Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2004, 10:53   #81
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MOLCO
@ snofla

Arm Vlaanderen
Arm Vlaams Blok

... die gelukkig de begenadigde hulp krijgt van fijnzinnige posters; het zijn pareltjes van fijnbesnaarde, bijna poëtische, ontboezemingen; de dramatiek ervan grijpt naar mijn keel...
...flink verder doen zo, snofla...je bent bijna een held.
Niks geen held, ik ben één van die gore achterbuurtbewoners, één van die verzuurde Vlaams Blokkers, waar uw soort graag zo neerbuigend over doet. En ik wil wedden dat ik veel meer contacten heb met allochtonen dan de meesten hier op dit forum. De helft van mijn familie is namelijk allochtoon. Wel makker, put that in your pipe and smoke it
En nog iets: we zullen op 13 juni wel zien hoe 'arm' het Vlaams Blok zal zijn. 8)
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 11:18   #82
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Hoezeer ik ook niet akkoord ga met uw versie van de feiten, zelfs wanneer ik ze puur voor de lol eens zou aanvaarden zouden ze nog niks afdoen aan mijn verklaring.

U zegt wel graag dat ik naïef ben omdat ik dan in uw hokje van de goedgelovige, dromerige en zelfs wereldvreemde slinkserd past, maar stiekem ontwijkt u toch het weerleggen van mijn punt. Alle dingen die u zojuist opnoemde zijn verkeerde interpretaties van de islam, met de islam op zich is even veel of weinig mis als met het Catholicisme.

Als u dat weigert in te zien dan vrees ik dat u uw mening over wie hier effectief de naïeveling is toch wel moet herzien. Het is namelijk heel makkelijk om u door goedkope veralgemening te laten vangen, maar subtiele verschillen zien blijkt eens te meer wat moeilijker.
Het is natuurlijk zo dat veralgemenen uit den boze is en uiteindelijk tot niets leidt, tenzij dan tot stigmatiseren van ganse bevolkingsgroepen.

Maar: op alle kritiek die leden van een bepaalde bevolkingsgroep treft altijd maar antwoorden met: ge moogt niet veralgemenen, er zijn er goeie tussen, en zelfs de slechte zijn in de grond toch goei, ze hebben het alleen wat moeilijk, achterstand, frustratie, enz... Ook dit chronisch opduikende gelul bij bepaalde politici en hun achterban is uit den boze en leidt uiteindelijk tot niets, tenzij dan tot... nog meer stigmatiseren van die bevolkingsgroep en het uitspuwen van dit politieke regime door een steeds groter wordend deel van de bevolking.
Laat ons alsjeblieft de levensgrote problemen die er bestaan bij een steeds groter wordende groep mannelijke Marokkaanse jongeren (arrogantie en agressie, criminaliteit) grondig aanpakken, om maar één voorbeeld te geven. Dat niet iedere Marokkaan een crimineel of een arrogant manneke is, dat weet mijn g.t ook wel.

Laat dat debiteren van steeds dezelfde truïsmen nu eens ophouden en doe er dan ook wat aan. Hallo, VLD, SP.a, GROEN!, CD&V, NV-A. Hallo, zijn jullie daar nog? Niet voor lang meer, hoop ik 8)
Oud 13 maart 2004, 15:47   #83
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MOLCO
@ snofla

Arm Vlaanderen
Arm Vlaams Blok

... die gelukkig de begenadigde hulp krijgt van fijnzinnige posters; het zijn pareltjes van fijnbesnaarde, bijna poëtische, ontboezemingen; de dramatiek ervan grijpt naar mijn keel...
...flink verder doen zo, snofla...je bent bijna een held.
Niks geen held, ik ben één van die gore achterbuurtbewoners, één van die verzuurde Vlaams Blokkers, waar uw soort graag zo neerbuigend over doet. En ik wil wedden dat ik veel meer contacten heb met allochtonen dan de meesten hier op dit forum. De helft van mijn familie is namelijk allochtoon. Wel makker, put that in your pipe and smoke it
En nog iets: we zullen op 13 juni wel zien hoe 'arm' het Vlaams Blok zal zijn. 8)

Als ik u goed begrijp, Snofla, ben jij dus één van die vreemdelingen die niet willen integreren, ach zo; of toch tenminste de helft van de familie he (als dat nu nog uw schoonmoeder is die ge terug naar het land van herkomst wil sturen, daar heb ik eigenlijk begrip voor.... )

(P.S.: op 13 juni zal er alleszins één ding gebeuren: het Vlaams Blok zal nog eens in de oppositie blijven, tot in de eeuwigheid amen, al halen ze 49,9 % van de stemmen)
Jasper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 15:52   #84
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

IS het iemand eigenlijk opgevallen dat er geen van de geintervieuwde spanjaarden over de aanslagen geen woord nederlands konden?
Zelfs degene niet die ik dacht 42 of 49 jaar in belgie verbleef. Om het bloed onder de nagels uit te halen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 16:07   #85
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Citaat:

Als ik u goed begrijp, Snofla, ben jij dus één van die vreemdelingen die niet willen integreren, ach zo; of toch tenminste de helft van de familie he (als dat nu nog uw schoonmoeder is die ge terug naar het land van herkomst wil sturen, daar heb ik eigenlijk begrip voor.... )

(P.S.: op 13 juni zal er alleszins één ding gebeuren: het Vlaams Blok zal nog eens in de oppositie blijven, tot in de eeuwigheid amen, al halen ze 49,9 % van de stemmen)

als ze 49,9 halen niet , dan heeft men genoeg aan 0.2% van het liberaal appel. eat that !!
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 16:09   #86
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

en jij geloofd echt dat de bevolking dan maar weer rustig thuis blijft wanneer men dus deze 49.9% het zwijgen oplegt? Lol, ooit van serieuze betogingen gehoord? Je denkt toch echt niet dat de burger dit zal aanvaarden.
Oud 13 maart 2004, 16:13   #87
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

als men in belgië ook organisaties als ETA wil moet men nog eventjes het cordon sanitaire laten bestaan. Dan komen die er vanzelf. Maar de "democratische" partijen zijn selectief doof dus deze waarschuwing is eigenlijk verloren moeite.
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 17:54   #88
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen het cordon sanitair, omdat het ondemocratisch en onproductief is.

Maar het Vlaams Blok zet zichzelf buiten strijd (altijd opnieuw), door hun negatieve ingesteldheid en het hameren op het migrantenstandpunt; dat is afgezaagd en het Blok brengt ook geen oplossing.

P.S.: het Liberaal Appel komt niet op; het Vlaams Blok weigerde een kartel, omdat het L.A. te weinig stemmen gehaald had vorige verkiezingen.

P.P.S.S.: een groot gedeelte van het kiezerskorps van het VB zijn reactie-stemmers; ik zie die nog niet in een betoging meemarcheren, want die zijn per definitie negatief ingesteld.
Jasper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 19:40   #89
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar het Vlaams Blok zet zichzelf buiten strijd (altijd opnieuw), door hun negatieve ingesteldheid en het hameren op het migrantenstandpunt; dat is afgezaagd en het Blok brengt ook geen oplossing.

P.S.: het Liberaal Appel komt niet op; het Vlaams Blok weigerde een kartel, omdat het L.A. te weinig stemmen gehaald had vorige verkiezingen.

P.P.S.S.: een groot gedeelte van het kiezerskorps van het VB zijn reactie-stemmers; ik zie die nog niet in een betoging meemarcheren, want die zijn per definitie negatief ingesteld.
Indien het afgezaagt was zou het VB zoveel stemmen niet krijgen. Volgens heel wat burgers is het zowat het belangrijkste in dit land.
En nu ga ik op stap potte pakken!!!!!!!
Oud 13 maart 2004, 21:24   #90
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Lees eerst eens de tekst van het cordon sanitaire, voor u commentaar geeft erover. U zou wel eens voor een zekere verrassing kunnen komen te staan.

@Snofla: Ik heb de forumtaal ingesteld staan op Engels, dus voor mij is dat de edit-knop, mijn excuses. Die verdwijnt inderdaad na een tijdje (zeker na een reactie), maar is toch handig voor bepaalde gevallen.

En verder heb ik nooit de intentie gehad om misdrijven goed te praten. Ik wil alleen maar zeggen dat die voortkomen uit een verkeerde interpretatie van de islam, en niet uit de islam zelf. Dat is misschien een kleine, maar wel een noodzakelijke nuance.
Oud 13 maart 2004, 21:27   #91
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Lees eerst eens de tekst van het cordon sanitaire, voor u commentaar geeft erover. U zou wel eens voor een zekere verrassing kunnen komen te staan.

@Snofla: Ik heb de forumtaal ingesteld staan op Engels, dus voor mij is dat de edit-knop, mijn excuses. Die verdwijnt inderdaad na een tijdje (zeker na een reactie), maar is toch handig voor bepaalde gevallen.

En verder heb ik nooit de intentie gehad om misdrijven goed te praten. Ik wil alleen maar zeggen dat die voortkomen uit een verkeerde interpretatie van de islam, en niet uit de islam zelf. Dat is misschien een kleine, maar wel een noodzakelijke nuance.
Tja maar dat is dan een probleem dat de moslim wereld ook kent en dus ook als enige kan oplossen, doen ze dat? Nee, medeplichtig ?
Oud 13 maart 2004, 21:37   #92
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Tja maar dat is dan een probleem dat de moslim wereld ook kent en dus ook als enige kan oplossen, doen ze dat? Nee, medeplichtig ?
Die redenering moet u me toch eens uitleggen? U gelooft dus werkelijk dat er geen tegenstromingen zijn die pleiten voor meer tolerantie in de moslimwereld?

Die zijn er natuurlijk wel, en ze zijn nog zo klein niet ook. Ze komen echter nauwelijks in het nieuws, omdat dat zo weinig nieuwswaarde heeft, hé.
Oud 14 maart 2004, 09:37   #93
snofla
Banneling

Standaard

[quote="Jasper"]
Citaat:

(P.S.: op 13 juni zal er alleszins één ding gebeuren: het Vlaams Blok zal nog eens in de oppositie blijven, tot in

Neen, geachte heer, ge hebt mij, natuurlijk, niet goed begrepen. Ik ben een autochtone Belg, gehuwd met een uit Afrika afkomstige vrouw. En ik ben niet van plan om die naar Afrika terug te sturen, omdat zij niemand(buiten mezelf ) ten laste is, en omdat zij hier geen mensen lastigvalt of overvalt, wat niet van alle allochtonen gezegd kan worden. Niet?
En wat betreft uw opmerking over 13 juni: dream on, baby
Oud 14 maart 2004, 09:48   #94
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:

Het Vlaams Blok zet zichzelf helemaal niet buiten spel, het wordt buiten spel gezet(alhoewel: al heel wat programmapunten van het VB zijn ondertussen overgenomen door het politieke regime).
En wat u 'negatieve ingesteldheid' noemt is gewoon realisme: voortgaan op de werkelijkheid en de feiten, de problemen willen zien en naar oplossingen zoeken.
Het Vlaams Blok komt wél met oplossingen: zie er het programma maar op na, dat ga ik hier allemaal niet herhalen.
Het Vlaams Blok hamert op het vreemdelingenprobleem, omdat dit een steeds crucialer wordend fenomeen is, dat overigens een invloed heeft op zo goed als alle andere domeinen van de samenleving.
Maar dit betekent nog niet dat het Vlaams Blok een éénpunt-partij zou zijn(wat soms ook beweerd wordt). Ik herhaal: sla er het programma maar op na(bijvoorbeeld op hun website, of vraag het gratis aan). Op alle gebieden van de maatschappelijke discussie heeft het Vlaams Blok solide en uitvoerbare alternatieven, verbeteringen of correcties. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het VB altijd en overal een kant en klare oplossing voor heeft, wie heeft dat wel?
En hoe weet u dat een groot deel van de VB-kiezers 'reactiestemmers' zouden zijn? Heeft u daar onderzoek naar gedaan?
Oud 14 maart 2004, 10:05   #95
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Die redenering moet u me toch eens uitleggen? U gelooft dus werkelijk dat er geen tegenstromingen zijn die pleiten voor meer tolerantie in de moslimwereld?

Die zijn er natuurlijk wel, en ze zijn nog zo klein niet ook. Ze komen echter nauwelijks in het nieuws, omdat dat zo weinig nieuwswaarde heeft, hé.
Eerst bedankt voor uw verduidelijking over de edit/wijzig-toets.
Maar ik stel hier wéér vast dat uw reaktie op de kritiek die gegeven wordt op, bijvoorbeeld, moslims, is: ge moogt niet veralgemenen, er zijn er goeie bij, enz...(zie één van mijn vorige berichten op zaterdag, dacht ik).
Dat zou er nog maar aan ontbreken. Natuurlijk zijn niet alle moslims criminelen of terroristen. Natuurlijk zijn niet alle Marokkaanse jongens baldadige rakkers, gevelhangers of delinquenten. Het heeft toch geen enkele zin om deze gemeenplaatsen(of truïsmen, waarheden als een koe) tot in den treure te herhalen. Daar is toch zo goed als iedereen het over eens!? Op die manier wordt er nooit gesleuteld aan een oplossing voor het asociaal of crimineel gedrag van toch heel wat leden van de moslimgemeenschap.
Ik kan mij niets heerlijkers voorstellen dan dat die positieve, creatieve en construktieve krachten binnen de moslimwereld, binnen de Marokkaanse gemeenschap(ze zijn er, ze schrijven zelfs boeken over hun probleemjongeren!) samen met andere allochtonen en de autochtonen zouden sleutelen aan oplossingen voor de fenomenen van de jongerendelinquentie, het terrorisme, enz...
Of is dit weer niet koosjer, alleen omdat ik een Vlaams Blokker ben?
Oud 14 maart 2004, 10:13   #96
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Het heeft toch geen enkele zin om deze gemeenplaatsen(of truïsmen, waarheden als een koe) tot in den treure te herhalen. Daar is toch zo goed als iedereen het over eens!?
Dat dacht ik ook ja, maar blijkbaar is dat niet het geval aangezien sommigen mij hier naïeviteit verwijten wanneer ik die noodzakelijke kanttekening maak.

Dat u trouwens een Blokker bent kan mij eigenlijk niet of nauwelijks schelen.
Oud 14 maart 2004, 11:12   #97
snofla
Banneling

Standaard

Tja, er zullen altijd wel 'sommigen' zijn die anders denken, dat valt niet te ontkennen. Overigens denk ik ook dat er van die 'sommigen' wel wat zijn die zich soms wat ongelukkig uitdrukken. Ik bedoel maar: de kreet van (bijv.) 'het zijn de Marokkanen weer!' ontsnapt ons misschien nogal eens, in een bui van fatalisme, moegepest zijnde en dus niet zo vatbaar meer voor nuancering, maar in feite bedoelen we natuurlijk dat deel van de Marokkaanse jeugd dat onze buurt zo'n slechte naam geeft. Moeten we dan bij elke verzuchting zeggen:'het zijn die elementen uit de Marokkaanse gemeenschap die onze buurt zo'n slechte naam geven, die het weer gedaan hebben!'
Get my drift, Bert? Je moet ook een beetje verdraagzaamheid tonen vis-�*-vis de mensen die dagelijks (zoals ik) in een 'pijnpunt-buurt' moeten leven. Wij zijn volksmensen en geen racisten of fascisten (dat hebt U wel niet beweerd, maar anderen doen dit wel). en wij zeggen eens graag ons gedacht; dat is nu eenmaal niet altijd even gepolijst, so what?
Het is wel zo dat grote delen van al deze discussies uit de weg zouden geruimd kunnen worden, als iedereen wat beter 'ter tale' zou zijn. We kunnen mekaars gedachten niet lezen, alleen mekaars teksten.
Oud 14 maart 2004, 12:09   #98
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Heel simpel. Anders gelovigen mogen geen stap zetten of mening geven voor het veranderen van dingen in de koran of islam. Dus indien men zegt dat er problemen zijn binnen de moslims en hun godsdienst zijn ZIJ het die deze dingen moeten oplossen en ook de enige die het kunnen oplossen. Men doet dit niet gewoonweg omdat men steld dat het een verkeerde opvatting word gemaakt door moslims van de koran. Dit wil 2 dingen zeggen. Oftewel zijn deze moslims een beetje zwakgeestig zodat ze zich zo laten opnaaien laten we zeggen door hun heilig boekje, oftewel is dit niet zo maar dan moet men de koran aanpassen zodat dit niet meer mogelijk is. Dit zullen ze ook niet doen en echt veel moeite om hun gekke broeders met de vingers te wijzen doen ze ook niet dus beschouw ik hen als medeplichtig of tenminste medeverantwoordelijk.
Oud 15 maart 2004, 16:15   #99
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Get my drift, Bert? Je moet ook een beetje verdraagzaamheid tonen vis-�*-vis de mensen die dagelijks (zoals ik) in een 'pijnpunt-buurt' moeten leven. Wij zijn volksmensen en geen racisten of fascisten (dat hebt U wel niet beweerd, maar anderen doen dit wel). en wij zeggen eens graag ons gedacht; dat is nu eenmaal niet altijd even gepolijst, so what?
Ik ben helemaal voor verdraagzaamheid, ik tik niet iedere toogganger die tegen zijn vrienden aan de bar van leer trekt tegen buitenlanders op de vingers hoor. Maar dit is een specifiek forum en je zou toch verwachten dat men hier wat genuanceerder zijn mening geeft.

Citaat:
Heel simpel. Anders gelovigen mogen geen stap zetten of mening geven voor het veranderen van dingen in de koran of islam. Dus indien men zegt dat er problemen zijn binnen de moslims en hun godsdienst zijn ZIJ het die deze dingen moeten oplossen en ook de enige die het kunnen oplossen.
Ik kan u verzekeren dat die evolutie wel aan de gang is, iedereen die de literatuur een beetje volgt zal akkoord moeten gaan. Het is waar dat het nu nog vooral underdogverzet is dat door de leiders onder de lakens wordt gestopt (zie weblogs in Iran), en dat de grootste vorm van verzet van hoogopgeleide moslims uit het westen komt. Echter, dit is een proces van decennia en generaties, niet van maanden of jaren. De moslimwereld beleeft gigantisch grote spanningen aan de basis, daarom dat de radicalen ook zoveel radicaler worden.
Oud 16 maart 2004, 21:43   #100
DrFrege
Banneling

DrFrege's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet veel van Moslims. Hier, op Saba, gaat het er allemaal heel rustig aan toe. We zijn amper met 1500 zielen op een eilandje van nauwelijks 15 vierkante kilometer. Daarom dat ik zo nieuwsgierig ben naar mensen met gans andere ervaringen. Jullie Vlaams Blokkers lijken mij erg opgewonden over het een en ander. Is het werkelijk zo erg daar, of proberen zij gewoon het fascistische gedachtengoed levendig te houden?
Wij houden hier wel van een gezellige mix; veel van mijn collega's hier zijn afkomstig uit Indië, Amerika en Australië. De 'inlandse' bevolking bestaat uit een ratjetoe van semi-Hollanders, halfbloeden en negers.
Ik ben persoonlijk erg gesteld op de weelderige negerinnen die hier ronddeinen, met wulpse heupen, wiegend als galjoenen op ietwat onrustige zee.
DrFrege is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be