Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2008, 15:08   #81
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en het is natuurlijk algemeen geweten dat Vlamingen niets te zeggen hebben natuurlijk....
Het is niet omdat je de zin start met "het is natuurlijk algemeen geweten" dat dat ook de waarheid is.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 15:15   #82
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik dacht al, wat is er met ons aller labyrinth gebeurd.
Het licht zie ik al heel lang. Reeds 78 jaar om nauwkeurig te zijn.
Ben je echt zo bevooroordeeld te denken dat ik tegen goede afspraken ben?
Ik ondersteun bv de goede afspraak dat wij mekaars taal en grondgebied respecteren. En dat iedereen in eerste plaats werkt voor zijn geld en niet in eerste plaats op de buurman rekent. Tenzij er een ernstig probleem is waar hulp moet geboden worden.
Je hebt tijdens je afwezigheid blijkbaar het nieuws niet beluisterd: zelfs de onkreukbare Di Rupo en zijn PS denkt dat een staatshervorming dringend nodig is!
Als een staatshervorming kan leiden naar meer rechtvaardigheid, minder gesjoemel, meer verantwoordelijkheidszin en meer welvaart voor allen ben ik daar niet tegen. Als een staatshervorming moet leiden naar meer welvaart voor één regio, voor één groep ten nadele van de anderen dan ben ik daar wel fundamenteel tegen. Yves Leterme verkocht ons de tweede, hij mag dus bewijzen dat hij de eerste bedoelde, maar hoe meer zijn pochette lekt en hoe meer hij verkeerde liederen zingt hoe minder krediet hij zal krijgen. Kunt u dat met al uw bijeenvergaarde wijsheid begrijpen Luc ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 15:19   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Het is niet omdat je de zin start met "het is natuurlijk algemeen geweten" dat dat ook de waarheid is.
het was dan ook cynisch bedoeld.
Oud 13 februari 2008, 15:20   #84
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Als een staatshervorming kan leiden naar meer rechtvaardigheid, minder gesjoemel, meer verantwoordelijkheidszin en meer welvaart voor allen ben ik daar niet tegen. Als een staatshervorming moet leiden naar meer welvaart voor één regio, voor één groep ten nadele van de anderen dan ben ik daar wel fundamenteel tegen. Yves Leterme verkocht ons de tweede, hij mag dus bewijzen dat hij de eerste bedoelde, maar hoe meer zijn pochette lekt en hoe meer hij verkeerde liederen zingt hoe minder krediet hij zal krijgen. Kunt u dat met al uw bijeenvergaarde wijsheid begrijpen Luc ?
de Franstaligen zijn tegen gelijk welke staatshervorming, ook die voor meer welvaart voor elke Belg, is dat dan wel goed?

Milquet zei letterlijk dat ze enkel met een staatshervorming zou eens zijn als ze goed is voor de Franstaligen. wat is het verschil met wat jij Leterme verwijt?
Oud 13 februari 2008, 15:27   #85
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de Franstaligen zijn tegen gelijk welke staatshervorming, ook die voor meer welvaart voor elke Belg, is dat dan wel goed?

Milquet zei letterlijk dat ze enkel met een staatshervorming zou eens zijn als ze goed is voor de Franstaligen. wat is het verschil met wat jij Leterme verwijt?
Leterme is dus de eerste 'mijnheer neen' en niet het slachtoffertje van die stoute Franstaligen, rol die hij toch oh zo graag speelt.
Oud 13 februari 2008, 15:40   #86
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Voor hem kan staatshervorming ook betekenen dat bep. zaken weer federaal geregeld worden.
Enkel in VL is staatshervorming automatisch = meer macht voor de regio's.
straatrue, dat weet ik natuurlijk maar al te best.
voor Di Rupo is punt nummer één: Vlaanderen moet blijven betalen
Oud 13 februari 2008, 15:48   #87
luc broes

Standaard

Citaat:
Voor hem kan staatshervorming ook betekenen dat bep. zaken weer federaal geregeld worden.
Enkel in VL is staatshervorming automatisch = meer macht voor de regio's.
Natuurlijk.
Vlaanderen wordt in zijn werking gehinderd door het belgisch regime en wil dus meer zelfbestuur
Wallonië leeft dank zij Vlaanderen (en niet dank zij eigen inspanningen) en wil dus liefst zoveel mogelijk met Vlaanderen verbonden blijven.
Oud 13 februari 2008, 15:56   #88
luc broes

Standaard

Citaat:
Leterme is dus de eerste 'mijnheer neen' en niet het slachtoffertje van die stoute Franstaligen, rol die hij toch oh zo graag speelt.
Wij zeggen NEEN tegen alles en allen die het goede bestuur van Vlaanderen in de weg staat.
Met respect voor de taal en het grondgebied van de buur.
Als de 'stoute' franstaligen dat ook willen dan is er peis en vree, en zijn zij brave Franstaligen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 13 februari 2008 om 15:56.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 15:59   #89
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.
Vlaanderen wordt in zijn werking gehinderd door het belgisch regime.
Triestig hoe de Vlamingen in armoedige hutjes moeten leven en amper een trainingspak hebben om zich te kleden.
In Charleroi daarentegen is er niemand die moet werken en toch rijden ze met dikke mercedessen en hebben kasten van villa's en rookt iedereen dure sigaren.

Euh... of is het omgekeerd?
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 16:00   #90
luc broes

Standaard

Citaat:
Staatshervorming moet leiden naar beter bestuur door responsabilisering. Wie de handen uit de mouwen steekt zal daar beter van worden. Luiaards niet.
Begrepen?

Maar wat kan labyrinth nu hebben tegen de Marseillaise. Ik vind het een prachtig lied!

Laatst gewijzigd door luc broes : 13 februari 2008 om 16:00.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 16:41   #91
luc broes

Standaard

Citaat:
Triestig hoe de Vlamingen in armoedige hutjes moeten leven en amper een trainingspak hebben om zich te kleden.
In Charleroi daarentegen is er niemand die moet werken en toch rijden ze met dikke mercedessen en hebben kasten van villa's en rookt iedereen dure sigaren.

Het is omgekeerd, en jij leeft blijkbaar in een omgekeerde wereld.
Oud 13 februari 2008, 16:48   #92
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Staatshervorming moet leiden naar beter bestuur door responsabilisering. Wie de handen uit de mouwen steekt zal daar beter van worden. Luiaards niet.
Begrepen?

Maar wat kan labyrinth nu hebben tegen de Marseillaise. Ik vind het een prachtig lied!
Staatshervorming moet leiden tot beter bestuur. Akkoord!
Tot nu toe heeft geen staatshervorming tot beter bestuur geleid.
Behalve misschien voor onderwijs. Voor de rest is het dikke soep. Geen mens geraakt er nog wijs uit wie voor wat bevoegd is. En 4 regeringen, 4 parlementen, en hun kabinetten en ambtenarij kost veel geld.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 16:49   #93
Gargamel
Banneling

Standaard

Het zal bij een welkom blijven als woord,want om den eerste Waal te verwelkomen

Om die uit hun luie zetel te krijgen........
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 16:54   #94
artisjok
Banneling

Standaard

Ik neem dagelijks de trein in Wallonië. Ongelooflijk, maar daar staan dagelijks vele luie Walen die ook gaan werken. En het grootste deel van hen spreekt ook Nederlands!
Oud 13 februari 2008, 17:34   #95
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Staatshervorming moet leiden tot beter bestuur. Akkoord!
Tot nu toe heeft geen staatshervorming tot beter bestuur geleid.
Behalve misschien voor onderwijs. Voor de rest is het dikke soep. Geen mens geraakt er nog wijs uit wie voor wat bevoegd is. En 4 regeringen, 4 parlementen, en hun kabinetten en ambtenarij kost veel geld.
Zeker voor onderwijs dat nu van het beste is ter wereld.
maar voor de rest hebben staatshervormingen niet veel opgeleverd, om de eenvoudige reden dat Vlaanderen en Wallonië anders zijn en iets anders willen.
Dus elke maatregel moest beantwoorden aan een andere maatregel om de eerste te neutraliseren.
De huidige problemen zetten dat dik in de verf, en goed datde DS -reportage alles op straat gooit zodat de mensen weten wat er achter hun rug bekokstoofd wordt. Inbegrepen de ondemocratische en ongrondwettelijke interventies van de koning om de Vlamingen koest te houden.
Het regime zal uiteindelijk moeten inzien dat enkel ver doorgedreven confederalisme, waar Vl & W via zelfbestuur doen en laten wat zij willen een oplossing kan bieden. Indien niet volgt boedelscheiding.
Oud 13 februari 2008, 17:37   #96
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik neem dagelijks de trein in Wallonië. Ongelooflijk, maar daar staan dagelijks vele luie Walen die ook gaan werken. En het grootste deel van hen spreekt ook Nederlands!
Prachtig. binnen kort verdwijnen de transfers, en weldra willen de franstaligen in de Vl rand geen voorrechten meer.
Oud 13 februari 2008, 17:57   #97
Gargamel
Banneling

Standaard

[quote=artisjok;3255072]Ik neem dagelijks de trein in Wallonië. Ongelooflijk, maar daar staan dagelijks vele luie Walen die ook gaan werken. En het grootste deel van hen spreekt ook Nederlands![/QUOTE

Jij in plunje waarschijnlijk,want die trein is genoemd naar een zeker minister.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 18:48   #98
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Noch het ene noch het andere maar het is wel een feit dat de Walen een kwart minder welvarend zijn dan de Vlamingen.
Oud 13 februari 2008, 18:48   #99
artisjok
Banneling

Standaard

[quote=Gargamel;3255222]
Citaat:
Ik neem dagelijks de trein in Wallonië. Ongelooflijk, maar daar staan dagelijks vele luie Walen die ook gaan werken. En het grootste deel van hen spreekt ook Nederlands![/QUOTE

Jij in plunje waarschijnlijk,want die trein is genoemd naar een zeker minister.
In mijn plunje? Gewoon als passagier. En hoe zou die trein dan noemen?
Oud 13 februari 2008, 19:11   #100
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker voor onderwijs dat nu van het beste is ter wereld.
maar voor de rest hebben staatshervormingen niet veel opgeleverd, om de eenvoudige reden dat Vlaanderen en Wallonië anders zijn en iets anders willen.
Dus elke maatregel moest beantwoorden aan een andere maatregel om de eerste te neutraliseren.
De huidige problemen zetten dat dik in de verf, en goed datde DS -reportage alles op straat gooit zodat de mensen weten wat er achter hun rug bekokstoofd wordt. Inbegrepen de ondemocratische en ongrondwettelijke interventies van de koning om de Vlamingen koest te houden.
Het regime zal uiteindelijk moeten inzien dat enkel ver doorgedreven confederalisme, waar Vl & W via zelfbestuur doen en laten wat zij willen een oplossing kan bieden. Indien niet volgt boedelscheiding.
Voor alles wat geregionaliseerd wordt, moet men binnen de kortste keren onderhandelen om samen te werken. vb : forem, vdab en brusselse tegenhanger

Ik woon in Vlaanderen, en neem dagelijks de trein in Wallonië, om in Vlaanderen te werken voor een Brussels bedrijf dat ook nog een site heeft in Wallonië. In het geval van ver doorgedreven confederalisme of boedelscheiding, zal mijn trein dan nog rijden? Waar moet ik mijn RSZ en belastingen betalen? Zal ik hetzelfde loon en arbeidsvoorwaarden hebben als mijn Brusselse en Waalse collega's? Zal het bedrijf waar ik werk Brussels zijn? Of internationaal? Of zal het bedrijf verplicht zijn om de sites in Vlaanderen en Wallonië te sluiten omdat ze verzuipt in de papiererij?
Beter bestuur? Bestuur dichter bij de burger?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be