![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Bedankt. Wat een vooroordelen zeg. je kan niet iedereen over dezelfde kam scheren
![]() Soms moet men wel een job nemen al is het maar voor 100 euro meer per maand. Als er geen alternatief is heb je geen keuze. Laatst gewijzigd door debbie : 14 februari 2008 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Tja...
Laatst gewijzigd door Chipie : 14 februari 2008 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn beste, Ik ben op mijn 23ste terechtgekomen in een situatie waarop ik exact 0 euro had. Spaarrekening leeg, lopende rekening leeg. Door te werken heb ik er voor gezorgd dat ik nu financiele vrijheid heb. Maar vooral: door verstandig om te gaan met geld. En ik ben er heilig van overtuigd dat intelligente mensen eerder welvarend zullen zijn als domme mensen. En dat gaat niet zozeer over werkloosheid, maar vooral over wat ze doen met de centen die ze binnen krijgen. Intelligente mensen denken ook aan de toekomst. Ze proberen er voor te zorgen dat ze een buffer hebben. ALlez, ik doe dat toch. En als je een buffer hebt wordt je niet arm als je een zware tegenslag hebt. Natuurlijk zal ik nooit in de buurt komen van iemand zoals Desiderius, die de miljoenen voor het liggen heeft, maar ik zal ook niet financieel kapot gaan als de auto stuk gaat, of de CV ketel kapot gaat, of als er een dikke belastingsbrief komt....en dat is in mijn ogen vrijheid. Je hoeft je geen zorgen te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() werken kost ook geld - en meer dan 100 euro per maand - dus 100 euro meer is minder en dus totaal zinloos en jezelf benadelen en dus louter masochisme
zolang armen puur uit géne gaan werken en niet puur voor voordeel dulden ze hun eigen armoede het probleem is niet hoe je omgaat met geld zoals tavek stelt - tavek vergeet dat hij een gans ander zelfbeeld heeft dan de meeste armen - iemand die zich geneert - die onder druik vd schaamte vd werkloosheid en uitsluiting buigt - zo iemand heeft geen eigenwaarde - want zo iemand vind zichzelf geen deftig loon waard bedrijven draaien ook enkel voor voordeel - waarom zouden armen voor de lol of uit liefdadigheid of schaamte moeten draaien ??? zolang armen zichzelf minder vinden dan een bedrijf (natuurlijke persoon plaatst zichzelf mentaal onder een rechtspersoon ) zal men ze (kunnen ) blijven onderdrukken (helaas ) vele armen kunnen in hun eigen belang best hun mond houden en degenen die geen beschadigde binnenkant hebben en dus niet weg te onderhandelen zijn niet al te veel voor de voeten proberen lopen slaan ze daarin plus kijken ze af en toe naar hun kroost (zodat die later mss geen beschadigde binnenkant hebben ) - dan is dat al heel veel
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 februari 2008 om 00:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() er is trouwens een ocmwwet die stelt dat je niet aan zelfverarming mag doen als voorwaarde om een recht te hebben op een leefloon
nu wie gaat werken voor 100 euro meer doet aan zelfverarming want houdt aan het einde vd rit minder over dus zou een ocmw zeker niet mogen kunnen eisen dat men zulke jobs aanneemt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 februari 2008 om 00:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent wel het prototype van het sneeuwbal effect hiermee.
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Als ge werkt hebt ge wel degelijk meer als die 700 euro pm van het leefloon hoor.
400 euro meer ofzo. Das toch al de moeite |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Iedere goedverdiener die ik ken heeft dat niet op een zilveren schoteltje gekregen.
Die mensen plukken nu dus de vruchten van vroegere en huidige inspanningen. In tegenstelling tot vele jankers, die in het verleden hun kansen herhaaldelijk naar de vaantjes geholpen hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Armen moeten niet stil en verweesd in een hoekje kruipen, maar een keel opzetten en van zich laten horen. Dat is allerminst zielepoot-gedoe of compassiewerving. Het is effectief druk helpen zetten voor een gezondere armoedebestrijding.
Want in een welvarende maatschappij als de onze kan de armoede met grotendeels budget-neutrale ingrepen opgelost worden. Alleen moet de politieke wil die er in een aantal partijkwartieren al is, aangevuurd worden. Intellectuele liliputters die armen en werklozen graag van die denigrerende toeschrijvingen toevoegen, obligaat vergezeld van de al even minabele suggestie van luiheid, daar veegt iedereen die in staat is tot iets of wat breder denken, glorieus zijn gat mee af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Armen moeten eens stoppen met de schuld van hun armoede op de maatschappij te steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat er 15% armen zijn in een rijk land is structureel probleem dat kanverholpen worden met een minimum aan politieke wil. . Verkeerde maatschappijverhoudingen. Het is geen natuurverschijnsel. Het is natuurlijk gemakkelijker armen de schuld tegeven van hun armoede. Wat zou je vinden van een dokter die (alle!) zieken stelselmatig de schuld geeft van hun ziekte? En nog veel gemakkelijker zijn persistente persoonlijke aanvallen op zeer vocale armen op een anoniem Forum, zoals sommige manische klepzeikers graag doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() de maatschappij moet eens stoppen met de schuld van de door hun georganiseerde armoede bij de de armen te steken
ik heb trouwens geschreven dat armen die voor 100 euro meer (en dus minder ) gaan werken het zelf zoeken en ben dus de eigen verantwoordelijkheid om zich de kaas niet van tussen zijn boterham te laten halen niet opzij gegaan armen die zich vrijwillig laten uitbuiten hebben idd geen klaagrecht - men mag niet klagen idd over iets wat men zichzelf aandoet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 februari 2008 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 15 februari 2008 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn er 5 �* 10% van de actieve bevolking en daar was ik ook zes jaar lang één van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Boehoe.
Zielepoten en lafaards hier, die niks anders kunnen doen als zagen over hun situatie. Er iets aan doen, door bijvoorbeeld eens even de handen uit de mauwen te steken, is er teveel aan gevraagd. De overheid kan uw armoedeprobleem niet oplossen, dat moet gij doen. Gij zelf. Laatst gewijzigd door Tavek : 15 februari 2008 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik blijf bij mijn standpunt: domme mensen gaan vrijwillig werk weigeren. |
|
![]() |
![]() |