Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2008, 23:40   #81
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Maar de Amerikaanse militaire stok achter de deur moet er blijven zoals we vorige eeuw in Kosovo in aktie zagen voor een positief doel, het stoppen van een genocide.
Geloof je dan werkelijk dat de interventie in Kosovo enkel om die etnisch gemotiveerde moorden ging?

En m'n andere vragen niet vergeten, he
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 24 februari 2008 om 23:41.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 23:50   #82
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Geloof je dan werkelijk dat de interventie in Kosovo enkel om die etnisch gemotiveerde moorden ging?

En m'n andere vragen niet vergeten, he
Ik be je andere vragen niet vergeten, Burkide.

Kosovo en eigenlijk het heel Joegoslavisch conflict is al een tijd geleden en misschien moet ik mijn kennis heroprakelen. Wat ik me wel herinner, is de miserie de er aan de gang was en moest NATO met Clinton op kop niet tussengekomen zijn het waarschijnlijk nog erger was afgelopen. De`Dayton accords waren toch ook grotendeels te danken aan de Amerikanen? Maar ik sta uiteraard open voor toelichtingen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 23:53   #83
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik be je andere vragen niet vergeten, Burkide.
Oef

Citaat:
Kosovo en eigenlijk het heel Joegoslavisch conflict is al een tijd geleden en misschien moet ik mijn kennis heroprakelen. Wat ik me wel herinner, is de miserie de er aan de gang was en moest NATO met Clinton op kop niet tussengekomen zijn het waarschijnlijk nog erger was afgelopen. De`Dayton accords waren toch ook grotendeels te danken aan de Amerikanen? Maar ik sta uiteraard open voor toelichtingen.
Oh, maar wat je zegt is correct, hoor. Maar ik denk dat je m'n vraag anders begrepen hebt dan hoe ik hem bedoelde. Laat ik het anders formuleren: denk je dat het puur uit menslievendheid is dat de VS in die kwestie is tussenbeide gekomen?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 00:14   #84
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oef

Oh, maar wat je zegt is correct, hoor. Maar ik denk dat je m'n vraag anders begrepen hebt dan hoe ik hem bedoelde. Laat ik het anders formuleren: denk je dat het puur uit menslievendheid is dat de VS in die kwestie is tussenbeide gekomen?
Puur uit menslievendheid? Neen, waarschijnlijk was er een grote dwang op het VS-imago om te reageren als enige militaire supermacht. Europa kon of wilde het niet en misschien waren er toen al de nodige lessen getrokken uit de slachtpartij in Rwanda. Maar was het puur uit mensenliefde dan hadden de Amerikanen ook al moeten tussenkomen in Soedan en misschien zelfs Zimbabwe. Waren er politieke en economische invloeden? Waarschijnlijk.
Oud 25 februari 2008, 01:48   #85
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Denk je dat Amerika als grootmacht in verval is, of zal de 21e eeuw ook toch nog een "New American Century" worden?

Ik weet niet of Amerika als grootmacht in verval is. Maar er komt wel buitenlandse concurrentie en er zijn binnenlandse uitdagingen. Die buitenlandse concurrentie zal vnl. vanuit China komen. De Chinezen zijn Afrika al deftig aan het 'herkoloniseren' en graaien er de raw materials weg in ruil voor goedkope leningen en wapenhandel aan vaak louche regimes. Maar op die manier zijn ze wel een blok bondgenoten aan het scheppen die als puntje bij paaltje kant zullen moeten kiezen. En wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Rusland is tot nu toe een blaffende hond maar Poetin's opvolger Medvedev lijkt de rol van de meester te zullen voortzetten. Het groeiend nationalisme in Rusland gaat gepaard met een groeiende anti-Westerse mentaliteit. Ik vrees dus dat er een nieuwe wapenwedloop zal komen. Hopelijk kiest Europa weer de juiste kant. Maw militair zal Amerika toch wel nog voor lange tijd de grootmacht blijven.

Binnenlands is er een enorme schuld(oa bij de Chinezen). Ook hier is er een vergrijzing. www.concordcoalition.org heeft wat meer info over de schuld en de mogelijke gevolgen. Wat er zal moeten gebeuren is een drastisch snoeien in uitgaven en een groei in inkomsten door oa nieuwe belastingen. Iets wat de Amerikaan niet graag hoort maar zal moeten leren mee leven. Onderzoek naar alternatieve energiebronnen raakt eindelijk bovenaan de agenda in Washington. Zolang de afhankelijkheid van (buitenlandse) olie reusachtig blijft, maakt de VS zich kwetsbaarder met het jaar. Er is hier genoeg know how en vernuft om dit binnen een paar decennia te realiseren. Alleen de politieke wil ontbreekt nog(en dit vaak door de lobby-industrie).
Gelukkig kent Amerika een gezonde immigratie die de vergrijzing voor een deel zal opvangen.

Al bij al zie ik de toekomst van dit land optimistisch tegemoet en zal het een grootmacht blijven. Ik hoop ook dat de VS zich meer humanitair als grootmacht zal profileren. Zo word je ook een grootse macht.

BTW weet er iemand hoe ik een tekst kan bewaren voor later? Burkide's vraag is nl. iets dat ik moeilijk onmiddellijk uit mijn duim kan beantwoorden en er dus liever even over slaap...

Laatst gewijzigd door longhorn : 25 februari 2008 om 01:50.
Oud 25 februari 2008, 01:57   #86
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Leven de mensen in Texas echt zo, zoals ze worden afgebeeld in de amerikaanse films. als wilde cowboys dus, met een schietgrage vinger?
Ja, the Texas Chainsaw Massacre 1,2,3...43 zijn allemaal echt gebeurd.

Maar serieus, ik zou hier met niemand boel zoeken. Verborgen wapendracht, mits psycho-test en examen, is hier toegelaten.
Oud 25 februari 2008, 02:01   #87
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welke talen beheers je? Welke zou je nog willen leren?
Nederlands, Engels, Frans dat ik hier gelukkig kan onderhouden met Franssprekende vrienden en 'straatSpaans. Ik werk hier veel met Latino's en heb maanden doorgebracht in Latijns-Amerika.
Oud 25 februari 2008, 02:10   #88
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

bedankt voor je uitgebreide antwoord op mijn vraag, Longhorn
Oud 25 februari 2008, 02:13   #89
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Ben je zelf religieus of niet?

En denk je dat de toegenomen invloed van religie op de politiek een negatieve impact zal hebben op de wetenschappelijke positie van de VS? Bijvoorbeeld op het vlak van bio-technologie.
Oud 25 februari 2008, 03:22   #90
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Ben je zelf religieus of niet?

En denk je dat de toegenomen invloed van religie op de politiek een negatieve impact zal hebben op de wetenschappelijke positie van de VS? Bijvoorbeeld op het vlak van bio-technologie.
Ik ben katholiek opgevoed en zolang ik onder het dak van mijn ouders woonde, moest ik 's zondags naar de mis. Nu ga ik alleen nog op hoogdagen. Mijn kinderen ben ik veel losser aan het opvoeden maar toch niet volledig godsdienstvrij. Zo zullen ze later zelf de keuze kunnen maken of religie al dan niet een rol in hun leven zal spelen. Hen opvoeden als atheist geeft hen die keuze niet. Maar de leer van de katholieke kerk volg ik niet en door mijn tijd in Amerika heb ik een afkeer gekregen van georganiseerde religie. Vorig jaar ben ik nog eens naar de mis geweest in het Brugse en ik was wel geshockeerd hoe weinig volk er nog was vergeleken met 25 jaar geleden.

Laat me nog wat nadenken over het 2e deel van je vraag. Maar de invloed van religie op de politiek en bijgevolg het dagelijks leven is erg en onbegrijpelijk voor een Europese Amerikaan zoals mezelf.
Oud 25 februari 2008, 09:50   #91
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is afvoer gft?
Dat is wel een heel kort antwoord...

Met afvoer gft bedoel ik de persoonlijke gft rolcontainer waarin je groente-, fruit- en tuinafval gooit en die 2-wekelijks wordt geledigd. In onze gemeente kost dat € 25,- per jaar.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 11:23   #92
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de winkel betaal ik $11 voor 12 blikjes Bud. Op cafe is het met tip ongeveer $2.50. Maar ge gaat toch nie klagen met de sterke Euro?
In NYC betaalde ik zonder tip 5 a 6 dollar voor een pintje. Dat is niet niks voor een student. Maar $2,50 valt idd goed mee.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 11:54   #93
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Hi longhorn!

Zoals je weet ben je niet de enige inwoner van Austin die geregeld dit forum haalt.

Hoe zit het met je stadsgenoot Alex Jones? Heeft hij in Austin veel invloed? Wordt hij ernstig genomen? Luister jij soms naar zijn ... euh (beleefd blijven) ... programma?
Oud 25 februari 2008, 13:28   #94
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Boer je goed, naar Amerikaanse maatstaven?

Beschik je over een betaalbare Health Care daar in Texas?
Oud 25 februari 2008, 15:52   #95
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Zou je Austin aanraden als vakantiebestemming?
Oud 25 februari 2008, 16:31   #96
longhorn
Minister-President

Standaard

Allemaal een goeiemorgen/goeiemiddag,

Maandag is voor mij een drukke dag. Ik zal pas later vandaag kunnen antwoorden op jullie vragen.

Groeten.
Longhorn
Oud 25 februari 2008, 20:48   #97
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht

De religieuzen hoor je niet als het over bio-technologische toepassingen gaat in de landbouw of voedselketen. Ik veronderstel dat je het hier vooral over stem cell onderzoek hebt. Ik herinner me dat enkele vooraanstaande wetenschappers ermee dreigden om het land te verlaten uit protest tegen Bush's veto ivm embryonic stemcell onderzoek. Ik weet niet of het ooit zover gekomen is. Maar gelukkig zijn er de deugden van het kapitalisme; wat de staat niet kan of wilt doen, neemt de prive wel voor zijn rekening. Wetenschappelijke doorbraken, vooral dan van medische aard, kunnen financieel heel lucratief worden. Daarom is er in de prive in samenwerking met universiteiten al verregaand onderzoek bezig. Zie recente link http://www.mercurynews.com/ci_835106...nclick_check=1

Conclusie: de post-Bush-periode zal ook hier een verbetering betekenen. Met de financiele- en onderzoeksmogelijkheden die prive-bedrijven en uniefs hebben, zal de VS wereldwijd toptalent blijven aantrekken ondanks de blaffende religieuze conservatieven.
Oud 25 februari 2008, 21:07   #98
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Hi longhorn!

Zoals je weet ben je niet de enige inwoner van Austin die geregeld dit forum haalt.

Hoe zit het met je stadsgenoot Alex Jones? Heeft hij in Austin veel invloed? Wordt hij ernstig genomen? Luister jij soms naar zijn ... euh (beleefd blijven) ... programma?
Alex heeft zijn show op een lokale TV-zender en op KLBJ-radio. De TV-zender is gratis voor iedereen. Als je wilt kan je daar een uur met uw kat babbelen. KLBJ daarentegen is een bekend radiostation dat toch niet de eerste de beste talkshow host zal tewerkstellen. Je ziet toch wel wat auto's met 'infowars'-Prisonplanet-9/11-conspiracy bumperstickers. Zijn invloed/fanclub zou ik alleszins niet groter schatten dan die van zijn kompaan Ron Paul zijnde misschien 5% van de bevolking, eveneens de groep die hem ernstig neemt. Nochtans heeft hij toch wel bekende gasten op zijn show en haalt ie nu en dan het nationaal nieuws.Ik ben schuldig en bekijk zijn show nu en dan eens, vooral zijn arrestatie aan het rijbewijskantoor is een klassieker. Hij heeft een grote bek en is een geboren entertainer. De laatste 10 jaar is hij wel serieus verdikt, waarschijnlijk manipuleert de FBI zijn eten genetisch. Of misschien is zijn dokter een VN-agent?

En bedankt Firestone, om Exodus en Gun naar 'mijn' draad te lokken
Oud 25 februari 2008, 21:12   #99
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Boer je goed, naar Amerikaanse maatstaven?

Beschik je over een betaalbare Health Care daar in Texas?

Ik behoor tot de middenklasse. Als alles goed verloopt dan hoop ik binnen 5-7 jaar te stoppen met MOETEN werken.

Betaalbaar is mijn health care maar dat komt omdat ik een hoge 'deductible' heb, dit betekent dat ik de eerste $5.000 uit mijn eigen zak betaal. Elk jaar betaal ik verzekering maar trek dus niets terug.Ik denk dat Burkide of Reinaert hieromtrent een vraag heeft gesteld die ik later nog zal beantwoorden.
Oud 25 februari 2008, 21:17   #100
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Zou je Austin aanraden als vakantiebestemming?
Zeker. Voorproef via www.austintexas.org

Maar kom in de lente of herfst. Zomers zijn snikheet en winters zijn fris...Maar het bier staat altijd koud. Austin is vooral bekend voor zijn live-music. Dagelijks heb je hier een goed gamma aan livebands. Volgende maand is er hier het jaarlijks South by Southwest muziek festival zie www.sxsw.com. Nie normaal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be