd de grote mond opzetten en altijd anderen komen vertellen op nationaal en internationaal vlak wat wel of niet moeten doen, dan zijn dit feiten.

Dus... Stel nu -louter hypothetisch- dat er statistieken zouden bestaan waaruit zou blijken (nog steeds in het hypothetische geval) dat de criminaliteit onder Belgische Marokkanen hoger is dan die onder de autochtone bevolking, dan zou men Marokkanen mogen uitschelden voor criminelen, zonder dat zoiets racisme zou zijn?
U begeeft zich op verdomd glad ijs, kerel!
Oud 7 februari 2008, 13:48   #87
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus... Stel nu -louter hypothetisch- dat er statistieken zouden bestaan waaruit zou blijken (nog steeds in het hypothetische geval) dat de criminaliteit onder Belgische Marokkanen hoger is dan die onder de autochtone bevolking, dan zou men Marokkanen mogen uitschelden voor criminelen, zonder dat zoiets racisme zou zijn?
U begeeft zich op verdomd glad ijs, kerel!

Indien deze statistieken juist zouden zijn, dan zeggen deze statistieken dat er meer Marokkanen (procentueel) misdrijven plegen. Dat is toch duidelijk. Iets anders is te zeggen dat omdat men Marokkaan is, dan men daarom een misdrijf pleegt. Men zou bij deze statistieken ook moeten zeggen hoeveel % op de 100% Marokkanen misdrijven plegen. Dan zou het plaatje al duidelijker zijn. Indien zou blijken dat er veel meer Marokkanen procentueel misdrijven plegen dan Belgen, dan mag men besluiten dat, als men Marokkaan is, men veel meer kans heeft om in de criminaliteit te geraken.
Oud 7 februari 2008, 14:01   #88
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien deze statistieken juist zouden zijn, dan zeggen deze statistieken dat er meer Marokkanen (procentueel) misdrijven plegen. Dat is toch duidelijk. Iets anders is te zeggen dat omdat men Marokkaan is, dan men daarom een misdrijf pleegt. Men zou bij deze statistieken ook moeten zeggen hoeveel % op de 100% Marokkanen misdrijven plegen. Dan zou het plaatje al duidelijker zijn. Indien zou blijken dat er veel meer Marokkanen procentueel misdrijven plegen dan Belgen, dan mag men besluiten dat, als men Marokkaan is, men veel meer kans heeft om in de criminaliteit te geraken.
Maar in het geval van Nederlanders/Hollanders veralgemeent u wel, en stelt u dat zij "hier hun bakkes moeten houden omdat ze in dat apenland daarboven nog geen electriciteitpalen kunnen zetten".
Oud 7 februari 2008, 15:46   #89
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen racisme, dat is een eeuwenlange vaststelling. Dat zijn feiten. Als we zeggen dat Hollanders zuinig zijn en altijd de grote mond opzetten en altijd anderen komen vertellen op nationaal en internationaal vlak wat wel of niet moeten doen, dan zijn dit feiten.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 16:06   #90
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk heb je strikt genomen gelijk: een 'Nederlander' is geen ras apart, of ze zouden toch nog zwemvliezen tussen hun tenen moeten hebben.

Een Marokkaan is ook geen ras apart, tenzij we het over de Berbers hebben, en afkomstig van een Germaanse stam, de Vandalen - waarmee ik vooral geen kwalificatie wil maken van de huidige...hoewel... bwa nee - en dus in oervorm Europees.

De Vandalen staan ook al eeuwen bekend omwille van hun wijzen van gegroepeerd reizen. Maar dat heeft ook niks, maar dan ook absoluut niks met racisme te maken.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 16:39   #91
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar in het geval van Nederlanders/Hollanders veralgemeent u wel, en stelt u dat zij "hier hun bakkes moeten houden omdat ze in dat apenland daarboven nog geen electriciteitpalen kunnen zetten".
Neen ik veralgemeen niet. U moet maar eens praten met leerkrachten die Hollanders in de klas hebben. Een grote mond. Ons diets maken hoe alles moet. Dat ons onderwijs niet deugt, Nederlandse ouders die komen klagen dat ons onderwijs veel te streng is, enz, maar ondertussen wel hun kinderen naar ons onderwijs komen sturen omdat hun onderwijssysteem voor geen iota deugt. Let wel, ik zeg dat nu niet, leerkrachten met wie ik praat zeggen dit telken weer. Hollanders zijn lastpakken en wijsneuzen, daar komt het telkens op neer.

Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2008 om 16:40.
Oud 7 februari 2008, 16:49   #92
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let wel, ik zeg dat nu niet, leerkrachten met wie ik praat zeggen dit telken weer. Hollanders zijn lastpakken en wijsneuzen, daar komt het telkens op neer.
Ik had u oorspronkelijk nog wel hoog zitten maar uw wijze van redeneren is werkelijk van het allerlaagste niveau.
Geeft niet, maakt weer veel duidelijk.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 16:53   #93
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik had u oorspronkelijk nog wel hoog zitten maar uw wijze van redeneren is werkelijk van het allerlaagste niveau.
Geeft niet, maakt weer veel duidelijk.
Gaat u zelf eens praten met leerkrachten die Nederlanders in de klas hebben zitten. En kom dan terug discussiëren. Ook de woordenschat die Nederlanders gebruiken staan de leerkrachten hier blijkbaar vaak niet aan. Wij hebben het in ons land over een 'aantrekkelijke meisje', niet over een 'lekker stuk' zoals de Nederlandse leerlingen vaak zeggen.

Een toemaatje: overlaatst werd ik verbeterd door een Nederlander toen ik mijn bewondering uitsprak voor 'een schoon schilderij'. Dat mag je niet zeggen verbeterde hij mij, je moet zeggen 'een mooi schilderij'. Van pretentie gesproken. Hun eigen taal kennen de Nederlanders niet eens.

Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2008 om 17:08.
Oud 7 februari 2008, 17:04   #94
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen ik veralgemeen niet. U moet maar eens praten met leerkrachten die Hollanders in de klas hebben. Een grote mond. Ons diets maken hoe alles moet. Dat ons onderwijs niet deugt, Nederlandse ouders die komen klagen dat ons onderwijs veel te streng is, enz, maar ondertussen wel hun kinderen naar ons onderwijs komen sturen omdat hun onderwijssysteem voor geen iota deugt. Let wel, ik zeg dat nu niet, leerkrachten met wie ik praat zeggen dit telken weer. Hollanders zijn lastpakken en wijsneuzen, daar komt het telkens op neer.
Dus als ik van iemand hoor zeggen dat Marokkanen lastpakken zijn, en ik verkondig nadien dat ALLE Marokkanen lastpakken zijn, dan veralgemeen ik niet?
Oud 7 februari 2008, 17:06   #95
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van pretentie gesproken.
Waar haal jij de pretentie om je uit te spreken over de Nederlandse wegen? Zou je je niet beter met je eigen zaken moeien? En waar haal jij het lef om je denigrerend uit te laten over de Nederlandse keuze qua auto's?
Oud 7 februari 2008, 17:10   #96
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal jij de pretentie om je uit te spreken over de Nederlandse wegen? Zou je je niet beter met je eigen zaken moeien? En waar haal jij het lef om je denigrerend uit te laten over de Nederlandse keuze qua auto's?
Ik doe nu eens juist en precies hetzelfde als sommige Hollanders hier die België permanent in een slecht daglicht proberen te stellen. U krijgt van hetzelfde laken een broek. Maar dat zint u precies niet erg.

Het weze voor u een les: bemoei u voortaan met uw eigen zaken.

Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2008 om 17:12.
Oud 7 februari 2008, 17:17   #97
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik doe nu eens juist en precies hetzelfde als sommige Hollanders hier die België permanent in een slecht daglicht proberen te stellen.
Snauwt u uw huisdokter ook af als hij een diagnose doet?

Citaat:
U krijgt van hetzelfde laken een broek. Maar dat zint u precies niet erg.

Het weze voor u een les: bemoei u voortaan met uw eigen zaken.
Tiens. Nu mag ik mj zelfs niet meer uitspreken over mijn eigen landje...
Oud 7 februari 2008, 17:19   #98
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Snauwt u uw huisdokter ook af als hij een diagnose doet?

Tiens. Nu mag ik mj zelfs niet meer uitspreken over mijn eigen landje...
Begrijpend lezen is ook uw sterkste kant niet.
Oud 7 februari 2008, 19:47   #99
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgen zuiniger dan de Hollanders? Toen Mercedes indertijd in Holland bijna geen grote wagens verkocht (Nederlanders zijn zuinig op hun centen en willen vooral niet 'boven het maaiveld uitsteken'), terwijl er in België sleeën van wagens rondtoerden, toen bedacht Mercedes een slogan. Ze brachten een affiche uit met een mooie Mercedes-wagen op met daaronder de slogan:
...
Auto's kosten gewoon veel meer in Nederland.
Ze willen wel grote sleeën, maar ze kunnen die niet betalen.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 20:44   #100
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Auto's kosten gewoon veel meer in Nederland.
Ze willen wel grote sleeën, maar ze kunnen die niet betalen.
Nederlanders hebben altijd kleine wagentjes gehad Dafjes en Opeltjes (kadett). Kwestie van zuinigheid niet teveel op te vallen. O ja, en fieten, veel fietsen kochten ze ook. Nederland was (en is nog) steeds fietsenland. Kost ook niet zoveel. Zo zitten ze nu eenmaal in mekaar. De laatste 5 jaar echter beginnen ze (met moeite) Calvijn los te laten.

Laatst gewijzigd door system : 7 februari 2008 om 20:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be